Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Motion »

ik heb maar eens een reservering gedaan.
De cancellation policy is zeer verwarrend.
Uit de bevestigings-email:
CANCELLATIONS: PAY AT LOCATION RESERVATIONS

a. Pay at location reservations can be cancelled any time before your scheduled pick-up time without an administrative charge.
b. Failure to cancel the reservation before your scheduled pick-up time will result on a No-Show/Lost Rental Charge as per below.

NO SHOWS/ LOST RENTALS

a. If you fail to cancel your reservation prior to the Pick-Up Time and do not collect the vehicle on the Pick-Up Date, or if you fail to comply with the pick-up terms (refer Rental Qualifications & Requirements), we reserve the right to make a No Show/Lost Rental Charge of GBP 70.00, EUR 95.00 (or local equivalent) which recovers our administration costs and compensates us for our inability to rent the vehicle when it was reserved for your use.
b. For prepaid reservations, we will refund your prepayment less the No Show/Lost Rental Charge, if you contact us within 90 days of the Pick-Up Date using the Hertz online customer service web form.
MAAR verderop in dezelfde email staat (wat @harryh ook al liet zien):
No Show Fees
Please note that where applicable, a No Show Fee may apply to Prepaid and Pay at Location bookings.

If you pay at location, fail to cancel your reservation and do not collect the vehicle on the pick up date, we reserve the right to make a No Show / Lost Rental Charge of EUR 65.00, GBP 65.00 (or the equivalent in the destination currency, exclusive of VAT) which recovers our administration costs. This will be taken from the credit card you used to make your booking. Currently applicable only to rentals in Europe and where the reservation for that rental was also made in Europe or in the United States.
Ik wil eigenlijk graag met deze reservering kijken of er iets leuks/groots staat in de PC rij. Als dat niet zo is loop ik door naar Avis waar ik wel een vaste reservering heb. Het annuleren wil ik wel doen maar ik weet natuurlijk niet of ik op tijd ben. Als ik bij Avis te laat ben met annuleren en wellicht een Fee krijg daarvoor dan is dat niet zo erg aangezien ik een hoop kan besparen door de Hertz optie. Maar als ik niet voor de Hertz optie kies wil ik die dus annuleren zonder kosten, en als ik de email zo lees ben ik nog niet overtuigd dat dit gaat lukken. Daarom de vraag of iemand ervaring heeft hiermee?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Dank voor de bevestiging @Motion.
Maar deze vraag snap ik dan niet:
Motion schreef:
09 mei 2022, 12:07
Maar als ik niet voor de Hertz optie kies wil ik die dus annuleren zonder kosten
Dat staat er toch of begrijp ik je verkeerd? Die no-show fee geldt niet voor boekingen in de VS.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Motion »

volgens het tweede citaat klopt dat inderdaad.
Maar het is verwarrend omdat het in het eerste citaat wel staat zonder voorbehoud van europa/usa

vandaar mijn vraag of iemand dit nog recentelijk gedaan heeft (een no show bij hertz)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
09 mei 2022, 13:17
Die no-show fee geldt niet voor boekingen in de VS.
En daarmee is alles gezegd
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door robinthart »

Weet iemand het borg bedrag wat hertz inhoudt op je creditcard als je de auto ophaalt?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Je betaalt geen aparte borg. Je totale huur die je bij inleveren moet betalen wordt op je CC gereserveerd. Bij inleveren betaal je dat.
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door robinthart »

harryh schreef:
09 mei 2022, 21:48
Je betaalt geen aparte borg. Je totale huur die je bij inleveren moet betalen wordt op je CC gereserveerd. Bij inleveren betaal je dat.
Oh ok. Bedankt voor de info
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Ing »

harryh schreef:
09 mei 2022, 21:48
Je betaalt geen aparte borg. Je totale huur die je bij inleveren moet betalen wordt op je CC gereserveerd. Bij inleveren betaal je dat.
Tijdens mijn reis vorige maand bij Hertz werd het totaalbedrag niet op mijn CC gereserveerd bij ophalen (Gold Member, Amex CC). Pas afgeschreven 3 dagen nadat ik de auto had ingeleverd.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Dat is beter dan. Ik heb al een tijdje niet meer bij Hertz gehuurd maar pre Covid was dat wel zo.

En off topic: Afgelopen november en april bij National gehuurd, daar werkte het nog met een reservering op m'n CC.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sevianna »

Tijdens mijn reis vorige maand bij Hertz werd het totaalbedrag niet op mijn CC gereserveerd bij ophalen (Gold Member, Amex CC). Pas afgeschreven 3 dagen nadat ik de auto had ingeleverd.
[/quote]

Wauw zou wel echt goed nieuws zijn! Toch fijn dat je dan wat extra ruimte hebt op de kaart ivp te beginnen met flinke hap uit uw saldo.
@Stan.Gobien Want inderdaad in Belgie kunnen wij geen geld storten op onze visa voor een positief saldo, na paar keer gebeld te hebben met de bank hebben we eindelijk een duidelijk antwoord gekregen NIET MOGELIJK.
Dus wij gaan naast onze twee creditcards op zoek naar extra kaart voor de zekerheid.
2022 Florida - New Orleans
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Ing »

Voor mij maakte het niet veel uit, want mijn Amex heeft niet echt een limiet, maar op zich handig voor mensen met kaarten die dat wel hebben!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door steentjuh »

Hebbwn jullie verzekeringen aangevinkt in je hertz account? Ik heb alles op weigeren staan maar twijfel of dat klopt.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Motion »

LDW en LIS heb ik uiteraard op accept staan :!:
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door sep »

Poohbear schreef:
27 feb 2022, 18:23
Na diverse pogingen is het gelukt om de boeking te koppelen aan onze account
Heb het geprobeerd via Safari, zoals je zei. Helaas werkt ook dat niet. Maar bij gewoon inloggen zie ik nu wel een cat.D staan voor $1285, en dan geldt natuurlijk ook PC. Toch weer een paar honderd dollar goedkoper dan de Q4 voor 1558.

Saskia
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door sep »

Maar ik kan nu al een update geven: die boeking met cat.D is óók niet gelukt...ik ga een dezer dagen maar eens mailen met hertz.com. Ik kreeg namelijk de melding dat de boeking al bestond. Tja. Gelukkig heb ik nog even. :wink:

Saskia
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

@sep je kunt je eigen bericht aanpassen, dan hoef je geen nieuw te plaatsen ;)

Twee boekingen op dezelfde data met hetzelfde account kan niet bij Hertz.

Opmerking moderator

Het eerdere bericht van sep met de verkeerde quote is aangepast door een mod.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door sep »

Ik zag het pas toen ik het geplaatst had ...domdomdom :wink:

Ik had al twee boekingen staan bij Hertz, zelfde datum (waarvan één dus nog steeds niet gekoppeld aan mijn account maar natuurlijk wel dezelfde naw gegevens). Daar kreeg ik een mailtje over, of dat klopte. Toen ik dat bevestigde was het ok. Maar een derde, dat gaat vermoedelijk inderdaad te ver :?


Saskia
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Twee is uiteindelijk misschien toch niet okay, ik heb dat ook gehad; Zonder dat ik er een melding van kreeg bleek een paar weken voor vertrek dat ze de goedkoopste boeking toch hadden gecanceld. Gelukkig bleken ze die wel weer terug te kunnen halen. Opletten met dubbele boekingen dus.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door sep »

Dank, we houden het scherp in de gaten! In 2019 hadden we óók een dubbele boeking, bij het uitrijden hebben ze de ongebruikte er zelf uitgehaald. Maar mogelijk zijn de regels nu aangescherpt.


Saskia
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Reservering koppelen aan je gold account?
Mail " Veerle " . alpha_nl@hertz.com
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer