Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Inges »

Op zoek naar tickets.

Op 13 sept 2019 AMS naar Las Vegas
Op 2 okt terug vanaf Portland (PDX) naar AMS

We reizen met 4 personen (volwassenen) en vliegen het liefst Skyteam en incl bagage. De website van KLM geeft geen mogelijkheid om inclusief bagage te boeken bij een multi city trip. Ik word er gek van. Erg behulpzaam zijn ze ook niet bij KLM. Het enige antwoord is "zeg me maar wat je wilt boeken dan zetten wij je boeking erin" Maar dat wil ik niet. Ik wil prijzen vergelijken en niet meteen boeken. Het is nog lang geen september.

Google werkt prima maar dan kom ik uit bij Delta (daar vliegen we zo wie zo mee denk ik). Daar kan ik idd wel boeken incl koffers. Als ik boek bij Delta krijg ik mijn boeking dan ook te zien in mijn KLM account? Wij willen meestal wel graag stoelen vastleggen. Of heb ik Roel goed begrepen en kan dat altijd bij Delta? Ik dacht dat dat bij DL alleen kon als je status member bent (en dat ben ik nog niet)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Emootje »

Dit jaar voor het eerst met Delta gevlogen. Geboekt via Expedia (incl. 3 nachten LV) en was gewoon zichtbaar bij KLM, Delta en natuurlijk Expedia.
Het fijne van Delta is inderdaad dat je de stoelen direct vast kunt leggen en eventueel later nog kunt wijzigen, indien gewenst.

Bij Delta kun je gewoon multi-city doen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Als je boekt bij Delta kun je je boeking managen op delta.com. Alleen als er ook door KLM of Air France uitgevoerde vluchten op het ticket staan kun je de boeking op op klm.com zien en managen. Als er dus alleen DL operated vluchten op je ticket staan komt de reservering niet in het KLM systeem te staan en kun je hem niet zien op klm.com. Maar dat maakt toch ook niet uit?

Stoelselectie is kostenloos (voor standaard stoelen) op vluchten die door Delta worden uitgevoerd. Dat kan tijdens het boeken of op elk moment daarna via My Delta. Voor vluchten die uitgevoerd worden door KLM of Air France betaal je voor stoelselectie vooraf, precies hetzelfde als dat je bj KLM of Air France had geboekt. Als je een KLM of Air France vlucht selecteert en boekt dan kun je die stoelselectie gewoon via de Delte site doen, maar ook via klm.com. Als je je stoelen wilt betalen met Flying blue mjjlen moet je het op klm.com doen.

Zodra je status hebt kun je bjj Delta ook kostenloos exit row seats en stoelen voorin de cabin vastleggen. Bij KLM en Air France vluchten zijn vanaf silver de standaard stoelen gratis en krijg je korting op exit row en economy comfort. Verder krijg je bij Delta gratis upgrades naar economy comfort plus voor intercontinentale vluchten en upgrades naar first op domestic vluchten. Alles op volgorde, dus als silver is de kans op een upgrade een stuk kleiner dan als gold of platinum.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Timb »

Er zijn hier vast mensen die met de meivakantie geboekt hebben naar LA of LV. Ik ben aan het kijken en heb verschillende prijs alarmen ingesteld. Ik probeer uit te komen op ongeveer 400 euro pp (is dit reëel?). Zijn met zijn 4-en waarvan 2 volwassenen en 2 kids. De prijzen liggen nu allemaal boven de 500 euro. Maakt niet uit waar ik vandaan vlieg :D
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

firsttimeamerika schreef:Ik las in een eerder berichtje over een korte tussenstop in msp, vanuit lax, naar ams.
Dat dit een populaire vlucht was.
Maar ik kan deze helemaal niet vinden voor september 2019?
Ik dacht eens zien hoeveel dat scheelt..

Andere vraag:

Ik vul nu bij Google Flights retour in, want je kunt dan alsnog zowel de goedkoopste heenvlucht als terugvlucht selecteren.
Of moet je echt op enkel zoeken? Naar mijn idee moet dat niet uitmaken toch?
Iemand die hier enig idee van heeft? :oops:
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Inges »

roelb schreef:Als je boekt bij Delta kun je je boeking managen op delta.com. Alleen als er ook door KLM of Air France uitgevoerde vluchten op het ticket staan kun je de boeking op op klm.com zien en managen. Als er dus alleen DL operated vluchten op je ticket staan komt de reservering niet in het KLM systeem te staan en kun je hem niet zien op klm.com. Maar dat maakt toch ook niet uit?
Op zich maakt het niet uit inderdaad maar ik zou wel graag de miles willen hebben. Maar zoals ik het nu zie krijg ik die evengoed op mijn flying blue? Bedankt voor je antwoord.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Natuurlijk krijg je de mijlen en XP's. Gewoon bij de boeking je Flying Blue nummer invullen, dat staat helemaal los van waar je boekt. Bij welke Skyteam airline je ook een ticket koopt en/of mee vliegt, zolang je daar gewoon je FB nummer opgeeft spaar je binnen FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ONYX666 »

Timb schreef:Er zijn hier vast mensen die met de meivakantie geboekt hebben naar LA of LV. Ik ben aan het kijken en heb verschillende prijs alarmen ingesteld. Ik probeer uit te komen op ongeveer 400 euro pp (is dit reëel?). Zijn met zijn 4-en waarvan 2 volwassenen en 2 kids. De prijzen liggen nu allemaal boven de 500 euro. Maakt niet uit waar ik vandaan vlieg :D
wij hebben brussel las vegas geboekt met delta voor 430 inclussief baggage (2 1/2 maand geleden)

gr
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

firsttimeamerika schreef:Ik las in een eerder berichtje over een korte tussenstop in msp, vanuit lax, naar ams.
Dat dit een populaire vlucht was
Maar ik kan deze helemaal niet vinden voor september 2019?
Er vliegen meestal drie directe vluchten MSP-AMS. Twee van Delta en een van KLM, maar die vliegt op dit moment alleen op maandag, woensdag en vrijdag om 21.25u. Delta heeft de DL160, DL162 en DL164 (middag, vroege avond, late avond) vanaf MSP naar AMS, Die laatste vliegt alleen van juni t/m oktober. Het wisselt dus nog al wat door het jaar met de exacte tijden.

Maar goed, jij wil dus een route terug naar huis vliegen vanaf LAX via MSP naar AMS. Delta vliegt dagelijks 6x LAX-MSP, dus daar moet iets passends op mogelijk zijn met een korte connectie. De combinatie van de DL1348 (15.45u vertrek uit LAX, 21.20u aankomst MSP) en de DL164 (22.07u naar AMS) bijvoorbeeld. Die zie ik gewoon in Google Flights tussen de opties als ik in september naar een route LAX-AMS zoek. Maar goed, die optie zie je natuurlijk, als je een retourticket zoekt, alleen maar als je op de heenreis ook voor een vlucht van Delta of KLM kiest.

Maar realiseer je dat Google niet altijd /alle/ mogelijk routes weergeeft. Dat maakt Google ook zo snel. Wil je echt een specifieke route vliegen, zoek dan op delta.com (als je deze route via MSP wilt vliegen dan vlieg je per definitie binnen Skyteam, dus Delta of AF/KLM).

Wil je echt veel controle over je zoekopties, kijk dan eens naar http://matrix.itasoftware.com. Dat is van Google en is dezelfde engine als dat Google Flights gebruikt, maar in ITA matrix heb je /alle/ zoekopties tot je beschikking. Je kunt dan bijvoorbeeld specifiek zoeken naar een ticket heen AMS-LAX met willekeurige route en terug LAX-AMS met een route via MSP, door in het "Advanced controls" -> "Return routing codes" veld "MSP" in te vullen.
firsttimeamerika schreef: Ik vul nu bij Google Flights retour in, want je kunt dan alsnog zowel de goedkoopste heenvlucht als terugvlucht selecteren.
Of moet je echt op enkel zoeken? Naar mijn idee moet dat niet uitmaken toch?
Dat maakt zeker uit. Uitzondering zijn de nieuwe low-cost airlines zoals Wow, maar bij de reguliere airlines boek je eigenlijk altijd een retourticket. Een enkele reis kan, maar dan betaal je de hoofdprijs. Als je heen wilt vliegen naar bijvoorbeeld LAS en terug vanaf LAX dan kies je in de zoekmachine of bij de airline voor de optie "Multi-city ticket" of "Multiple destinations" oid. Boek nooit twee enkele reizen, dat is vele malen duurder en er zitten ook nog andere nadelen aan, met name wanneer er iets mis gaat met de heenreis.

Overigens kies je bij Google niet "zowel de goedkoopste heenvlucht als terugvlucht". De prijzen die je ziet bij de selectie van de vlucht voor de heenreis zijn de prijzen voor een retour, en dan in het bijzonder de goedkoopste combinatie als je kiest voor die vlucht op de heenreis. Voor de route terug zie je vervolgens natuurlijk alleen nog maar de vluchten van dezelfde alliantie of airline waarvoor je op de heenweg hebt gekozen. Je kunt niet met United (Star Alliance) heenvliegen, en met KLM (Skyteam) terug, op een ticket.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Timb »

ONYX666 schreef:
Timb schreef:Er zijn hier vast mensen die met de meivakantie geboekt hebben naar LA of LV. Ik ben aan het kijken en heb verschillende prijs alarmen ingesteld. Ik probeer uit te komen op ongeveer 400 euro pp (is dit reëel?). Zijn met zijn 4-en waarvan 2 volwassenen en 2 kids. De prijzen liggen nu allemaal boven de 500 euro. Maakt niet uit waar ik vandaan vlieg :D
wij hebben brussel las vegas geboekt met delta voor 430 inclussief baggage (2 1/2 maand geleden)

gr
Dat zijn de betere prijzen. Brussel had ik nog niet in mijn prijsalarmen opgenomen. Thanx!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door SuzieQ »

Is black Friday nog wel eens interessant? Had een mail van KLM maar of dat nu spannend is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Ann_O »

Timb schreef:Er zijn hier vast mensen die met de meivakantie geboekt hebben naar LA of LV. Ik ben aan het kijken en heb verschillende prijs alarmen ingesteld. Ik probeer uit te komen op ongeveer 400 euro pp (is dit reëel?). Zijn met zijn 4-en waarvan 2 volwassenen en 2 kids. De prijzen liggen nu allemaal boven de 500 euro. Maakt niet uit waar ik vandaan vlieg :D
Wij hebben tickets geboekt vanaf Brussel:
19 april naar LA en 3 mei terug vanuit Las Vegas voor € 370 exclusief bagage bij Delta. We reizen met z'n vieren en kunnen met 1 of max 2 koffers + handbagage uit de voeten, vandaar de keuze om zonder bagage te boeken. Tickets zijn 21 september geboekt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Dit is hetzelfde tarief als dat @ONYX666 hierboven postte. basic economy voor 370 + 80 = 450 voor het reguliere tarief. Maar helaas bestond dat tarief niet heel lang.
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2016, 22:05

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jeli Jafra »

Zie nu een rechtstreekse vlucht op Miami voorbij komen op onze data met deze vermelding:

Vliegtuig en personeel van Brussels Airlines for Eurowings, Ticket wordt ook verkocht door Lufthansa

Iemand toevallig ervaring met deze rechtstreekse vlucht tussen Dusseldorf en Miami.
Valt deze binnen het Oneworld, Skyteam of Star Alliance team? Volgens Google flights wel maar vraag het toch even na.

Als ik voor deze vlucht ga moet ik de eerste dag nog wel naar Orlando rijden(vlucht is van 10:20 – 14:55).
Wil ik heen vliegen op Orlando dan kies ik er graag voor de tussenstop in Europa te hebben, vaak kom je dan uit bij Lufthansa(via Frankfurt) omdat BA via Londen vaak betekent dat je naar een ander vliegveld moet.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

Dankjewel Roelb voor de tips!
Ik zit elke avond te speuren.

Ik vind het moeilijk om een realistische prijs te bedenken.
Nu is een rechtstreeks retour ticket 700 euro (dus daar komt nog 80 euro bij op.
Dan kijk ik naar LAX en LAS en SFO.

Heb jij enig idee met welke prijs we echt in onze handjes mogen knijpen voor een rechtstreekse vlucht vanaf AMS?
Periode eind aug/begin sep tot circa 3de week september.

Dan kunnen we misschien beter een grensprijs stellen voor onszelf.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Jeli Jafra schreef:Zie nu een rechtstreekse vlucht op Miami voorbij komen op onze data met deze vermelding:

Vliegtuig en personeel van Brussels Airlines for Eurowings, Ticket wordt ook verkocht door Lufthansa
Vluchtnummer? Als dit een Eurowings vlucht is (EW) dan geldt dat je geen punten kunt sparen bij een Star Alliance airline. Eurowings is /geen/ onderdeel van Star Alliance. Bij problemen hoef je dus ook niet te verwachten dat Eurowings je herboekt op andere vluchten in die alliantie.

Brussels Airlines (SN) en Lufthansa (LH) zijn wel volwaardig Star Alliance lid. Dus als het vluchtnummer met SN of LH begint geldt bovenstaande niet.
Jeli Jafra schreef:Wil ik heen vliegen op Orlando dan kies ik er graag voor de tussenstop in Europa te hebben, vaak kom je dan uit bij Lufthansa
Waarom zou je dat willen? Als er iets mis gaat met je vlucht naar die europese hub dan is het risico dat je forse vertraging oploopt erg groot. Als je gewoon een connectie hebt in de USA is dat risico vele malen kleiner. Skyteam heeft een ideale verbinding naar zowel MIA als MCO via ATL. Groot voordeel is dat je op je eindbestemming aankomt als domestic vlucht, en dus direct buiten staat.
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2016, 22:05

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jeli Jafra »

Ik kan de vlucht boeken bij Lufthansa met een LH nummer en bij Eurowings met een EW nummer.
Punten zijn voor mij niet belangrijk, het gaat me vooral om een eventuele herboeking.

De reden waarom ik zelf dacht aan een overstap in Europa is dat ik de overstap dan lekker snel heb gehad. En ik niet weet hoeveel tijd je bv tussen de vluchten op ATL moet nemen ivm douane enz.

Helaas is het er allemaal niet duidelijker op geworden maar dit ligt volledig aan mezelf.
Mijn ideaalbeeld is max 1 keer overstappen, voor 20.00 landen op de heenweg en het liefst zo laat mogelijk vertrekken op de terugweg.
Datums zijn 20 april heen op omgeving Orlando, 4 mei terug via Miami.
Vliegen met Oneworld, Skyteam of Star Alliance. Vertrekken kan via AMS, BRU en DUS.

Voor alsnog gaat het me niet zozeer om de prijs, maar vooral welke maatschappijen aan deze eisen kunnen voldoen, dat maakt het voor mij dagelijks makkelijker om de prijzen te controleren.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Normaal gesproken ben je binnen een half uurtje door immigrations heen. Maar het kan natuurlijk altijd een keer tegenzitten. De regel is simpel: als de airline een connectie verkoopt (op 1 ticket), dan kan het ook. Mocht je onverhoopt toch buiten je schuld je connectie missen, dan zal de airline je kostenloos op de eerstvolgende vlucht (met ruimte) omboeken.

Kijk, stel je vliegt deze route: https://goo.gl/flights/9o1i2. Delta, 452 euro basic economy, 532 euro normaal tarief, op de heenweg een connectie in ATL, de terugweg direct MCO-AMS.

Je komt dan dus op de heenweg om 17.09 aan in ATL. Om 19.00 gaat je vlucht naar MCO. Stel nu dat de intercontinentale vlucht zodanig vertraagd is dat je die connectie mist. Die kans is erg klein, maar goed, for the sake of argument. Dan is er diezelfde dag nog een directe Delta vlucht ATL-MCO om 20.00, om 21.00u en om 22.30. Genoeg andere opties dus, en wat er ook gebeurt, je komt die dag echt wel in Orlando. Misschien een uurtje later, of worse case drie uurtjes later, maar je bent er die dag nog.

Dan andersom, met een connectie in Europa. Stel je boekt dit: https://goo.gl/flights/WkG2o. Je vliegt dan eerst vanaf AMS naar FRA, en vanaf daar met Lufthansa direct naar MCO, vertrek om 13.40u. De tijd voor je connectie in FRA is 95 minuten. Stel dat het stormt in Nederland. Op Schiphol vallen dan de vluchten binnen Europa als eerste uit of worden vertraagd. Intercontinentaal gaat over het algemeen wel op schema door. Je Lufthansa vlucht naar FRA loopt dan dus veel meer gevaar dan een vlucht met Delta naar ATL. Als je met vertraging op FRA aankomt en deze connectie mist dan heeft Lufthansa geen enkele mogelijkheid meer om jouw diezelfde dag nog naar Orlando te brengen: https://www.google.com/flights#flt=FRA. ... 1;t:f;tt:o.

Lufthansa zal je in dat geval vast een hotel aanbieden in FRA en je zult de volgende dag meemogen met de LH464. Maar dan kom je dus 24 uur later op je bestemming aan. Dat is het grote risico van connecties in Europa. En daarom adviseer ik altijd om, gegeven deze keuze, altijd te kiezen voor de connectie in de USA.
Laatst gewijzigd door roelb op 20 nov 2018, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2016, 22:05

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jeli Jafra »

Je verhaal kan niet duidelijker en het klinkt helemaal logisch.

Helaas maakt dat de keuze voor mij niet meteen makkelijker, maar daar hebben we beide geen invloed op.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

Ik kreeg net een update van Google Flights, vluchten in september zijn goedkoper.
Geen idee of het veel scheelt, maar ik ga nu puzzelen.

Los Angelas, Las Vegas of San francisco vanuit Amsterdam.
Wij willen rond eind aug/begin september heen en na circa 21/22 dagen weer terug!

Edit: heb net gepuzzeld, voor onze data scheelt het 92 euro per persoon. Leuk, maar gezien we nog niet helemaal uit onze route zijn wachten we nog even af :)
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer