Vlucht wellicht geannuleerd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door nancywittebols »

Ik vertrek morgen naar Denver, via JFK. Nu heb ik bericht gekregen van Delta dat de vluchten morgen naar New York kunnen geannuleerd worden omwille van de weersomstandigheden. Ik heb hen al proberen te bellen, maar ze zijn gesloten. Heeft iemand hetzelfde probleem en weet iemand hoe ik hen rechtstreeks kan bereiken. Via mail zal het wel te lange duren?
Momenteel is de vlucht nog 'on time' (10u30)
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: help!

Bericht door Dutchess »

Ik heb via Twitter een aantal keren succes gehad.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ditzelfde bericht staat op facebook. Wellicht even een berichtje sturen?
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door nancywittebols »

Heb reactie gekregen. Geen alternatieve vlucht beschikbaar (via Atlanta bv.), maar volgens hen heb ik met de 4 uren tussen de twee vluchten, normaal gezien tijd genoeg over, zelfs indien er vertraging is en anders is er 's avonds laat nog een andere vlucht naar Denver. Laten we hopen dat alles goed verloopt. Anders wordt het een korte nacht in Denver, want de volgende dag is een lange reisdag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door Martin & Marianne »

Ik hoop dat het goed gekomen is. Een fijne reis gewenst!

Marianne
Gast

Re: Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door Gast »

Er zijn 5 vluchten van AMS -> JFK vandaag, geen ervan is geannuleerd.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door Harry »

Gezien de vertrektijd was het waarschijnlijk een vlucht vanaf Brussel, maar ook die was keurig op tijd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door roelb »

Allereerst: geen paniek.

Wat je te horen hebt gekregen van Delta is niet dat jouw vlucht geanuleerd wordt, alleen dat er een verhoogde kans op verstoringen is door weersomstandigheden. Wat er dan gebeurd is dat er een zogenaamde "travel waiver" wordt afgegeven, waarbij klanten die van, via of naar de luchthavens vliegen waarop die waiver van toepassing is de kans krijgen om (eenmalig) kostenloos hun vluchten te wijzigen en bijvoorbeeld op een andere dag, of via een andere route te vliegen.

Het idee daarvan is dat er minder problemen ontstaan als er toch een vlucht mocht uitvallen. Immers, minder passagiers op die dagen betekent dat er wat eenvoudiger geschoven kan worden. De kans dat jouw reis hier hinder van ondervindt is klein. Maar.. je kunt zo'n travel waiver natuurlijk altijd gebruiken als je daardoor een fijnere route of op betere tijden kan vliegen. Of wellicht als je daardoor kunt switchen naar een vlucht waar nog betere stoelen vrij zijn, etc.

De voorwaarden van deze specieke waiver zijn:
AFFECTED CITIES (TO / FROM / THROUGH)

New York, NY – Kennedy (JFK)
New York, NY – LaGuardia (LGA)
Newark, NJ (EWR)
Newburgh, NY (SWF)
White Plains, NY (HPN)

IMPACTED TRAVEL DATE(S)

July 17, 2018

TICKET MUST BE REISSUED ON OR BEFORE

July 20, 2018

REBOOKED TRAVEL MUST BEGIN NO LATER THAN

July 20, 2018
Ik zie dat de waiver alleen geldig is voor 17 juli. Dus 18 juli is er vermoedelijk alweer uitgehaald, vandaar dat je telefonisch waarschijnlijk niets kon.

Je had wel een hoop alternatieve opties:

https://www.google.com/flights#flt=/m/0 ... 1;t:f;tt:o

Ik heb als vertrekluchthavens zowel AMS, BRU als DUS gekozen. Kun je bovenin het scherm wijzigen.

Wil je toch een andere route vliegen dan kun je e.e.a. gewoon zelf, online proberen te wijzigen. Wellicht dat de waiver toch geldig is voor jouw ticket, je krijgt immers niet voor niets een e-mail. Daarvoor log je in op delta.com, zoek je je reservering op en klik je op "Change flights". Je kunt nu je nieuwe route samenstellen. Uiteindelijk kom je dan in een bevestigingsscherm met de samenvatting van je nieuwe schema en de kosten. Die moeten 0 zijn. Als alles klopt dan druk je op confirm, en daarmee is je ticket gewijzigd. Direct daarna kun je via "My Trip" de stoelen vastleggen op de gewijzigde vluchten.

Lukt dat wijzigen niet of worden er toch kosten weergegeven dan kun je altijd even bellen met Delta. Maar bel dan gewoon naar het amerikaanse nummer. Als je het Nederlandse nummer belt kom je namelijk niet bij Delta uit, maar bij KLM. Zij kijken niet in de systemen van Delta, maar in die van KLM. Dat betekent dat ze je veel minder goed kunnen helpen. Delta is 24 uur per dag te bellen: 0018003232323

edit: oeps, ik zie dat dit gisteren gepost was. De waiver was dus wel geldig, maar goed, volgende keer dus niet naar de Nederlandse nummers bellen, maar gewoon naar de US. En ik zie dat de BRU-JFK vlucht gewoon op tijd is gegaan, maar de vlucht naar DEN wel 2 uur vertraagd is. Helaas, daar valt niet zo veel aan te doen. Fijne vlucht in ieder geval nog.

edit 2: hoor net dat JFK, BOS en LGA op dit moment helemaal dicht zijn (ground stop). Hoop dat je vlucht naar DEN niet meer dan die 2 uur later weg zal gaan.
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vlucht wellicht geannuleerd

Bericht door nancywittebols »

Hallo,

Terug van een geweldige reis. Mijn vlucht van Brussel naar JFK is op tijd vertrokken. De aansluitende vlucht naar Denver had 5 uren vertraging. Pas om iets na 1 uur 's ochtends toegekomen in het hotel. Hun verklaring was dat het vliegtuig van de Dominicaanse Republiek moest komen en wegens de weersomstandigheden met heel veel vertraging vertrokken was. Belangrijkste is dat ik nog op mijn bestemming geraakt ben. Een wat minder begin van mijn vakantie, maar de rest is geweldig goed meegevallen. Vooral Glacier NP. heeft me van mijn sokken geblazen. Wat een prachtig park. Behalve 2 wat mindere dagen, ook geweldig weer gehad, gedurende de ganse reis.
Het noordwesten ziet me zeker nog terug.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer