Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

Een vriend van mij en ik zijn van plan de laatste week van oktober - eerste week van november een rondreis te gaan maken door het noordwesten van de VS.
Nu zijn we allebei 24 en van plan om een fullsize SUV te huren daar ( Ja is misschien wat overdreven als je maar met 2 man gaat maar leek ons gewoon heel leuk om een keer te doen ). Nu hebben we via usareisen.de al een aantal naar verhouding goede aanbiedingen gezien dia via Alamo lopen.
Op dit moment zijn echter de vluchten naar Vancouver een stuk goedkoper als naar San Francisco of Seattle dus overwegen we nu om naar daar te vliegen en daar de auto te huren omdat we toch sowieso van plan waren Vancouver aan te doen tijdens de rondreis. Als ik op de zustersite van usareisen.de namelijk drive-canada.de kijk (is volgensmij hetzelfde reisbureau dat daarachter zit) dan is ook de auto die we willen huren nog eens een stuk goedkoper (met de U25 special inclusief). Als ik echter dezelfde gegevens op alamo.ca invoer dan krijg ik met onze leeftijd de optie fullsize suv niet te zien, terwijl deze op alamo.com voor huur in de vs wel gewoon zichtbaar was.

Mijn vraag is nu kunnen we deze klasse bij Alamo in Canada nu ook gewoon huren omdat het volgens drive-canada wel kan ? of is dit een fout en mogen wij deze klasse in Canada helemaal niet huren ?
Gast

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Gast »

Full size SUV onder de 25 in Canada. Forget it!
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

Ok duidelijk maar in de VS zou dit geen probleem mogen zijn toch ? Hoe dan ook vind ik de verhuursite voor Canada dan wel verwarrend aangezien daar de mogelijkheid er wel is om het underagepakket toe te voegen aan een fulltime SUV
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door AnnInBC »

Normaal is het wel mogelijk om een SUV te huren als je onder de 25 bent, je zal dan een extra fee per dag (kan tot $30 zijn) bij betalen. Verder zie ik bij de meeste verhuurders dan een minimuum leeftijd van 21 nodig is, dus als je jonger bent zal dat niet lukken. Ook staat bij verschillende verhuurders dat sommige categorien niet te huur zijn aan onder 25. Het zal dus een beetje afhangen van het verhuur bedrijf.

Succes!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Hockey »

stormbreaker schreef:Full size SUV onder de 25 in Canada. Forget it!
Alweer zo'n extreme uitspraak zonder ook maar enige onderbouwing.
Gast

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Gast »

Fullsive SUV gaat je onder de 25 bij de gewone verhuurders die op de AirPort zitten zoals Avis, Budget en Hertz niet lukken Hockey. Anders stel ik voor dat jij het even voor de TS regelt.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Hockey »

@stormbreaker, waarom zou het niet lukken? Staat dat in hun algemene voorwaarden of ...... ? Opnieuw de vraag waarop je je uitspraak baseert.
Onder de 21, inderdaad, dan verhuren de meeste niet. Onder de 25, vragen ze een underage toeslag. Onder de 25 weigeren te verhuren? Daar mist de onderbouwing nog voor.
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

Ik krijg keer op keer bij Alamo zowel als ik op hun officiële site proef boek als via 3rd party brokers in de VS altijd de optie om een fullsize SUV te huren. Dus ga er eigenlijk wel vanuit dat dit moet lukken enige verwarring die er was was zoals ik al zei dat via die Duitse site ik in Canada wel de fullsize SUV te zien kreeg maar bij andere aanbieders niet

iig veel dank voor de snelle reacties iedereen

Ik ga Alamo Canada sowieso nog een mailtje sturen met de vraag die ik hier ook gesteld heb en zal hier ook laten weten wat ze antwoorden
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Marcopstal »

stormbreaker schreef:Full size SUV onder de 25 in Canada. Forget it!
Wanneer ik via rentalcars.com als 24 jarige een SUV wl huren in Vancouver dan krijg ik onder meer een Chevrolet Tahoe te zien. Ik denk dat dit nog steeds onder de klasse "fullsize" valt.

Sommigen zijn blijkbaar kampioen in statements die net onderbouwd zijn.......

Voor TS, als het via site X of Y kan, dan is dat geen probleem, dan kan dat gewoon. Ik zie overigens ook geen enkele reden waarom het niet zou kunnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

@marcopstal
Ik wil stormbreaker niet meteen gelijk geven maar het is wel zo dat als ik het via de site van Alamo canada probeer dat ie me alleen maar tot full size standard cars laat zien

Maargoed ik heb ze een mailtje gestuurd hopelijk komt daar meer duidelijkheid uit

Bij rentalcars ook even geprobeerd trouwens en daar kreeg ik inderdaad de tahoe ook te zien toen ik aangaf dat ik underage was maar daar was de prijs hetzelfde als dat ik 25 and up aangaf dus de underage fee is daar iig nog niet bijgeteld
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

Zojuist antwoord gehad van Alamo in Vancouver

Onder de 25 is het maximum wat je kunt huren een compact SUV lijkt er dus op dat het geen auto huren in Canada wordt

Hieronder het antwoord dat ik kreeg :
Thank you for choosing Alamo Rent A Car for your car rental needs! My name is Angela. I will be happy to help you today.

Great question! The largest vehicle you can rent at this location,if you're under the age of 25, is a compact SUV. This does vary from location to location so it's entirely possible that you could rent a larger vehicle in the U.S.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Marcopstal »

De "jonge bestuurderstoeslag" staat extra vermeld bij rentalcars.com. (onder de huurprijs)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

Ah ok daar zal ik dan over gekeken hebben. Maargoed het antwoord van Alamo zelf is me toch wel vrij duidelijk. Wordt dus toch een auto huren in de VS vermoed ik

Toch bedankt voor de hulp iig
Reizen VS & Canada

2013 : California Zephyr & Rondje CA, UT, AZ met RV
2015 : Southwest Chief & Chicago, NYC, San Francisco
2016 : Adirondack, New York & Montreal
2018 : (planning) CA, OR, WA, Vancouver, Yellowstone, UT, met Auto
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Marcopstal »

Je kan altijd de vraag nog eens stellen bij rentalcars.com. Als je het daar kan boeken dan lijkt het me wel degelijk te kunnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

Even een update

Ondertussen hebben we toch geboekt bij Alamo in Vancouver via drive-canada.de en wel in de categorie Fullsize SUV.

We hebben ook nog even contact gehad met drive-canada en die verzekerden ons dat ondanks Alamo in Vancouver zelf zegt dat het niet mogelijk is om onder de 25 een Fullsize SUV te huren, ze die Underage Gold pakketten gewoon van Alamo krijgen aangereikt en ze dus ook aan mensen onder de 25 mogen verkopen.

Ondertussen ook al de voucher gekregen dus ben er nu vrij zeker van dat alles wel goed zal komen

Heb wel nog een vraagje heeft er iemand ervaring met drive-canada (usareisen.de) wanneer en/of de creditcard al wordt belast voordat we daar aankomen ?
Reizen VS & Canada

2013 : California Zephyr & Rondje CA, UT, AZ met RV
2015 : Southwest Chief & Chicago, NYC, San Francisco
2016 : Adirondack, New York & Montreal
2018 : (planning) CA, OR, WA, Vancouver, Yellowstone, UT, met Auto
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Galapogos »

Volgens mij belast drive-canada.de de creditcard altijd (vrijwel) direct na het boeken. Neemt niet weg dat je tot 48 uur van tevoren kosteloos kunt annuleren en dat je dat geld dan weer gewoon terug krijgt.
timwijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door timwijers »

Eventjes een update omtrent de situatie

Meerdere keren contact gehad met zowel Alamo als drive-canada, waar het reisbureau FTI Touristik achter zit.
Alamo bleef in eerste instantie volhouden dat we de auto absoluut niet konden huren. Zowel de helpdeskmedewerker als het management team van de specifieke branch in Vancouver.
Gisteren een mailtje gehad van drive-canada dat de product manager van FTI Touristik contact heeft gehad met Alamo en dat alles dus wel degelijk in orde was en we de Fullsize SUV gewoon konden huren. Om hier zeker van te zijn heeft Alamo een opmerking in hun boekingssysteem gezet bij onze reservering dat we de auto dus gewoon mee mogen krijgen.

Vanmorgen ook mailtje gehad van Alamo en nu was ineens alles in orde en konden we de Auto wel huren. Volgens Alamo overruled de voorwaarden die FTI met hun heeft de eigen voorwaarden waar er dus leeftijdsrestricties zijn op bepaalde klasses van auto's

Vermoed nu dus echt wel dat alles in orde is en we geen gezeik meer zullen krijgen bij het vliegveld

iedereen bedankt voor de snelle reacties
Reizen VS & Canada

2013 : California Zephyr & Rondje CA, UT, AZ met RV
2015 : Southwest Chief & Chicago, NYC, San Francisco
2016 : Adirondack, New York & Montreal
2018 : (planning) CA, OR, WA, Vancouver, Yellowstone, UT, met Auto
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Fullsize SUV huren Vancouver onder 25

Bericht door Mies2301 »

Kijk, goed nieuws!

Veel plezier alvast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer