Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

:clap:
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Droopy4u »

Ik kom er zojuist achter dat voor mijn reservering het opeens een stuk goedkoper is geworden om zonder 510k code te reserveren voor mijn periode.
De tarieven lijken zelfs exact hetzelfde geworden. Dit is natuurlijk interessant voor de mensen die twijfelen of ze de 510k code wel willen/durven te gebruiken (ik heb hem zelf al succesvol kunnen gebruiken afgelopen meivakantie overigens).

Om te reproduceren: Ik heb 02-jul-2023 20:30 t/m 29-jul-14:00 op vliegveld TPA ingegeven en krijg een C klasse voor $ 1.175 ($ 41.96 p/dag).
Dit was in ieder geval een paar weken geleden een stuk duurder zonder code. Wellicht geld het voor meer locaties.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door jwensammy »

Na jaren national gehuurd te hebben nu via stappenplan gematched tot PC en klasse C gehuurd bij Hertz.
Gisteravond aangekomen in Orlando terminal B, bij balie in garage even m’n rijbewijs laten zien, maar was niet nodig volgens medewerker.
Druk bij de PC, maar veel keuze en verse aanvoer en verder bomvolle garage. Ford Mustang, veel Kia’s, tesla model S, grand Cherokee was ik helaas net te laat. 2x Ford Edge, nog om Explorer gevraagd maar behulpzame kerel had wel een chevy traverse maar geen explorer op korte termijn.
Na wat wikken en wegen een ford edge titanium full options met 10k miles meegenomen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

:thumbup:
Ik had persoonlijk voor de Chevrolet traverse gekozen. Echt een heerlijke bak
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Ik ook, net zo groot als een Explorer. Maar er gaat natuurlijk niets boven de echte haha. Ik had de mijne gisteren middag op MCO ingeleverd @jwensammy ;)
De vriendelijkheid was daar trouwens ver te zoeken toen ik kwam uitzoeken, zie mijn eerdere verslagje.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door jwensammy »

@dejong89 oké, nog geen ervaring mee, vind m niet heel mooi. Hoe zijn ze qua opties’s?
Met de Ford’s wel en altijd blij met alle opties die op de limited en platinum versies zitten.
Ff wennen qua geluid dat de edge geen 6 cylinder is maar 2 liter turbo.
De explorer is qua design veel mooier en met zijn stoere neus een dikke bak.

@harryh had je verslagje gelezen en waren van het ergste uit gegaan :D
Het is meestal maar wie je treft en hoe die persoon zijn dag is, gelukkig is jou slechte ervaring een uitzondering op de regel.
Hopelijk verliep het inleveren wel prettig en soepel?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Yep inleveren ging verder zonder problemen, maar dat heb ik ook nog nooit gehad.

Kreeg een verzoek om een review over het ophalen en heb ze de laagste rating gegeven. Met de strekking dat ze het hun PC status leden wel erg makkelijk maken om niet meer bij Hertz te huren als a) auto's in de PC isle niet meer worden schoongemaakt voor een nieuwe verhuur b) het aanbod zo klein is dat je als klant ook geen uitwijk mogelijkheden in de isle c) er geen oplossing wordt geboden om alsnog even schoon te maken als je dat vraagt en d) de manager zó grof doet tegen zijn PC klanten, zelfs als de greeter aangeeft wel even een andere auto te halen dit tegenhoudt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

@jwensammy

In mijn geval had de Traverse echt alle opties die je kon bedenken, inclusief werkende wifi hotspot.
Niets ten nadele van de Ford hoor, prima wagens, maar de Traverse is ons uitstekend bevallen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door tomv82 »

jwensammy schreef:
24 mei 2023, 12:52
Na jaren national gehuurd te hebben nu via stappenplan gematched tot PC en klasse C gehuurd bij Hertz.
Gisteravond aangekomen in Orlando terminal B, bij balie in garage even m’n rijbewijs laten zien, maar was niet nodig volgens medewerker.
Druk bij de PC, maar veel keuze en verse aanvoer en verder bomvolle garage. Ford Mustang, veel Kia’s, tesla model S, grand Cherokee was ik helaas net te laat. 2x Ford Edge, nog om Explorer gevraagd maar behulpzame kerel had wel een chevy traverse maar geen explorer op korte termijn.
Na wat wikken en wegen een ford edge titanium full options met 10k miles meegenomen.
Hoi, vraagje. ik heb op het moment een reservatie staan voor een C klasse sedan bij Hertz in washington. Klopt het dus als je PC hebt dat je dan een upgrade krijgt en dus mss mag kiezen ?
Afbeelding
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door tomv82 »

kan iemand mij helpen met wat info. Ik heb een bestaande reservatie bij hertz van 20/7 in washington tot 5/8 in orlando te leveren. Zit bij de prijs die je ziet al de one way fee mee inbegrepen in de prijs?
reservatie.jpg
ik zie dat er staat betalen bij afleveren, maar staat geen prijs bij.

bij national staat de oneway fee en prijs in de prijsopgave.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

tomv82 schreef:
26 mei 2023, 21:28
Hoi, vraagje. ik heb op het moment een reservatie staan voor een C klasse sedan bij Hertz in washington. Klopt het dus als je PC hebt dat je dan een upgrade krijgt en dus mss mag kiezen ?
Kijk even op de openingspagina van dit topic, daar wordt UC, PC, C klasse boeken en uitzoeken uitgelegd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

tomv82 schreef:
26 mei 2023, 21:42
kan iemand mij helpen met wat info. Ik heb een bestaande reservatie bij hertz van 20/7 in washington tot 5/8 in orlando te leveren. Zit bij de prijs die je ziet al de one way fee mee inbegrepen in de prijs?
Ja
Sammy
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 feb 2005, 11:44
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sammy »

Initieel had ik een reservering voor een maand (mid-juli to mid-augustus) MCAR (minivan) gemaakt met de 510k code voor ongeveer $1900. Daarna de status-matching molen doorlopen en uiteindelijk PC behaald. Gold Canopy laten toevoegen aan de boeking (dank voor de Veerle tip!), maar bedacht toen dat we met een goedkopere boeking ook weg zouden kunnen komen. Dus ook een PCAR (premium full-size) reservering gemaakt voor ongeveer $1400, want een full-size is toch wel het minimum lijkt me voor 2 volwassenen en drie kids van 10 tot 15 jaar. Tweede boeking maken werkte alleen wanneer ik de afhaaltijd een half uur veranderde, maar soit.

Liefst zou ik een grote SUV uit de PC meenemen (bv. de Ford Explorer) op basis van de goedkope reservering, maar geen idee hoe realistisch dat is midden juli op LAX. Mocht dat niet lukken dan zou ik liever terugvallen op de gereserveerde minivan, vraag me af hoe goed een fullsize sedan zou bevallen met 5 personen. Maar vind het ook weer zonde om die $500 verschil te laten lopen mocht de PC uiteindelijk wel goed uitpakken. Beide reserveringen aanhouden lijkt me problematisch (zie ze er wel voor aan om hoe dan ook de duurste reservering aan te houden als ik met iets uit de PC na skip the counter wegrij). Wat is wijsheid?
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door redeye »

@Sammy Is het een mogelijkheid om de reservering van de minivan op naam van je partner te zetten? Dan laat je de reservering voor de Fullsize op jouw eigen naam staan ivm jouw PC status.

Scheelt de midsize (C) veel? Als die namelijk goedkoper is, had ik die midsize geboekt. Die fullsize lijkt mij namelijk sowieso te klein om een roadtrip mee te maken met 2 volwassenen, 3 kinderen incl bagage. Dus kies in dat geval de goedkopere optie, de midsize, want daarmee mag je al een auto uitzoeken uit de rij. Mocht er geen auto tussen staan die groot genoeg is, annuleer je dus die reservering en neem je de minivan.
Sammy
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 feb 2005, 11:44
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sammy »

Is het een mogelijkheid om de reservering van de minivan op naam van je partner te zetten?
@redeye dat is misschien wel een idee ja.
Scheelt de midsize (C) veel?
Nee, was tientjeswerk dus daarom de wat luxere optie gekozen.

Toch ook nog maar even wat verder gekeken, zie dat ik bij Sixt voor $1300 dollar een VW Atlas (7 seater SUV) kan krijgen, maar wel $0,23/mile boven de 2000 miles. Denk dat we max. 3500 mijl gaan maken. Dus dan wordt het $1645, nog steeds een prima prijs met de zekerheid van een grote SUV vs. de onzekerheid van wat ik zal aantreffen in de PC.

Zit ik alleen nog met verzekeringen e.d., begreep dat de 510k code een goede coverage biedt, wellicht dat dat bij Sixt niet zo goed is. Heb daar wel Platinum via de status match.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door redeye »

@Sammy Wat betreft Sixt en de verzekeringen moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik heb nooit gehuurd bij hen.

Wat je nog zou kunnen proberen wat betreft Hertz:
1. Andere ophaallocatie dan het vliegveld. Het kan soms veel schelen een van de verhuurlocaties in de buurt te kiezen. Gewoon die locaties proberen en kijken of er een goedkopere opties heeft. (Soms staan er ook auto’s waarbij je eerst moet klikken op ‘selecteer’ voordat je de prijs ziet staan. Kan soms ook nog een aanbieding tussen staan. Als je op goedkoopste eerst selecteert, staan de auto’s met ‘selecteer’ onderaan. Die komen dus niet automatisch mee als goedkoopste bovenaan.)
2. Heb je nog andere opties voor Hertz promocodes? Heb je bijvoorbeeld een creditcard? Bijv MasterCard, visa, amex? Hier zijn codes voor. Of ben je lid van de ANWB? Zo zijn er meerdere opties waarbij je een andere promocode krijgt.

Het best kun je dan beetje spelen hiermee. Dus bijvoorbeeld je neemt een ophaallocatie buiten vliegveld (voor het gemak noem ik die optie A) en probeert dan eerst met de 510k code, daarna met bijv ANWB code, dan met creditcard code. (Welke op jou van toepassing is.)
Niks interessants? Dan probeer je ophaallocatie B, eerst weer met 510k, dan anwb code, dan creditcard etc etc.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Stan.Gobien »

Auto opgehaald bij Hertz omdat ze 174$ goedkoper waren dan National (Las vegas).
Mazda CX-9 uit de PC rij meegenomen, er stonden jammer genoeg geen Explorer's.
De auto was niet volledig proper en had al 50k miles, maar wel full-option met zetelverkoeling.

De rest van de dag wat inkopen gedaan en dan naar het hotel.
De dag erop de interstate op en na nog geen 30miles kwam er een "Oil change due" waarschuwing op het scherm.
Gebeld met Hertz, aangezien we nog een paar duizend miles gaan rijden moeten we gaan wisselen.

Dag erop gaan inwisselen, ik mocht niet meer uitkiezen uit de rij, zo werkt het niet zei de beste man aan de gold balie.
Ik kreeg uiteindelijk een Hyundai Santa Fe toegewezen, geen slechte auto, en deze had nog maar recent onderhoud gehad zei de beste man.

Vorig jaar heb ik 2 keer een auto moeten inwisselen bij Hertz, dit jaar weer al 1 keer en de reis is pas begonnen.
Voor mij geen Hertz meer. Volgens mij hebben ze sinds hun doorstart slechtere wagens en minder personeel.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Kan ik bevestigen @Stan.Gobien, vergelijkbare situaties bij mijn laatste 3 rentals bij Hertz. Achterstallig onderhoud, auto in de PC die niet eens was schoongemaakt, olie lampjes, een niet werkend ventilatierooster bij de bestuurder omdat er iemand 2 lege Panda Express plastics in had geduwd, die heb ik eruit zitten vissen. En een groffe manier van behandelen door de manager op MCO. Daarnaast veel meer miles dan voorheen op de teller.

Ik probeer Alamo tijdens onze volgende trip begin juli vanuit LAS, kijken of dat beter is.

National vind ik te duur. Heb ook wat oud zeer, omdat ze mijn openstaande reserveringen vorig jaar hebben aangepast, waardoor eerder gemaakte boekingen ineens 3x duurden werden en ze niet wilden helpen die weer terug te zetten.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Droopy4u »

@harryh mijn (eerste en enige) ervaring met Hertz tot nu toe is juist andersom. Ik had voor afgelopen mei in Atlanta 3 boekingen. Avis was het goedkoopst. Hertz ongeveer in het midden en het duurst was Alamo.
Ik was eerst naar Avis gelopen maar daar stond een enorm rij (tot buiten) bij de preffered balie en ik stond niet op het bord genoemd. Dus ik dacht laat ik maar eerst bij Alamo voor de standaard SUV kijken. Daar een zwarte Explorer limited met rond de 50k miles niet schoon ergens in een hoekje verstopt. Sleutel mee en toch nog maar langs Hertz voor iets beters. Daar stonden in de PC een stuk of 4 nieuwe Suburbans op rij. Bij mij was Hertz dus beter dan Alamo die keer.
Ik heb het meeste ervaring met National en Alamo tot nu toe en eigenlijk nooit teleurgesteld, maar Hertz viel dus ook niet tegen.
Voor de zomer wel zelfde methode. PC bij Hertz en backup (Standard SUV) bij Alamo. National is helaas veel te duur geworden
jacko1972
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 okt 2014, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Ergens in brabant

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door jacko1972 »

@ Droopy4u,

Mijn ervaringen met Hertz zijn uiterst positief. Vorig jaar had ik een aanrijding (een bizon wilde de auto knuffelen) in Yellowstone met een CX9 uit de PC rij. Hoewel de auto nog reed, heb ik deze toch laten omwisselen in Denver, aangezien dit moest gebeuren bij het corporate vestinging van Hertz. Het was geen enkel probleem. Na wat papierwerk werd me verteld dat ik gewoon een auto kon kiezen waar de sleutel in zat. Ik reed weg in een vrijwel nieuwe Ford Explorer.

Wat me wel opviel, was dat er weinig SUV's beschikbaar waren in de PC rij zowel in Salt Lake City als in Denver. Misschien had dat te maken met het tijdstip en de dag waarop ik huurde.

Dit jaar heb ik zowel een C-klasse als een SUV geboekt bij Hertz, als back-up optie (voor het geval er niets beschikbaar is). Ik heb voor Hertz gekozen vanwege de prijs en de verzekeringen.

Ik vraag me alleen af, als er geen C-klasse beschikbaar is in de PC-vloot en ik besluit een SUV mee te nemen, kan ik dan gewoon bij de poort mijn reservering voor de C-klasse laten zien? Of hebben de SUV geen sleutel in de auto liggen..
Afbeelding[/url]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer