Vraag over tolwegen met huurauto.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door roelb »

Er zijn tientallen routes tussen NY en San Francisco.

In New York heb je een aantal toltunnels en bruggen. Vrijwel allemaal vermijdbaar overigens. Maar goed, als je vanaf JFK bijvoorbeeld via de Battery tunnel naar Manhattan bent gereden en dan weer via de Holland tunnel naar NJ dan kost dat bij elkaar al bijna $25.

Rij je vervolgens via de I80 richting Chicago dan heb je een tolbrug in NJ ($1), toll op de Ohio Turnpike (kleine $20), dan de Indiana Toll road ($11) en uiteindelijk nog de Bay Bridge San Francisco in ($6). Totaal dus $63 als je cash zou betalen. Maarja, je zult vast niet in een stuk die route hebben gereden. Rond Chicago kun je best wat extra toll hebben gereden. Ben je wellicht nog in LA geweest? Hoe vaak ben je de bruggen in de bay area richting San Francisco over gereden? Welke tolpassages heb je in NYC allemaal gehad, die zijn namelijk best kostbaar.

Al met al, voor een volgende keer: gewoon cash betalen, dan weet je precies waar je aan toe bent.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door sanook »

agassi schreef:Ja zeg het maar,ben vanaf New York naar San Fransisco gereden en terug en naar onze beleving hebben we hooguit keer of 10 zo n poortje gepasseerd niet meer.
En vroeg je je dan niet af hoe die tol nu geregeld was ? Dat is wel een beetje naïef als ik het mag zeggen.
En ik vind het ook wel naïef om dan achteraf ook nog te klagen dat ze niks gezegd hebben hierover. Als jij de voorwaarden doorgenomen had en een beetje gezond verstand gebruikt zou hebben had je dit kunnen voorkomen naar mijn mening.
Laatst gewijzigd door sanook op 13 jul 2018, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door roelb »

Hard Rock Cafe. schreef: Nee hoor daar hoef je helemaal geen moeite voor te doen. 4 Weken NY, Wash., Pittsburgh, Niagara,Boston was 110 Dollar aan tolkosten.
De kosten voor gebruik zijn bij Hertz maximaal 10 Doller per huurperiode.
Dan heb je direct de allerduurste regio te pakken. De I90 kost je $20 end-to-end. NY naar Washington kost je op de turnpike ook zoiets. Dat is al $40. Een keertje een tunnel in of uit Manhattan of de verrazano Narrows is ook al snel $15. Dan vind ik $110 nog steeds aan de hoge kant. En je hoeft die tolwegen niet te rijden, via de alternatieve routes kom je ook nog eens ergens ;-)

Overigens is de admin charge bij Hertz $4.95 per keer, tot een maximum van $24.75 per huurperiode of (dacht ik) per 30 dagen.
Gast

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door Gast »

Was er een tijdje geleden niet een soortgelijk onderwerp? Toen bleek het dacht ik om een verwisseling met de kosten van een andere reiziger te gaan. Misschien speelt dat hier ook?
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door Hard Rock Cafe. »

roelb schreef:
Hard Rock Cafe. schreef: Nee hoor daar hoef je helemaal geen moeite voor te doen. 4 Weken NY, Wash., Pittsburgh, Niagara,Boston was 110 Dollar aan tolkosten.
De kosten voor gebruik zijn bij Hertz maximaal 10 Doller per huurperiode.
Dan heb je direct de allerduurste regio te pakken. De I90 kost je $20 end-to-end. NY naar Washington kost je op de turnpike ook zoiets. Dat is al $40. Een keertje een tunnel in of uit Manhattan of de verrazano Narrows is ook al snel $15. Dan vind ik $110 nog steeds aan de hoge kant. En je hoeft die tolwegen niet te rijden, via de alternatieve routes kom je ook nog eens ergens ;-)

Overigens is de admin charge bij Hertz $4.95 per keer, tot een maximum van $24.75 per huurperiode of (dacht ik) per 30 dagen.

Bij ons was het tien Dollar dit jaar. Kan andere jaren best anders zijn maar ik heb het bonnetje van 2018 voor mijn neus. En dan nog vind ik 25 Dollar spotgoedkoop.
Onze vakanties zijn gepland met militaire precisie en de regels van mijn oma. R.R.R. Reinheid,rust en regelmaat. ( :angel11: oma kijkt mee en lacht)
Je kunt als alternatief ook thuisblijven dan heb je helemaal geen tolkosten. :lol:
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door Ed-USA »

Toch ook nog even een vraagje over tol. Als ik over een weekje met mijn Dollar huurauto (waarvoor ik getekend heb geen gebruik te maken van de Dollar-tol service) over de Golden gate Bridge rij en binnen 48 uur na passage online betaal (via Goldengate.org/toll), krijg ik dan alsnog een afrekening van Dollar? Zo ja, dan zou de passage mij $15 + tol kosten, toch wel duur voor een ritje over een brug.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door roelb »

Nee, als je gewoon netjes zelf betaald dan gaat er nooit een rekening naar de kentekenhouder en zul je dus ook nooit een rekening van Dollar krijgen.

Overigens kun je gewoon vooraf online je creditcardgegevens invoeren, samen met een kenteken en tijdvak, en dan worden alle brugpassages in dat tijdvak belast op die creditcard.
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door Ed-USA »

@roelb, dank, helder antwoord.
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door Kombat »

De verrekening van tol blijft toch altijd een vaag gebeuren. Laatste keer kwamen we de Bay Bridge oprijden zonder 6 dollar op zak. Tol-beambte wil de echt onze portemonnee zien maar liet toen met een glimlach de slagboom open. Enkele weken later, 6 dollar via Alamo in rekening gebracht.

Vreemd genoeg geen toeslagen zoals die in de voorwaarden staan. Gewone de schone tol moeten betalen.
Autogek!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer