Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Ruud2004 »

BA noemt vluchten in Economy Class binnen Europa "Euro Traveler". Heeft niets met bagage of het soort ticket wat je hebt/koopt te maken. Buiten Europa ben je voor hun in Economy een "World Traveler".

https://www.britishairways.com/en-nl/in ... el-classes
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Ruud2004 »

wennepen schreef:Voor de British airways vluchten kan dat ook maar moey je best fors voor betalen. 30 euro per stoel per vlucht ongeveer. 24 uur van te voren kan je inchecken en dan zijn de stoelen gratis. Ik heb nog even gewacht met stoelen reserveren. Ik vond het ook veel geld schelen met andere boekingen dus ik heb de gok gewaagd via die British airways create your trip.
Je zal het vast wel ergens hebben gelezen, maar tenzij je een speciale reden hebt om nu al stoelen bij BA te reserveren, kan je rustig wachten tot 24h voor vertrek. Zodra inchecken mogelijk is, gelijk inloggen en alles vastleggen. Wij kunnen eerder dan de Engelse opstappers in het reserveringssysteem, met zomertijd nog eerder. Wij hebben altijd voldoende mogelijkheden gehad om de stoelen zo naar keuze vast te leggen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

Ruud, maar lees jij net als ik dus dan dat alle bagage inbegrepen zou zijn?
En dan kan ik, net als Wennepen, dus waarschijnlijk ook geen stoelen al vastleggen. Pas bij online checkin dan. Iets wat de reisorganisatie nu al wél kon.

En als ik bij American Airlines de losse binnenlandse vlucht boek, is dat Main cabin. Zonder bagage, want de klasse hoger is meteen 2x zo duur. Terwijl, zoals ik het lees, voor een binnenlandse vlucht van/naar USA je per koffer $ 30,= betaalt. Dus dat is dan beter.
Maar voeg ik dan bagage toe? Kun je dat ná je boeking bij AA vastleggen of pas op de luchthaven en dan daar direct afrekenen? Hoe werkt dat?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat bagage bijvoegen pas op de luchthaven kan bij binnenlandse vluchten. Ik had bij Delta een vlucht Las Vegas-Santa Ana vooraf geboekt maar bagage kon ik pas voor $30 op de luchthaven boeken. Je checkt in bij een automaat en vervolgens lever je de bagage bij de balie in.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

Oké, dar moet dus lukken, dankjewel mtl.

Maar sorry voor mijn vragen, is mijn bagage dan zéker op alle vluchten ingegrepen? Of lees ik toch ergens over heen? En de stoelen nu al kunnen vastleggen?
Lastige is dat je soms pas antwoord hebt ná je boeking, terwijl ik het juist vooraf wil weten.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Emootje »

Je betaalt een eenmalig bedrag voor je koffers, of je nu geen overstap hebt of 2. Dat maakt dus niet uit.
Je bagage is dus inbegrepen. En die stoelen: zie boven. Weet niet wat het privilege van een reisbureau is, dat die dat wel al nu kunnen...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Ja, maak je geen zorgen. Als he het reguliere economy tarief boekt is dat inclusief bagage, zoals ook expliciet aangegeven. Bagagregels zijn altijd voor het hele ticket hetzelfde. Koop die tickets maar snel, tarief kan elk moment weer weg zijn.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

Nee, die stoelen zijn niet persé een dealbreaker denk ik (wat man ervan vindt weet ik niet)
Maar als het reisbureau wel al stoelen op de binnenlandse vlucht én op terugvlucht MCO-GATWICK-AMS nu kan vastleggen en ik moet dat zelf doen á 25,= p.p. per vlucht -áls ik dat zou willen- dan wordt het prijsverschil t.o.v. het laten regelen door een reisbureau wel kleiner namelijk. Dan kost stoelreservering mij ook nog 300,= totaal zeg maar.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

roelb schreef:Ja, maak je geen zorgen. Als he het reguliere economy tarief boekt is dat inclusief bagage, zoals ook expliciet aangegeven. Bagagregels zijn altijd voor het hele ticket hetzelfde. Koop die tickets maar snel, tarief kan elk moment weer weg zijn.
Oké, fijn. Dankjewel Roel. Man is niet thuis nu, dus áls we het aandurven kan dat pas vanavond. Ik wil wel evt. een paar extra ogen die meekijken en controleren bij een boeking.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

Heb net alles voor nep ingevuld, fake passagiersgegevens etc, tot aan de betaalpagina toe. En ik kom in elk geval wel op hetzelfde bedrag uit als ik voorheen ook zie. Dus dat lijkt allemaal wel oké.
Koffers dus ook inbegrepen. Het enige dat ik maar niet kan achterhalen is of ik al stoelen nu gratis kan vastleggen. Zowel bij British Airways als bij American Airlines.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Stoelen gratis vastleggen kan over het algemeen pas 24 uur voor vertrek.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Nee, die stoelen zijn niet persé een dealbreaker denk ik (wat man ervan vindt weet ik niet)
Maar als het reisbureau wel al stoelen op de binnenlandse vlucht én op terugvlucht MCO-GATWICK-AMS nu kan vastleggen en ik moet dat zelf doen á 25,= p.p. per vlucht -áls ik dat zou willen- dan wordt het prijsverschil t.o.v. het laten regelen door een reisbureau wel kleiner namelijk. Dan kost stoelreservering mij ook nog 300,= totaal zeg maar.
Je kan altijd nog kiezen om de vluchten AMS-DUB en LGW-AMS zonder stoelreservering te doen, zijn vluchtjes van een uur en grote kans dat je bij inchecken alsnog stoelen bij elkaar kunt kiezen.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

Ja, dat is ook een idee.

Enige nadeel is dan nog terugweg een overstap van 4 uur op Gatwick. Maar ja, als ik daarmee bijna 650-700 euro kan verdienen.....? Zit anderzijds ook nog wel een voordeel aan, want vlucht uit Orlando vertrekt die dag dan pas om 17.35 uur dus kunnen we die laatste dag in de villa nog rustig aan doen. Is ook lekker.

Met zelf de binnenlandse vlucht los boeken en koffers terplaatse bijboeken inbegrepen, kom ik nu voor alle 3 de vluchttrajecten én autohuur uit op € 1.050,= p.p., dus € 4.200,= totaal.
Goede prijs, denk ik?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door trudy »

Net geboekt voor november bij Air Lingus. We betalen net geen 1000 euro voor twee retourtjes Amsterdam-San Francisco half november. Het mooie is dat stoelreservering en koffer in het ruim bij de prijs zijn inbegrepen. We zagen wel goedkopere opties via BudgetAir voor vliegen met United/Lufthansa/Swiss maar dan kwam er nog 180 euro aan stoelreservering bij voor de lange trans-Atlantische vlucht. En dan hebben we nog geen koffer mee. We zijn blij met de aanbieding van Air Lingus.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

Nou, we waren zover dat we gingen boeken en het aandurfden.
En toen.......liepen we vast op de betaling :(

Toch wel even bezig geweest om alles in te vullen, check, dubbelcheck etc.
En toen werd de creditcard ineens geweigerd. GRRRRRR
Nogmaals geprobeerd op de iPad, hetzelfde. Daarna nogmaals geprobeerd met mijn creditcard, mezelf als hoofdboeker gemaakt en auto bestuurder op mans naam, maar hielp ook niet.

Zó balen. Nog nooit gehad en we betalen vakanties áltijd met de creditcard. Er hoefde nu maar 300,= aanbetaald te worden, dus dat is ook geen probleem en voldoende saldo beschikbaar.
Morgen maar es bellen met de bank en dan ‘s middags nog maar een keer proberen en hópen dat de prijzen niet gestegen zijn.
ZUCHT.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

Gisteravond laat nog gebeld met de bank, maar onze creditcards zijn geen probleem.

Hoe kan ik nu toch boeken?
Is British Airways bereikbaar via Facebook Messenger ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Emootje »

Probeer eens een andere browser, wellicht dat dat helpt?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Je hebt toch wel een andere kaart? Of betaal via Paypal.. Maar goed, laatst hier ook al issues met een door een bank uitgegeven Mastercard en BA, precies dezelfde situatie.

Ik zie hier nooit verhalen over betalingsissues voorbij komen met een Amex of een door ICS uitgegeven Visa. Het is echt altijd een Mastercard die door een BE of NL bank is uitgegeven die worden geweigerd of spontaan geblokkeerd. Maar toch vertrouwt schijnbaar de grote meerderheid van de mensen op zo'n kaart, vaak ook nog als enige kaart.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ONYX666 »

anders via app op telefoon een gratis revolut creditkaart aanmaken (je hebt meteen een digitale kaart fysieke niet nodig) en deze opwaarderen met je eigen creditkaart en daarmee betalen

zie revolut topic voor meer informatie
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Kletskous »

roelb schreef:Je hebt toch wel een andere kaart? Of betaal via Paypal.. Maar goed, laatst hier ook al issues met een door een bank uitgegeven Mastercard en BA, precies dezelfde situatie.

Ik zie hier nooit verhalen over betalingsissues voorbij komen met een Amex of een door ICS uitgegeven Visa. Het is echt altijd een Mastercard die door een BE of NL bank is uitgegeven die worden geweigerd of spontaan geblokkeerd. Maar toch vertrouwt schijnbaar de grote meerderheid van de mensen op zo'n kaart, vaak ook nog als enige kaart.
Nee, man en ik hebben beiden Mastercard van de Rabobank en werkelijk nog nooit problemen gehad.
Zojuist geprobeerd op mijn werk maar ook niet gelukt.
Je kon niet betalen met PayPal of Ideal. Alleen betalen met Mastercard, Visa, Discover, Diners Club, American Express, of Airplus.
Fijn dit.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer