Easy Terra

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Moekookeh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Easy Terra

Bericht door Moekookeh »

Hoi allen,

Een reis naar Florida geboekt in maart 2019. 14 dagen huurauto. Ophalen Orlando Sanford en retour Miami. Wil een SUV met extra bestuurder. Kom overal op de 500+ euro uit. Nu zag ik plots bij Easy Terra dat dit voor 368 euro kon, geboekt! De verhuurder is Budget

Nu lees ik veel negatiefs over Easy Terra. Zou zouden ze de inclusives van Easy Terra niet altijd erkennen zodat je alsnog flink moet bijbetalen voor diverse verzekeringen enzo?!

Ik heb mijn voucher aandachtig bestudeerd en zie dat ik wel recht heb op een gratis extra bestuurder en de meeste verzekeringen staan er wel op. Maar heb ik hier wel echt 100% NUL eigen risico. In de bijlage heb ik iets roods gearceerd waar ik lees dat ik maar tot 800 euro gedekt ben bij schade? Ik snap niet helemaal wat ze daarmee bedoelen?! Mocht iemand van jullie ervaring en tijd hebben hoor ik graag jullie eventuele ervaringen met de combinatie Easy Terra met Budget en wat die 800 euro nou inhoud.

Alvast bedankt voor je moeite!

11.jpg
22.jpg
33.jpg
44.jpg
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Easy Terra

Bericht door mtl »

Als ik dit topic open dan zie ik onder een ander topic met daarin ervaringen over Easy Terra. Doe er je voordeel mee.
Moekookeh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Easy Terra

Bericht door Moekookeh »

Hoi ja maar daar staat niet veel te lezen. Ik heb een specifieke vraag ook over die 800 euro in bijlage 3 … :roll:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Easy Terra

Bericht door Frasi »

Er lijkt een rare knip in de scan (bijlage 3) te zitten: het kopje en de zin boven de rode tekst kloppen niet. Het lijk wel of deze zin bij een andere alinea hoort.
Maar, bovenaan staat dat de LDW inclusief is en dat je eigen risico is verminderd tot $0. Daarmee zit je goed.
Geen idee waar dat losse zinnetje over reparatiekosten nu op slaat; zoals al gezegd lijkt er een andere (niet afgedrukte) tekst aan vooraf te gaan.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Easy Terra

Bericht door Vito »

Zit de EP/SLI er wel bij? Ik zie dat niet zo goed terug.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Easy Terra

Bericht door mtl »

Misschien contact opnemen met Easy Terra?
Moekookeh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Easy Terra

Bericht door Moekookeh »

Vito schreef:Zit de EP/SLI er wel bij? Ik zie dat niet zo goed terug.
Hoi. Dat ALI zit er wel op, is dat niet een andere benaming voor EP/LIS/SLI?
Moekookeh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Easy Terra

Bericht door Moekookeh »

Frasi schreef:Er lijkt een rare knip in de scan (bijlage 3) te zitten: het kopje en de zin boven de rode tekst kloppen niet. Het lijk wel of deze zin bij een andere alinea hoort.
Maar, bovenaan staat dat de LDW inclusief is en dat je eigen risico is verminderd tot $0. Daarmee zit je goed.
Geen idee waar dat losse zinnetje over reparatiekosten nu op slaat; zoals al gezegd lijkt er een andere (niet afgedrukte) tekst aan vooraf te gaan.
Hoi. Bedankt voor je antwoord. De 2e vetgedrukte zin "UW AUTOHUUR IS INCLUSIEF:" net boven de rode tekst moet je even wegdenken. Dan loopt de zin ervoor door naar de zin erna snap je haha ...
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Easy Terra

Bericht door US-fanboy »

Hoi,

Edit;
- De schade aan het gehuurde voertuig is al verzekerd (LDW) en je hebt een eigen risico van 0,00
Dat betekent dat als je een aanrijding zou krijgen, je daar al geen schade voor zou hoeven betalen.

- De schade die je nog zou kunnen krijgen en die je zelf zou moeten betalen is als je een lekke band krijgt ( en deze niet zelf vervangt), een steen door je raam, verkeerde brandstof tanken... dat soort dingen.
Die worden niet door je LDW gedekt en die worden nu dan gedekt door Auto Europe (Easy Terra) en tót 800 euro).

De schade die je hebt moet je zelf voorschieten en worden later terugbetaald.

Inderdaad redelijk Worry Free (zolang je geen gekke dingen doet met de auto 8) )
Moekookeh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Easy Terra

Bericht door Moekookeh »

Ok helder ... dus tot 800 euro vergoeding bij schades welke geen aanrijdingen zijn dan bedoel je? Zoals ruit en bandschades ...

En wanneer ik schade maak bij anderen, dekt dat mijn ALI verzekering dan denk je?
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Easy Terra

Bericht door US-fanboy »

Heel veel schade wordt gedekt door CDW (Collision Damage Waver, wat wij WA verzekering zouden noemen) , schades die daar niet door worden gedekt, worden gedekt door ALI (Additional Liability Insurance, zeg maar verhoogde aansprakelijkheidsverzekering).
Om van de WA verzekering een All-risk verzekering te maken sluit je de LDW af (Loss Damage Waver).

In jouw geval heb je dus een All-risk verzekering met aansprakelijkheidsverzekering.
Aangezien je voor een aantal zaken toch nog belast zou kunnen worden, heeft Auto Europe dit voor jou afgedekt (tot 800 euro).
Zoals gezegd, als je geen al te gekke dingen doet ben je Worry Free verzekerd.
Moekookeh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Easy Terra

Bericht door Moekookeh »

Ok bedankt voor je uitleg!

Op basis van wat ik nu heb afgesloten is niets extra's meer nodig persé?! Begrijp dat veel verhuurders dat wel proberen te verkopen terplaatse ...
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Easy Terra

Bericht door US-fanboy »

Niks meer nodig !
You're good to go :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer