Iemand ervaring met preclearance in Dublin?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door leonl »

ho ho hooo, de titel van deze topic vraagt naar de ervaring. En ik beschrijf even kort hoe ik dit 4 weken geleden heb ervaren. nie meer en nie minder.

en natuurlijk zijn er nog 100.000 andere manieren om Amerika binnen te komen. Maar van de 6 keer dat ik nu naar Amerika ben geweest, heb ik deze met preclearance als snelste en prettigste ervaren.

En nee Harry, je gaat in Dublin niet met je koffer door de douane. Je dropt je koffer in Amsterdam en pakt die in San Francisco van de bagage band, om vervolgens zo de uitgang uit te lopen, zonder iemand iets te hoeven laten zien. En er ons dus ook helemaal niets gevraagd bij preclearance over onze bagage. Tot zover mijn ervaring.
Dan mijn mening: och, het is dat het een goedkope vlucht was van Aer Lingus via Dubin. Achteraf las ik dat ze preclearance hebben, dat was leuk meegenomen. Ik zou er bij de keuze voor een vlucht nooit geen rekening mee gehouden hebben.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door Almere vak V »

leonl schreef:En nee Harry, je gaat in Dublin niet met je koffer door de douane. Je dropt je koffer in Amsterdam en pakt die in San Francisco van de bagage band, om vervolgens zo de uitgang uit te lopen, zonder iemand iets te hoeven laten zien. En er ons dus ook helemaal niets gevraagd bij preclearance over onze bagage. Tot zover mijn ervaring.
Wow!! :shock: :shock: :shock:

Ben in 1 keer heel benieuwd wanneer we dat pre clearance op Schiphol, Brussel of Dusseldorf kunnen krijgen...
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door Felicitas »

Het is alweer even geleden, maar in 2012 kregen wij bij de douane in Dublin een foto van onze bagage op het scherm om te bevestigen dat het onze bagage was + enkele vragen. Ik meen me te herinneren dat je ook de strookjes van je bagage moest laten zien (die tags met daarop de barcode).
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door Dutch Dunes »

In mei vlogen wij via Dublin naar San Francisco. Bij immigrations (in Dublin dus) kregen we een foto te zien van onze koffers met de vraag of deze van ons waren. Daarna de vingerafdrukken en een stempel in het paspoort, dat was alles. Ik heb zelfs geen customs formulier hoeven in te vullen, best wel vreemd eigenlijk...

Dirk
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door roelb »

Wat ik heb begrepen wordt je bagage elektronisch gescreend op deze buitenlandse locaties en je moet die 'virtueel' door customs meenemen. Als je er spullen in stopt die aangegeven moeten worden dan wordt 'ie er echt wel uitgehaald.
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door leonl »

Klopt, dat is nog steeds zo. Tijdens de Preclearance komt er een foto op het scherm van je bagage. Dus eigenlijk gaat je koffer virtueel mee. Zonder verdere vragen overigens, althans, bij ons.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door habbekuk »

Wij zijn in juli via Dublin gevlogen heb geen foto van de koffers gezien en hebben ca. 20 min. in de rij gestaan.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door SvenV »

In juli ook geen foto's gezien en op 45 minuten tijd aan de gate. Vlotte service :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door sanook »

Koffer gaat inderdaad direct door en hoef je niet naar om te kijken. Bij ons waren er wel foto's gemaakt van de koffers en moesten we bevestigen dat het onze koffers waren.
Vwb de overstaptijd van 1u15m zou ik me geen zorgen maken, je bent immers op de thuishaven van Aer Lingus en ze weten precies wie er nog in de rij staat bij pre clearance.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door Ruud2004 »

Carolien123 schreef:Wij kwamen netjes op tijd aan in Seattle, als laatste uit het vliegtuig ivm een rolstoel. En toen stond er een rij van 250 rolstoelen uit een vliegtuig uit India, die allemaal één voor één in een langzame lift moesten. Wachttijd voor we bij de kiosken waren meer dan 4 uur. Dit terwijl ik echt heel dringend plat moest.

Het waren bijna allemaal oudere mensen, die bij na immigrations uit de rolstoel stapten en vrolijk richting de uitgang liepen. Ik kon ze wel wat doen.
Wel slimme lui, ze creëren hun eigen wachttijden, maar kunnen wel zitten :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door Carolien123 »

Ruud2004 schreef:
Wel slimme lui, ze creëren hun eigen wachttijden, maar kunnen wel zitten :lol:
Mja, maar niet heel fijn, als je echt geen alternatief hebt, 4 uur in de rij moet staan wachten, op mensen die zo zouden kunnen doorlopen, terwijl je helemaal kapot bent van een reis.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Iemand ervaring met preclearance dublin?

Bericht door babarage »

Ergens blijft het raar dat je de rolstoel zonder enige vorm van bewijs van noodzaak kan aanvragen. Daardoor zitten er mensen tussen die het voor de tijdwinst doen, mensen die zo hun verder nog mobiele maar niet de lokale taal / Engels machtig zijnde alleenreizende ouders mbv de rolstoel over het vliegveld laten gaan etc. En krijg je dus situaties zoals Carolien beschrijft maar ook wat ik van het weekend zag. Een jong meisje, ik schat begin 20, mobiel ogend die wegens slechte knieën voor de lange afstanden een rolstoel had aangevraagd. Die had blijkbaar op Boston zowat moeten knokken voor een stoel en op Heathrow was het druk dus kwamen ze met maar 1 rolstoel aanzetten, de andere 2 aanvragers moesten maar lopen naar het golfkarretje want heus dat was dichtbij. Jaja, dat viel bar tegen en dat verhaal hielden ze drie keer. Omdat ik met krukken loop werd ik wel steeds in de rolstoel gezet. Sja. Misschien toch maar beter controleren en dan echt uitvoeren.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Iemand ervaring met preclearance in Dublin?

Bericht door Carolien123 »

Dat heb ik ook gevraagd en ze reageerden terecht dat zij die inschatting niet kunnen maken. Je ziet aan de buitenkant lang niet altijd hoe iemand er fysiek aan toe is. En als er drie mensen een rolstoel hebben aangevraagd, wie heeft dan het meeste klachten/recht? En als ik eerlijk ben, vind ik het eigenlijk ook wel prima dat ik niet iedere keer dat ik wil vliegen eerst een verklaring moet laten zien dat ik een handicap heb.

Ik moet wel erbij vertellen dat wij de terugweg werden herkend door de manager bij de gate. Ze kwam naar ons toe met de vraag of ik de mevrouw van de handbike was. Ze herinnerde zich dat wij zolang moesten wachten op de heenweg en had voor de terugweg businessclass stoelen voor ons geregeld.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
K@tleen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2018, 06:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Iemand ervaring met preclearance in Dublin?

Bericht door K@tleen »

Wat een felle reacties allemaal over wie hoe lang je al dan niet in NY JFK heeft moeten wachten?

Jammergenoeg hadden wij pech in 2016 dat er toen 4 grote Europese vluchten tegelijk aankwamen samen met de onze ( waarvan wij al 6 uur vertraging hadden opgelopen in Brussel) en er maar 2 balies open waren. Dus hoeveel balies er ook zijn, indien ze gesloten zijn, heb je er geen bal aan en moet je wachten. Voor ons dus 1,5 uur.
Vanwege het feit dat ik van de meeste mensen hoorde dat je op het vasteland steeds lang moet wachten en het zelf ondervonden had ik JFK, ging mijn voorkeur dit jaar uit naar Dublin. En ook voor ons was dit een meevaller welke ik opnieuw zal kiezen in 2020 wanneer we terug gaan naar de States.
Succes met je keuze.
Foto's van onze bagage hebben we niet gezien laat staan moeten goed keuren. En aangezien er al Amerikaanse stempels stonden in onze paspoorten , was de douanebeamte in Dublin veel gemoedelijker en konden er zelf grapjes af.

I
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer