Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sevianna »

Hey lieve leden. Nou gister aangekomen in Miami en het was echt heel triest er stond echt niks in PC lane na heel.lang wachten een GMC meegekregen. Nu rijden we vanuit Miami naar Jacksonville er staat overal dat het sunpasslanes zijn en dat je boete krijgt. Bij Hertz is dit toch automatisch geregeld en krijg je afrekening later of heb ik dat niet goed begrepen.
Vind het nogal verwarrend allemaal en ben bang dat we iets verkeerd doen. Het loopt allml niet zo vlotjes als ik dacht met mijn nieuwe Amerikaanse sim kan ik ook geen Amerikaanse apps downloaden zoals bv sunpass app, krijg constant melding niet beschikbaar in je land. Maar mijn bankapp werkt dan ook niet hier.dacht sat ik mijn huiswerk goed had gedaan en goed voorbereid was maar nu begin ik te twijfelen........
2022 Florida - New Orleans
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door SnoopyMetKids »

Volgens de Hertz-website is het "sunpass only" bordje 1 van de goedgekeurde om hun PlatePass-systeem te gebruiken, dus je zit goed in die lane/ hoeft je over boetes geen zorgen te maken: https://www.hertz.com/rentacar/products ... tepass.jsp

Wat vervelend van de telefoon verder; kan het zijn dat je Apple of Google account gekoppeld is? Dan kun je namelijk helemaal niks als daar Nederland als country staat. Ik zou dan even een nieuwe account aanmaken met een andere email evt en dan zorgen dat US als het land is geselecteerd. Hoop dat jullie verder wel van de vakantie genieten, zulke logistieke dingen kunnen heel rot voelen maar ik zou er niet te erg over inzitten :)
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sevianna »

Bedankt @SnoopyMetKids ik ga er niet meer over stressen en vandaag beginnen met genieten van de vakantie moet nog wel.leuk blijven🤭.

Ga proberen om nieuwe account of tovh vpn ofzo te installeren. Voor alles eerste keer en dan is het gewoon proberen geblazen.
2022 Florida - New Orleans
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Division »

Amerikaanse simkaart staat los van App Store-account. Je moet een App Store-account met als land Verenigde Staten aanmaken.

Hoe laat was je in de garage van Hertz?
Afbeelding
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sevianna »

@Division

We waren rond 15.30 in de garage. Ik moet zeggen Teslas waren er wel genoeg en die mochten we ook meenemen alle modellen. Maar aangezien we veel km's gaan doen durfden we dit niet aan.
Na 1.5 uur is er gmc acacia die wel wat uitgeleefd was binnen gekomen, eerst was het ja die kun je meenemen dan weer toch niet, oh ja toch weer wel. Dus weet niet goed of dit goede deal was we hadden small suv gereserveerd.
Blijkbaar een auto met wifi, maar werken doet het niet🙈
2022 Florida - New Orleans
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Division »

Ah interessant, das ook zo'n beetje de tijd die ik verwacht er te zijn in september. Kan natuurlijk gewoon een drukke dag zijn geweest.

Wat hebben ze over die Tesla's gezegd qua opladen? Ik moet me daar eens over inlezen en ben benieuwd of de mogelijkheid tot Superchargen aanstaat en/of je er een laadpas bij krijgt en of er iets aan eventuele laadkosten wordt doorberekend.
Afbeelding
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sevianna »

Ze wisten mij te vertellen dat dit nu toch dagelijkse kost is een onderbezetting van auto's van 99% 😶
Het was nu ook laatste week van schoolvakantie en dat zorgde ook voor chaos. Dys september mss beter.

Ik heb meteen de boot afgehouden voor de tesla en helaas geen bijkomende info gekregen alleen dat het bijna zelfde werking is "gewone" auto 🤣🤣
2022 Florida - New Orleans
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

@Sevianna waarom wil je de Sunpass app downloaden, heb je een transponder? Anders heb je niets aan die app. Hertz heeft standaard toll by plate, je moet die lanes gebruiken als je geen transponder hebt. Zet in je navigatie "vermijd tolwegen" aan dan kom je er ook niet.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sevianna »

@harryh ja ik wilde bij de publix een transponder kopen omdat hertz toch 6 dollar per dag van gebruik vraagt plus hoogste tarief. Dacht zo transponder haal je er zo uit qua kosten.

Op de borden zag ik dus nergens expliciet toll by plate staan alleen sunpass. We waren net geland en probeerden Miaimi zo gauw mogelijk achter ons te laten waardoor wat overweldigd waren door vele info en de borden en niet zeker of juist zaten etc etc.
2022 Florida - New Orleans
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Mies2301 »

Division schreef:
07 aug 2022, 19:09
Wat hebben ze over die Tesla's gezegd qua opladen? Ik moet me daar eens over inlezen en ben benieuwd of de mogelijkheid tot Superchargen aanstaat en/of je er een laadpas bij krijgt en of er iets aan eventuele laadkosten wordt doorberekend.
Dit is wat op de site van Hertz staat:

If you charge at a Tesla network station, we’ll pass through charging-related fees to the credit card you used to rent your Tesla* And if you charge at a third-party charging station, just pay on the spot.

https://www.hertz.com/blog/electric-veh ... e-model-3/
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Wouterkaas »

Ik heb al maanden een boeking staan voor een Premium Crossover voor (ruim) 2 weken bij Alamo voor ruim 1100 euro. Gisteren toch maar een boeking gedaan bij Hertz met mijn PC-account voor een Large Sedan (FCAR, categorie F bij Hertz) voor 780 euro. Toch een verschil dat me de moeite waard lijkt en deze was minimaal duurder dan een auto uit de categorie C, dus dan heb ik liever dat ik hierop kan terugvallen.

Nu maar eens kijken of ik via het bekende mailadres Gold Canopy kan laten toevoegen, maar als dat niet lukt zal het geen ramp zijn lijkt mij. Vanochtend heb ik dat al via de chat van Hertz geprobeerd maar toen kreeg ik de boodschap dat het niet beschikbaar is op Atlanta airport, wat mij eerlijk gezegd nogal sterk lijkt (en staat ook op hun eigen site dat ze het daar gewoon hebben).

edit: as we speak krijg ik de bevestiging van Veerle dat het gefixt is, binnen het uur dus. :D
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door MattRob »

Hi allemaal,

Wij gaan begin september 4 dagen naar Vancouver (en omgeving) en willen we dan een auto huren die we in de port kunnen afleveren. Daar lijkt Hertz het beste geschikt voor (en daar huur ik ook graag). Als ik voor onze data kijk, kom ik rond de CAD 220 voor een Midsize (geen SUV) en CAD 360 voor een Minivan. Ik heb als backup bij Avis (ligt iets ongunstiger bij de Port, maar acceptabel) voor EUR 450 (via Noorwegen) een Midsize SUV.

Ik ben PC bij Hertz (en bij Avis ook hoogste niveau), maar ze hebben daar geen aisles, dus ik zal niet mogen kiezen, ik krijg iets toegewezen. En 1 klasse upgrade word ik niet heel enthousiast van. Ik kan natuurlijk wel gaan vragen, dat is altijd optie. Op zich wil ik geen Minivan, ik wil liefst standaard SUV of hoger, en die zijn prijzig bij Hertz (rond CAD 900).

Wat zouden jullie doen in dit geval ? Tips, ervaringen, suggesties ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Phillostar »

Hellup! :D
Ik krijg het niet voor elkaar om een reservering (Q4 suv) te maken die gekoppeld is aan mijn 5 star account.
Het trucje met de 2 vensters/tabs heb ik geprobeerd en leek te werken, maar de reservering werd niet aan het account toegevoegd.

Een reservering maken direct via het account leek een aantal keer te werken met de korting code's, maar na de cc verificatie ging de pagina weer terug naar keuze pagina. Ik heb dit een paar geprobeerd via de website en app en zag ook dat de huurprijzen heel vaag genoeg ook elke keer wijzigde tussen 650 euro en 1500 euro.

Een losse reservering met de gewenste korting heb ik, maar deze is niet gekoppeld aan mijn account :(

Iemand die de oplossing weet of heeft de Hertz website en app gewoon kuren?

Afbeelding
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Maakt niet uit. Als je iets uit de aisle mee wil nemen kun je gewoon naar de exit booth rijden en fixen ze het daar. Zorg wel dat je je #1 gold member nummer bij de hand hebt. Als je echt de toegewezen Q4 wil dan zul je waarschijnlijk even langs het kantoortje in de garage moeten.

En ja, de Hertz website heeft altijd kuren. Wat meestal werkt is helemaal opnieuw beginnen, en alle cookies voor hertz.nl en www.hertz.nl vooraf eerst wissen. Dan inloggen en de auto zoeken. Als je niet de juiste rates krijgt dan moet je even de voorkeursinstellingen in je account controleren en CDW ed op "accept" zetten voor north america.
HenkdeKwater
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mei 2022, 11:47

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door HenkdeKwater »

@Phillostar, zoek op Veerle in dit topic. Deze persoon kan je reservaring koppelen aan je account
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Sevianna schreef:
08 aug 2022, 02:48
@harryh ja ik wilde bij de publix een transponder kopen omdat hertz toch 6 dollar per dag van gebruik vraagt plus hoogste tarief. Dacht zo transponder haal je er zo uit qua kosten.

Op de borden zag ik dus nergens expliciet toll by plate staan alleen sunpass. We waren net geland en probeerden Miaimi zo gauw mogelijk achter ons te laten waardoor wat overweldigd waren door vele info en de borden en niet zeker of juist zaten etc etc.
Het is inderdaad (veel) voordeliger om een eigen transponder te hebben als je een tijdje in Florida bent. De $15 voor de transponder heb je zo terug verdiend door de extra fees die de verhuurders rekenen. En voor elke volgende trip in Florida heb je hem al direct bij je. Let op: niet vergeten om bij het terugbrengen uit de auto te halen (been there, done that). Ik plak hem voortaan goed in het zicht, en dus niet "verstopt" achter de binnenspiegel.

Nu te laat, maar vanaf het MIA rental car center kun je zonder tol naar een Publix rijden (3 mijl, bijna alleen maar rechtdoor, Publix Plaza de Leon). Gratis parkeren in de garage. Bij de infobalie hebben ze de transponders. Ook vanaf andere airports is er eigenlijk altijd wel een Publix in de buurt waar je zonder tol heenkan. Vanaf MCO (zuidelijke uitgang, rechts uitvoegen voordat je de snelweg op rijdt, weg naar rechts volgen). Ook vanaf TPA is er een vlakbij. Je kunt de store free Wifi gebruiken om je account aan te maken.

Dan de app:

Ontwikkelaars kunnen aangeven in welke landen een app beschikbaar is in de Play store van Google. Let op: dat gaat dan dus om het land dat aan de account van de eigenaar gekoppeld is, niet het land waar de telefoon zich fysiek bevind. Dat is niets meer dan een paar vinkjes zetten bij het publiceren van de app en geeft de ontwikkelaar dus de mogelijkheid om hun app beperkt beschikbaar te maken.

Veel ontwikkelaars denken niet veel verder dan hun neus lang is en denken dat alleen inwoners uit "hun" land iets aan die app hebben en vinken alleen hun eigen land aan. Ook veel Nederlandse bedrijven maken zich daar schuldig aan. Tot voor kort kon je met een niet-nederlandse Google account bijvoorbeeld niet de app van Zalando downloaden. Alsof buitenlanders die hier wonen of verblijven daar niets zouden willen bestellen.

Blijkbaar geldt dit ook voor Sunpass, waar de ontwikkelaars dus dachten dat alleen mensen met een Amerikaanse Google account ooit in Florida rondrijden.

Gelukkig kun je dit wel oplossen. Er zijn twee opties.

1. Maak een tweede Google account aan, met een Amerikaans adres, en laat je telefoon daarop inloggen. Dat heeft wel wat consequenties: dingen als Google diensten (gmail, kalender, drive) zijn dan op je telefoon niet meer gekoppeld aan je "eigen" account, maar aan die nieuwe, extra account. Je kunt het na installatie wel direct weer terugzetten uiteraard.

2. Sideload de app. Dat betekent dat je hem niet uit de Play store haalt, maar van een download site van een derde partij. Dat heeft een risico, aangezien je nooit zeker weet of die derde partij niets heeft gewijzigd aan die software. Maar gelukkig zijn er betrouwbare sites, zoals apkpure, waar je er wel vanuit kunt gaan dat het in orde is. Dit is IMHO de meest makkelijke optie.

Download link voor Sunpass, laatste versie: https://m.apkpure.com/sunpass/com.Sunpa ... %2Fversion

Om dit te kunnen installeren moet je wel eerst toestaan dat je telefoon applicaties kan installeren van andere bronnen dan de Play Store. Dat doe je door de instellingen van je telefoon te openen (van bovenkant scherm naar beneden inswipen) en het tandwielicoontje te klikken. Vervolgens ga je naar "Apps" en open je het menu rechtsboven (de drie puntjes). Je kiest daar "Special access" en vervolgens de permissie "Install unkown apps". Als je telefoon niet in het Engels hebt staan dan moet je zelf even uitzoeken welke vertaalde opties dit zijn. Vervolgens geef je die permissie aan je browser, dat zal meestal Chrome zijn, of soms "Samsung Internet".

Daarna open je de link hierboven en installeer je Sunpass.

Let op: het is erg verstandig om de permissie voor het installeren van apps buiten de Play store weer in te trekken, om te voorkomen dat per ongeluk iets installeert dat niet koosjer is. Alleen als je echt zeker weet dat je dit snapt en dat in de toekomst nooit per ongeluk gaat doen kun je dit overslaan. Maar in dat geval had je deze uitleg niet nodig gehad, dus mijn zeer dringende advies is om het direct na installatie weer uit te zetten. Volg daarvoor dezelfde stappen als hierboven, maar zet de permissie voor Chrome/Samsung Internet nu weer uit.

Maak je account pas aan nadat je transponder hebt gekocht. Je moet namelijk een transponder koppelen om de account te kunnen aanmaken en daarvoor heb je het fysieke transpondernummer nodig.

Houd er rekening mee dat het, na het aanmaken van de account en koppelen van de transponder, nog tot de volgende ochtend kan duren voordat de transponder overal werkt. Ik kan uit ervaring vertellen dat Sunpass poortjes eigenlijk direct werken, maar dat dat niet geldt voor EZpass wegen (De 417 bijvoorbeeld ten zuiden van MCO, als je vanaf het vliegveld naar de I4 rijdt).
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Wouterkaas »

Wellicht handig om voor de Sunpass een apart topic te maken zodat deze uitgebreide informatie daar verzameld kan worden?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Ik heb voor onze aanstaande trip naar Arizona voor 16 dagen een midsize gehuurd bij Hertz voor 750$.
Op naam van mijn vrouw wil ik nu een 2e boeking aanmaken, puur uit nieuwsgierigheid om eens te kijken wat er uiteindelijk staat. Het gaat hier dan om de managerspecial. Normaliter weinig spannends maar op Hawaii kregen we een Camaro SS mee. Dus, wie weet.
Mijn grootste verbazing zit hem weer in de prijzen.

Via Hertz.nl
image.png
image.png (50.05 KiB) 1154 keer bekeken


Zet ik mijn locatie op '' Christmas islands''


image.png
image.png (35.88 KiB) 1154 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Sevianna »

@roelb onze trip naar New Orleans zit erop en we gaan weer terug naar FL dus ik ben zeer dankbaar voor deze heldere en duidelijke uitleg. We gaan bij eerst volgende publix hiermee aan de slag.

Wifi update in onze GMC hertz zegt bel naar onestar, onestar zegt wij doem niks zonder akkoord van eigenaar :sadcry:
2022 Florida - New Orleans
htccone
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2022, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door htccone »

Zomer 2023:

Prima zomer gehad met Hertz en de code 51000. 4 weken voor 1250 euro.
We kijken nu al naar juli 2023 en dan rondje 4 weken vanaf Atlanta. Codes geven nu aan 3000-4000 dollar. Ben ik te vroeg?
We gaan weer voor een Premium SUV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer