Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door boonens »

Vooropgesteld; wij zitten vast aan de schoolvakanties, steken aardig wat tijd in een planning omdat wij dit zien als voorpret en proberen het maximale uit ons reisbudget te halen zodat wij meerdere keren per jaar kunnen reizen (niet alleen naar de VS).

Wat voor ons goed werkt is een maand of 10/11 vooraf het reisschema al gereed te hebben. Daarbij zetten wij de vliegdagen al vast en boeken vervolgens alle hotels. Onze ervaring is dat je de eventuele extra kosten die je hebt door niet flexibel te zijn met je vluchten, dubbel en dwars terugverdient op (veel) lagere hotelprijzen en de garantie dat je in de parken kan verblijven. Dan is het enkel nog een kwestie van toeslaan op het juiste moment voor de vliegtickets en dit is tot dusver nog altijd gelukt.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Ik begin pas met plannen en boeken zodra mijn data 100% zeker zijn. Tot die tijd doe ik helemaal niks. Stressen over prijzen die mogelijk stijgen brengt je niet verder.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Coyote »

Zoals mtl hierboven doe ik het ook, pas beginnen met boeken van motels als vliegticket geboekt is.

Meestal ga ik begin juni op vakantie en weet dan rond oktober het jaar daarvoor of dat kan of niet. Een maand of 8 van te voren dus. Maar het is ook wel eens eind december geweest. Ik heb de ticketprijzen dan al een tijdje gevolgd en zodra ik definitief weet dat ik vrij kan krijgen, kan ik meestal ook gelijk een vliegticket boeken.

Als je eind juli pas gaat, moet je begin januari nog makkelijk de accommodatie kunnen boeken. Vliegtickets voor eind juli zullen altijd duurder uitvallen dan voor begin juni, juli vanwege het hoogseizoen. Autohuur kan vroeg van te voren maar hoeft beslist niet.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chantal09
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Chantal09 »

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar vliegtickets, nu zie ik een interessante prijs langs komen met overstap op Londen.
Deze overstap tijd is heen 1,5 uur (naar LA) en terug 2 uur (vanaf San Francisco)
Is dat te doen?? Voor mij is het voor het eerst dat ik losse vluchten boek, dus vind het erg lastig. Ook zijn we met 7 pers en ben dan bang voor vertraging en voor het feit hoe dan verder he..

Ik hoor het graag,

Groetjes Chantal
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

Anderhalf uur op LHR kan vrij kort zijn. Je hebt het over losse tickets, bedoel je dat je de vlucht naar Londen apart zou boeken en de vlucht vanaf Londen naar San Francisco apart ? Of is het gewoon 1 ticket AMS-SFO met overstap op LHR ? Dat is wel van belang want als het 1 ticket is dan is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk als jij je aansluiting in Londen niet haalt en zullen ze je overboeken op een andere vlucht. Als het echt 2 losse tickets zijn (wat ik niet verwacht want dat is zeer ongebruikelijk) dan ben je zelf verantwoordelijk in geval van vertraging.
Ik zelf zou deze overstap van anderhalf uur op LHR te kort vinden, ik zou minimaal 2 uur aanhouden. Want stel dat je je aansluiting in Londen mist dan wordt je wel overgeboekt op een andere vlucht maar dit kan je toch een flinke vertraging opleveren (minimaal paar uur, maximaal misschien wel een dag...)
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door JimmyWendy1 »

Robijntje schreef:Geboekt voor mei 2019: Retour Las Vegas voor 440,-

Heen Ams-SF-LV ( dus eerst over Las Vegas en dan weer terug.
Terug LV via Toronto naar Ams.

Moeten er alleen nog wel koffers bij doen. :(
Hoi Robijntje,

Aanvankelijk had ik deze route, althans de terugreis LAS-YYZ(toronto)-AMS ook geboekt (Aircanada). (heenreis AMS-IAH-LAS met United)

Gister belde een medewerkster van TIX.nl dat deze route gewijzigd is en Aircanada éérst naar Frankfurt vliegt en daarna door naar AMS.
Hier ging ik niet mee akkoord (2 tussenlandingen dus in totaal vanaf Las Vegas plus extra reistijd).

Uitermate vriendelijke medewerkster die binnen een halfuur terugbelde dat zij de gehele boeking bij Aircanada geannuleerd heeft en ons volledig overgeboekt heeft naar United. Mocht je dus deze route via Toronto met Aircanada maken, hou dan rekening met een schemawijziging.

Wij hebben nu heen AMS-IAH-LAS en terug LAS-SFO-AMS volledig met United - en uiteindelijk nog een korte reistijd aan het einde van de rit ook. :thumbup: :clap: Thumbs up voor klantenservice TIX!!
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Division »

Gister belde een medewerkster van TIX.nl dat deze route gewijzigd is en Aircanada éérst naar Frankfurt vliegt en daarna door naar AMS.
Dit klopt sowieso niet.
Afbeelding
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ina »

Wordt de vlucht niet door Lufthansa uitgevoerd via Frankfurt?
Chantal09
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Chantal09 »

Dankjewel Sanook! Dat idee had ik al.

Groetjes Chantal
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Division »

Chantal09 schreef:Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar vliegtickets, nu zie ik een interessante prijs langs komen met overstap op Londen.
Deze overstap tijd is heen 1,5 uur (naar LA) en terug 2 uur (vanaf San Francisco)
Is dat te doen?? Voor mij is het voor het eerst dat ik losse vluchten boek, dus vind het erg lastig. Ook zijn we met 7 pers en ben dan bang voor vertraging en voor het feit hoe dan verder he..

Ik hoor het graag,

Groetjes Chantal
Welke luchtvaartmaatschappij? Als het BA is zit je in Terminal 5 dus dan is anderhalf uur prima.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Hinko »

@Chantal09
1,5 uur op LHR is inderdaad prima te doen als je bv blijft Terminal T5.
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door JimmyWendy1 »

Division schreef:
Gister belde een medewerkster van TIX.nl dat deze route gewijzigd is en Aircanada éérst naar Frankfurt vliegt en daarna door naar AMS.
Dit klopt sowieso niet.
Hoezo? Eerst hadden we LAS > YYZ > AMS, met Aircanada.
nameless3.jpg
En als ik nu diezelfde route probeer te boeken is daar inderdaad een extra tussenlanding te zien op FRA, en het laatste stuk (FRA > AMS) is via Lufthansa.
nameless2.jpg
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Division »

Het is geen tussenlanding. Het is een overstap. Die termen worden hier nogal eens door elkaar gehaald.

Een tussenlanding is als je van Amsterdam naar Dubai gaat en het toestel maakt een tankstop in Burgas. Of als je van Amsterdam naar Miami gaat en er een stop wordt gemaakt in Orlando waar je uit het toestel moet, wacht in de vertrekhal en dan weer in hetzelfde toestel doorvliegt.

Jij vliegt een route van Las Vegas - Amsterdam waarbij je een overstap hebt in Calgary en Frankfurt. Das wat anders dan wat jij zegt dat het vliegtuig eerst naar Frankfurt vliegt en dan naar Amsterdam. Das niet juist. Je stapt over.
Afbeelding
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door JimmyWendy1 »

OK, bedankt voor de uitleg.

In dat geval; eerst was het 1 overstap op YYZ, daarna 2 (YYZ, FRA). Gingen we niet mee akkoord, en TIX heeft ons overgeboekt naar United.
Dat was dan ook mijn punt, aangezien er vaak nogal wat horrorverhalen over brokers voorbij komen.
Mijn ervaring met TIX.nl is in ieder geval prima. :D
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door BonnyR »

Advies: Aanvliegen op las Vegas, San Francisco of LA??

Wij willen eind april een maand ( met een camper) naar de westkust. Kwa temperatuur leek het ons wel aangenaam om op Las Vegas te vliegen. Verder hebben we eigenlijk geen voorkeur. Het nadeel van Las Vegas is dat er ( zover wij weten) geen rechtstreekse vluchten heen gaan. Gaat het rond die tijd nog uitmaken met de vliegprijzen? Of zit dat allemaal een beetje rond dezelfde prijs.

We twijfelen of we een reis gaan boeken met vlucht en camper, of de camper alleen boeken en zelf de vlucht regelen. Bij de georganiseerde reis zit er een vlucht bij met overstap bij ( naar Las Vegas) , maar dat is dan maar een gok hoe lang je reis gaat duren. Voor ons gevoel zou je in deze periode toch een ticket rond de 500 euro kunnen krijgen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door PSVwally »

Ik zou het van de prijs, vluchtduur en je route laten afhangen. Persoonlijk heb ik altijd het idee dat vliegen op LA of Las Vegas net wat goedkoper is dan op San Francisco of Phoenix. Ik las van de week iets dat er ook rechtstreeks op Vegas gaat worden gevlogen trouwens. Qua prijzen is het altijd afwachten en dagelijks prijzen checken op het moment dat je wilt gaan boeken.
Springsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 aug 2018, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Springsteen »

Eventjes prijsadvies :

Vertrek 27/08/2019 Parijs ( CDG ) - LAX rechtsreeks
Terug 19/09/2019 Las Vegas - Parijs ( CDG ) via Amsterdam
3 volwassenen
Prijs ( inclusief 1 bagage van 23kg/pp ) +/- 2300€

Ik woon in België op ongeveer een 3tal uur rijden van Parijs. Parkeren doe ik de wagen dan bij Prestige parking vlakbij de luchthaven die je naar de luchthaven brengen, tarief 25 dagen x 4,4€ = 110€. Brandstof op kosten van de firma :-).

Vind ik eigenlijk een heel scherp tarief. Ik probeer al een tijdje te simuleren om te vertrekken vanuit Brussel maar dan ga ik vlot over de 4000€.

Wat denken jullie ?
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door jwensammy »

Vind het erg duur, Ams rechtstreeks lax of sfo voor 600-700 mogelijk,
ff geduld en regelmatig kijken.
Al eens voor vanaf Düsseldorf gekeken?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Springsteen schreef: Wat denken jullie ?
Dat je te vroeg bent.

CDG-LAX op 27/8 en retour LAX-AMS-CDG op 3/9 (end of schedule) kost, gewoon direct bij de airline (KLM, Delta of AF) EUR 579 voor het reguliere economy tarief, inclusief bagage. Dat is dus 1737 euro voor drie personen. Retour op 19/9 kun je over 16 dagen pas kopen. Dus even geduld nog.

Fare rule is trouwens VKXP98FR en is geldig tot 5/11/2018. Voor drie tientjes meer heb je de directe AF vlucht LAX-CDG terug.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Division »

Springsteen schreef:Eventjes prijsadvies :

Vertrek 27/08/2019 Parijs ( CDG ) - LAX rechtsreeks
Terug 19/09/2019 Las Vegas - Parijs ( CDG ) via Amsterdam
3 volwassenen
Prijs ( inclusief 1 bagage van 23kg/pp ) +/- 2300€

Ik woon in België op ongeveer een 3tal uur rijden van Parijs. Parkeren doe ik de wagen dan bij Prestige parking vlakbij de luchthaven die je naar de luchthaven brengen, tarief 25 dagen x 4,4€ = 110€. Brandstof op kosten van de firma :-).

Vind ik eigenlijk een heel scherp tarief. Ik probeer al een tijdje te simuleren om te vertrekken vanuit Brussel maar dan ga ik vlot over de 4000€.

Wat denken jullie ?
800 euro pp voor een ticket einde zomer vind ik vrij veel geld.
Laatst gewijzigd door Division op 08 okt 2018, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer