Camper huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mebi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2017, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Camper huur

Bericht door Mebi »

Heeft er iemand ervaring met de truckcamper van cruise America. Wij willen deze voor 6 weken huren en vinden daarom het matras in het bed erg belangrijk. Vaak is deze hard en oncomfortabel bij campers. We twijfelen tussen een escape campervan waar we al ervaring mee hebben en deze kleine camper. Alle advies is welkom
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben geen ervaring met de truckcamper van Cruise America, wel met die van Canadream. Die is ons uitstekend bevallen, maar kan, zoals de naam al zegt, alleen in Canada geboekt worden. Wat wij van die van Cruise America gezien hebben, is dat hij beduidend kleiner is dan die van Canadream en daarmee echt wel heel klein.
Wij hebben al verschillende keren bij Cruise America grotere campers gehuurd en, op 1x na, in Florida hadden we een oud bakkie met een oud matras, nooit een probleem met het bed gehad en wij zijn ook pietlutten met bedden. Ik verwacht dus geen problemen, maar het is zeer persoonlijk.
Mebi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2017, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur

Bericht door Mebi »

Dank je wel voor je reactie. Dat de camper klein is vinden wij niet erg. We zullen alleen bij regen binnen zitten. Ben geen pietlut met het bed maar heb pijn in schouders en heupen en een hard matras lukt niet helaas :( . Vandaar dus mijn vraag. Ik las in sommige reisverslagen dat het matras keihard was.
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Camper huur

Bericht door Aricon »

Wij hadden afgelopen februari 3 weken een truck camper van Cruise Amerika. Voor ons was het grote voordeel van deze camper dat het bed in de lengterichting ligt en dat mijn vriend van 2.05m languit kon liggen.
Ik had de eerste nacht alleen een (van huis meegenomen) hoeslaken om het matras gedaan. Dat beviel absoluut niet, omdat de bovenlaag van het matras van kunststof is. Het voelde dus erg koud en oncomfortabel aan. De volgende dag hadden we voor $20,- een comforter gekocht bij de walmart en die tussen matras en hoeslaken gelegd. Dat lag lekker warm en zacht en beviel erg goed.
Mebi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2017, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur

Bericht door Mebi »

Dank voor de goede tip. Is de investering waard als we 6 weken gaan :thumbup:
Hoe beviel de truckcamper verder? We twijfelen nog tussen een escape campervan en de truckkcamper
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper huur

Bericht door hemmie »

Misschien kun je zonodig een mattress topper kopen? Zijn niet heelduur volgens mij, en voor 6 weken wel de moeite waard dan.
Terug in Texas!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur

Bericht door Trails »

Afgelopen jaar sliep 1 van ons op de dinette en dat was ook knoerhard. Wij hadden bij het ophalen van de camper extra dekbedden gevraagd en onderweg bij K-Mart een goedkope top-up matras gekocht. Met die top-up en het dekbed lag het redelijk goed.
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Camper huur

Bericht door Aricon »

Mebi schreef:... Hoe beviel de truckcamper verder?
Ons is de truckcamper heel goed bevallen. Je zit in een stevige auto (5,6l 360pk) en het camperdeel is apart. Dus geen gerammel van servies achter je. :wink:
Ik vond de ruimte ook prima. Zoals ik al zei, een lekker lang bed. Een tafel met een bank rondom. Een keuken waarin voor mijn gevoel alles aanwezig was. Ik kook niet in de vakantie, maar ik heb een paar keer een uitgebreid ontbijt klaargemaakt, met pannenkoeken of eieren en spek. Daarvoor was alles aanwezig.

Ik had geen pakketten besteld met beddengoed en keukengerei. Handdoeken had ik van thuis meegenomen. We hadden een groot dekbed gekocht bij de Walmart (en later nog een kleinere voor op de matras). Het keukengerei wilde ik ook bij de Walmart kopen, maar dat zat al in de camper toen we die ophaalden. Dat kregen we gratis mee, omdat ze geen zin hadden om het eruit te halen.

Normaalgesproken kamperen we in de vakantie. Deze camper hadden we gehuurd omdat er een goede aanbieding langs kwam en we in de winter wilden gaan. Bij een volgende gelegenheid zal ik zeker weer gaan voor een truckcamper.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Camper huur

Bericht door girliecathy »

kan je met 3 personen voor in de cabine zitten bij de truckcamper ?
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Camper huur

Bericht door Aricon »

De truck heeft een dubbele cabine, met een normale achterbank. Voorin met z'n drieëen kan niet, maar de derde persoon kan 'gewoon' achterin.
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Camper huur

Bericht door Janbren »

Wij zijn Mei/Juni vanuit Salt Lake City met de Truck Camper 4 weken onderweg geweest, dit is ons heel goed bevallen! Ik ben zelf 1,92m en kon prima slapen door idd de lengte richting van het bed. We hadden voor deze camper gekozen vanwege onze dochter van 1,5 die voor het eerst mee ging, die zat in de kinderstoel gewoon achter ons zoals bij een 'normale' auto.

De opbergruimte was wat aan de krappe kant, koffers etc hadden we ook op de achter banken die je weg kan klappen.

Qua parkeren kan je op normale auto parkeerplekken parkeren, dit was echt een voordeel gezien op de camperparkeerplekken veelal bezet waren.

In de auto zelf heb je tussen de stoel van de bestuurder en bijrijder een armleuning met vakjes en bekerhouders etc. Deze kan je omhoog klappen zodat je met zijn drieën voorin kan zitten. Hebben hem voor de gein even omhoog geklapt, het is een smal plekje en denk niet dat het comfortabel zit met het middenconsole tussen je voeten.

Qua rijden was het alsof je in een grote SUV zat, af en toe wel aan denken dat je wat achter en boven hebt zitten, heel relaxed.

Als je mij een PB'tje stuurt kan ik wel wat foto's delen.
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Mebi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2017, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur

Bericht door Mebi »

Bedankt voor de enthousiaste reacties. Wij gaan voor de truckcamper. Wat ik gek vind is dat op de ene site staat dat de camper 6.10 lang is en op de andere 4.75. weet iemand de lengte ( i.v.m boeken van de ferry). Is het brandstof verbruik erg hoog?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur

Bericht door jojostravelusa »

Ik schat dat het verschil in lengte zit in meten met auto erbij of alleen de unit. De TCA die we van Canadream hadden was in totaal 23 ft. Hij is ter plekke voor de boot van Whittier naar Valdez opgemeten.
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur

Bericht door Ibbel »

Wij twijfelen ook een beetje tussen een truck camper en een gewone camper. We zijn met z'n tweeën, dus qua ruimte moet het prima te doen zijn.
Paar jaar geleden met een camper gereden en dat was goed bevallen, maar vriend zou een iets kleinere camper ook wel fijn vinden rijden. Er zit geen generator in de truck camper. Volgens mij hebben we die de vorige keer echt maar 1 of 2 keer gebruikt, dus ik denk dat we die niet perse missen, of denken jullie daar anders over?
Als ik kijk via de website van travelhome, dan is de huur van een T17 of C19 (van cruise america) gelijk, maar bij de C19 is het badkamertje wel echt wat groter. In de truck camper is het douchen op de wc, als ik de plaatjes moet geloven. Hoe beviel jullie dat?
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Camper huur

Bericht door Aricon »

In de truckcamper moet je inderdaad op de wc gaan zitten om te kunnen douchen. :roll: Wij hebben dat niet gedaan en, waar mogelijk, op de campings gedoucht. In de vakantie vinden we het ook geen probleem om niet iedere dag te kunnen douchen.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Camper huur

Bericht door Kokopelli »

Wij hebben twee keer een truck camper gehuurd bij Fraserway (Canada) en dat is zeer goed bevallen.
Inderdaad minder ruimte dan een gewone camper, maar nog steeds goed te doen voor 2 personen. Die van Fraserway hebben wel een slide out, dus ik kan het niet vergelijken met Cruise America.
De generator hebben wij niet gemist.
Wij hadden ook gedacht dat we niet zouden douchen in de truck camper, maar hebben dat toch wel gedaan. Het is niet groot, maar wel te doen als er geen andere optie is. Het douche gordijn beschermt het toilet een klein beetje, maar je moet wel alles droog maken na het douchen.

Edit: ik heb net het filmpje gekeken van de T17, die douche is denk ik wel kleiner dat die van Fraserway. Ziet er wel uit als een uitdaging :wink:
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur

Bericht door Ibbel »

Gisteravond nog wat uitvoeriger naar gekeken, maar aangezien ze even lang zijn en ze dezelfde huurprijs hebben, gaan we denk ik toch maar voor de C19 (want dan geen koelkast naast je bed en iets comfortabeler douchen). Ik zie dan eigenlijk geen voordeel voor de T17, of zien we iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur

Bericht door jojostravelusa »

De rust tijdens de rit. Als je in een aparte auto zit, scheelt dat enorm in geluid t.o.v. een camper met doorloop naar achteren. Het rijdt heel relaxed. Een van de redenen waarom we er volgend jaar weer een huren.

Overigens kun je, als het bed niet bevalt, altijd overwegen om bij de Walmart een luchtbed te kopen en dat erop te leggen. Als de goede maat tenminste te vinden is.
Mebi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2017, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur

Bericht door Mebi »

Voor ons is de belangrijkste reden dat de C19 een breedte bed heeft waarbij je dus over elkaar moet kruipen.
InekeNV
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2018, 19:55
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Camper huur

Bericht door InekeNV »

Ook wij gaan met de T17 van CA op pad volgend jaar zomer.
Eigenlijk is dit gewoon een pick-up met daar bovenop een campertje.
Hoe is het rijgedrag van deze truck?
Bij een camper gaat met uit van Googlemaps tijd +20% voor het berekenen van een realistische reistijd. Hoe is dat met deze kleine T17?

De T17 is gebouwd met een Ford als onderstel. Eigenlijk een auto die zeer geschikt is voor dirt roads. Toch mag je van CA niet op dirt roads rijden. Wat is jullie ervaring hiermee?
Zou je bv toestemming krijgen om zelf bij Monument Valley te rijden met deze auto?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer