Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Eighteen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2022, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Eighteen »

Wij hebben nu een Large Sedan Group F FCAR geboekt en hopen in de PC-aisles een (Midsize) SUV te vinden. Voor het geval er geen SUV tussen staat, wil ik een backup boeking maken. Maar de goedkoopste optie om Midsize SUV optie te boeken is ook bij Hertz.

Is het mogelijk om een backup boeking te maken bij Hertz voor de Midsize SUV categorie op dezelfde naam/credit card (er is geen andere bestuurder/credit card)? Of levert dat problemen op denken jullie?
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BigJesper »

Ja, dat kan. Je kan je andere reservering ter plekke annuleren of hij vervalt automatisch zonder annuleringskosten als je de betreffende reservering niet heb opgehaald.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door ONYX666 »

volgens mij heb ik hier eerder gelezen dat hertz automatisch de goedkoopste boeking eruit gooit
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

@ONYX666 Ik hoop dat jouw reactie anderen hier stimuleert eerst eens een beetje te gaan lezen ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BigJesper »

@ONYX666 ik heb drie weken terug bij Hertz in Houston de papieren van mijn midsize-boeking gegeven en die prijs werd uiteindelijk ook gehonoreerd. Gelijk ook m'n tweede bestuurder kosteloos aan m'n boeking toegevoegd, dankzij de welbekende code. :thumbup:

Mijn tweede, duurdere boeking bij Hertz werd niet veel later automatisch kosteloos geannuleerd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Als je alles onder je account hangt dan geldt dat het soms goed gaat, maar vaak ook niet - dan annuleert Hertz automatisch een van de twee boekingen.

Soms krijg je ook een mailtje dat je een dubbele boeking hebt en kun je er voor kiezen om ze beide te behouden, maar dat gebeurt weer niet altijd. En tot slot is het soms ook niet eens mogelijk om de tweede boeking te maken terwijl je bent ingelogd - je krijgt dan de foutmelding "Reservation on file".

Wat wel altijd goed gaat is gewoon de backup-boeking te maken terwijl je niet bent ingelogd. Je hebt dan geen gold canopy service, maar dat maakt niet zoveel uit, dat fixen ze bij de balie in de garage of zelfs bij de booth bij het uitrijden zo voor je.
VincentK
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:52
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door VincentK »

Raymon schreef:
27 jun 2022, 18:07
Voor degenen die nog geen President's Circle zijn, bestaat er nog tot en met 31 juli een gemakkelijke en gratis manier om dit te verkrijgen:
1. Maak een gratis Best Western Blue account aan
2. Vraag daarmee een status match aan bij IHG naar Platinum Elite (beschikbaar tot en met 31 juli 2022!)
3. Vraag daarmee een status match aan bij Best Western naar Diamond Select
4. Vraag daarmee een status match aan bij National naar Executive Elite
5. Vraag daarmee een status match aan bij Hertz naar President's Circle
Die laatste stap heb ik zelf nog niet gezet (heb een mail van Emerald dat mijn account geupgrade gaat worden maar dat dit even duurt), maar dat zou volgens de Hertz site geen enkel probleem moeten zijn.
Ik wil je toch nog even bedanken voor deze post. Vandaag is mijn 5* naar PC verhoogd, dus ik kan ook bevestigen dat deze route inderdaad werkt. Bedankt!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Eighteen schreef:
12 jul 2022, 20:06
Wij hebben nu een Large Sedan Group F FCAR geboekt en hopen in de PC-aisles een (Midsize) SUV te vinden. Voor het geval er geen SUV tussen staat, wil ik een backup boeking maken. Maar de goedkoopste optie om Midsize SUV optie te boeken is ook bij Hertz.

Is het mogelijk om een backup boeking te maken bij Hertz voor de Midsize SUV categorie op dezelfde naam/credit card (er is geen andere bestuurder/credit card)? Of levert dat problemen op denken jullie?
Nee, dit is niet meer mogelijk. Hertz gooit een van de twee er automatisch uit.
Wat wel kan is om een extra reservering op naam van je partner aan te maken. Dan kijk je ter plekke wat er staat en of je er gebruik van maakt
24 uur na je ophaaltijdstip wordt je reservering automatisch uit het systeem gegooid al is het wel zo netjes om deze zelf even te annuleren
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door sep »

Ik schreef het hier al eerder: kan wél! En beide boekingen staan nog steeds in mijn account. Ik check ze voor de zekerheid wel af en toe.


Saskia
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Oke, fijn dat het bij jou wel kan. :D
Toch zijn er hier al meerdere die bericht van Hertz hebben gekregen dat 1 van de 2 reserveringen wordt gestorneerd omdat er een dubbele boeking in het systeem staat
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

sep schreef:
13 jul 2022, 12:30
Ik schreef het hier al eerder: kan wél!
Prachtig !
Dag van aankomst cq de ingangsdatum van je huur is het moment waar het om gaat.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door paul-s83 »

dejong89 schreef:
13 jul 2022, 14:30
Oke, fijn dat het bij jou wel kan. :D
Toch zijn er hier al meerdere die bericht van Hertz hebben gekregen dat 1 van de 2 reserveringen wordt gestorneerd omdat er een dubbele boeking in het systeem staat
En terecht, met al deze 3 dubbele boekingen bij meerdere maatschappijen creëeren we natuurlijk met zijn allen een kunstmatige schaarste… Valt wat mij betreft in de categorie wc papier hamsteren tijdens de corona uitbraak, of 5 uur vantevoren aanwezig zijn op Schiphol.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Mwa, ik denk dat verhuurders prima kunnen inschatten welk percentage van de reserveringen gebruikt wordt. Daar zit gewoon een stukje overboeking in. Maar die vrijblijvendheid hoort er gewoon bij, plannen veranderen, soms ook zonder dat je daar invloed op hebt (vertraging, uitgevallen vlucht, etc).

De andere kant van de medaille is overigens ook dat een reservering geen garantie geeft op een auto, dat staat duidelijk in de voorwaarden van alle verhuurders.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

Het laatste @roelb is afhankelijk van je status in het loyalty programma van je verhuurder
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Oh, ze zullen vast prioriteit geven aan mensen met status, maar voor zover ik weet geeft geen enkele verhuurder garantie op een auto bij een (non-prepaid) reservering, ook niet met status.

De kans dat zoiets gebeurde was altijd heel erg klein, maar met de huidige tekorten is die kans wellicht iets groter.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

elite.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
htccone
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2022, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door htccone »

Gisteren mijn auto van Hertz opgehaald in El Paso. Ik ben President member (status match gehad) en er stonden zon 15 autos bij President Line. Meeste huurautos zijn oud net 20000 miles. Ik kreeg als voorstel een Nissan SUV maar deze was te klein en vol met foutmeldigen. Vervolgens zelf een beetje rondgelopen en gekozen voor Ford Explorer 2022 met Android Auto ( geen enkele huurauto had standaard navigatie). Ik had zelf een standaard SUV gereserveerd en was verbaasd dat ze zich niet druk maken welke status je hebt, nauwelijks aandacht voor. Voordeel van deze onverschilligheid was dat E zich ook niet druk maakte dat ik zelf koos voor de Ford Explorer XLT 2022. Blijft altijd bijzonder. Ach voor 1200 euro all inclusief voor 4 weken wil ik dit forum toch bedanken voor de promocodes.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Pepito »

Vrijdag eind van de middag op Boston was het vrij schaars wat betreft keuze aan (ruime) auto’s in de PC rijen, vooral veel midsize sedan en kleine SUV (Chevy Trax, Ford ecosport), Nissan Rogue was de grootste die er stond, of misschien de Chrysler 300. Die was net te klein voor ons 5 met bagage, 2 reistassen (sorry @bedeve ), 5 cabin size trolleys en 4 dagrugzakken.
Uiteindelijk na vragen bij brenger en greeter kwam er een GMC Terrain met 30000 miles en ook het bericht dat er voorlopig niet veel groters leek aan te komen. Hier paste alles precies in, zonder dat er iemand een koffer of tas op schoot zou hoeven.

Ook in de reserved rijen stonden niet veel grote auto’s, niet naar de gold balie gegaan om verder te vragen. Ik had met de hoeveelheid mensen en het beperkte aanbod niet het idee dat ik daar zonder bijbetalen wat groters en nieuwers mee zou krijgen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door mblokland »

Gisteren op Tampa airport aangekomen ook hier niet heel veel auto's in PC en Five stars naar snel kijken een Infiniti meegenomen. Aantal SUV's en veel mid en full size sedans.

Wel tevreden auto rijdt prima en redelijk zuinig.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Mijn dochter en haar vriend hebben recent op TPA een Ford Edge bij Hertz kunnen scoren, waren ze blij mee. Geen enkele Standard SUV zoals een Explorer op dat moment.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer