Maxicosi/stoelverhoger in C25

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Miriam1
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2018, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Miriam1 »

Hallo,

Wij vertrekken over een paar weken naar de VS voor een camperreis van 3 weken van Houston naar Chicago.
We hebben 2 kinderen van 8 maanden en 3 jaar, en ik loop tegen het autostoel probleem aan. We reizen met Cruise Amerika met een C25 RV en daar zitten alleen een heupgordel achterin. Onze eigen maxicosi en stoelverhoger kunnen daar blijkbaar niet in vastgemaakt worden helaas. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dat gedaan, stoeltjes gekocht misschien en welke dan? Ik heb al veel gezocht maar heb nog niet een goed antwoord kunnen vinden.
Groetjes
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Marcopstal »

Er is geen goede oplossing voor een dergelijk probleem. Dergelijke campers zijn eigenlijk niet geschikt, los van het feit dat campers in hun geheel een echt gevaar zijn met kinderen. (hierover zijn vele filmpjes te vinden op youtube).

Soms kan je een kind vooraan zetten, maar met twee kleine kinderen lijkt me de situatie eerlijk gezegd vrij hopeloos.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Gast »

Ik zou je boeking proberen om te zetten naar dit type RV:

viewtopic.php?f=30&t=71881#p1170833

Een van de weinige RV’s om je beide kinderen op een veilige manier te vervoeren in hun eigen maxicosi/Stoelverhoger.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Marcopstal »

Hier ben ik het mee eens. Met de RV die je nu hebt gehuurd is het eigenlijk levensgevaarlijk voor de kinderen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Miriam1
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2018, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Miriam1 »

Oké, maar die soort hebben ze niet.. Maar ik zal toch niet de enige zijn die met zon soort camper reist? Bij boeken heb ik 2 kindjes doorgeven en werd laten gezegd dat ik evt stoeltjes kon kopen maar weet niet zo goed welke en waar, vandaar.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Marcopstal »

Heel wat mensen nemen het helaas niet zo nauw met de veiligheid van hun kinderen. Nog alle dagen zie ik er rondspringen in een rijdende auto.

Die RV's zijn gewoon niet geschikt hiervoor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Bluebonnet »

Miriam1 schreef:Maar ik zal toch niet de enige zijn die met zon soort camper reist?
Zoals mijn vader vroeger zei: als iedereen in de plomp springt, spring jij dan ook?

Er zijn inderdaad veel mensen die met kinderen in RVs reizen. Er zijn ook heel veel mensen die hun kinderen in de truck bed laten rijden. Zelfs op de snelweg. Er zijn ontzettend veel mensen die kinderen, zelfs babies, zonder autostoeltjes in de auto gooien. Hier in ons stadje woont een gezin met minstens 4 volwassenen en 6 of meer kinderen, en die passen allemaal in een 5-persoon's auto die met ductape bij elkaar wordt gehouden. Ze hadden wel 1 stoeltje voor de baby, maar omdat er geen ruimte was werd het stoeltje nooit vastgezet en de baby werd niet vast geklikt in het stoeltje omdat de sluiting zo lastig was.

Moraal van het verhaal, er zijn zat mensen die van alles doen maar dat betekent het niet dat het veilig is.

Als je het belangrijk vindt dat je kinderen veilig reizen, zoek dan naar een goede oplossing.
Als je alleen wilt weten hoe je stoeltjes vast kan zetten in een RV: met spanbanden zal het vast wel lukken. De stoeltjes en de banden kan je bij elke Walmart kopen.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Georgie »

Ik zou met name goed uitzoeken door welke staten je allemaal komt en of je je baby van 8 maanden nog achterwaarts moet vervoeren. Dit verschilt per staat. Ik raad je dringend aan dit topic te lezen: viewtopic.php?t=68692
En deze links te bekijken met info per staat:
http://www.ghsa.org/state-laws/issues/C ... ger-Safety
http://drivinglaws.aaa.com/tag/child-passenger-safety/

Eventueel zelfs je route daar op aanpassen, gezien het achterwaarts vervoeren in een camper vrijwel onmogelijk is en niemand heeft nog echt een antwoord of dit nou kan of niet. Hier is al veel over geschreven op het forum, o.a. in het topic wat ik hierboven aan haal. Mocht je louter door staten komen waar je jongste kind voorwaarts vervoerd mag worden, dan zie ik niet zo veel problemen.

Een maxicosi weet ik uberhaupt niet of dat kan in een camper, deze zal je misschien echt niet veilig kunnen bevestigen. Mocht dat niet kunnen, zou ik kijken of je een Graco of Evenflo stoeltje kan kopen voor kinderen onder de éen die wél voorwaarts kan (mits je alleen door staten komt die voorwaarts toestaan). Zoiets als dit misschien? Ik weet dat er in dit soort modellen campers vaak tethers zijn om je babystoel te bevestigen samen met de lapbelt (heupgordel). Hier staat een relatief duidelijke uitleg. https://tiogatours.nl/static/PhangoCms/ ... d-seat.pdf

Ik kan het je niet kwalijk nemen dat je hier nu pas achter komt, immers is er écht veel onduidelijkheid over, maar ik zou wel zeer zeker heel goed nagaan wat er allemaal mogelijk is. Ik ben zelf echt al weken bezig met uitzoeken wat er kan met kinderen en tegen de tijd dat wij gaan (over een jaar), is ons kind al twee en gelden de achterwaarts regels in sommige staten niet meer.


Terpies, dat type waar ik het over heb in mijn topic, is slechts in Canada te huur. Dat is de voornaamste reden om naar Vancouver (ipv Seattle) te vliegen voor ons. Dat zal vanuit Houston/Chicago niet kunnen.
Laatst gewijzigd door Georgie op 24 jul 2018, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gast

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Gast »

Toen ik jong was (jaren 70) zijn we een keer met zo een wagen op vakantie geweest. Het was altijd erg spannend om in de ruimte boven de chauffeur te zitten. Maar ik geloof niet dat dat mocht van mijn ouders. Ik kan me ook niet herinneren dat we speciale stoeltjes oid hadden. Ik was denk ik 10 rond die tijd.

Ik kwam ook dit tegen, misschien heb je daar wat aan: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... Trips.html
Laatst gewijzigd door Gast op 24 jul 2018, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Marcopstal »

Georgie schreef:Zoiets als dit misschien? Ik weet dat er in dit soort modellen campers vaak tethers zijn om je babystoel te bevestigen samen met de lapbelt (heupgordel). Hier staat een relatief duidelijke uitleg. https://tiogatours.nl/static/PhangoCms/ ... d-seat.pdf
Met dien verstande dat wanneer je hiermee een ietwat zwaar ongeval hebt de bank met stoeltje en kind een reis doorheen de camper gaat maken. Crash testen worden hiermee immers niet gedaan (kost te veel geld) en de constructies zijn veel te zwak om aan de krachten te weerstaan.

Om maar een idee te geven: men moet rekening houden met een versnelling van 10G, dat wil zeggen dat een kind van 5 kg met een kracht van 50 kg vooruit wordt gekatapulteerd, een kind van 10 kg met 100 kg, ....

Een voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=hhtu0hPOexU
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Georgie »

Je hoeft mij niet te overtuigen, Marcopstal.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Miriam1
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2018, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Miriam1 »

Bedankt voor de tips. Ik ga het nog eens bekijken en van Walmart vergelijken welke kunnen en heb het ook nog een keer bij de verhuur nagevraagd. Mn 8 maanden baby is echt nog te klein voor een grotere stoel dus moet sowieso achterstevoren staan.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Georgie »

Niet in elke staat moet een maxicosi achteruit staan (maar het is sowieso veiliger natuurlijk dus áls het kan, doen). Ik wil je niet bang maken maar ik heb nog steeds grote twijfels of achterwaarts vervoeren überhaupt kan in een camper. Mocht het je lukken, ik denk dat men hier heel graag uitleg wil. Heel veel succes met uitzoeken en alvast de trip zelf natuurlijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door hemmie »

Volgens mij moet in vrijwel alle staten een kind onder de 1 achterwaarts, in elk geval in Texas. Voor jongste dus weinig opties, je zult toch die maxi-cosi moeten vastzetten. Misschien voorin als de airbag uit kan. Die 3-jarig lijkt me niet zo'n punt, die kan sowieso in een stoeltje met 5-puntsgordel dat met heupgordel kan worden vastgezet, watmet Amerikaanse stoeltjes sowieso kan. Een 3-jarige lijkt me sowieso te jong voor een verhoger, en dat is ook niet veilig icm heupgordel.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Marcopstal »

Het is maar de vraag of die airbag uitgeschakeld kan worden.
Verder blijf je met het probleem dat de heupgordels achterin eigenlijk niet gekeurd zijn als "echte" veiligheidsgordel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Georgie »

Maar met een tether anchor kan het al wel iets verstevigd worden, maar alleen voorwaarts, niet achterwaarts.

Ik hoop echt voor je dat het lukt, Miriam. In 't allerergste geval de reis omgooien naar een auto vakantie?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Miriam1
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2018, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Miriam1 »

Marcopstal, ik begrijp dat je geen fan bent van kinderen in een camper rondom veiligheid. Dat mag zeker, maar ik ben op zoek naar een goede manier voor mijn situatie. Als je hierin kunt meedenken zou dat echt super zijn, in plaats van de dingen af te kraken voor een al geboekte reis.
Miriam1
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2018, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Miriam1 »

Georgie schreef:Maar met een tether anchor kan het al wel iets verstevigd worden, maar alleen voorwaarts, niet achterwaarts.

Ik hoop echt voor je dat het lukt, Miriam. In 't allerergste geval de reis omgooien naar een auto vakantie?

Ik wacht nog op antwoord van de verhuur hierover, ben benieuwd hoe ik het het beste kan doen. Zal het laten weten als ik wat weet, snap dat er meer zoekenden zijn naar antwoorden.
Een autovakantie met 2 kindjes zie ik dan weer niet zitten. Al eerder gedaan en met 2 volwassenen prima, maar met deze leeftijden is dat voor ons niet echt een optie..
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Georgie »

Nee snap ik ook wel hoor, dat is toch ook wel weer anders dan een campervakantie. Ik blijf het echt heel vreemd vinden dat hier bijna geen informatie over te vinden is. Succes!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Maxicosi/stoelverhoger in C25

Bericht door Bluebonnet »

Misschien is er zo weinig informatie over te vinden omdat het gewoon echt niet veilig is? Bekijk dat filmpje maar eens dat Marcopstal heeft geplaatst.
Je kan vast wel iets verzinnen om stoeltjes vast te zetten op het bankje, maar wat heeft dat voor nut als de hele eethoek door de RV vliegt? Zit je kind netjes in zijn/haar stoeltje maar is wel zwaargewond of dood omdat het met stoeltje en al door de RV vliegt. Je kind vastmaken aan iets wat niet vast blijft zitten tijdens een ongeluk heeft weinig zin.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer