Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door sep »

@Poohbear: gaan we proberen! Ik heb het ook met VPN geprobeerd, dat werkte niet helaas.

Bedankt voor je reactie,


Saskia
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6817
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Stan.Gobien »

Sevianna schreef:
03 mei 2022, 15:33
Dit is nieuw voor ons we dachten dat we alleen maar limiet konden verhogen, maar storten naar je visa is nieuw voor ons. We gebruiken de kaart hier zelden of nooit...... even verdiepen en hopen dat dit voor ons beiden mogelijk is.
Misschien werkt dat anders voor ons Belgen dan Nederlanders.
Ik weet niet hoe ik geld zou kunnen storten op mijn gewone krediet MC of VISA (ik heb ze beide trouwens, zodat ik reserve heb).
Wij verhogen gewoon de limieten van de kaarten naar elk 5.000€ voor de reis start.
En volgen dan via de bankapp het verbruik verder op.

Ik heb ook een Revolut debit Mastercard, daar kan je wel geld op voorhand op de kaart/rekening zetten.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Inderdaad, in België kan dat niet lees ik, in NL wel https://www.kredietkaarten.be/blog/geld ... t-kan-dat/
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door georgesken »

Waarom zou dat in België niet kunnen… ? Ik heb 3 CC (2 Mc en 1 visa). Ik kan ,als ik dat zou willen op alle drie geld storten. Limiet verhogen tijdelijk kan maar bij 1 vd 3. Bij de andere moet je een heel goedkeuringsprocedure volgen en kan het alleen maar definitief. Het hangt gewoon af van het soort creditcard en de uitgever. De voorwaarden zijn overal verschillend.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Volgens dat artikel kon het niet, ik dacht ik kijk even @georgesken. Heb verder geen verstand van de Belgische details, top dat het wel kan.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Motion »

Is er iemand met een recente ervaring van een 'no show' bij Hertz? (bijv een back-up boeking)
Voorheen kon je wel eens zonder cc reserveren, dan had je ook geen risico.
Maar nu moet er bij elke reservering, ook bij 'pay later', een cc nummer opgegeven worden. En in de voorwaarden staat dat ze een fee kunnen rekenen (staat niet bij hoeveel).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

@Motion er staat toch best duidelijk in de bevestigingsmail dat een no-show fee van €95,- alleen voor Europa geldt. Laatste zin in dit screenshot:
image.png
image.png (34.1 KiB) 1173 keer bekeken
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door arnovdb »

Net terug van roadtrip en familie (college) bezoek.
Kon op O Hare uit de Presidents circle meerdere SUV'S kiezen. Gekozen voor de Ford Escape met 7000 mile op de teller. De auto is ons prima bevallen, 4000 mile mee gereden in een maand voor 1100 USD.
Mijn naam stond alleen niet op het bord want in het systeem stond dat ik een klasse lager was. Dat was niet geupdate.
Na enig aandringen is het toch aangepast en kon ik uit de PC kiezen.
Inleveren ging ook goed en zijn geen extra kosten in rekening gebracht. Zowel vooraf als achteraf geen opmerking over 510K.
Merkwaardig was wel dat je pas later in de mail het inleverbewijs kreeg. Was al bang dat ze mij alsnog een evt schade of evt niet volle tank in rekening wouden brengen. De tank was uiteraard gevuld vlak voor de airport.
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Hoodriver »

Ik wil een boeking doen bij Hertz, en heb het forum doorgelezen. Daardoor heb ik goede tarieven gevonden voor onze reisdata, waarvoor dank!
Ik lees hier dat jullie blijkbaar veelvuldig gebruik maken van no-shows bij Hertz. Maar ik vroeg me af of je ook makkelijk je pay later boeking zelf kan annuleren op voorhand, via app/website? Alvast dank!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Yep op de site en de app "change/cancel booking", cancel en klaar.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6817
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Stan.Gobien »

georgesken schreef:
05 mei 2022, 10:32
Waarom zou dat in België niet kunnen… ? Ik heb 3 CC (2 Mc en 1 visa). Ik kan ,als ik dat zou willen op alle drie geld storten. Limiet verhogen tijdelijk kan maar bij 1 vd 3. Bij de andere moet je een heel goedkeuringsprocedure volgen en kan het alleen maar definitief. Het hangt gewoon af van het soort creditcard en de uitgever. De voorwaarden zijn overal verschillend.
Ik zou niet weten hoe ik het moet doen met mijn VISA en MC bij Belfius bank.
Maar ik kan makkelijk tijdelijk de limieten verhogen.
Of zelfs permanent de limiet verhogen. Allemaal via de bank app.
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door steentjuh »

@Stan.Gobien hier heeft de CC een eigen rekeningnummer. Geld overmaken naar dat nummer en klaar. Dit wordt dan als preoaid tegoed eerst verbruikt
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Hoodriver »

@harryh oké, perfect! Bedankt om nog even te bevestigen dat annuleren perfect kan op voorhand via de website. Het leek alsof iedereen gebruikt maakte van de no-show optie :wink:
htccone
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2022, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door htccone »

Vraagje over de 51000 code. I heb deze geboekt en grote dank hiervoor. Huurprijzen vanuit NL zijn echt 5x duurder.
Mijn vraag is zit hier ook CDW in? Ik kreeg deze bevestiging:

Inclusief:
Onbeperkte mijl inclusief
Luchthaven toeslag
Toeslag Extra Bestuurder
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kentekenregistratie toeslag dekking
Klant Faciliteiten vergoeding
MISCELLANEOUS SDT FEE
Trom
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Trom »

Regelmatig wordt er aangegeven dat er voor de VS bij Hertz geen no show fee is maar onderstaande uit de voorwaarden geeft toch aan dat dit toch mogelijk is?
US/CANADA CUSTOMERS BOOKING PAY LATER RATES IN THE UNITED STATES:
1.Standard rental qualifications and rental period restrictions apply.
2. Changes to reservations must be done at Hertz.com using the “Modify/Cancel” option.
As described below, some pay later rentals will be subject to a “No-Show” Fee, which will apply if the customer fails to show up for their rental and does not cancel the reservation prior to the scheduled pickup time. The booking credit card must be presented at the rental counter for confirmation of reservation.
No-Show Rules for Pay Later Rentals/ No-Show Fee*
-Cancel booking before scheduled pickup: -No Fee
-Cancel booking after scheduled pickup: -Fee will be displayed at the time of booking
*No-Show Fee will never exceed the renter’s one day rental charge.

Zie:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

@Trom ik heb recent een screenshot gedeeld van een boeking gemaakt op hertz.nl waar verderop in de email heel duidelijk staat dat zo'n no show fee alleen van toepassing is voor reserveringen gemaakt in Europa.

Maar ik snap het probleem ook niet, ik annuleer boekingen altijd als ik ze niet gebruik.
Laatst gewijzigd door harryh op 08 mei 2022, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Trom »

@harryh
Jouw screenshot had ik natuurlijk gezien. Daarom begin ik mijn bericht ook met een vraag.
Zoals je in de link ziet, gaat het hier wel degelijk over een pay later voorwaarde. De voorwaarden voor prepaid staan er onder en zijn nog strenger.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Wat staat er in bevestiging is dan de vraag. En waarom is het een probleem? Ik annuleer altijd als ik een boeking niet gebruik.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Trom »

Het probleem is het volgende. Ik heb een boeking bij Avis voor een midsize SUV voor 23 dagen voor iets meer dan 400 euro. Bovendien ook president's circle die wellicht ook nog wat oplevert? Dus eigenlijk geen enkel probleem. We halen de auto op ca. 16.00u.
Nu zie ik allemaal mensen back up boekingen maken en nu twijfel ik of ik dat ook moet doen. Als ik dit niet gelezen zou hebben zou ik dat nooit doen en er vanuit gaan dat het op een grote locatie als Avis Los Angeles airport altijd wel goed komt en je een auto naar wens kunt krijgen.

Hertz zit direct naast Avis bij Lax airport. Als ik daar een back up zou maken bij Hertz voor ca 3x prijs Avis voor b.v. 17.00 moet ik maar afwachten of ik op dat moment bereik heb en het lukt om dat op tijd af te zeggen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Waarom zou je het 3voudige gaan betalen? Dan is een back up booking in mijn ogen zinloos. Wij hebben er een gemaakt omdat het verschil slechts 150 USD is. Dat vind ik nog wel de moeite.
Je hebt al een midsize SUV en je hebt de presidentstatus bij Avis. Dan zit je toch goed?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer