Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
JNP-1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2016, 09:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door JNP-1980 »

Hallo forum leden!

Voor onze reis naar Seattle volgend jaar hebben wij een auto gereserveerd via Rentalcars.com. Ik heb hier een paar vragen over en hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

1. Op dit forum lees ik alleen maar goede recensies over Rentalcars.com. Als ik ga Googlen is het alleen maar negatief. Het valt mij wel op dat het dan vooral om landen buiten de USA gaat. Even voor mijn geruststelling (of niet :wink: )...is Rentalcars.com een betrouwbare tussenpersoon?
2. Wij hebben dus via Rentalcars geboekt bij Hertz. Kan ik mijn reservering op de site van Hertz bekijken of alleen via Rentalcars? En moet ik een account bij Hertz aanmaken om dit eventueel te kunnen doen? Ik heb al even rondgekeken en ze vragen voor het aanmaken van een account ook het rijbewijsnummer en creditcard gegevens. Ik ben er niet zo happig op om dit soort gegevens 'zomaar' in te vullen op het internet, maar is dit noodzakelijk om een en ander te kunnen verifiëren?
3. Kan ik bij Hertz (Seattle luchthaven) de balie vermijden? Vorig jaar hebben wij veel gedoe gehad bij Budget in LA. Ik heb daar gewoon geen zin meer in. Was geen leuke start van onze eerste USA vakantie.
4. Wij hebben een Jeep Cherokee (or similar) geboekt. Volgens de bevestiging van Rentalcars valt dit onder de Midsize SUV (IFAR). Wie kan mij vertellen welke auto's bij Hertz (Seattle) binnen deze categorie vallen?
5. Wij reizen met 2 volwassenen en 1 dochter van 12. Vorig jaar hadden wij een via Budget LAX (Premium categorie) een Volkswagen Passat. Ging allemaal prima hoor, maar willen deze keer een SUV proberen. Ik ga er van uit dat een midsize SUV voor 2 volwassenen en een kind ruim genoeg is (3 grote koffers, koelbox, 2 rugtassen). Welke gezinnen hebben hier ervaring mee. Ik lees zoveel verschillende meningen, dat ik ga twijfelen of een midsize wel ruim genoeg is.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op bovenstaande vragen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Almere vak V »

Binnen Hertz vallen onderstaande auto's in de genoemde categorie. Of ze ook daadwerkelijk in Seattle gaan staan kan niemand je op voorhand vertellen.

Hyundai Tucson Q4 IFAR
Jeep Cherokee Q4 IFAR
Jeep Compass Q4 IFAR (25 mpg)
Kia Sportage Q4 IFAR
Kia Sorento Q4 IFAR
Mazda CX-5 Q4 IFAR
Honda CR-V Q4 IFAR
Mitsubishi Outlander Q4 IFAR
Subaru XV Crosstrek Q4 IFAR
Toyota Rav4 Q4, YQ IFAR (29 mpg)
Toyota Venza Q4 IFAR
Volkswagen Tiguan Q4 IFAR
Chevrolet Captiva Q4, YQ IFAR
Ford Escape Q4, YQ IFAR
Jeep Liberty Q4, YQ IFAR
Jeep Patriot Q4, YQ IFAR
Nissan Rogue Q4, YQ IFAR
Subaru Forester Q4, YQ IFAR
Subaru Outback Q4, YQ IFAR
Buick Encore YQ IFAR
Chevrolet Trax YQ IFAR
Nissan Murano YQ IFAR
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Franciscus »

4. Wij hebben een Jeep Cherokee (or similar) geboekt. Volgens de bevestiging van Rentalcars valt dit onder de Midsize SUV (IFAR). Wie kan mij vertellen welke auto's bij Hertz (Seattle) binnen deze categorie vallen?
De vloot van Hertz onder IFAR
Hyundai Tucson Q4 IFAR
Jeep Cherokee Q4 IFAR
Jeep Compass Q4 IFAR (25 mpg)
Kia Sportage Q4 IFAR
Kia Sorento Q4 IFAR
Mazda CX-5 Q4 IFAR
Honda CR-V Q4 IFAR
Mitsubishi Outlander Q4 IFAR
Subaru XV Crosstrek Q4 IFAR
Toyota Rav4 Q4, YQ IFAR (29 mpg)
Toyota Venza Q4 IFAR
Volkswagen Tiguan Q4 IFAR
Chevrolet Captiva Q4, YQ IFAR
Ford Escape Q4, YQ IFAR
Jeep Liberty Q4, YQ IFAR
Jeep Patriot Q4, YQ IFAR
Nissan Rogue Q4, YQ IFAR
Subaru Forester Q4, YQ IFAR
Subaru Outback Q4, YQ IFAR
Buick Encore YQ IFAR
Chevrolet Trax YQ IFAR
Nissan Murano YQ IFAR
5. Wij reizen met 2 volwassenen en 1 dochter van 12. Vorig jaar hadden wij een via Budget LAX (Premium categorie) een Volkswagen Passat. Ging allemaal prima hoor, maar willen deze keer een SUV proberen. Ik ga er van uit dat een midsize SUV voor 2 volwassenen en een kind ruim genoeg is (3 grote koffers, koelbox, 2 rugtassen). Welke gezinnen hebben hier ervaring mee. Ik lees zoveel verschillende meningen, dat ik ga twijfelen of een midsize wel ruim genoeg is.
In 2014 hadden wij een Mazda CX-5 met 2 volwassenen en een kind van 8. Qua ruimte en comfort in de auto allemaal prima. De kofferbak was nét groot genoeg voor 3 grote reistassen, 3 rolkoffertjes en een koelbox. Heb je koffers met een harde buitenkant? Dan weet ik niet of het gaat lukken. Maar je kunt ook altijd nog de koelbox of rugzakken op de achterbank kwijt. Wij konden destijds zelf kiezen tussen een aantal auto's, ik heb toen de auto met de grootste kofferbak gekozen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Marcopstal »

JNP-1980 schreef:Vorig jaar hebben wij veel gedoe gehad bij Budget in LA.
Wat moeten we daaruit verstaan ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
JNP-1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2016, 09:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door JNP-1980 »

Met gedoe bedoel ik het aansmeren van allerlei extra's. Dit wisten we natuurlijk van tevoren wel, maar blijft vervelend. Maar ook dat de medewerkster achter de balie ons vertelde dat een Chevrolet Impala (or similar) bij Budget helemaal niet in de floot zat. Terwijl bij terugkomst bleek dat de parkeerplaats er vol mee stond. Zij wilde ons perse een SUV aansmeren, want dat was beter en 'iedereen' in LA reed in een SUV dus voor de ultieme beleving was het beter dat wij dat ook deden. Ging ons alleen 400 dollar extra kosten. Ook vertelde ze dat onze koffers beslist niet gingen passen in een auto uit de premium categorie.Uiteindelijk geen upgrade genomenen de Volkswagen Passat voldeed prima, maar het ging allemaal niet van harte. Maar ook over de rekening hadden we nog wat gesteggel. Zij lieten hele andere bedragen zien dan wij op onze bevestiging hadden staan. Volgens mij had de medewerkster haar dag niet, ze was bloed chagrijnig. Of ze baalde dat ze ons niets kon aansmeren. Al met al is alles goedgekomen, maar als ik dit kan vermijden dan graag!
Exar
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jun 2016, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Exar »

Als je geen Hertz Gold member bent (en niet al een keer iets gehuurd hebt) dan zal je toch echt langs de balie moeten. Je kan overwegen om lid te worden, Hertz te mailen met je reserveringsnummer, de boel om te boeken (ze boeken hem dan opnieuw voor je, maar dan onder je Gold account), en in Nederland langs een Hertz lokatie te gaan om je creditcard en rijbewijs te laten controleren. Je zal dan in SEA de counter kunnen skippen.

Overigens is het de moeite waard om te zien of je een 5* of President's Circle kunt krijgen (b.v. om dat je een National Executive membership kunt krijgen, zie het topic daarover, en daarna een status match laat doen), en dan in SEA iets uit de Ultimate Choice rij te kiezen op basis van een Midsize reservering. De kans op een Q4 (waarschijnlijk een Nissan Rogue) is dan best groot.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Frasi »

Het is nog erg vroeg voor het reserveren van een huurauto voor volgend jaar (zomer?). Niet alle aanbieders hebben hun prijzen al gepubliceerd dus er kan nog van alles gebeuren. Grote kans dus dat er over een paar maanden betere aanbiedingen voorbij komen. Dan is het een kwestie van -kosteloos- annuleren en opnieuw reserveren.
Rentalcars is een betrouwbare aanbieder (OTA), net zoals autoeurope, sunnycars, expedia etc. etc.
Het vermoeden is dat de meeste verhuurders hun baliemedewerkers op provisiebasis laten werken. Wat dat betreft zijn de tactieken zoals jij ze hebt meegemaakt bij Budget, niet uniek. Bereid je erop voor en zorg dat je hebt gereserveerd wat je wil hebben: kan je alles zonder twijfel afwijzen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gast

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Gast »

Welke periode zoek je? Ophalen en inleveren in Seattle?

Misschien ook even rechtstreeks bij Hertz (maar bv ook bij Alamo of National) kijken?
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Re1gnman »

Frasi schreef:
09 aug 2018, 18:11


Het vermoeden is dat de meeste verhuurders hun baliemedewerkers op provisiebasis laten werken. Wat dat betreft zijn de tactieken zoals jij ze hebt meegemaakt bij Budget, niet uniek. Bereid je erop voor en zorg dat je hebt gereserveerd wat je wil hebben: kan je alles zonder twijfel afwijzen.
Wij hebben idd ook al vaker de opmerking gekregen, terwijl ze beetje minachtend richting rest van het gezin keek....dat gaat echt niet passen met zoveel koffers. Terwijl ze niet eens kon zien hoeveel koffers we daadwerkelijk mee hadden.
Wat je van tevoren wel goed moet hebben geregeld zijn je verzekeringen. Als je via rentalcars.com huurt, heb je ook meteen de juiste benodigde verzekeringen. Alles wat ze je dan nog proberen aan te smeren, kun je met een gerust hart afwijzen.
Key is denk ik zelfverzekerd over komen.
Want zoals zo vaak in verkoop wereld, zodra ze twijfel zien....denken ze je te kunnen inpakken. En een beetje ervaren medewerker pikt de
nieuwe, onervaren klant er met gemak tussenuit...

Als dan toch blijkt dat je koffers niet helemaal passen, kun je in de garage rustig iemand anders aanspreken. Die is er in principe niet om je een duurdere auto aan te smeren. Kan daar uiteindelijk wel op uitdraaien, maar dan ben je zelf de baas over die beslissing en niet de baliemedewerkster.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gast

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Gast »

Ehh....dit draadje is een jaar oud? :geek2:
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door Re1gnman »

Hmmzz, 2018 haha....OMG
hoe zou het afgelopen zijn..;-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Rentalcars.com- Hertz en midsize SUV?

Bericht door bedeve »

Volgens mij is het onderwerp elke dag actueel.
Tis wel lachen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer