Fraserway Adventurer 4 ervaringen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Fraserway Adventurer 4 ervaringen?

Bericht door Georgie »

Ik kwam vanmiddag de camper Adventurer 4 tegen op de website van Tioga, van Fraserway.

https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... enturer-4/

In 2019 wordt dit model vervangen zie ik, maar via Four Winds nog wel te huur (ipv Fraserway). Even afwachten wat het nieuwe model van Fraserway dan gaan zijn.

Een interessant model, omdat het een truck camper betreft mét doorloop. Voor ons met name interessant omdat er vier stoelen in de auto zitten, waardoor er gerust een kinderstoeltje achterin zou kunnen zitten ipv in de dinette. Wel zo veilig!
Ook hoef je dan niet s avonds de dinette om te bouwen als het slecht weer is en je binnen moet zitten omdat de autostoel daar dan niet staat.
De achterkant van de camper heeft twee schuifdeuren waardoor je dat gedeelte dicht kunt doen, een ideale kinderkamer. Je kunt de bank daar (met slide-out) uitklappen tot bedbank, maar wij zouden op de grond dan juist een campingbedje kunnen neerzetten zodat onze zoon daar kan slapen in afgesloten kamertje. Natuurlijk is het niet geheel geluiddicht maar hey, it's something.
Als compromis zouden wij dan in de cab-over moeten slapen, met mogelijkheid tot twee losse of één king bed.

We moeten zeggen, het is een interessante indeling. Eentje die ons wat mogelijkheden geeft.

Mijn vraag is dus of iemand toevallig met deze camper ervaring heeft en deze ervaring wil delen.

Hieronder nog wat foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier op de grond van dit kamertje zou dan het campingbedje komen als dat past.Afbeelding


Edit: een alternatief zou bijvoorbeeld een Fifth Wheel van Traveland kunnen zijn, soort caravan, maar die zijn wel echt enorm. Of een grote 'normale' camper met slide out zodat het campingbedje in het hoofdgedeelte (naast de dinette bijv) staat 's nachts. Echter heb je dan natuurlijk geen ruimte om rustig zelf te zitten mocht het slecht weer zijn (we denken aan vertrek vanuit Vancouver en dan door het noordwesten van de USA). Eigenlijk zijn ervaringen daarmee ook welkom natuurlijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Fraserway Adventurer 4 ervaringen?

Bericht door Rob »

Geen ervaring met dit type camper maar wel met Four Seasons want die bedoel je waarschijnlijk.
Is de goedkope versie van Fraserway, wij zijn dit jaar met een 32,9ft van Four Seasons weg geweest, prima camper met nog maar 27.000 kilometer op de teller, zag er uit als nieuw en geen problemen mee gehad.
Een flink stuk goedkoper dan de nieuwe campers van Fraserway zelf en ze zitten gewoon in hetzelfde kantoor.
Als Fraserway dit type volgend jaar vervangt heb je bij Four Seasons dus goed kans op een camper van 1 jaar oud, max is trouwens 4 jaar daarna worden we verkocht.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Fraserway Adventurer 4 ervaringen?

Bericht door Georgie »

Ik bedoelde inderdaad Four Seasons ipv Four Winds (dat is een campermerk). Goed om te horen dat jullie daar een goede ervaring mee hadden, Rob! Ik heb jullie reis gevolgd.

Ik heb intussen contact gehad met Tioga (op een zaterdag, wát een snelle service) en ze sturen mijn vraag over de exacte dimensies van het achterste gedeelte aan Fraserway door, zodat we weten of daar een campingbedje past. Ook kijken ze of het nieuwe model van Fraserway erg zal verschillen. DIt huidige model gaat in 2019 inderdaad naar Four Seasons, dus dat geeft in elk geval mogelijkheden, óf het nieuwe model via Fraserway óf het oude model via Four Seasons, afhankelijk van hoe het nieuwe model er dus uit gaat zien.

Oh en twee volwassenen in de cabover overnachten is geen probleem toch? Je kunt deze matrassen zo neer leggen dat het twee losse bedden zijn en samenvoegen als één king size. Beide lijkt me prima.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gast

Re: Fraserway Adventurer 4 ervaringen?

Bericht door Gast »

Het ziet er uit als een prima RV! Fatsoenlijke stoelen voor 4 personen in de cabine van de truck, en achterin meer dan voldoende (slaap) ruimte. Bovendien lijkt me dit een prima manoeuvreerbare wagen, ook in de steden/op drukke wegen.

Het zal zo te zien een Ford F350 voorkant zijn, welke ook veel door werklui gebruikt wordt, met een opbouw, in dit geval om te slapen en te ‘wonen’. Is dit een beetje betaalbaar tov een standaard RV?
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Fraserway Adventurer 4 ervaringen?

Bericht door Georgie »

De kosten heb ik nog geen idee van. Ik heb intussen antwoord van Tioga. Het nieuwe 2019 model is nog niet beschikbaar, dus ze kunnen daar nog geen dimensies van geven. Ze vragen nog wel van het oude model wat naar Four Seasons gaat. We gaan natuurlijk pas beslissen en boeken als het nieuwe model bekend is maar voor nu hebben we iig mogelijkheden. Moet zeggen dat ik wel enthousiast ben over dit model! Bedankt voor de reacties iig! Wie weet heeft iemand anders er ook nog wat aan, met name reizigers met jonge kinderen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Fraserway Adventurer 4 ervaringen?

Bericht door jojostravelusa »

Hij is wel leuk! Ik ben erg benieuwd wat ervan te vinden is en ook wat ervoor in de plaats komt.
We hebben wel ervaring met een Truckcamper van Canadream. Dat is een standaardmodel, d.w.z. dat je niet door kunt lopen. Die is heel goed bevallen en hebben we voor volgend jaar weer geboekt. Maar wij zijn dan ook maar met z'n tweeën.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer