Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door peterd87 »

roelb schreef:
Vluchtnummer? Als dit een Eurowings vlucht is (EW) dan geldt dat je geen punten kunt sparen bij een Star Alliance airline. Eurowings is /geen/ onderdeel van Star Alliance. Bij problemen hoef je dus ook niet te verwachten dat Eurowings je herboekt op andere vluchten in die alliance
Hier moet ik toch een kleine correctie maken. Je kunt wel degelijk punten sparen bij eurowings en deze bij andere maatschappijen laten crediteren.

Zie ook https://www.eurowings.com/nl/informeren ... wings.html
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

firsttimeamerika schreef: Edit: heb net gepuzzeld, voor onze data scheelt het 92 euro per persoon. Leuk, maar gezien we nog niet helemaal uit onze route zijn wachten we nog even af :)
Dat is de verkeerde volgorde. Als je weet wanneer je weg wilt: gewoon tickets kopen, die route komt wel. Vanuit alle genoemde luchthavens kun je een mooi rondje doen. Je moet ergens beginnen, en tickets zijn vaak de meest kritische factor waar grote prijsverschillen kunnen ontstaan. Kijk even snel of de autohuurprijzen nog grote verschillen vertonen vanaf de mogelijke locaties en dan snel die tickets kopen als de prijs goed is.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

derksen_peter schreef: Hier moet ik toch een kleine correctie maken. Je kunt wel degelijk punten sparen bij eurowings en deze bij andere maatschappijen laten crediteren.
Ah, check, wist ik niet. Ze zijn iig geen volwaardige Star Alliance member, maar hebben dus wel partnerships met een aantal members voor mijlen.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

roelb schreef:
firsttimeamerika schreef: Edit: heb net gepuzzeld, voor onze data scheelt het 92 euro per persoon. Leuk, maar gezien we nog niet helemaal uit onze route zijn wachten we nog even af :)
Dat is de verkeerde volgorde. Als je weet wanneer je weg wilt: gewoon tickets kopen, die route komt wel. Vanuit alle genoemde luchthavens kun je een mooi rondje doen. Je moet ergens beginnen, en tickets zijn vaak de meest kritische factor waar grote prijsverschillen kunnen ontstaan. Kijk even snel of de autohuurprijzen nog grote verschillen vertonen vanaf de mogelijke locaties en dan snel die tickets kopen als de prijs goed is.
Ja daar heb je gelijk in, maar ik denk zelf dat het goedkoper kan, we hebben net 3 dagen een tracker er op ;)

We zouden nu 690 euro inclusief bagage kwijt zijn per persoon. Rechtstreekse vlucht.
Wat denk jij? Vinden we ze binnen een paar maanden waarschijnlijk nog goedkoper?
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Tja. Als je perse rechtstreeks wilt vliegen dan is de kans op lagere tarieven kleiner dan als je die eis niet hebt. AMS-LAX retour komt soms voor 350 euro voorbij, ook binnen Skyteam. Maar dan is dat wel meestal een route via DTW, MSP, JFK of ATL. Of het is DUS-AMS-LAX of BRU-AMS-LAX, al dan niet met een treinsegment.

Het goedkoopste dat ik de laatste twee jaar AMS-SFO en AMS-SEA (direct) heb gezien was 550, voor de invoer van de basic economy/light tarieven. Wat we tot nu toe hebben gezien is dat die tarieven eigenlijk een verkapte prijsstijging waren van 80 euro. Immers, de goedkoopste tarieven van toen zijn hetzelfde als de goedkoopste tarieven van nu, met als enige verschil dat je er nu nog 80 euro bij mag tellen om een "normaal" tarief te hebben.

Als je die vergelijking doortrekt, dan zit je dus al op 630 voor die goedkoopste directe vlucht buiten het hoogseizoen. Dan lijkt me 60 euro meer een mooie prijs voor zekerheid nu en kun je ook verder met de rest van je plannen. De "normale" prijs, zeg maar een tarief dat altijd wel beschikbaar is, voor deze directe vluchten ligt zo ergens rond de 1000 tot 1200 euro.

Maar inderdaad, afwachten kan altijd lonen, maar het kan ook nadelig uitvalen. Het probleem is dat je op een gegeven moment al plannen gaat maken en dus die tickets /moet/ hebben op specifieke dagen en naar een specifieke locatie. En dan ben je overgeleverd aan de grillen van de revenue management systemen van de airline. Zo lang je nog geen concrete plannen hebt kun je nog eens wat schuiven, andere bestemming kiezen, en dan is de kans op een gunstig tarief veel groter.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Inges »

Ik heb altijd in het hoogseizoen gevlogen en nu gaan we in september 2019. We zitten wel vast (vanwege een feest bij familie) aan datums en plaatsen. Zo moeten we terug vliegen vanaf Portland (PDX) en ik weet dat dat altijd een duur grapje is. Nu kom ik op:

Vrijdag 13 sept AMS- LAS met een overstap van 2:28 op SLC aankomst LAS 3:50PM
Woensdag 2 okt PDX- AMS rechtstreeks aankomst Do 3 okt 8:30u Schiphol
Prijs: €3188,16 voor 4 passagiers (797,04 pp) uiteraard Main cabin (dus incl bagage)

Ik heb werkelijk geen idee of dit een goede prijs is. We vliegen met mijn ouders (die voor het eerst naar de USA gaan) en ik wil het niet al te moeilijk maken met meerdere overstappen en ik vlieg, zoals eerder aangegeven, graag met skyteam. Ik heb geen probleem met nog even wachten want het is nog lang geen september maar toch vond ik dit wel een mooie prijs. Zeker met terugvliegen vanuit PDX. Of heb ik teveel de hoogseizoen prijzen op mijn netvlies??
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Een andere route op de heenreis scheelt je al 100 euro totaal. Als je de DL135 + DL2317 (connectie op DTW) kiest dan komt het tarief op EUR 773 per persoon uit: https://goo.gl/flights/s9i5v. En als bonus: de route DTW-LAS vliegt meestal over Canyonlands en de Grand Canyon, zorg dus dat je aan het raampje zit (rechts in mijn ervaring).

Als je verder bereid bent om niet vanuit PDX, maar SEA terug te vliegen, dan kun je nog eens 300 euro besparen. De non-stop SEA-AMS gaat om 13.31, ongeveer dezelfde tijd als de non-stop PDX-AMS, maar als je dat niet kunt halen vanaf SEA is er nog een route SEA-MSP-AMS met vertrek om 15.40u. Met ongeveer 2,5 uur rijtijd naar Seatac zou dat dus in ieder geval moeten passen: https://goo.gl/flights/MSJsf. Dan zit je dus op 2785 totaal ipv 3188.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Inges »

Dank je Roel. Raar die optie met DTW kreeg ik helemaal niet bij Delta. Maar eens beter kijken dan want dat is blijkbaar wel een leuke route om te vliegen.

Terug van SEA zou wel kunnen echter..... toen ik een goede aanbieding zag voor een auto bij Hertz heb ik die (post paid) vastgelegd (4WD/AWD Prem Extra Capacity SUV Categorie T6 PFAR voor 1058,88 dollar incl dropoff fee van 250 dollar). Dat is inleveren op PDX. Als ik dat om moet zetten naar SEA ben ik A meer geld kwijt en B betaal ik 250 dollar meer dropoff kosten. Dus dan verlies ik dat daar weer.

Ik vind onder de 800 euro voor deze route best een mooie prijs ook omdat we niet heel flexibel zijn in datums.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door USA2012 »

Ik wil vanuit Amsterdam graag rechtstreeks vliegen op San Francisco, dus dan blijft er weinig keus over. Op dit moment kan ik bij KLM voor €661 incl. bagage boeken voor het najaar van 2019. Ik heb de indruk dat de prijzen voor rechtstreekse vluchten redelijk stabiel zijn. Is dit een goede deal?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef: Terug van SEA zou wel kunnen echter..... toen ik een goede aanbieding zag voor een auto bij Hertz heb ik die (post paid) vastgelegd (4WD/AWD Prem Extra Capacity SUV Categorie T6 PFAR voor 1058,88 dollar incl dropoff fee van 250 dollar). Dat is inleveren op PDX. Als ik dat om moet zetten naar SEA ben ik A meer geld kwijt en B betaal ik 250 dollar meer dropoff kosten. Dus dan verlies ik dat daar weer.

Ik vind onder de 800 euro voor deze route best een mooie prijs ook omdat we niet heel flexibel zijn in datums.
Nou moet ik zeggen dat ik PDX wel zo ongeveer het meest relaxte vliegveld vind van de US. Alleen van de vloerbedekking krijg ik altijd de kriebels. Hertz zit letterlijk onder het vliegveld. Auto inleveren en de lift naar boven pakken en je kunt bij Delta je koffers afgeven. Makkelijker wordt het niet. Nadeel heb je zelf ook al gevonden. Bijna in alle gevallen duurder dan bijvoorbeeld SeaTac.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Als je een specifieke route wilt boeken die je niet in de Delta search engine te voorschijn krijgt dan is er altijd wel een omweg. Allereerst via Google flights natuurlijk. Maar meer obscure routes kun je ook boeken via matrix.itasoftware.com. Als je hem daar kunt samenstellen dan kun je, met een stukje javascript dat iemand heeft gemaakt, een directe boekingslink naar Delta genereren. Dat script staat op https://raw.githubusercontent.com/Stepp ... inified.js en dat copy-paste je in de Javascript console van je browser (F12, "Console", ctrl-v). Je krijgt dan in het resultaatscherm van ITA rechts een aantal directe boekingslinks. Erg handig!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Inges »

Almere vak V schreef: Nou moet ik zeggen dat ik PDX wel zo ongeveer het meest relaxte vliegveld vind van de US. Alleen van de vloerbedekking krijg ik altijd de kriebels. Hertz zit letterlijk onder het vliegveld. Auto inleveren en de lift naar boven pakken en je kunt bij Delta je koffers afgeven. Makkelijker wordt het niet. Nadeel heb je zelf ook al gevonden. Bijna in alle gevallen duurder dan bijvoorbeeld SeaTac.
Ja dat wist ik voordat we een planning gingen maken. Als wij naar familie in Eugene gaan nemen we vaak SeaTac omdat het gewoon flink scheelt. Maar met mijn ouders is het gewoon handiger om terug te vliegen vanaf PDX. En zoals al geschreven maakte het ook uit met de dropoff kosten. Naar SEA is 250 dollar meer voor de auto.

Ik denk dat ik maar ga boeken vanavond. Ik zie zelden mooie prijzen onder de 800 euro met PDX erin. Geeft ook zekerheid ;-) en kan ik mijn planning rond maken.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
Almere vak V schreef:
Ik denk dat ik maar ga boeken vanavond. Ik zie zelden mooie prijzen onder de 800 euro met PDX erin. Geeft ook zekerheid ;-) en kan ik mijn planning rond maken.
Mijn vrouw vloog vorige week voor €407 naar PDX. Overigens wel vanuit Brussel en al een half jaar geleden geboekt. Met een overstap in Amsterdam op de heenweg en SLC op de terugweg.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Inges »

Almere vak V schreef: Mijn vrouw vloog vorige week voor €407 naar PDX. Overigens wel vanuit Brussel en al een half jaar geleden geboekt. Met een overstap in Amsterdam op de heenweg en SLC op de terugweg.
Ja maar wij wonen op 15 minuten vanaf Schiphol dus ik vertrek niet vanaf Brussel (wat idd vaak goedkoper is). Daarnaast vliegen wij naar Las Vegas en terug vanaf PDX. Volgens mij is heen en terug van dezelfde luchthaven altijd goedkoper. Maar dat is inderdaad wel een mooie prijs. Die ben ik zeker nog niet vaak tegen gekomen. Vloog ze ook met Skyteam?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

Met Delta. Vliegen bijna altijd met Delta. Zakelijk vlieg ik altijd met Delta. Prive soms met Lufthansa en een hele enkele keer met BA. Wonen 3 kwartier van Schiphol. Anderhalf uur van Dusseldorf en hetzelfde ongeveer van Brussel.

Prijsverschillen zijn soms bizar te noemen. Komt bij dat ik Dusseldorf een veel fijner vliegveld vind dan Schiphol. En zelfs Brussel me veel meer aanstaat. Multicity hoeft niet altijd duurder te zijn . Ken voorbeelden dat het voor ons veel aantrekkelijker was om vanaf verschillende vliegvelden te vliegen. Prive vliegen wij altijd vanaf SFO, PDX, SEA of YVR. Alleen krijg je dan soms het gedoe met huurauto's zoals je zelf al aangaf. Het is, als je daar tijd en zin in hebt veel puzzelen. Of gewoon betalen...
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door BonnyR »

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door flex123 »

Nu ook al voor mooie prijzen naar hawaii te vliegen vanaf amsterdam. Beetje met datum spelen in skyscanner.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

USA2012 schreef:Ik wil vanuit Amsterdam graag rechtstreeks vliegen op San Francisco, dus dan blijft er weinig keus over. Op dit moment kan ik bij KLM voor €661 incl. bagage boeken voor het najaar van 2019. Ik heb de indruk dat de prijzen voor rechtstreekse vluchten redelijk stabiel zijn. Is dit een goede deal?
Voor mei 2019 zag ik gisteren bij United AMS-SFO rechtstreeks voor € 467,- basic en € 547,- main. Ook andere bestemmingen, zag ook een optie om terug business te vliegen met Air Canada (via Toronto) voor € 1060,-
Die 467/547 lijkt ook voor najaar 2019 beschikbaar !
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Inges »

Ik heb een account bij Delta. Als ik inlog en tickets wil boeken dan heb ik niet de mogelijkheid om mijn flying blue nummer in te vullen want er staat al een skymiles nummer. Krijg ik evengoed flying blue miles? Ik heb dat nummer wel ingevuld in mijn profiel dat ik member ben maar als ik ingelogd ben op mijn delta account kan ik dus bij het boeken van mijn ticket niet aanpassen.... Roel? ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door harryh »

Ik log niet in bij Delta, dan kun je je FB nummer toevoegen. Je kunt ze dan toch in de Delta mobile app zien, eerste keer even met de boekingscode opzoeken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer