Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb » 12 sep 2018, 11:32

Dit is inderdaad een van de fijnste routes LAS-AMS. Ideale vertrektijd aan het einde van de middag, ideale aankomsttijd op Schiphol (begin van de middag, geen drukte in de trein terug naar huis). Verder is het een vrijwel directe route (MSP ligt zo ongeveer onder het directe vluchtpad LAS-AMS) en een korte connectie.

Alleen als je Skymiles deelnemer bent en zoveel mogelijk qualificatiemijlen wil scoren dan kun je beter via ATL vliegen. Maarja, ben je ook veel langer onderweg.

Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia » 12 sep 2018, 16:31

Ik zie een mooie prijs voor het hoogseizoen van Seattle naar LA met BA incl. bagage voor 671 euro.
Het enige nadeel is dat je vliegt naar Londen City en dan zelf naar Londen Heathrow moet (ruime overstap van 8 uur) en dan via Chicago naar Seattle (22 uur in totaal). Op de terugvlucht is het geluk beter. Vanuit LA direct naar Londen en dan weer terug naar Amsterdam.
Ik twijfel. Het is een goede prijs, maar wel omslachtig.

* Heeft iemand ervaring met binnenlandse vluchten boeken naar Hawaii. Als ik kijk naar de prijzen voor Hawaii vanuit Nederland betaal je de hoofdprijs.

Enzo

Bericht door Enzo » 12 sep 2018, 16:35

680 euro betaald voor retour Amsterdam - Houston; 8 juni tm 29 juni, inclusief bagage, bij KLM.

Ik het 't idee dat wel oké prijs is! Rechtstreeks vliegen lijkt mij sowieso wel lekker.

Mattie112
Amerika-ontdekker

Bericht door Mattie112 » 12 sep 2018, 16:42

Souraia schreef:Ik zie een mooie prijs voor het hoogseizoen van Seattle naar LA met BA incl. bagage voor 671 euro.
Het enige nadeel is dat je vliegt naar Londen City en dan zelf naar Londen Heathrow moet (ruime overstap van 8 uur) en dan via Chicago naar Seattle (22 uur in totaal). Op de terugvlucht is het geluk beter. Vanuit LA direct naar Londen en dan weer terug naar Amsterdam.
Ik twijfel. Het is een goede prijs, maar wel omslachtig.

* Heeft iemand ervaring met binnenlandse vluchten boeken naar Hawaii. Als ik kijk naar de prijzen voor Hawaii vanuit Nederland betaal je de hoofdprijs.
Van Seattle naar LA? Als binnenlandse vlucht of open jaw? AMS -> SEATTLE en LA -> AMS?

Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia » 12 sep 2018, 16:48

Vlucht is naar Seattle en terug 4 weken later vanuit LA.
Ik wil graag naar Oahu, dus wellicht kan ik dan een binnenlandse vlucht boeken vanuit LA (of elders op de route) naar Oahu en weer terug naar LA.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 12 sep 2018, 16:54

Souraia schreef:Heeft iemand ervaring met binnenlandse vluchten boeken naar Hawaii. Als ik kijk naar de prijzen voor Hawaii vanuit Nederland betaal je de hoofdprijs.
Geduld... wij hebben vorig jaar voor half juli AMS-HNL 550,- (incl koffer) betaald met LH/United.
Maar als je het echt wilt doen, zorg dan voor voldoende tussenruimte om vertragingen op te vangen omdat je dan losse tickets boekt. Je kunt met Alaska, Hawaiian, United, Delta, AA etc gewoon boeken, maar is meestal behoorlijk duur. Zie bij United nu €320 in juli voor SEA-HNL retour.
LAX-HNL is €533. Maar ook daarvoor zou ik op een flashsale wachten.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 12 sep 2018, 17:35

Of, als je inmiddels wat mijlen hebt gespaard, kijk eens wat een award ticket vanaf de westkust naar Honolulu kost.

De overstap LCY naar LHR: tja, het is een hoop gedoe, kost ook geld en zeker als je bagage hebt waar je niet al te makkelijk mee beweegt in het OV is de route via de DLR en dan de tube naar LHR niet heel handig. Met name op Bank moet je echt een pokkeeind lopen vanaf het DLR platform naar de central line. En dan moet je op Holborn weer overstappen naar de Picadilly. Ik bedenk me trouwens dat je dan wellicht beter op Tower naar de circle line kunt gaan en ergens in Kensignton kunt overstappen, daar zitten een hoop dubbele stations Circle/Picadilly.

Ga je taxi's oid nemen dan wordt het al snel erg kostbaar. Het is een fors stuk rijden tussen LCY en LHR. De kortste route is dwars door de stad en dus totaal onvoorspelbaar. Ga je buitenom dan moet je echt de halve M25 rijden, beide vliegvelden liggen precies aan de andere kant van London. Dat is zeker 100km.

Heb je alleen carry-on dan is het natuurlijk helemaal prima. Maar reken dus wel op 12,5 pond per persoon aan reiskosten. Kun je overigens gewoon met je Nederlandse bankpas of creditcard in- en uittappen, geen Oyster card meer nodig.

Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje » 12 sep 2018, 18:39

Miquel schreef:even een korte vraag;

Terug vanaf LAS naar AMS, is met KLM (uitgevoerd door Delta) een tussenstop normaal. Nu is de overstap op MSP 42 minuten. Is dit haalbaar? Staat wel gewoon op de bookingsite van KLM maar wel even een check hier ;)
Dit jaar ook gedaan, prompt had het toestel die ons naar MSP zou brengen een uur vertraging. Gelukkig moesten er nog 23 mensen mee naar AMS dus hielden ze het vliegtuig voor ons vast. Overstap van het ene vliegtuig naar het andere: 2 minuten, inclusief paspoort/boardingcardcheck.
Maar wanneer hij op tijd is zal dit een prima overstap zijn.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 12 sep 2018, 18:46

Tja, dat kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar dan zie je dus dat, zelfs in zo'n geval, het toch goed gaat..

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 12 sep 2018, 20:46

Toevallig iemand die volgend jaar in mei goedkoop naar New York wil vanuit Brussel?

Vind onderstaande op KLM-site. Wellicht meer data/steden goedkoop maar zou je moeten uitzoeken.

Misschien heeft iemand er wat aan? Zonder bagage, met bagage + € 80.

Roland
Bijlagen
bru_ny.jpg
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door dejong89 » 12 sep 2018, 20:55

Ik sta op het punt om te boeken voor Alaska. Nog heeeel even afwachten wat de werkgever gaat doen.

Heen: Begin juni Amsterdam-Reykjavik-Anchorage met een vertrek om 14:00
Terug:Begin Juli Seattle-Reykjavik-Amsterdam met een vertrek om 19:10

inclusief bagage 770 euro pp via connections.be ( de bevestiging van de bagage heb ik 2 dubbel op messenger staan :lol: )

Ik vind het een prima prijs en zowel heen als terug '' slechts'' 12 uur onderweg.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 12 sep 2018, 22:14

Coyote schreef:Toevallig iemand die volgend jaar in mei goedkoop naar New York wil vanuit Brussel?

Vind onderstaande op KLM-site. Wellicht meer data/steden goedkoop maar zou je moeten uitzoeken.
Mooi tarief inderdaad, is tot en met juni volgend jaar op veel data mogelijk. Laatste combinatie die ik kon vinden was in juni: https://goo.gl/flights/oWo22

Het normale tarief boekt in V, fare rule is VLWP95EU, change fee is 150 euro. Belangrijkste, de sales restrictions:
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 15SEP 18.
Boeken bij Delta betekent dat je geen extra kosten hebt voor creditcard betalingen e.d.

Verder zie ik nog wel wat andere gunstige fares vanaf BRU richting Noord Amerika binnen Skyteam. Geen bijzonder lage tarieven, maar gewoon prima. LAX op veel data voor EUR 419/499, MIA voor 348/438 en IAD (Washington DC) voor 303/383 (eerste tarief is basic economy/light, tweede tarief is regulier economy, inclusief bagage en zonder restricties dus). Edit: je kunt voor een paar tientjes meer ook eind juni vertrekken en in juli terugvliegen.

In business helaas geen mooie tarieven.

Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 » 13 sep 2018, 10:19

op welke latere data in juni zie je ze voor juni?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 13 sep 2018, 10:26

Daar ben je toch zo achter? Even de kalender in Google Flights raadplegen, 5 seconden werk.

Maar dit verandert natuurlijk met de dag, afhankelijk van de beschikbaarheid van specifieke fare classes. Volgens mij had ik gisteren een combinatie vanaf 25 juni, maar die zie ik niet meer. Wel 13/6-15/7 BRU-IAD voor 403/483: https://goo.gl/flights/rWVqG

Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia » 13 sep 2018, 10:32

Roel dat is mij te omslachtig, ik laat deze maar gaan.

Harry bedoel je nu dat ik gewoon een vlucht kan boeken (bijvoorbeeld Seattle-LA) en dan verder zoeken naar een binnenlandse vlucht naar Oahu?

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 13 sep 2018, 12:01

Als je dat risico wilt nemen: ja, punt blijft dat je dan verschillende boekingen maakt en die kunnen rescheduled worden, vertraging hebben etc.
Ik zou het zelf niet doen en wachten op een betaalbare vlucht vanuit AMS naar HNL en dan kijken of je een stopover in SEA of LAX kunt maken.

Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia » 13 sep 2018, 12:14

Duidelijk. Dan wacht ik nog even en blijf zoeken.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 13 sep 2018, 12:52

En als je al gaat kiezen voor losse tickets, combineer het dan altijd met een verblijf van zeker een nacht op die tussenstop. Dan loop je ook geen risico. Als je echt direct op en neer wil en geen behoefte hebt aan dit soort "opgelegde" tussenstops dan zou ik inderdaad ook zoeken naar alles op een ticket.

KevinAmerican
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door KevinAmerican » 13 sep 2018, 17:21

Via Skyscanner van 24 juli 2019 tot 14 augustus 2019 directe vlucht via Dusseldorf naar Las Vegas voor 695 euro per persoon bij flysmarter
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 Illinois
USA 2017 - 02/08 - 13/08 Las Vegas

dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door dejong89 » 13 sep 2018, 19:50

Via United.com zie ik leuke tarieven voorbij komen voor een retourtje Orlando.
Ik zocht op 13 feb tm 28 feb en voor 446 euro pp inclusief bagage heb je een retourtje. Voor 30 euro meer heb je iets gunstigere vliegtijden. Genoeg speling

Zelfde traject maar dan via Kilroy 460 retour inclusief bagage maar dan vlieg je met BA en Virgin via Gatwick.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer