Kosten bagage Delta/Air France

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

Hoi,

Wij vliegen zaterdag naar Florida. Ik heb bij een Duits reisbureau de tickets gekocht. Op de tickets staat dat de vlucht van Airfrance word uitgevoerd door Delta airlines. Op de tickets staat tevens dat ik moet betalen voor het inchecken van koffers, maar als ik op de website kijk van Delta Airlines zijn de koffers gratis. Iemand hier ervaring mee.

Dit staat op mijn Eticket.

Freigepäck:

Gepäck
DUS nach MCO - 0 Gepäckstücke AIR FRANCE
Preis für zusätzliche Gepäckstücke: 1.50.00 EUR up to 50 pounds/23 kilograms and up to 62 linear inches/158 linear centimeters
2.85.00 EUR up to 50 pounds/23 kilograms and up to 62 linear inches/158 linear centimeters
MCO nach DUS - 0 Gepäckstücke AIR FRANCE
Preis für zusätzliche Gepäckstücke: 1.50.00 EUR up to 50 pounds/23 kilograms and up to 62 linear inches/158 linear centimeters
2.85.00 EUR up to 50 pounds/23 kilograms
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door opvakantie »

Leuk die nieuwe ticket categorie.
Zo te zien is het € 50,-
https://www.delta.com/content/www/en_US ... ecked.html
Zie: |U.S. & Canada| Europe & North Africa | in de tabel.

We konden via KLM geen ticket inclusief bagage boeken (foutje op de website volgens KLM customer support die het ook niet voor elkaar kreeg) dus mogen we het ook apart betalen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

Dus het klopt wat op de tickets staat. 2 koffers heen en terug kosten mij dan nog eens bijna €200,euro? Dan prop ik wel wat handbagage vol.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door roelb »

Ga naar delta.com

Klik op "My trips"

Vul je confirmation number, voor- en achternaam in.

Op de pagina die dan volgt staat je reis. Onder "Flight information" vind je alle losse vluchten. Daar staat ook telkens de cabin en boekingsklasse (achter de regel waar "Depart x:xx en Arrive x:xx" staat).

Staat daar "Basic economy (E)", of "Main cabin (X)" (waarbij X kan zijn: V, X, L, U, Q, K, etc)?

Als er Basic Economy staat heb je een basic economy ticket. Je betaalt dan EUR 50 als je een koffer wilt inchecken van Europa naar de USA, en $60 andersom. Je kunt dan ook geen stoelen selecteren en hebt ook niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld Economy comfort plus stoelen te kopen.

Staat er gewoon "Main cabin" (of "Economy" als het een AF of KL vlucht is) dan kun je kostenloos een koffer inchecken en heb je al die overige opties wel.

Als het BE is, voor een volgende keer: boek gewoon het reguliere economy tarief. Dat had je precies 80 euro meer gekost, minder dus dan dat je nu extra betaalt om koffers in te checken, en dan had je ook gewoon stoelen kunnen kiezen, eventueel kunnen upgraden naar Comfort+, etc. Basic Economy is echt bedoeld voor iemand die alleen reist, geen bagage bij heeft en geen behoefte heeft aan stoelselectie. Dat is ook precies de tekst van de waarschuwing die je krijgt als je op delta.com een Basic Economy ticket wilt boeken.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

Hoi Roel,

Er staat maincabin (v) achter mijn naam. Er staat zelfs al een zitplaats aan mijn naam gekoppeld en passenger confirmed. Hoef ik dan niet meer in te checken van te voren?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door roelb »

En dit is een DL ticket en een DL vlucht? Dan heb je een gewoon, normaal economy tarief, en mag je ook gewoon 1 stuks bagage per persoon kostenloos inchecken.

Voor alle zekerheid: Wat zijn de eerste drie cijfers van het ticketnummer (zelfde pagina, onder "Passenger Information"? En wat zijn de vluchtnummers (DLxxx of wellicht KL/AFxxx (ook vanaf dezelfde pagina))?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

Ticket is van AirFrance, maar vlucht wordt uitgevoerd door Delta. Vlucht is AF3614. Eerste 3 cijfers van het ticketnummer zijn 057
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door roelb »

Ah, dan wordt het interessanter. Dan kan het nog een Air France/KLM "Light" fare zijn, dat onderscheid wordt door hen niet gemaakt in boekingsklasse, maar in fare base. Staat ergens op de documentatie die je van het reisbureau hebt gekregen toevallig de "fare base" of "fare basis code" of "fare calculation"?

Dat is een set letters en cijfers (5 tot 6) die waarschijnlijk beginnen met een "V". Bijvoorbeeld VLXPRDE oid. En eindigt die code dan op een 9, een 6 of een letter?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

ja dat staat er idd op VHL99DE
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door opvakantie »

Dat staat ook op ons ticket
Klasse economy, geselecteerd tarief light.
We kunnen verder wel de plaatsen online kiezen/wijzigen en upgraden naar comfort als we willen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door roelb »

Ik kan die fare zo snel niet vinden.. Op welke datum is het ticket gekocht?

Edit: heb hem al.. ergens in maart/begin april dus. Moment.. (sorry, kwam even wat werk tussen)..

Maar helaas, je zult moeten betalen (of niets moeten inchecken):
V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 VHL99DE V R 223.00 E10AP T15AP 28 5/ 1M AT01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-DUS TO-ORL CXR-AF TVL-28JUL18 RULE-DEPL IPRA/1
FARE BASIS-VHL99DE SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-ERU RT-ECONOMY RT UNBUNDLED
EUR 181.00 MPM E10APR18 D-INFINITY FC-VHL99DE FN-3N
SYSTEM DATES - CREATED 12MAR18/1121 EXPIRES 16APR18/0316
ERU staat voor "Economy Round-trip Unbundled", waarbij "Unbundled" het acronym is voor: basic economy/light.

Wel vreemd dat die travel agent die fare voor je heeft geboekt. VHP99DE is een gewone econoy fare en was 30 euro meer, in totaal. Juist als je bij een travel agent boekt verwacht je toch dat die dit soort dingen snapt..

Dat je wel economy comfort kunt kiezen heeft te maken met het feit dat dit geen Delta Basic Economy fare is, maar een Air France Light fare. Die hebben een andere set restricties daaraan gekoppeld, waardoor je voor Delta eigenlijk een "Main Cabin" klant bent, inclusief stoelselectie.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

Bedankt voor het uitzoeken Roel. Top! Balen, maar het is niet anders. Dan maar 1 koffer mee en paar extra stukken handbagage.

Laatste vraag nog. Er staat al passenger confirmed. Moet ik dan nog online inchecken?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door roelb »

Je moet altijd inchecken. Of je dat online doet of pas op het vliegveld is niet relevant. Je stoel is geselecteerd, dus verder maakt het niets uit, behalve als je wellicht aast op een van de stoelen voorin het toestel die je nu nog niet kunt selecteren (die houdt Delta vast voor frequent flyers, pas vanaf 24 uur voor vertrek mag iedereen ze selecteren).

Als je zonder bagage vliegt dan heeft online inchecken wel een voordeel. Immers, je hoeft dan (normaal gesproken) niet meer langs een balie en kunt direct naar de gate lopen. Nu is dat op DUS weer niet heel relevant, want daar werkt dat niet. Althans, ik probeerde daar ooit met een mobiele boarding pass in de Delta app door het poortje te gaan richting security en dat werkte dus niet. Dus moest ik alsnog een papieren boarding pass halen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door Timb »

Stoelen heb ik allemaal al dus kan ik het beste maar gewoon inchecken aan de balie? Bedankt maar weer :-) :thumbup:
itafroma
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:58

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door itafroma »

Heb je nu uiteindelijk moeten betalen voor je bagage?

Ik haal dit oude topic even van onder het stof omdat wij in een gelijkaardige situatie zitten.
Ons ticket is uitgegeven door Air France, maar alle vluchten worden uitgevoerd door Delta.
Op het ticket staat economy, maar exclusief baggage.
Bij Delta zelf staat er Main Cabin (V) en hebben we gratis stoelen kunnen reserveren.

Ik ben bij Delta te rade gegaan en daar wist men mij te vertellen dat we toch gratis bagage krijgen, ook al zou het een Air France Light ticket zijn (maar altijd wel met een korrel zout te nemen wat zo'n medewerker zegt).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door roelb »

Nee hoor, dat gaat je niet lukken. Als je een unbundled fare hebt gekocht (wat AF/KLM "Light" noemt) dan is je baggage allowance simpelweg: 0 stuks. Dat zul je ook zien in je boeking als je inlogt bij KLM of AF. Bij het inchecken zal de computer geen gratis checked luggage toelaten. Je zult dan dus bij een medewerker je bagage moeten droppen, en die zal een betaling willen voor het bedrag wat het systeem aangeeft (50 euro op de heenweg / $60 op de terugweg). In Nederland is dat een KLM medewerker, in de US een Delta medewerker. Die persoon heeft trouwens wel de optie om uitzonderingen te maken, maar dat zal normaal gesproken niet gebeuren (wel voor medische apparatuur e.d.).

Natuurlijk kun je wel gewoon gratis carry-on meenemen - zolang het binnen de normale afmetingen zit, je het kunt tillen en ook zelf bovenin kunt leggen is het goed. Als je status hebt (Skyteam Elite of hoger) dan geldt je gratis extra stuks checked bagage ook gewoon als eerste stuks bagage bij een light/basic economy fare.

Wat je /wel/ kunt doen bij een KLM of AF light (unbundled) fare is gratis stoelen selecteren op een DL operated vlucht. Iets dat niet kan bij een DL Basic economy fare.
ac3nl
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:33

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door ac3nl »

itafroma schreef:
02 apr 2019, 14:09
Heb je nu uiteindelijk moeten betalen voor je bagage?

Ik haal dit oude topic even van onder het stof omdat wij in een gelijkaardige situatie zitten.
Ons ticket is uitgegeven door Air France, maar alle vluchten worden uitgevoerd door Delta.
Op het ticket staat economy, maar exclusief baggage.
Bij Delta zelf staat er Main Cabin (V) en hebben we gratis stoelen kunnen reserveren.

Ik ben bij Delta te rade gegaan en daar wist men mij te vertellen dat we toch gratis bagage krijgen, ook al zou het een Air France Light ticket zijn (maar altijd wel met een korrel zout te nemen wat zo'n medewerker zegt).
Goedemorgen,

Hebben jullie uiteindelijk moeten betalen voor de koffers.

Met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door PSVwally »

@ac3nl

Je kunt dit soort berichten beter met een pb sturen. Of met een apenstaartje tikken en dan de naam aan wie je het bericht wilt sturen. Misschien dat @Timb hier namelijk niet meer komt na kijken zijn reis, dan heeft zo’n @ ook weinig nut

Overigens had ik een ticket via gate1 geboekt. United heen en Swiss terug en daar zaten ook verschillen in wat je wel en niet mag meenemen. Heen was het (basic economy) een handbagagetrolley en een rugzak wat zonder problemen mee mocht.

Terug met Swiss was het echt één handbagageitem per persoon. Dus ik moest in LA 1 stuk inleveren.
Ik irriteer me dan dat ik op de 2e vlucht van Zurich naar Amstersam weer zoveel mensen wél met meerdere stukken het vliegtuig in zie stappen terwijl ze aan iedereen vragen om stukken in te leveren. Maar moest dus helaas toch op Schiphol een km lopen om langs de bagageband te gaan en weer 40min!! wachten op mn minikoffertje. Wat duurt dat toch altijd lang hier
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door WeernaardeVS »

Terug met Swiss was het echt één handbagageitem per persoon.
@PSVwally Wij reizen ook met Swiss volgend jaar. Letten ze ook erg op gewicht en formaat van de handbagage?
Niet dat we veel "overtollige" dingen in de handbagage stoppen, maar een flinke dosis medicijnen, fotospullen, jassen, wat eten en vermaak zitten altijd wel in onze (30 - 50 liter) rugzakken.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kosten bagage Delta/Air France

Bericht door PSVwally »

Formaat wel, gewicht niet echt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer