Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Markstaal »

Bedankt Roel voor je reactie. Vorig jaar was deze dus afgepakt bij de controle nadat ik deze in de bak had gelegd. Dacht zelf aan 1 in de bak en 1 in de handbagage.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Was het zo'n turbo ding? Die mogen niet.. Een gewone aansteker zou geen probleem moeten zijn.

Overigens heb ik al jaren een wegwerpaansteker in mijn hiking pack zitten, die altijd ergens in een ingecheckte koffer zit, en dat ding is tot nu toe altijd zonder problemen meegekomen, ook van en naar de USA. En zelfs een keer een TSA briefje in mijn koffer aangetroffen, maar die aansteker hebben ze gewoon laten zitten.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Frasi »

Annet1992 schreef:Wauw roelb, bedankt! Helemaal duidelijk nu en voelt een stuk rustiger! Krijg net eem berichtje dat ik al online kan inchecken. Is dat handig om te doen? Moeten natuurlijk ook koffers inchecken dus weet niet of het handig is. Op de app van AA staat dat ik aankom op a8 en dan naar c22 moet(: fijn dat dat al bekend is!
Ben flink zenuwachtig en vraag me echt af waarom ik dit nou zo nodig moest doen haha! Heb al gemerkt dat met vliegangst naar amerika gaan geen goed idee is en ik zit nog niet eens in het vliegtuig. Maar komt vast allemaal goed(:
Ja, vooraf online inchecken. Dan heb je in ieder geval je stoelen vastgelegd. Last minute aan de balie zijn de beste plekken al weg.
Op de luchthaven kan je bij de drop-off balies je bagage afgeven en evt. nog een boardingpass laten printen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Marcel5050 »

Annet1992 schreef:Wauw roelb, bedankt! Helemaal duidelijk nu en voelt een stuk rustiger! Krijg net eem berichtje dat ik al online kan inchecken. Is dat handig om te doen? Moeten natuurlijk ook koffers inchecken dus weet niet of het handig is. Op de app van AA staat dat ik aankom op a8 en dan naar c22 moet(: fijn dat dat al bekend is!
Ben flink zenuwachtig en vraag me echt af waarom ik dit nou zo nodig moest doen haha! Heb al gemerkt dat met vliegangst naar amerika gaan geen goed idee is en ik zit nog niet eens in het vliegtuig. Maar komt vast allemaal goed(:
Heb bij een overstap nog geen enkele keer zelf mijn koffers moeten ophalen.
Zelfs bij twee overstappen werden mijn koffers steeds zonder mijn tussenkomst naar het volgende vliegtuig gebracht.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Annet1992 »

Paniek paniek! Wil online inchecken maar geeft aan dat de naam niet overeenkomt tussen paspoort en ticket. Op mijn ticket geeft ie voornaam, ms, achternaam aan.. Dat is vanzelf gegaan toen ik boekte.. Maar kan nu dus nieg inchecken.. Heb ik nu een probleem of komt dat morgen goed als we op schiphol zijn?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Als naam op paspoort en ticket echt niet overeenkomen dan heb je denk ik toch wel een probleem.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Annet1992 »

Shit..
Op mn boeking/travel receipt staat het wel goed..
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door moon29 »

Ik hoop voor jullie dat het inmiddels is opgelost! Een hele mooie reis gewenst!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Zolang de voor- en achternaam hetzelfde zijn is er geen probleem. Airlines plaatsen er "Ms" of "Mr" tussen, dat is niet relevant.

Let wel op dat je altijd de naam gebruikt zoals die in het elektronische deel van het paspoort staat. Dat is je "echte" naam. Daar staan normaal de eerste voornaam en achternaam. Let op: in Nederland verandert je achternaam niet als je getrouwd bent, je houdt altijd je eigen naam. Die staat dan ook in je paspoort en die dien je bij reizen altijd te gebruiken.

Heb je toch per ongeluk de naam van je man gebruikt? Dan kan dat vast opgelost worden bij de balie. Alleen zal wel het ticket gereissued moeten worden. Of ze dat kostenloos doen of niet ligt helemaal aan de airline. Normaliter rekenen amerikaanse airlines geen kosten bij een wijziging van een achternaam door trouwen (want in Angelsaksische landen verandert de achternaam wel echt), maar bij een fout wordt normaal wel de penalty gerekend.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Annet1992 »

Is gelukkig allemaal goed gekomen! Zijn net aangekomen in seattle! (:
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jamiesenden »

Gelukkig!! Veel plezier!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Almere vak V »

Marcel5050 schreef: Heb bij een overstap nog geen enkele keer zelf mijn koffers moeten ophalen.
Zelfs bij twee overstappen werden mijn koffers steeds zonder mijn tussenkomst naar het volgende vliegtuig gebracht.
Op de terugweg zal dit inderdaad niet het geval zijn. Als je Amerika invliegt met een overstap moet je altijd zelf je koffer ophalen en doorchecken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

"doorchecken" is een groot woord. Misschien dat dat nog wat nadere uitleg vereist: je moet zelf je bagage door de douane meenemen. Dat is ongeveer hetzelfde als de douane op Schiphol: als je niets aan te geven hebt loop je gewoon door.

Je koffer wordt wel gewoon al bij vertrek "doorgecheckt" tot je eindbestemming. Op het label staat dan ook je eindbestemming.

Maar bij internationale arrivals in de USA moet iedereen de ingecheckte bagage, na immigrations, van de band pakken en zelf met de eigen bagage "door" cq "langs" de douane lopen. Direct daarna kun je hem meestal alweer op de band droppen, bij een speciaal afgiftepunt voor connecting flights. Er zijn geen balies of nieuwe labels, geen rijen en het kost dan ook niet echt tijd. Alleen als je erg snel door immigrations bent kan het zijn dat je koffer nog niet op de band ligt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Ik heb eens via Toronto naar Amerika gevlogen en ook op de heenreis geen bagage van de band gehaald.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Toronto ligt in Canada ;-) Het gaat hier over de port of entry in de USA. Overigens is het weer een speciale situatie als je (tegenwoordig) uit Canada komt, omdat de meeste luchthavens daar preclearance hebben. Je gaat dus voortaan al door US immigrations en customs in Canada en komt als domestic vlucht binnen in de USA.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door eborn »

Over 2 dagen beginnen de KLM Werelddeal weken weer. Altijd interessant om te kijken of er nog een leuke deal tussen zit.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door dejong89 »

Nou .. Ik geloof er niet meer in :lol: . Ik hou al enkele weken de prijzen voor Anchorage in de gaten. Tot nu toe is klm met 860 euro de goedkoopste optie. Die optie is nu opeens 2400 euro. 860 vind ik nog te veel maar de prijzen schieten voor de werelddealweken na mijn idee altijd fors omhoog om vervolgens weer omlaag te gaan onder het mom van " werelddeal ". Ik ben benieuwd wat het over 2 dagen mag gaan kosten.

Er zullen heus wel interessante deals tussen zitten voor sommigen maar dit verhaal heb ik vorig jaar ook meegemaakt. Zelfde periode. Uiteindelijk heb ik in Janauri geboekt via delta.com geboekt tijdens de werelddealweken voor 640 euro. rechtstreeks naar Seattle inclusief bagage. Dus dat is dan weer het andere uiterste.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Anchorage is niet een bestemming waarvoor snel een interessante fare te vinden zal zijn. Geen concurrentie, dus geen enkele noodzaak voor een airline. Ik vind tussen de 800 en 900 euro een mooie prijs hoor. Alles wat het minder wordt is echt geluk.

Als je ergens een vooraadje mijlen hebt zou je daar eens wat mee kunnen gaan spelen. Maar ook vluchten vanaf de lower 48 naar Anchorage zijn duur, zowel in dollars als mijlen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Franciscus »

dejong89 schreef: maar de prijzen schieten voor de werelddealweken na mijn idee altijd fors omhoog om vervolgens weer omlaag te gaan onder het mom van " werelddeal ".
Ach ja, natuurlijk. Ik hou voor verschillende bestemmingen de prijzen in de gaten en vroeg me al af waarom de prijzen van KLM ineens zoveel gestegen zijn!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ina »

Voor wat betreft het doorlabelen van bagage, wij vliegen van Amsterdam naar Whitehorse via Toronto-Vancouver - Whitehorse. Ik heb begrepen dat we de bagage in Toronto niet van de band hoeven te halen met Air Canada, maar hoe zit dat met Vancouver? Wordt hij daar weer door gelabeld naar Whitehorse of moeten we hem daar wel ophalen en weer inchecken? Is niet een veel voorkomende route dacht ik maar misschien iemand met ervaring hier op het forum?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer