Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
schorrie01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2018, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door schorrie01 »

eind mei tot half juni volgend jaar maken wij een reis naar het zuidwesten van Amerika. Eén van onze stops betreft Los Angeles.
Zijn een beetje aan het twijfelen hoe we Los Angeles gaan verkennen.

Hadden reeds gedacht aan
Optie 1: de Hop On Hop Off bus van Starline tours.
Zijn verschillende routes waarmee je wel overal komt!
Inzake files, heeft deze bus aparte rijbaan of sta je ook hiermee overal stil?
Je bespaart wel overal parkeerkosten, doch tickets voor 48 uur zijn toch ook 200€ voor 4 personen!

Optie 2: Uber taxi
Fileprobleem?
Gaan parkeerkosten.

optie 3: gewoon de huurauto nemen dewelke we hebben
Fileprobleem?
Parkeerkosten, doch vergeleken met optie 1 kan je toch al wel her en der wat parkeren.

Kan niet kiezen gezien dit onze eerste keer Amerika betreft...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door PSVwally »

Ik zou zelf altijd voor de huurauto gaan.
Zeker als je heel de LA area gaat doorkruisen. Blijf je in het noordwestelijke deel dan kan Uber ook prima. Als je buiten de spits de grote afstanden aflegt valt het imo allemaal wel mee met dr files
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Mrvanilla »

Als je toch een huurauto hebt zou ik die altijd gebruiken. Bevalt het je niet kun je alsnog een Uber voor laten rijden. Werkt ook prima. Qua verkeer: met Uber sta je in de zelfde file als met je eigen auto inderdaad en die parkeerkosten zullen ook wel wegvallen tegen de kosten van Uber.
Groetjes,
Daniel
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door MaMootjes »

Wij zijn net terug uit LA. Hadden daar een mustang cabrio gehuurd. FANTASTISCH. Ik ben fan van LA geworden. Rijden is geen enkel probleem, files viel reuze mee als je de snelwegen een beetje vermijdt. Parkeren ook geen probleem. Wel betaald maar als je een beetje zoekt vind je zeker een plek tegen een redelijk tarief.
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door D-e-n »

Wij zijn geen autorijders en kunnen dus alleen oordelen over optie 1 en 2. Wij hebben in juni duidelijk gekozen voor optie 2. Als je, zoals PSVwally zegt, vooral in Noord-West Hollywood zit is Uber prima te doen. Vanuit een hotel vlakbij de bekende boulevard hebben we Uber diverse keren gebruikt. De kosten vonden wij meevallen. Een ritje naar Warner of Paramount kost minder dan 15 dollar en voor minder dan 30 dollar zaten we zelfs helemaal in Santa Monica.

De hop on-hop off bus hebben we ook overwogen maar we vreesden toch wel voor wachttijden voor de volgende bus. Met Uber of auto heb je meer vrijheid wat dat betreft. De Griffith Observatory hebben we met een tour bezocht overigens, voor Universal en Downtown zou je vanuit Hollywood ook nog de metro kunnen pakken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben dit jaar LA per Hop on Hop off bekeken en dat is goed bevallen. De bus heeft geen eigen strook en moet dus met de rest van het verkeer mee. Voordeel is dat je via oortjes toelichting krijgt over waar je bent en erin en eruit kunt waar je wilt. Je hoeft dan niet op zoek te gaan naar een parkeerplaats, die ook vast niet gratis is. Daarnaast heeft ook de chauffeur alle tijd om om zich heen te kijken omdat hij niet op het verkeer hoeft te letten. Wij hebben de auto vooraf in een parkeergarage in Beverly Hills geparkeerd, waar de halte van de bus tegenover was. We hebben 2 routes gereden en daar wel de hele dag voor nodig gehad. We vlogen 's avonds weer naar huis, dus we stonden wel op tijd, maar hebben daar niet heel veel last van gehad. Op Hollywood Blvd en in Chinatown zijn we uitgestapt en hebben daar rustig rondgelopen.
LA was een stuk leuker dan we verwacht hadden.
Zie ook ons blog voor die dag:
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Cecemel »

Ik sluit graag aan bij dit topic. Wij hebben onze hele trip een huurauto maar ons gezelschap gaat een dag vroeger door dan ons en zullen de auto al droppen aan de luchthaven waardoor wij nog 1 dag zonder auto zitten in LA. Ze vertrekken 's morgens van de Best Western Hollywood. Wij zouden die dag graag eventueel nog gaan shoppen in The Grove en in de namiddag Venice Beach doen en afsluiten bij Santa Monica pier. Daarna moeten we naar ons hotel geraken op de airport boulevard... Als ik zo het openbaar vervoer van LA bekijk geraak ik er niet wijs uit. Het lijkt me zo ingewikkeld omdat alles zo ver uit elkaar ligt... Wat raden jullie aan om te doen? Sukkelen met bussen en metro's? Ik dacht eraan om gewoon voor die laatste dag de taxi ofzo te gebruiken, al ken ik die prijzen niet en weet ik niet waar er allemaal pickup en drop off points zijn...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Martin & Marianne »

De auto staat dus niet op jullie naam? Je rijdt er ook niet in? Het mooiste zou zijn om een dag langer de auto te huren; dat is het gemakkelijkste en wellicht ook het goedkoopste. Of huur zelf een auto voor een dag.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Mrvanilla »

Uber.
Groetjes,
Daniel
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Cecemel »

De auto zal ook op onze naam staan. Op zich kunnen we hem nog een dag houden maar ik weet niet of ik de drukte in LA zie zitten om te rijden. Ons gezelschap vindt het niet erg... en ze moeten ook in de luchthaven geraken, tenzij wij ze daar afzetten. Maar het leek ons gemakkelijk om de auto al kwijt te zijn die dag. Dan is dat al een zorg minder de dag van vertrek naar huis. Daarom namen we ook een hotel in de buurt van de luchthaven. Vanuit ons hotel zouden we dan vragen om een taxi ofzo te bellen om ons af te zetten aan de luchthaven. Ik dacht echter wel dat alles er beter bereikbaar was zoals in de meeste grote steden. Daarom overwegen we nu uber maar ik heb het nog nooit gebruikt. Is het betrouwbaar? Hoe werkt dat juist? Via de app het aanvragen en ze komen je oppikken? Hoe erkent de uber jou dan? En hoe betaal je die persoon?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Mrvanilla »

Uber werk makkelijk, snel, je hebt geen cash nodig, alleen de app die gekoppeld is aan je creditcard. Internet is wel een vereiste.

Bekijk dit topic eens.
Groetjes,
Daniel
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Cecemel »

Ziet er interessant uit! Ik heb de app alvast gedownload! En we gaan een arielli simkaart bestellen dus internet zal er zijn! Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Los Angeles - Hop on, Uber of huurwagen

Bericht door Mrvanilla »

Succes. Ik was enorm tevreden in New York met het gebruik van Uber.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer