Schade aan huurauto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Schade aan huurauto

Bericht door marsie »

We hebben een kleine schade aan de huurauto, de voorbumper is aan 1 kant beschadigd ongeveer 10x10 cm , de lak is er vanaf. We weten niet hoe het gebeurd is maar de schade is wel een feit. Auto is via Hertz.nl gehuurd met alle aanbevolen verzekeringen. Nu lees ik op het forum dat alles gedekt is, maar hoe zit dat met je borg en een eventuele eigen risico ? En moet ik het nu al melden bij Hertz, of bij inlevern of helemaal niet? de afleverlocatie is trouwens een andere dan de ophaallocatie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Florida 1993
Zuid-West 2018
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Schade aan huurauto

Bericht door Marcopstal »

Gewoon inleveren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Schade aan huurauto

Bericht door Njit »

Niet te druk over maken. Wel even melden bij het inleveren. Ze zullen er een aantekening van maken en zien dat je volledig gedekt bent.
Hoor je verder niks meer van.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gastxyz

Re: Schade aan huurauto

Bericht door gastxyz »

Borg en eigen risico? Dit gaat denk ik niet om de huur van een auto in de VS?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Schade aan huurauto

Bericht door roelb »

@Njit: waarom zou je het proactief melden?

@marsie: maak je niet druk, er is in de USA geen eigen risico. Als je gewoon een tarief hebt geboekt met CDW inclusief dan is er niets aan de hand. Gewoon inleveren. Als ze het opmerken zeg je "ja, geen idee", dat is immers ook zo. Maar de kans dat je er helemaal geen opmerking over krijgt is groter dan wel.

Als de auto niet in de USA is gehuurd, maar bijvoorbeeld in Canada, dan is het een ander verhaal. Maar gezien het subforum waarin dit gepost is neem ik aan dat het gewoon over huur vanaf een verhuurlocatie in de USA gaat?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Schade aan huurauto

Bericht door Njit »

@roelb: waarom niet? Is wel zo netjes. Je bent ervoor gedekt, het is niet zo dat je iets te verbergen hebt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Schade aan huurauto

Bericht door roelb »

Mee eens, maar waarom wel? Ze vragen er ook niet om.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Schade aan huurauto

Bericht door Njit »

Meestal vragen ze 'any problems'. Of jij die schade als een probleem ziet is een stukje interpretatie :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Schade aan huurauto

Bericht door knaapje »

Allerlei veronderstellingen waar/hoe enz. de auto is gehuurd kunnen om zeep geholpen worden als je even hier kijkt:

viewtopic.php?f=30&t=27599&p=1171501#p1171501

Wel zo duidelijk en eenvoudig.
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Schade aan huurauto

Bericht door marsie »

Iedereen bedankt voor de tips, maak mij minder zorgen nu. Toch vervelend als er schade is, vooral als je niet weet hoe het gebeurd is. Er is $200,- extra als borg gereserveerd, waarschijnlijk voor brandstof. Auto is overigens gehuurd in San Diego.
Florida 1993
Zuid-West 2018
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Schade aan huurauto

Bericht door PSVwally »

@Njit: waarom zou je het proactief melden?
Misschien is Njit gewoon netjes en beleefd opgevoed?? Je maakt iets stuk dan kan je dat toch gewoon melden...
Het gaat het er mij niet om dat er ergens eenminiscuul krasje zit. Ik denk dat niemand na het inleveren nog een rondje om de auto loopt ter controle op krasjes en dergelijke. Maar als je weet dat je ergens een flinke kras schade hebt gereden of er een deuk in een deur of bumper zit vind ik dat je dat hoort te melden.

Ik vind het persoonlijk ronduit schofterig om weg te lopen alsof je neus bloed omdat je er toch voor verzekerd bent en het niet uitmaakt. Beleefdheidsvormen die de laatste jaren steeds verder te zoeken zijn, lijkt wel of we dat nergens meer leren
Maargoed, dat vind ik ook met het schoon inleveren van de auto. Het hoeft van de buitenkant niet spik en span te zijn, maar ik vind gewoonweg erg onbeleefd om de hele auto bezaaid met papier en bekertjes in te leveren of met een kuub zand erover.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Schade aan huurauto

Bericht door Dude »

X2 Paul !!

helemaal akkoord!
Andersom wordt wel een geweldige costumer service verwacht (wat in vele gevallen in de US zowiezo al stukken beter is dan elders), dan vind ik ook dat je het omgekeerd net zo moet doen. Kleine moeite en beleefdheidsvorm om het even te melden.

Maar blijkbaar wordt het als de nieuwe standaard gezien om wel alles te verwachten maar zelf niets te willen geven. En dan praat ik in het algemeen, zoals het hedendaags in de maatschappij er aan toe gaat, niet over een kras op de huurwagen :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Schade aan huurauto

Bericht door roelb »

Bij Alamo wordt het bonnetje vaak in je hand gedrukt terwijl je bezig bent om je bagage uit te laden. Als er iemand achter je staat zal is die medewerker vaak als bij de volgende auto voordat je een woord kunt zeggen. Ga je er dan echt achteraan lopen? De enige reactie die je zult krijgen is: oh, don't worry, no problem. Bij Hertz, als je ereturn gebruikt, zie je nog niet eens iemand. Zou je dan echt in de rij gaan staan bij de balie om een kleine schade te melden, ook al wordt dat helemaal niet van je gevraagd?

Als ik de post van de OP las ging het hier om een kleine lakschade op een bumper die er "opeens" was. Grote kans dat die er gewoon al zat, maar de OP het niet eens is opgevallen bij het ophalen.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Schade aan huurauto

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Onze huurauto miste op een gegeven moment de sierdoppen van alle vier de wielen. Eentje kun je verliezen maar alle vier niet.Iemand had ze 's nachts op de hotelparkeerplaats er af gehaald. We hebben het in ieder geval gemeld bij de return. Was verder geen probleem.Tja en pro actief melden? Ja,en dat valt onder verantwoording nemen in ons woordenboek. Net zo goed als we hopen dat bij schade aan onze auto, bv op een parkeerplaats met veel winkelwagentjes,de veroorzaker ook niet "pro actief"verdwijnt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Schade aan huurauto

Bericht door Almere vak V »

Jaren geleden een keer een inbraak gehad in een huurauto in Salem, Oregon. Bij het inleveren van de auto het aangiftenummer doorgegeven. Er werd keurig netjes dank je wel gezegd voor de info. Maar er nooit meer wat van gehoord.

Het is een beetje verschillend zou ik willen zeggen. De ene keer heb je iemand die uitgebreid met je in gesprek gaat. Hoe was je trip? Hoe vond je de auto? Zijn er nog problemen geweest enz. Dan vind ik het logisch dat je eventuele ongemakken, gebreken danwel schades meldt. Maar heb ook wel is gehad zoals roelb aangeeft dat je al je bonnetje in je hand gedrukt krijgt voordat je goed en wel uit je auto bent. Voordat je weet wat er aan de hand is staan ze al weer twee auto's verder. Dan heb ik ook wel zoiets van de groeten...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Schade aan huurauto

Bericht door roelb »

Inderdaad, precies dat dus..
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Schade aan huurauto

Bericht door PSVwally »

Je kan ook gewoon zelf iemand aanspreken, dat niem ik pro actief. Meestal staan ze zodra je stilstaat bij je binnen te kijken of je geen gps meehebt en heb je zo het bonnentje maar ook dan kan je het melden. Maargoed.
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Schade aan huurauto

Bericht door marsie »

Update: Donderdag hebben we de huurauto ingeleverd en de schade gemeld bij een Hertz medewerker die daar rond liep om binnenkomende auto’s op ta vangen. Er zijn wat korte aantekeningen op een schadeformulier gezet. Verder was alles oké, de afrekening klopte zoals ik had geboekt. Ben nu dubbel blij , geen gedoe en een 4 weken lang fantastische wagen gereden voor effe €1100. :thumbup:
Florida 1993
Zuid-West 2018
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer