Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over tanken.
Vraag over tanken.
Bij alle benzinestations vragen ze een code van 5 cijfers.
Mijn visa heeft er maar 4.
Moet ik dan de 0 ervoorzette?
Prepaid binnen lukt wel. Maar meteen door is handig.
Mijn visa heeft er maar 4.
Moet ik dan de 0 ervoorzette?
Prepaid binnen lukt wel. Maar meteen door is handig.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Vraag over tanken.
Bedoel je de zipcode?
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
of 90210 ( je weet wel... )
Werkt bij mij ook wel eens. Vorig jaar kon ik elke keer op die manier tanken. Let wel even goed op dat je je CC op de juiste manier insteekt ( zoals op het plaatje ).
Werkt bij mij ook wel eens. Vorig jaar kon ik elke keer op die manier tanken. Let wel even goed op dat je je CC op de juiste manier insteekt ( zoals op het plaatje ).
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik heb tot nu toe elke keer met m'n pinpas met pincode kunnen betalen. Heb je dat al geprobeerd?
Denk dat het daarmee te maken heeft. Buiten kon ik alleen debit card kiezen. Terwijl ik een credit card heb (zie het verschil tussen die 2niet echt echt gezegd, maar dat even ter zijde).eoms schreef:Dan moet je eerst ‘debit card’ kiezen.
Ik heb het echt begrepen dat de code 5 cijfers moet zijn.
Zoals het nu gaat is het prima. Moet alleen dus wel bemande stations hebben.
Debit: pinpas (4 cijferige code)
Credit: credit card (5 cijferige code, voor Amerikanen de zipcode, voor toeristen zie hierboven)
Credit: credit card (5 cijferige code, voor Amerikanen de zipcode, voor toeristen zie hierboven)
De 4-cijferige code is je pincode, op je credit card heb je ook een 4 cijferige pincode, deze voer je dus niet in als zipcode.
De vraag om een zipcode is een extra controle vraag voor de Amerikaanse creditcard houder om identiteit te verifiëren.
Je slidet namelijk de CC in de pomp, en de pomp leest de magneet strip. De oude CC zonder chip hebben veelal geen pincode, dus vandaar deze controle op zipcode.
Als Nederlander heb je aan die vraag niets, want wij hebben een 4 cijferige postcode. Vandaar dat dit vaak misgaat en je als nl CC houder dus naar binnen moet om te betalen omdat de pomp de melding ‘invalid zipcode please see cashier’ geeft.
Als je je pinpas (debit card) gebruikt vraagt de pomp om je pincode.
De vraag om een zipcode is een extra controle vraag voor de Amerikaanse creditcard houder om identiteit te verifiëren.
Je slidet namelijk de CC in de pomp, en de pomp leest de magneet strip. De oude CC zonder chip hebben veelal geen pincode, dus vandaar deze controle op zipcode.
Als Nederlander heb je aan die vraag niets, want wij hebben een 4 cijferige postcode. Vandaar dat dit vaak misgaat en je als nl CC houder dus naar binnen moet om te betalen omdat de pomp de melding ‘invalid zipcode please see cashier’ geeft.
Als je je pinpas (debit card) gebruikt vraagt de pomp om je pincode.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Tijdens ons rondje Zuidoost Canada/Noordoost Amerika in juni twee keer in de VS aan de pomp getankt (Maine en Vermont). Tot mijn verbazing zonder enige pincode o.i.d. Creditcard in de kaartlezer (werd approved) en ik kon gewoon tanken... 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
De ervaring leert dat ZIP code verificatie voor credit cards vrijwel altijd werkt met Amex, met als zipcode je Nederlandse postcode, gevolgd door een 0. Met VISA werkt het meestal niet. En bij een pomp waar het wel werkt maakt het niet uit wat je invoert of het wordt helemaal niet gevraagd.
Wat vrijwel altijd werkt: met je (Meastro of Mastercard) debit kaart betalen. Er wordt dan gewoon om je pincode gevraagd. Het is over het algemeen ook nog goedkoper. Bij veel pompstations (niet in alle staten) zijn er twee prijzen: een voor credit, en een voor debit of cash. Er zijn ook nog staten waar het tarief voor credit en debit gelijk is en je alleen een korting krijgt als je cash betaalt.
Sommige goedkopere pompen accepteren alleen debit cards en hebben ook maar een tarief (Arco bijvoorbeeld). En dat is echt de moeite waard, scheelt al snel $0.10 of meer per gallon.
Wat ook de moeite waard is: boodschappen doen bij Safeways, Albertsons of Vons. Dan spaar je fuel credit. Elk credit dat je gespaard hebt geeft je $0.10/gallon korting als je tankt bij een Safeways gas station. Dus als je met je boodschappen 8 credits hebt gespaard kun je een keer tanken met $0.80 korting per gallon. Of 8 keer met $0.10/gallon korting als je dat liever doet. Dit werkt alleen als je bij je boodschappen (en het tanken) je (gratis) Safeways kaart gebruikt. Soort AH bonuskaart.. Kaart kun je ook koppelen aan een telefoonnummer dat je invoert bij het afrekenen, zodat je de kaart zelf niet nodig hebt.
Wat vrijwel altijd werkt: met je (Meastro of Mastercard) debit kaart betalen. Er wordt dan gewoon om je pincode gevraagd. Het is over het algemeen ook nog goedkoper. Bij veel pompstations (niet in alle staten) zijn er twee prijzen: een voor credit, en een voor debit of cash. Er zijn ook nog staten waar het tarief voor credit en debit gelijk is en je alleen een korting krijgt als je cash betaalt.
Sommige goedkopere pompen accepteren alleen debit cards en hebben ook maar een tarief (Arco bijvoorbeeld). En dat is echt de moeite waard, scheelt al snel $0.10 of meer per gallon.
Wat ook de moeite waard is: boodschappen doen bij Safeways, Albertsons of Vons. Dan spaar je fuel credit. Elk credit dat je gespaard hebt geeft je $0.10/gallon korting als je tankt bij een Safeways gas station. Dus als je met je boodschappen 8 credits hebt gespaard kun je een keer tanken met $0.80 korting per gallon. Of 8 keer met $0.10/gallon korting als je dat liever doet. Dit werkt alleen als je bij je boodschappen (en het tanken) je (gratis) Safeways kaart gebruikt. Soort AH bonuskaart.. Kaart kun je ook koppelen aan een telefoonnummer dat je invoert bij het afrekenen, zodat je de kaart zelf niet nodig hebt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Of gewoon naar binnen lopen en voor 30,40, of 50 Dollar credit kopen. Je koopt bv. voor 40 Dollar. Daadwerkelijk gaat er voor 37 Dollar in de tank. Er wordt dan ook 37 Dollar afgeschreven. Werkt bij ons perfect.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De code is inderdaad de ZIP code en bedoeld voor de veiligheid van de betaling. Het is in feite "multi-factor authentication (MFA)". Voor belangstellenden, de factoren zijn
- Wat je hebt. (in dit geval de kaart zelf)
- Wat je weet. (de ZIP-code van het postadres van de kaarthouder)
- Wat je bent. (biometrische gegevens - hier niet gebruikt)
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik heb wisselende ervaringen met tanken in Amerika. Nog nooit gelukt met credit card (MasterCard) zonder eerst naar binnen te gaan. (Ongeacht welk postcode nr ik intik)
Met mijn ING pas wisselende ervaringen al lijkt het nu beter te gaan, van de vier tankbeurten deze vakantie (tot nu toe) drie keer gelukt aan de pomp en één keer moest ik naar binnen.
Met mijn ING pas wisselende ervaringen al lijkt het nu beter te gaan, van de vier tankbeurten deze vakantie (tot nu toe) drie keer gelukt aan de pomp en één keer moest ik naar binnen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Net terug van vakantie, elke dag getankt. Zipcode werd op 2 plaatsen gevraagd, op 1 plek werkte het door er 0 achter te plakken, bij de andere niet.
Bij een aantal plaatsen werd geen van mijn kaarten (mastercard of maestro) aanvaard aan de pomp zelf, meestal binnen wel, maar 1 keer heb ik cash moeten betalen.
Bij een aantal plaatsen werd geen van mijn kaarten (mastercard of maestro) aanvaard aan de pomp zelf, meestal binnen wel, maar 1 keer heb ik cash moeten betalen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Maar dat is toch altijd zo met en CreditCard bij een tankstation in Amerika? Enkel je CreditCard erin/eruit en je kunt tanken (soms met verplichting 90210 o.i.d.Ruud2004 schreef:Tijdens ons rondje Zuidoost Canada/Noordoost Amerika in juni twee keer in de VS aan de pomp getankt (Maine en Vermont). Tot mijn verbazing zonder enige pincode o.i.d. Creditcard in de kaartlezer (werd approved) en ik kon gewoon tanken...

Dit jaar geen problemen gehad met tanken. Af en toe 90210 moeten invoeren maar steeds kunnen tanken. In Oregon nog steeds een mannetje bij de pomp die de tank voor je volgooit.

Blijft raar, het land van de CreditCards wil je juist bij tankstations contant laten afrekenen...

Roland
- Big Al
- Amerika-expert
De banken in de V.S. hebben bewust gekozen voor PIN-loze kredietkaarten. Men is bang dat de gemiddelde kaarthouder daar geen raad mee zal weten. Ik vraag me af of mensen voor wie een PIN problematisch wel de verantwoordelijkheid van zo'n kaart aankunnen, daar het vrijwel altijd om een lening gaat...
De kosten voor kredietkaarttransacties zijn relatief hoog. Zo is het niet ongebruikelijk dat er een basistarief is van $0,20-0,50 is alsmede een percentage (gemiddeld 2,5-3,5%) van het totaalbedrag.
Dit kost bedrijven in de V.S. in totaal zo'n $80-90 miljard per jaar. Ik weet niet hoeveel winst banken daarmee maken daar de kosten van het opzetten en onderhouden van het betaalnetwerk astronomisch zijn.
De kosten voor kredietkaarttransacties zijn relatief hoog. Zo is het niet ongebruikelijk dat er een basistarief is van $0,20-0,50 is alsmede een percentage (gemiddeld 2,5-3,5%) van het totaalbedrag.
Dit kost bedrijven in de V.S. in totaal zo'n $80-90 miljard per jaar. Ik weet niet hoeveel winst banken daarmee maken daar de kosten van het opzetten en onderhouden van het betaalnetwerk astronomisch zijn.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Zou het zo kunnen zijn dat die CC maatschappijen het hierom doen??Big Al schreef:k vraag me af of mensen voor wie een PIN problematisch wel de verantwoordelijkheid van zo'n kaart aankunnen, daar het vrijwel altijd om een lening gaat...

- Big Al
- Amerika-expert
Dat staat buiten kijf...
Je kunt als bank twee posities innemen: klanten zoveel mogelijk geld aftroggelen (bijv. door hoge rente, hoge kosten, hoge boetes, informatie verbergen, afbetalen moeilijk maken) of je kunt juist het tegenovergestelde doen. Die laatste houding levert meer rendement op de lange termijn, maar aandeelhouders willen onmiddellijk resultaat zien.
Sommige mensen hebben weinig keuze, maar veel mensen hebben eigenlijk te weinig inzicht om kwalijke praktijken te vermijden. Zo sluiten mensen hier regelmatig leningen af met een jaarlijks rentepercentage van, zeg, 400% (jazeker, vierhonderd procent). Of nog hoger...
Amerikanen zijn gek op leningen maar ze zien het niet echt als het gebruiken van andermans geld. Ze begrijpen veelal ook niet dat een lening inhoudt dat ze geld kopen van iemand anders. Het merendeel betaald elke maand het minimum aan afbetalingen. Het wil er maar niet in dat die 'aanbiedingen' waarvoor ze de kaart gebruiken hen uiteindelijk veel meer kosten dan de volledige prijs.
Het Amerikaanse motto: "I want it all, and I want it now!"
Je kunt als bank twee posities innemen: klanten zoveel mogelijk geld aftroggelen (bijv. door hoge rente, hoge kosten, hoge boetes, informatie verbergen, afbetalen moeilijk maken) of je kunt juist het tegenovergestelde doen. Die laatste houding levert meer rendement op de lange termijn, maar aandeelhouders willen onmiddellijk resultaat zien.
Sommige mensen hebben weinig keuze, maar veel mensen hebben eigenlijk te weinig inzicht om kwalijke praktijken te vermijden. Zo sluiten mensen hier regelmatig leningen af met een jaarlijks rentepercentage van, zeg, 400% (jazeker, vierhonderd procent). Of nog hoger...
Amerikanen zijn gek op leningen maar ze zien het niet echt als het gebruiken van andermans geld. Ze begrijpen veelal ook niet dat een lening inhoudt dat ze geld kopen van iemand anders. Het merendeel betaald elke maand het minimum aan afbetalingen. Het wil er maar niet in dat die 'aanbiedingen' waarvoor ze de kaart gebruiken hen uiteindelijk veel meer kosten dan de volledige prijs.
Het Amerikaanse motto: "I want it all, and I want it now!"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1967 Weergaves
-
Laatste bericht door Stef93
-