Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

@harryh Kwam bij jou de O6 categorie niet naar boven? Die zou nog goedkoper moeten zijn en ook leiden naar Ultimate Choice.
Ik heb voor het gemak maar beide geboekt, maar volgens mij heb je met O6 via PC status gewoon vrije keus uit de 3 aisles.

@bedeve ik heb diverse sites al bekeken, .de .nl .com .es .ie .co.uk maar deze .fr kwam er tot nu toe het goedkoopste uit.
Ook ben ik ana het spelen geweest met de verschillende CDP codes, maar in tegenstelling tot vorig jaar is de AMEX nu wel goedkoper dan de ABN save en de verschillende FB/Mastercard CDP's.

Maar uiteraard blijf ik checken....gelukkig werkt de twee schermen log-in truc nog, want ik kwam post paid hele hoge prijzen tegen....
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

ABN Save heeft geen connecties met Hertz meer!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

Verrek, dat had ik nog niet gezien (nu wel korting bij AVIS (code A672002) en Budget (code B079505) ...de ABN CDP code werkt nog wel, maar geeft geen 20% meer, dat was me wel opgevallen. Ik gebruik sowieso de AMEX CDP, maar vorig jaar gaf de ABN code nog wel dezelfde korting.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

@Terpies ik heb beide geboekt (O6 en S) en beide bevestigingen zijn identiek: Service is type Gold, niet Gold Canopy zoals in het verleden bij het boeken van klasse C.Hoe zat dat ook weer, is Gold ook Ultimate Choice?
Ik ben trouwens nog steeds Presidents Circle member.

Als ik niet mag uitzoeken heb ik liever klasse S en het prijsverschil was klein ;)

@bedeve ik heb nu .fr en .ie geprobeerd
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

@HarryH & @Terpies u hebt beiden een specifieke klasse geboekt.
Conform Gold service wordt er een auto voor u ruim voor aankomsttijd in een vak geparkeerd.
U krijgt een berichtje waar u de auto kunt vinden.

Ik ga em er ook naast zetten als back-up...

Ik schrik van het prijsverschil tussen .nl & .fr ; over 16 dgn Eur. 140 verschil....
Laatst gewijzigd door bedeve op 11 mei 2021, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Dat dacht ik al. Klasse C is meer dan 2x zo duur voor mij. Maar een Dodge Ram vind ik prima ;)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

De Dodge Ram 1500 wordt de nieuwe Explorer...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Voor zover ik het kan lezen ( wij hebben dezelfde reservering gemaakt ) krijg je een Nissan Frontier of vergelijkbaar ( O6 ) toegewezen maar mag je ook uit de aisles kiezen indien de toegewezen auto je niet bevalt. ( bron https://blog.autoslash.com/hertz-s-ulti ... ar-review/)

1. Sign up for the free Hertz Gold Plus Rewards program,

2. When making your reservation, be sure to include your Gold member number

3. Reserve at least a mid-size car (you can reserve a larger one, but unless you need a specific car size, there’s no point in paying more than you have to.

PRO TIP: If you find some other vehicle like a pickup truck that is priced lower than a mid-size car, book that! You’ll still be able to use Ultimate Choice. You can actually book anything other than an economy, compact, or manager’s special and still be eligible for Ultimate Choice.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

@dejong89 :thumbup: :clap:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
11 mei 2021, 15:02
De Dodge Ram 1500 wordt de nieuwe Explorer...
Dan liever een F150 :)
Cant wait to go Tailgatin' :thumbup:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tailgate_party

Of wordt het toch een tarp om een zwembadje te maken in de laadbak :)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

https://thepointsguy.com/news/hertz-status-promotion/

Krijg je nou een elite status met dezelfde voordelen als president member als je nu lid wordt bij Hertz of hoe moet ik dit lezen?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Trom »

Het bericht klopt. Ik heb een account aangemaakt via de officiële Hertz site omdat ik niet graag van links gebruik maak.
Mooie auto's maar wel dikke prijzen.
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
02 jul 2021, 19:35
https://thepointsguy.com/news/hertz-status-promotion/

Krijg je nou een elite status met dezelfde voordelen als president member als je nu lid wordt bij Hertz of hoe moet ik dit lezen?
Nee PC is een hogere status dan Five star. Er zijn bij Hertz drie aisles: Gold, Five star en President Circle.

Met Five Star (via deze promotie) mag je dus niet naar de aisle voor PC, wel naar de Gold aisle en de Five Star aisle.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de tip! :thumbup:

Ook even aangemeld. :D

Of het wat oplevert moet nog blijken. Zoals ik het lees geldt de status tot het eind van het jaar en dan moet ik ook nog 3 boekingen gedaan hebben om het vast te houden.
Today, Hertz announced that new Gold Plus Rewards members will receive complimentary Five Star elite status through the end of the year, with an option to extend with three rentals. Existing members are eligible for double points on rentals.
Maar ach, indien we binnenkort wel weer naar Amerika mogen zou het zomaar kunnen dat er dit jaar nog een tripje aankomt... :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

Je hoeft in theorie nergens boekingen te doen mits je 1 status op hoogste niveau hebt. Dan kun je tot in het oneindige blijven status matchen.
Je moet alleen je expiry dates van je statussen in te gaten houden. Er zijn genoeg mogelijkheden geweest om afgelopen jaren EC Executive Elite te worden bij National middels de AMEX link. Daarmee krijg je PC status bij Hertz (en hoogste status bij Sixt en Avis).
Omdat ze verschillende momenten van Expiry hebben kun jij in het geval de ene vervalt gelijk weer matchen met de andere. Als die dan weer vervalt match je weer terug.

En zo werkt het niet alleen bij auto huur, maar ook bij de hotels (ook daar kun je blijven matchen zonder 1 nacht geslapen te hebben). :thumbup:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Ik heb net een reservering gemaakt voor september ( voor het geval dat... )
De truc met een 2e scherm werkte niet. Zodra ik bij het laatste scherm aankom , een 2e scherm open , mij inlog en de pagina ververs dan krijg ik een foutmelding. Het lijkt er op alsof , zodra ik inlog, Hertz mij automatisch terugstuurt naar de NL site. Ik moet dan eerst de landinstellingen wijzigen om weer op de .com site uit te komen en het tarief is daarna fors hoger.

Het lukte uiteindelijk toch om het door mij gewenste tarief aan mijn gold account te hangen. Voor de volgende die er net zoals ik niet uitkomen, het is vrij simpel. ( hopelijk werkt dit voor iedereen, deze keer werkte het bij mij in ieder geval)

Nadat ik eerst de auto had geboekt, zonder mij in te loggen, heb ik de volgende stappen doorlopen

1. Ga naar de Nederlandse website van Hertz
2. Kies voor: Bekijk/wijzig/annuleer reservering en log in met je reserveringsnummer
3. Kies voor wijzigen ( let wel even op dat je de optie selecteert dat je het zelfde tarief wil )
4. Als het goed is kom je nu op het scherm waar je je auto kunt kiezen en zie je dezelfde tarieven staan die je al had geboekt. Wacht nu even.
5. Voer de truc uit met het 2e scherm . Dus open een 2e tabblad in je browser, ga naar Hertz.nl en log je in.
6. Selecteer daarna je auto in je 1e scherm. Als het goed is wordt je reservering nu afgerond en aan je gold account gekoppeld.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

@Terpies @bedeve en misschien anderen die bij Hertz hebben geboekt:
Ik had net als jullie in mei die Ram 1500 (S) en een O6 geboekt voor oktober. Als ik nu zoek zijn beide boekingen geannuleerd :(.

Ik zie in mijn mailbox dat ik zelf de O6 heb geannuleerd maar niet de S.
Nu kan ik me herinneren dat ik een mail kreeg dat ik een dubbele boeking had en actie moest nemen om 1 vd 2 te annuleren, wat ik gelijk gedaan heb.
Blijkbaar heeft Hertz toen daarna toch ook de andere geannuleerd zonder een mail daarover te sturen.

Ik heb nog geen reactie van customer care (gisteren gemaild) maar hebben jullie dit al eens meegemaakt? Ik baal als een stekker en vind het shocking dat ze hebben geannuleerd, zonder verder bericht. Nu zijn die tarieven weg.
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

Ik heb mijn boekingen bij Hertz helaas moeten laten vervallen voor begin augustus: ik kreeg ze niet verplaatst met hetzelfde tarief, dus ik kan je wat dat betreft niet helpen.

Wel weet ik uit eerdere ervaringen dat de helpdesk redelijk flexibel met dit soort dingen omgaat. Ik had pre-covid altijd contact via de chat functie op de hertz USA site, maar de laatste keren dat ik keek was die functie niet meer beschikbaar (zal wel door de chapter 11 situatie gekomen zijn dat ze vrij understaffed zijn). De NL helpdesk zou ik iig overslaan die hebben mij nog nooit kunnen helpen (omdat ik meer wist dan zij), maar misschien trap ik met deze opmerking (onbedoeld) op wat teentjes :blink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
24 aug 2021, 11:30
) maar hebben jullie dit al eens meegemaakt? Ik baal als een stekker en vind het shocking dat ze hebben geannuleerd, zonder verder bericht. Nu zijn die tarieven weg.
Lullig !!
Ja ; ik heb dit in october 2019 meegemaakt.
Met een dubbele boekeing : een specifiek ; een midsize.
Maar dat gebeurde pas op de ophaaldag , niet eerder.
Vandaar dat ik nu geboekt voor 3 october;
Hertz : de genoemde RAM - Specifiek
National Executive Elite : Emerald Club
National Emerald Member = mijn vrouw ; die huurt voor ons een Standard SUV = specifiek.

@harryh : wel even bellen !
En inderdaad niet met de Benelux franchisenemer in Hoofddorp.
( Ik ben daar een keer binnengelopen op weg naar een ander bedrijf aan de Siriusdreef ;vriendelijke mensen , maar van de dingen waar wij het hier over hebben geen kaas gegeten.)
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Bedankt voor de reacties. Heb nog geen reactie op mijn mail aan cs van gisteren. Ik wacht nog even, anders ga ik inderdaad maar bellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer