Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Coyote »

Of het dan echt nodig is, ik denk van niet. Zolang de terugbrengtijd ruim eerder is dan de ophaaltijd heeft dat niet veel zin.

Verandert je vluchtnummer van aankomst ook? In dat geval zou je dat nog in je boeking kunnen aanpassen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Zedrox
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Zedrox »

Hoi allemaal,

Ik was ook mijn PC status kwijt. Ik had al een reservering staan voor Jul/aug. Ik heb Veerle gemaild. Zij heeft mijn status hersteld. Thx Veerle top!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

Kan iemand even wat uitleg geven.
@Coyote misschien ?
als topic starter wil ik graag op de hoogte blijven en nu gebeurt er iets wat ik niet begrijp.
Is het zo dat er President Circle leden zijn die hun Gold Member niveau zijn kwijt geraakt ?
En als dat zo is ; hebben zij daar dan een verklaring over gekregen ?

Kunnen Gold Members die een aantal jaren geleden via de Lufthansa Mastercars actie President Circle hebben gekregen aub reageren !
Hebben zij een verandering in hun status ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Pepito »

Ik heb nog steeds PC status en ook nog steeds MC World Elite in mijn profiel staan. Ik heb afgelopen jaar wel een aantal keer gehuurd bij Hertz maar volgens mij niet voldoende om enkel op basis van huur PC te blijven.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Stan.Gobien »

Ik weet niet als ze 1 niveau zakten (bv Five Star) of direct terug naar basis Gold gingen.

Ik ben nog steeds PC, heb die mails niet gehad.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
08 feb 2024, 20:13
Kan iemand even wat uitleg geven.
@Coyote misschien ?
als topic starter wil ik graag op de hoogte blijven en nu gebeurt er iets wat ik niet begrijp.
Is het zo dat er President Circle leden zijn die hun Gold Member niveau zijn kwijt geraakt ?
En als dat zo is ; hebben zij daar dan een verklaring over gekregen ?
Dit is waarom ik PC kwijt raakte en teruggezet werd naar gewoon Gold Member. Ik kreeg hierover de volgende e-mail van Hertz:
Belangrijke informatie over de status van je loyaliteitsniveau.

Hallo, Roland:

We hopen dat je hebt genoten van de voordelen van het feit dat je een van onze topleden bent. Om de niveaustatus te behouden moest je aan de jaarlijkse kwalificaties voldoen: 15 keer huren of een uitgave van $ 3.000 voor Hertz President’s Circle® en 10 keer huren of een uitgave van $ 2.000 voor Hertz Five Star®.

Hoewel je niet aan deze kwalificaties voldoet, blijf je profiteren van de voordelen als Hertz Gold Plus Rewards®-lid. Jouw nieuwe niveaustatus wordt vóór 31 januari 2024 weergegeven in jouw ledenaccount.

Neem even de tijd om je exclusieve Hertz Gold Plus Rewards®-voordelen te bekijken:*
• Verdien punten voor gratis huurdagen en upgrades.
• Bespaar 10% en maak gebruik van onze beste prijsgarantie.
• Sla de balie over en ga direct naar je auto.
• Geef snel de sleutels af bij terugkomst.

Bovendien geldt: hoe meer je huurt, hoe meer je verdient – en hoe sneller je op weg bent naar een hogere loyaliteitsstatus. Wij kijken ernaar uit je te mogen verwelkomen op een van onze buurt- of luchthavenlocaties.
Voor 31 januari 2024 was ik inderdaad alweer teruggezet. Gelukkig heb ik de PC status weer terug kunnen krijgen door opnieuw een statusmatch verzoek in te dienen. Deze is zonder problemen weer toegekend. Duurde overigens ruim een week.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Coyote Buttes »

@bedeve
Ik heb precies dezelfde mail gekregen als die jij hier gepost hebt.
Ook ik heb opnieuw een statusmatch ingediend, maar die werd geweigerd omdat volgens Hertz ik maar 1x per 5 jaar mag statusmatchen.
Na terugkoppeling hebben ze als coulance mijn PC status 5 maanden verlengd, maar per 1 juli 2024 verdwijnt die dus weer.

Edit:
1) Ik was meteen teruggezet naar Gold Status, niet Five Star.
2) Ik had gematched via NationalCar
3) Reden van terugzetten; Ik had niet voldaan aan de jaarlijks vereiste kwalificaties
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door redeye »

Ik heb ook dezelfde mail gehad dat ik niet voldeed aan de jaarlijkse kwalificaties om President Circle te blijven. Mijn status zou voor 31 januari terug gezet worden.
We zitten nu in februari en als ik inlog staat er nog steeds President Circle. Als ik aan klik dat ik mijn lidmaatschapskaart wil printen, staat daar ook nog steeds President Circle.
Heb ik dan geluk? Voelt te mooi om waar te zijn.
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door WM-USA »

Ik heb met Hertz Presidents Circle een hele mooie prijs weten te krijgen en de reservering gemaakt.

Echter zie ik nu dat ik de CDP code AMEX PLATINUM EMEA heb gebruikt en dit staat dus ook bij de reservering. Echter heb ik zelf helemaal geen AMEX credit card. Zou dit problemen kunnen geven bij het ophalen van de auto ? Bij de reservering heb ik gewoon mijn Mastercard gegevens ingevuld.

Ook heb ik geboekt met de language settings op Japans wat mij betere prijzen gaf. Wordt daar ook niet moeilijk over gedaan ?
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door jeppiepruts »

Tja. Wat wil je horen? In het topic over autohuur is er al pagina's vol over geschreven.
De kortingscode is gekoppeld aan het hebben van een AMEX platinum. Die heb je niet. Dus is ie ook niet voor je bedoeld.
Ik zou hem dan ook niet gebruiken óf een AMEX platinum aanschaffen.
Controle erop zal wel meevallen. Bij (grote) schades weet je alleen niet hoe de afhandeling zal zijn als je een kortingscode gebruikte die niet voor je bestemd is.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door HennyCox »

@WM-USA Ik zou ook maar eens kijken naar de benodigde verzekeringen. Volgens mij zit bij jou "Liability Insurance Supplement" er niet bij namelijk.
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door WM-USA »

Nouja ik had de code niet bewust gebruikt, ik wilde eigenlijk gewoon de generic 510000 code gebruiken. Vandaar dat ik vraag of het daadwerkelijk een probleem kan zijn.

LDW en LIS zijn inclusief, dat staat ook in de bevestiging van de reservering.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Stan.Gobien »

We gaan hier de gehele discussie niet opnieuw voeren, die is in het verhuurtopic al meermaals aan bod gekomen.
Als je een code gebruikt die specifiek verbonden is aan bepaalde voorwaarden, en jij er niet aan voldoet dan is je contract met de verhuurder mogelijks ongeldig en bijgevolg alle verzekeringen ook. Wij zijn geen juristen en er zijn voorbeelden te vinden op het internet. Heb je geluk dan is er niks aan de hand. De raad hier van de meeste is, houd het bij generieke codes of codes waar je makkelijk aan de voorwaarden kan voldoen (bijv FlyingBlue etc.).
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Leuke actie bij Hertz
Rent a car with Hertz at participating locations in USA & Canada for 5 days or more and enjoy $25 off.


Booking period: Now - 30 April 2024
Pickup period: Now – 30 June 2024
PC code 210400
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Thx @dejong89. Werkt niet samen met 510k voor huren in mei in Florida voor mij, ik krijg geen cat C of D meer krijg als ik PC 210400 toevoeg, goedkoopste is dan F, waardoor ik duurder uit ben dan C zonder die code.
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door tomv82 »

Iemand een idee waarom de prijzen bij Hertz niet dalen?Ik Heb al sinds oktober een reservatie staan, maar de prijs is nog steeds hetzelfde. Bij Alamo Duitsland is de prijs al geregeld beetje bij beetje wel aan het dalen. Bij Alamo gebruik ik de thpps30 code, bij Hertz de 510K code. Ik heb de PC status.
Afbeelding
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Elendan »

@tomv82 bij mij precies hetzelfde. Er zit geen beweging in. Ik denk niet dat iemand een verklaring heeft.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

De verklaring zit mede in de financiële resultaten van Hertz. Zie dit bericht van begin feb: https://www.reuters.com/business/hertz- ... 024-02-06/

"....the car rental giant reported a bigger-than-expected fourth quarter loss"

Hoge kosten aan EVs: "Last month, Hertz said it would sell about 20,000 EVs, including those made by Tesla, opens new tab, from its U.S. fleet, a move designed to cut rising costs tied to collision and repair."

In zo'n situatie verwacht ik geen verlaging van de huurprijzen op korte termijn.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Reny »

Dan maar hopen dat die van Alamo.de nog wat omlaag gaan :)

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

En toch gaan ze soms wat omlaag. Goed in de gaten houden, spelen met .nl/.be/fr etc.
Afgelopen week is onze autohuur al weer 50 dollar gezakt. Overigens heb ik dit voordeel wel erg vaak via Hertz.AT en met de Amex code.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer