Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Alles over Hertz Gold Rewards & Ultimate Choice (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Hertz Gold Rewards & Ultimate Choice

Een samenvatting van bijdrages door gebruikers van het forum.

Hertz Gold Rewards is het gratis loyaliteits programma van Hertz, vergelijkbaar met de Emerald Club van National.
Enkele van de voordelen:
- Je spaart punten met iedere huur de je doet.
- Je verdient 1 punt voor elke gekwalificeerde Amerikaanse dollar of equivalent daarvan (netto, excl. taxen).
- Vanaf 750 punten kun je al een gratis huurdag in het weekend inwisselen (op basis van beschikbaarheid), sommige data vereisen meer punten.
- Je kunt ten allen tijde je punten gebruiken op Hertz.com(.nl/.be/.de/.fr/.es/...), er zijn geen uitsluitingsperiodes.
- De punten vervallen niet als je tenminste 1x per 24 maanden huurt.
- Sla de balie over met Gold Canopy Service (niet op alle locaties, wel op de meeste luchthavens).

Opgepast: De eerste keer moet je toch langs de balie om je rijbewijs en kredietkaart te valideren en zo het lidmaatschap te activeren.
Opgepast: Je spaart ofwel Gold Rewards punten of je gebruikt een ander Frequent Traveller programma.

Ultimate Choice, is de vrije keuze uit meerdere rijen auto's afhankelijk van je status (niet op alle vestigingen beschikbaar).
Gold rij
Five star rij
President's Circle rij

Status Match
Als je status match doet met je National executive elite status bij hertz via een mailtje met screenshot van je profiel bij National stuurt naar hertzstatusmatch@hertz.com krijg je President Circle status. Dit is de hoogste vrij verkrijgbare status bij Hertz.

Lid @Wouterkaas heeft een duidelijk stappenplan geschreven zodat iedereen met een beetje moeite de hoogste status kan verkrijgen.
viewtopic.php?p=1301505#p1301505

Boeken
Voor ultimate choice (vergelijkbaar met National EC executive status met de aisle choice) moet je minimaal een mid-size (groep c) auto boeken (meestal Mazda 3 serie).


Verduidelijking:
  • Het programma bij Hertz noemt "Gold Rewards" en iedereen kan een Gold Account aanmaken. Voor de voordelen zie de 1ste post o.a. spouse als gratis bestuurder.
  • Veel Hertz luchthaven locaties bieden "Gold Canopy Service" aan. Met Gold Canopy service kan je als Gold member de balie (counter) overslaan en op een speciaal bord zie je je naam staan en de uitgekozen wagen (parkingplaatsnummer).
  • Maar met Gold Canopy Service kan je dus ook die uitgekozen wagen negeren, en zelf een wagen uit kiezen uit de Gold rij.
  • Heb je een hogere status, zoals 5 Star, dan kan je ook uit de 5* rij kiezen.
  • Heb je een nog hogere status, zoals Presidents Circle, dan kan je ook uit de PC rij kiezen.
  • Heb je een keuze gemaakt, dan rij je naar de exit booth en geef je jouw rijbewijs, credit card (en voor de veiligheid je boekingsbevestiging) af ter controle en je bent enkele minuten later op weg.
  • Opgepast, als het je eerste keer huren is met je Gold Account dan zal je allicht toch "Standard Counter Service" zien staan omdat je rijbewijs nog niet in hun systeem zit.


Als ingelogd lid zijn de prijzen soms niet ideaal, daarom is er een truuk
EDIT: Deze truuk lijkt niet meer volledig te werken. De boeking staat toch niet aan je account gekoppeld. Via de klantendienst kan je deze alsnog koppelen. Soms zeggen ze dat dit niet kan, maar meestal wel bij mailen naar het alpha_nl adres.

De truuk bij hertz is dat je twee browser vensters opent. Je moet niet inloggen als member!

Eentje op hertz (afhankelijk waar je de goedkoopste huur vindt .co.uk .de .es .ie .nl .be .de etc) en de tweede op dezelfde pagina als de eerste.
Je boekt als gast met code CDP 633306 en PC code 204866 (of 192021) EDIT: Deze codes zijn wellicht niet meer interessant of beschikbaar.

Opmerking moderator

Opgepast met gebruiken van CDP codes die enkel bedoeld zijn voor werknemers of leden van een bep. bedrijf of vereniging. Verzekeringstechnisch kun je dan mogelijks in de problemen komen. Informeer je steeds over CDP codes die je wenst te gebruiken.
Als je deze auto hebt geselecteerd klik je door tot het overzicht waar je je naam etc in moet voeren (je bent immers nog steeds niet ingelogd).

Vervolgens ga je naar het tweede venster waar je dezelfde hertz site hebt staan. Dus als je in het eerste venster hertz.co.uk open hebt staan doe je dat ook in het tweede venster.

In dit tweede venster log je in met je hertz login gegevens.
Als je bent ingelogd ga je naar het eerste venster en druk je op de “verversen” of “refresh” knop in de balk van je browser.

Voila je bent nu ook ingelogd op het eerste venster, de prijs blijft staan en je kunt je boeking verder afmaken!
LET OP! Controleer even of er Ultimate choice bij je huur staat (niet op alle locaties aanwezig),

De boeking die je nu maakt is inclusief alle verzekeringen die benodigd zijn voor de US (tenzij je gebruikte code dat verhindert).

Ophalen auto op locatie:
Als je nu aankomt op de locatie om je auto op te halen staat er op het bord een auto die je waarschijnlijk niet wilt, dus je loopt direct naar de vakken waar President’s Circle staat (naar gelang je status) en zoekt je auto uit. Pak een sleutel van een auto die je leuk lijkt (of zet je partner erin) en ga vervolgens op je gemak rondkijken (dat voorkomt dat je gekozen auto voor je neus wegrijdt).
Mocht er niets leuks staan dan kun je altijd terugvallen op de Five star (mindere luxe/grootte selectie) en Gold (minste selectie).

Mocht daar ook niks staan dan wapper je even met je fysieke Hertz kaart (die je automatisch krijgt opgestuurd na aanmelding) waarop je Presidents Circle staat en er wordt vast iets voor je geregeld.

Vervolgens rij je naar de exit booth, geef je even je creditcard waarmee je geboekt hebt (nee dit hoeft geen amex platinum te zijn, ook al staat het in je reservering), je rijbewijs plus eventuele rijbewijzen van je (leeftijd 25+) mede bestuurders af en na teruggave kun je op pad in je dikke bak.

Openstaande vragen
  • Als er geen Gold Canopy Service op de locatie aanwezig is, kan je dan alsnog de counter overslaan en naar een speciale Gold balie gaan op de parking, waar ze een auto toewijzen?
  • Als er wel Gold Canopy Service is, maar door 1ste keer huur krijg je toch "Standard Counter Service", ga je dan naar een speciale Gold balie op de parking of toch gewoon proberen auto kiezen en direct naar de exit booth met eventueel vriendelijk aandringen dat ze het voor je in orde brengen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

In december 2016 startte Hertz met deze speciaal voor Gold Members bedoelde dienstverlening op het Austin Bergstrom vliegveld.
Op dit moment zijn er 53 locaties in de VS en een ( Toronto) Canadese waar je er als Hertz Gold Member gebruik van kunt maken .

Wat is het ?
Hertz Ultimate Choice is de aanbieding om bij de huur van minimaal een mid size car zelf te kiezen welke auto je meeneemt.
Dus je huurt een mid-size en of je nu een premium full size suv meeneemt of toch een kleinere auto maakt niets uit.
De keuze die je wordt aangeboden is afhankelijk van je " Gold Member " status .
Daarin zijn 3 niveaus.
Gold , Five Stars en President' s Circle .

Je hebt die keuze als je als Gold Member rechtstreeks bij Hertz je auto huurt.
De Europese Hertz vertegenwoordigers hebben allemaal hun eigen prijsstelling .
Het is dus zinvol om op de verschillende Europese Hertz sites prijzen te vergelijken.
Het Gold Membership is gratis.
De verschillende niveau's kun je bereiken door vaak auto 's te huren ,maar bijv American Express biedt aan cardhouders een 5 star membership en een contractcode die korting op de huurprijs biedt.
Regelmatig kom je online mogelijkheden tegen om direct een hoger niveau te bereiken.

Het Gold programma heeft meer voordelen.
Zoals punten sparen voor gratis huurdagen.
Flying Blue miles etc
Voor ons is het meest interessante dat we niet langs de balie hoeven en zelf een auto kunnen uitkiezen

Aanmelden kan hier
https://www.hertz.nl/rentacar/member/enrollment
Laatst gewijzigd door bedeve op 12 jun 2018, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

10 mei jl heb ik mijn eerste Ultimate Choice ervaring gehad op LAX.
Vond dat spannend.
De reviews over de Hertz locatie zijn niet bepaald juichend.
Maar het merendeel daarvan gaat over wachttijden voor de balie en vieze auto 's.
Daar heb je als Gold member niets mee te maken.
De balie blijft in dit geval links liggen en als een auto vies is neem je een ander mee.
En er is veel kritiek over de frequentie van de shuttle bus.
Nou is Avis de overbuur van Hertz op Airport Blvd en Avis heeft ook shuttle bussen dus daar maakte ik me ook geen zorgen over.

En toch had ik een back-up boeking.
Bij National.
Alleen was de mid-size car in mijn Emerald Executive Elite account veel duurder dan de full size die ik bij Hertz geboekt had.
Mijn voornemen was ; bij Hertz kijken, bevalt het dan een auto meenemen , bevalt het niet dan doorlopen naar National op Aviation Blvd .

Lang verhaal kort ; ik heb bij Hertz een Ford Edge meegenomen.
Ik was daar s' middags rond 17.30 en er was bijna geen suv te bekennen.
Nu heb ik door een President's Circle status een grote keuze.
En ik heb niet alle Gold en Five Star rijen door gelopen.
Heel veel Chrysler 300 S heb ik gezien.
De Gold members hebben een eigen uitgang .
Dat ging heel snel, en heel vriendelijk
Het prijsverschil tussen Hertz en de " Anderen " in Los Angeles vind ik opmerkelijk.
De CDP die ik gebruikte is die van AMEX Flying Blue Gold .
( Een creditcard die eigenlijk een super reisverzekerings bewijs is waar je ook mee kunt betalen )
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

Een Edge is bij mijn weten nog steeds geen Full Size SUV (zit zelfs qua grootte onder een Explorer, en dat is ‘slechts’ een Standard SUV).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Dat bedoelt @bedeve denk ik ook niet; bij Hertz heeft hij met ultimate choice een gewone fullsize geboekt en kan dan, net als met National EC, uitzoeken.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door georgesken »

Je kan je emerald executive status ook gebruiken om meteen gold five star te worden. Als je dat opzoekt vind je makkelijk hoe je dit moet doen.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Sophie L
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2016, 20:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sophie L »

Wij hebben deze maand goede ervaringen gehad met Hertz in Las Vegas. Gold member geworden en geboekt met ANWB korting dus zeer goede prijs. Intermediate klasse geboekt en er stonden meerdere SUV s in de gold circle. Er was genoeg keuze en we konden na het kiezen van onze SUV zeer snel wegrijden. Hebben uiteindelijk gedurende nog gebeld om de auto een paar dagen te verlengen en kregen toen zelfs de kortingsrate van ANWB voor de extra dagen.
EssyS
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2013, 11:13
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door EssyS »

Op 31 mei waren wij ook bij Hertz LAX (rond 13:00 uur). Bij het vliegveld hadden we vrij snel een shuttlebus en bij Hertz zelf was het vrij rustig. Er stonden in het keuzevak voor gold members maximaal 20 auto's waarvan twee midsize SUV's. Geen standaard of fullsize SUV. Wij zijn uiteindelijk naar een medewerker gelopen en die heeft eerst even rondgevraagd. Er was een Jeep Cherokee maar die mocht van de monteur niet mee omdat hij niet veilig zou zijn. Toen boden ze ons een Nissan Pathfinder aan.

In de rij met auto's die net binnenkwamen stonden wel een aantal SUV's maar daar konden we niet op wachten want dat was niet de categorie die we gehuurd hadden werd ons verteld. Overigens, in de tijd dat we er stonden (ruim 30 minuten) is er geen een auto bij gekomen uit de wasstraat.

De auto was wel schoon (twee jaar geleden hadden we een Tahoe en die was van binnen niet echt schoon) maar niet meer de allernieuwste. Rammelde hier en daar maar had wel de nodige opties. Wegrijden ging inderdaad vrij simpel en vriendelijk.
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door MDeckers »

Ik heb eind April een auto opgehaald in Atlanta, ook als Gold Member.

Er stond helemaal niets interessant (een paar lelijke kleine Kia's), de parking was zo goed als leeg.
Ik heb dan gewoon eventjes gewacht en regelmatig kwamen er leuke auto's oprijden (maar niets bijzonder, die reden ze door naar de hogere klasses).
Een paar Jeep's (cherokees voornamelijk), een paar Corolla's, een Malibu of twee.
Uiteindelijk heb ik denk ik 4 minuten gewacht en toen parkeerde er een medewerker een full option Nissan Altima naast me, met denk ik 15.000 miles op de teller. Niet slecht.
Er stond toen ook een JEEP grand cherokee, maar er stond nog een gezin te wachten en aangezien ik alleen was (en dus niet de plaats nodig had, niet het extra brandstofverbruik wou (uiteindelijk meer dan 7200 km gereden op 2 weken), heb ik die maar voorbij laten gaan).

Ik had een intermediate (minimale voor ultimate choice) geboekt met 15% mastercard korting, dus voor de prijs (ongeveer 350 euro voor 2 weken) heb ik niet geklaagd!

Super nice om gewoon door te lopen, alle balies te skippen, uiteindelijk een minuut of 5 te wachten op een toffe auto (maar als je wou kon je een basic karretje meenemen), om dan meteen buiten te rijden (duurde ook nog een minuut of 2).
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

19 mei jl leverde ik mijn Hertz huurauto weer in.
4 juni werden de Flying Blue Miles bijgeschreven. AMERICAN EXPRESS GOLD CARD-HERTZ SPEND
Voor alle duidelijkheid ; deze miles staan los van degenen die je over je AMEX maandbetalingen krijgt.
Het is een extraatje van Hertz
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Welke Hertz Gold Member status ; wanneer mag je echt zelf kiezen

Bericht door bedeve »

Iedereen kan Hertz Gold Plus Rewards member worden.
Je status kun je upgraden door je autohuur frequentie, door je creditcard (AMEX Flying Blue geeft 5 Star status,) en promo acties van Hertz en / of partners .
Onderstaand plaatje uit Flyertalk laat zien welke mogelijkheden je hebt, en welke auto je minimaal moet huren om vrije keuze te hebben.

Screenshot 2019-04-25 at 06.49.32.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Kombat »

Zit te zoeken naar een huurauto voor een reis in Canada, Vancouver-Calgary one-way. 20-7 tm 8-8. Hertz lijkt de voordeligste. (erg matige review score op google :( )

Hoe kan je zien of de locatie bij Vancouver Airport een ultimate choice rij heeft?

Update, heb mijn antwoord op de US website van Hertz kunnen vinden. Helaas alleen Toronto in Canada.
Autogek!
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door georgesken »

Heb voor het eerst hertz Ultimate choice gebruikt na een status match tot presidents circle.
Ging heel vlot en weggereden met een massieve Infinity qx80 voor 148£ voor 8 dagen. :thumbup:
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Vandaag geprobeerd om bij Hertz m'n status gematcht te krijgen met die van National. Het is gelukt maar in het bevestigingsmailtje stond helaas het volgende:

FYI: Our records verify your Gold Service has not yet been activated. To activate Gold Service, customers are required to book a reservation using their Gold number and the primary credit card in their profile. At the time of rental, the credit card and driver’s license will need to be shown for verification. Once the rental is returned and paid for using the primary credit card, Gold Service and President’s Circle Gold benefits will be activated for future rentals at participating locations. This policy is in place to protect our customers from fraud since most Hertz profiles are set up on Hertz.com. I apologize for the inconvenience this causes.

Dat zou dus betekenen dat ik nog niet direct gebruik kan maken van m'n status. Meer mensen dit gehad?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Heb je nog niet eerder gehuurd bij Hertz?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nope. Ja wel ooit eens maar toen had ik nog geen account daar :( Maar ik kan het begrijpen vanuit Hertz hoor alleen bij National kon ik natuurlijk ook zo upgraden dus ik dacht dat lukt hier ook wel.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Volgens mij moet je alleen bij de balie je cc en rijbewijs laten zien.Vervolgens kun je gebruik maken van je status.
Wellicht helpt het als je hier een plaatselijke Hertz vestiging opzoekt. Wellicht kunnen zij dat ook?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dat is geen slecht idee! Ik zal wel even contact opnemen met een Nederlands filiaal en inderdaad desnoods m'n cc en rijbewijs laten verifiëren.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

:offtopic: :offtopic:

Hinko schreef:
07 aug 2019, 15:53

Wellicht helpt het als je hier een plaatselijke Hertz vestiging opzoekt. Wellicht kunnen zij dat ook?
Ja ; dat kan wel , maar je moet het zelf wat sturen.Een heleboel medewerkjers weten niet hoe het moet.
Bij Avis precies hetzelfde ; ik 28 mei op Schiphol. Allereeste keer gebruik makend van Preferred , wil heel braaf eerst langs de balie om rijbewijs en CC te laten verifieren.
Reactie; nee hoor dat hoeft niet u kunt gelijk naar de garage...

Ik stond vanochtend bij Hertz in Utrecht.
Krijg op dat moment een appj met een vraag naar een goede PC .
Weten ze bij Hertz niet wat een "PC " is ...

:offtopic:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hinko schreef:
07 aug 2019, 15:53
Volgens mij moet je alleen bij de balie je cc en rijbewijs laten zien.Vervolgens kun je gebruik maken van je status.
Wellicht helpt het als je hier een plaatselijke Hertz vestiging opzoekt. Wellicht kunnen zij dat ook?
Moet je de eerste keer dat je een auto huurt overigens altijd eerst langs een balie, of in principe niet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer