Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door Inges »

Ik heb gisteren van ICS een nieuwe Visa kaart ontvangen terwijl mijn oude nog geldig was (01/20) en waar ik dus ook zeer veel reserveringen op heb gedaan (oa in Yosemite valley lodge). Ik vertrek vrijdag en moet mijn nieuwe CC dus gebruiken. Maar die heeft natuurlijk een andere vervaldatum en CVC code. Hoe moet dit nou met al mijn reserveringen? Ik kan ze onmogelijk cancelen en opnieuw doen want dan betaal ik 100-den dollars meer. Maar bellen en mijn CC gegeven doorgeven vind ik ook geen fijn idee. Heeft iemand dit wel eens gehad?? Gaan hotels nu mijn reservering cancelen omdat ze 48u van te voren geen geldige CC kunnen checken? Mijn autohuur staat ook op de oude credit card (ik neem hem voor de zekerheid wel mee). Maar de auto kan ik helemaal niet omboeken (dat kost 1000den dollars meer)

De CC is vervangen vanwege fraude preventie. Niet omdat hij gebruikt is ergens anders
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door Ruud2004 »

Twee jaar terug werd mijn CC (Mastercard via ING) ook om deze reden vervangen, geen last van gehad.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door sanook »

Ze zijn goed bezig bij ICS, ik heb vorige week om dezelfde reden ook een nieuwe kaart gekregen. Blijkbaar een paar betalingen gedaan op risky sites.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door Inges »

Wat ook fijn is is dat er in de brief staat dat hij nog 2 weken geldig blijft en daarna niet meer. Wat als ik nu al weg was geweest??? Ik ben in totaal 5 weken in de USA. Dan had ik mijn visa nergens meer kunnen gebruiken. Ik vind het nogal vreemd.

Ik heb wel eens gelezen (maar ik kon het met zoeken niet meer terug vinden) dat hotels 48u van te voren checken of de CC nog geldig is. Is ie dat niet dan cancelen ze de reservering. Dan kom je aan en heb je niets meer...... Daar ben ik een beetje bang voor.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door mtl »

Heb het ook eens meegemaakt. Reserveringen blijven gewoon geldig.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door Trails »

Vorig jaar had ik vlak voor onze reis een nieuwe CC gekregen.
Nergens problemen gehad met reserveringen.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door knaapje »

Het ging wel niet over een nieuwe cc, maar ik heb een keer een boeking gemaakt met mijn Mastercard en toen ik incheckte lag de bagage nog in de auto voor de deur en had ik mijn Visa bij me. ( Hibiscus Key West )De boeking werd teruggedraaid en opnieuw gemaakt. Weliswaar tegen hetzelfde tarief, maar 2 keer koersverlies.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door babarage »

Vervelende is dat hotels die nog niet betaald zijn en alleen gereserveerd op de cc inderdaad mogelijk op enig moment voor aankomst een check doen op de cc. Als die dan als verlopen terugkomt dan kunnen ze de reservering cancellen. Bij drukke hotels in toeristische gebieden waar ze weten dat ze die kamer achter elkaar weer vol hebben zullen ze daar eerder toe geneigd zijn dan bij een hotel die naar alle waarschijnlijkheid toch niet volkomt. Het is geen zekerheid dat hotels het doen maar het kan dus wel.

Daarom zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de geboekte hotels een mailtje sturen dat je pal voor vertrek onverwacht een andere cc hebt gekregen. Dat je nog steeds voornemens bent om te komen en dat je het graag hoort als ze een andere actie van je verwachten. Mocht je een trits hotels bij een boekingsite hebben gereserveerd dan kunnen die waarschijnlijk het zo aanpassen. Mocht je bij een keten hebben gereserveerd dan kun je het vaak ook in je profiel aanpassen. En anders dus ff de hele bups mailen. Sommigen zullen het ws prima vinden en mailen dat ze je wel zien verschijnen met de nieuwe cc en sommigen zullen je toch vragen om op wat voor manier de nieuwe cc door te geven. Bellen is dat nog het veiligste. Alternatief is via de mail. Ik stuur dan brokjes vanaf verschillende e-mailadressen om het iets onvoorspelbaarder te houden.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door Almere vak V »

Inderdaad ook 2 keer gehad. Maar nergens last van gehad.

Het enige wat me zorgen baart is inderdaad het voorbeeld wat jij geeft. Wat nou als je 5 weken weg bent en ze sturen dan zo'n briefje met je oude blijft nog 2 weken geldig. Het zal allemaal wel op de pootjes terecht komen. Maar je staat toch maar raar te kijken.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door Inges »

Ik heb ICS gebeld vanmiddag en ze mijn probleem voorgelegd. Zij hebben er nu voor gezorgd dat mijn "oude" credit card geldig blijft in ieder geval totdat wij in Yosemite aankomen (5 aug). Daar maak ik mij namelijk het allermeeste zorgen over ;-) Toevallig heb ik alle andere hotels daarna met mijn AMEX card gereserveerd (dat is echt toeval). Alleen de allerlaatste niet maar die kan ik altijd even mailen of bellen als ik in de USA ben (we hebben een US nummer)

Wat een gedoe zeg...... Ik heb altijd 2 CC mee maar als eentje het niet zou doen zou ik toch knap in de penarie zitten......
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door babarage »

Ha das de meest handige oplossing! Zeker nu het een preventieve maatregel was kan het zo prima natuurlijk. Hele geruststelling.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door Marcopstal »

Dat maakt helemaal niet uit met welke CC je de reserveringen hebt gedaan. Ter plaatse kan je eender welke kaart geven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door GinnyUSA »

Ik heb dit ook eens gehad en heeft geen problemen opgeleverd. Wel had ik de meeste hotels direct bij het reserveren al betaald.
Bij booking.com heb je de mogelijkheid om je cc-gegevens te wijzigen.
Heb hier op het forum ook weleens gelezen dat mensen er wel problemen mee kregen. Misschien te vinden via de zoekfunctie?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door bedeve »

Inges schreef:een nieuwe Visa kaart ontvangen terwijl mijn oude nog geldig was (01/20) en waar ik dus ook zeer veel reserveringen op heb gedaan (oa in Yosemite valley lodge)Mijn autohuur staat ook op de oude credit card
Als het gewoon een door ICS geplande vervanging heeft je nieuwe card exact hetzelfde nummer als je eerdere card.
Dat je expire date en je cvc nu anders is maakt niets uit ; voor jou is de card nieuw, in het betalingssysteem is blijft het dezelfde
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door pumi1000 »

Ik heb dit ook eens gehad en heb er wel problemen mee gehad!

Hotels checken van te voren of je cc het doet. Doet die het niet dan vervalt je reservering. Wij hadden dit dus bij aankomst in NY en daarna in Atlantic City. Onze cc was ook vervangen ivm vervaldatum. Na deze ervaring riskeer ik dit nooit meer, want het is erg vervelend als je bij de balie staat en je kamer is weg.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door pumi1000 »

bedeve schreef:
Inges schreef:een nieuwe Visa kaart ontvangen terwijl mijn oude nog geldig was (01/20) en waar ik dus ook zeer veel reserveringen op heb gedaan (oa in Yosemite valley lodge)Mijn autohuur staat ook op de oude credit card
Als het gewoon een door ICS geplande vervanging heeft je nieuwe card exact hetzelfde nummer als je eerdere card.
Dat je expire date en je cvc nu anders is maakt niets uit ; voor jou is de card nieuw, in het betalingssysteem is blijft het dezelfde
Dit is niet waar. Wij kregen ook een nieuwe kaart met hetzelfde nummer, maar andere vervaldatum. Onze reserveringen werden geannuleerd. Misschien dat niet alle hotels het doen, maar ze kunnen het checken 1 dag voor aankomst.

Gelukkig bij Booking.com kun je je CC wijzigen en daar boeken we meestal altijd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door roelb »

Het ligt er een beetje aan.

Chains zoals Hilton, Marriott, Hyatt, etc chargen pas bij vertrek. Choice over het algemeen ook.

Kleinere, onafhankelijke hotels willen soms wel eens de charge doen op het moment dat de cancellation policy zegt dat het bedrag non-refundable is. Mijn ervaring is: hoe meer richting de "budget" kant van het spectrum, hoe groter de kans dat ze dit doen.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door MarjoleinW »

Ik heb dat vorig jaar ook gehad en had echt alle overnachtingen met die credit card geboekt. Ik heb toen ook gebeld met Mastercard en zij gaven aan dat het verstandig was voor de zekerheid de (verlopen) cc ook mee te nemen, zodat ik evt. kon laten zien met welke het was gereserveerd maar dat ik nu een nieuwe had. Uiteindelijk is er bij geen enkel hotel om gevraagd.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nieuwe visa kaart gekregen. Reserveringen?

Bericht door roelb »

Wat zo jammer is is dat Visa je geen notificatie stuurt als er een poging wordt gedaan om op een oude kaart een charge te doen.

Amex doet dat wel, die sturen direct een e-mail waar ook de naam van de acceptant in staat. Erg handig, weet je meteen wie nog je oude kaartgegevens heeft. En in deze gevallen weet je dan direct welk hotel een poging heeft gedaan en kun je ze direct bellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer