Parkeren Brussel (Zaventem)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door RNA »

Hoi,
Ik zag dat er al een aantal topics waren over parkeren op Brussel airport (Zaventem), maar die zijn inmiddels al verjaard.
Iemand nog recente ervaringen met één van deze parkeerplaatsen:

P4, Discount 1 en Discount 2?

Dit zijn alle drie parkeerterreinen van Interparking (officiele terreinen van de luchthaven) waar wij de auto willen parkeren voor onze vlucht in december.
De discount terreinen schijnen nog zeker 20 min van de luchthaven af te zitten, onze voorkeur gaat dus uit naar P4. Echter... ik lees nu dat P4 echt een 'Belgisch' wegdekje heeft, kortom: je rolt heel je koffer kapot voordat je bij de terminal bent.
Iemand recente ervaringen met één van bovenstaande? Leuke acties of kortingscodes?

Een niet-officiele parking heb ik slechte ervaringen mee en doe ik liever niet, zeker niet als ik mijn autosleutels moet inleveren. Er schijnt ook een P3 te zijn maar daar kan ik niet vooraf reserveren.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Pascal »

Discount 2 heb ik ervaring mee.
10 min met gratis bus ( pendeldienst in de nachturen anders alle lijnbussen die voorbijkomen)
Wegen van de parking zijn nieuw geasfalteerd, autos staan in de gravel, dus liggen er ook losse steentjes op de baan, kon ook beter.
Parking 1 ligt er zo goed als naast, zelfde systeem.

Ofwel dit ofwel trein zijn mijn voorkeuren voor Zaventem
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door RNA »

Het betreft een reguliere bus van de Lijn toch?
Hoe zit het met baggage e.d. kun je die een beetje kwijt? Om de hoeveel tijd rijden die bussen?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Sienna
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Sienna »

Hey,

Wij hebben reeds verschillende keren op de P4 gestaan.
Ik vind deze heel makkelijk omdat je vandaar prima te voet tot luchthaven kan gaan en niet moet staan wachten op een bus.
De parking zelf is inderdaad wel vol gravel. De keren dat wij er waren was enkel voor korte tripjes met enkel handbagage.
Die konden we dus dat stukje dragen :wink: .
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door lsl »

je rolt heel je koffer kapot voordat je bij de terminal bent
wij staan ook geregeld op P4, maar 3 minuutjes verder stappen dan de Kiss & Ride
als er vlak na de inrit van de parking geen parkeerplaats vrij is drop ik eerst vrouw en bagage en parkeer wat verderop

het voetpad tot de terminal is ook niet optimaal maar dat lukt wel
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Purk87 »

Pascal schreef:Discount 2 heb ik ervaring mee.
10 min met gratis bus ( pendeldienst in de nachturen anders alle lijnbussen die voorbijkomen)
Wegen van de parking zijn nieuw geasfalteerd, autos staan in de gravel, dus liggen er ook losse steentjes op de baan, kon ook beter.
Parking 1 ligt er zo goed als naast, zelfde systeem.

Ofwel dit ofwel trein zijn mijn voorkeuren voor Zaventem
Wij hebben vorig jaar ook op P2 gestaan, prima te doen.
En sowieso al een verademing (qua prijzen) met Schiphol.

Alleen bij de terug weg zaten wij in de verkeerde bus, deze reed maar tot P1 en draaide dan een andere weg in. Dit was onze eigen schuld, dus moesten we nog een stukje lopen.

Wij hadden overigens op zondag rond 7.00 uur de bus, dus er was plek zat.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Pascal »

RNA schreef:Het betreft een reguliere bus van de Lijn toch?
Hoe zit het met baggage e.d. kun je die een beetje kwijt? Om de hoeveel tijd rijden die bussen?
Idd bussen van De Lijn.
Het zijn normale bussen, niet die die je bvb in Amerika hebt om je van de luchthaven naar de car rentals te voeren met ruime/grote bagagerekken :D
Maar ook dat lukt.
Er komt een lijn of 5 voorbij dus max 10-12 min wachten
Alleen bij de terug weg zaten wij in de verkeerde bus, deze reed maar tot P1 en draaide dan een andere weg in. Dit was onze eigen schuld, dus moesten we nog een stukje lopen.
Idd vanuit de luchthaven best even aan de chauffeur vragen of ie wel p2 aandoet want zoals je schrijft draaien een paar bussen tussen p1 & p2 een andere weg op. Ik spreek ook uit ondervinding. Das even de beentjes strekken na de lange vluchten natuurlijk :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Almere vak V »

Pak altijd P2. Weg oversteken en je staat meteen in de vertrekhal. Helemaal prima!
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Pascal »

Dit is wel niet de discount parkings waarvan sprake.
:shock:
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door RNA »

Goed, ik opteer dus voor P4.
Ik vind de P2 gewoon te prijzig, de P3 kan ik niet vooruit boeken (?) en de P4 lijkt me een mooie middenweg. Enige wat me een beetje tegenstaat is het feit dat de weg van P4 naar de terminal erg slecht is, we rijden schijnbaar onze koffers helemaal kapot daar.

Maar dat is wellicht te ondervangen door eerst de vrouw + koffers af te zetten.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door lsl »

dat de weg van P4 naar de terminal erg slecht is, we rijden schijnbaar onze koffers helemaal kapot daar
neen hoor, het is alleen de parking zelf die er slecht bijligt, de weg naar de terminal (straat en/of voetpad) is zo geen probleem

je koffers afzetten kun je ten laatste bij het binnenrijden van de parking, verder op dat baantje richting terminal mag je namelijk niet rijden

wil je 3 minuten minder verder moeten wandelen met je koffer, dan moet je eerst naar de kiss & ride rijden, daar iemand met de koffers afzetten en dan pas naar P4 rijden, is een 5 minuutjes omweg in totaal
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Mr. Patrick »

Als je op P4 staat (of waarschijnlijk ook op een andere vooruitbetaalde Interparking) moet je niet vergeten voor het wegrijden alsnog je kaartje in de automaat te steken en dán pas naar de slagboom te gaan. Ik vond het weer echt Belgisch: op alle andere luchthavens vanwaar ik gevlogen ben kun je gewoon uitrijden (met het inrijkaartje dat aan mijn reservering is gekoppeld of op kenteren), maar niet op Zaventem...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Pascal »

Idd klopt, ook op discount 2 het geval.

Waarom dat het echt Belgisch hier weer bij moet snap ik niet. ‘Enkel in België is dit zo’ was voldoende.

Waar wel een punt van te maken valt is dat het nergens vermeld wordt tijdens de boeking, de bevestiging, het parkeerticket bij aankomst of zelfs maar ter plekke. En bovendien staan alvast op de discount 2, die automaten volledig uit het zicht achter hun kantoren.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Matan »

P4 is idd gravelparking maar wel makkelijk bereikbaar en dicht bij de luchthaven. Car Hotel heb ik ook al eens genomen, is andere afrit en dan wordt je gebracht met een shuttlebus ( niet De Lijn). Persoonlijk zou ik al sneller P4 nemen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Division »

Hier een ervaring van iemand die via Times Parking parkeerde bij Zaventem: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... s-parking/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Parkeren Brussel (Zaventem)

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn tijdens onze vorige amerika trip in de lock parking gaan staan en ik zou dit zo weer doen: veilig en gewoon oversteken en je bent in de terminal. Deze parking ligt vlak naast de Sheraton.
Was zijn geld waard!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer