Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Maarten Corstjens
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2018, 20:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Maarten Corstjens »

Ik ben momenteel in Noord Amerika aan het rondrijden met een huurauto van Alamo. We zijn hier enkele dagen geleden over een tolweg gereden, maar hebben geen tolhuisjes gezien. Na wat googlen kwamen we er achter dat we een TPD nodig hadden om dit vlot te regelen met Alamo. Dit was jammer genoeg niet duidelijk toen we de auto afhaalden. Morgen vertrekken we naar NY en nemen we weer tolwegen.
Heeft er iemand een idee hoe we onnodige kosten kunnen vermijden?
Gast

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Gast »

Wat zijn voor jou onnodige kosten? De toll? Dan moet je andere (tol vrije) wegen nemen, wat ook prima te doen is.

Het alternatief is bij de toll booths afrekenen met cash of CC als je autoverhuurbedrijf je extra kosten in rekening brengt voor de toll.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Felicitas »

Ik zou even met Alamo bellen wat de mogelijkheden zijn. Wellicht zit er in jullie auto al een transponder kastje op de voorruit. Die zou je kunnen activeren door hem uit te klappen of uit te schuiven. Dan kun je door de E-ZPass Lanes rijden. Alternatief is de cash lane nemen en de toll direct betalen. Maar ik weet niet of ze op alle wegen nog cash lanes hebben.

Voorbeeld transponder in rental car:
Afbeelding

Gebruik van de transponder is max. $19,95 voor de gehele huurperiode (hier komen de tolkosten dan nog bij). Zie: https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... tolls.html
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Coyote »

Aangezien ik over 1,5 week ook in het Noordoosten rijd, krijg ik wellicht ook met tolwegen te maken.

Reeds ingelezen op de site van Alamo over het gebruik van een transponder in het Noordoosten en Massachusetts (dit schijnt weer apart te gaan). Ook gelezen dat bij geen gebruik de kosten (+ een toeslag) achteraf verrekend worden, geldt natuurlijk ook voor gebruik met transponder maar dan voorkom je de extra toeslagen omdat je een transponder huurt.

Nu heb ik net Skip the Counter gedaan voor mijn huurauto op EWR en daar zit niet standaard de huur van een transponder bij. Hopelijk zit deze reeds in de auto (zoals de afbeelding hierboven) en anders maar even vragen bij het uitrijden. Liever geen verrassingen na afloop. :P

Iemand hier toevallig ervaring mee (i.c.m. Skip the Counter)?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door babarage »

Weliswaar niet Alamo maar National. bij Boston Airport kregen we de (van te voren bijgeboekte) toll transponder bij het uitrijhokje van de attendant. Deze ez pass is zowat aan de hele oostkust te gebruiken. Dus rondom Boston maar ook in New York, New Jersey, Virginia etc. Overal waar we ez pass stonden konden we zo door. We betaalden 19,95 voor de transponder voor de hele huurperiode (vier weken, dat is het maximum bedrag). Een paar weken na thuiskomst waren alle tolbedragen binnen. Zaten een paar dure bruggen bij en ook het weekendje Norfolk Virginia was toltechnisch ‘duur’. Uiteindelijk iets van 90 dollar tol afgetikt.

Rondom Boston stonden volgens mij borden dat je niet meer met cash kan betalen. Elders kan dat vaak wel of heb je een toll by plate optie. Soms betaal je dan weer meer dan wanneer je een ez pass hebt.

Wij vermijden over het algemeen snelwegen en dus ook tolwegen maar som kun je er lastig omheen of wil je gewoon ff de snelste weg pakken. Of je moet die brug over... Al met al vonden wij het de 20 dollar voor de transponder meer dan waard. Zeker de keren dat het stropte bij de tollplazas en wij zingend de stoet voorbij akkkerde met ons ding en zo konden doorrijden.

Overigens. Wij hadden geen kastje dat je open of dicht kon schuiven. Gewoon een ding dat je tegen de voorruit moest plakken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Zelfde hier, ook met National. Hele oostkust en stukje Canada gedaan vanuit PHI. Ook zo'n EZ tollpas met zuignap gekregen. Werkte ook op de tolwegen in Florida als ik het me goed herinner.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door roelb »

Inderdaad de beste methode. En bij Alamo, National, Hertz en Budget is dat ook prima. Maar voor mensen die dit lezen en bij Dollar (of Fox oid) een auto gaan huren: pas op, Dollar rekent standaard een "all-inclusive" tolling fee van $10 of meer per huurdag. Dat kan fors oplopen en je moet zelf expliciet aangeven geen gebruik te willen maken van dit systeem.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door miro »

Wij hebben afgelopen zomer vanaf Boston met een auto van Avis rondgereden. Zat netjes een transponder in. Bij avis betaal je per dag dat je de transponder gebruikt $3,95 met een max van $19,75 per maand. Van de toll kregen we achteraf een rekening. Totaal $40 voor 5 dagen rijden door toll gebied
Ik heb meerdere plekken gezien waar je niet meer cash kon betalen.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door michelly »

Als je niet cash kunt betalen kan dat dan wel met een creditcard? Wij reizen met een camper, voor zover ik weet zitten daar geen transponders in.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Er zijn plekken zonder tolbooth, cc kan dan ook niet. Toll by plate of met transponder zijn dan nog opties.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Coyote »

Liefst heb ik een transponder. Gedoe met cash (muntjes, papiergeld), kaarten, creditcard afrekenen (waar dat überhaupt kan) wil ik niet meer. Reis ook alleen dus dan is een transponder wel zo makkelijk. Die had ik afgelopen mei overigens ook gehuurd bij Alamo in Chicago. Betaalde toen 1 tarief vooraf en kon toen zo vaak als ik wilde van de tolwegen gebruik maken, geen afrekening en verrassingen achteraf meer. 8)

Zal zien of ik zo'n transponder bij Alamo EWR kan regelen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Pete.Z »

miro schreef:Wij hebben afgelopen zomer vanaf Boston met een auto van Avis rondgereden. Zat netjes een transponder in. Bij avis betaal je per dag dat je de transponder gebruikt $3,95 met een max van $19,75 per maand. Van de toll kregen we achteraf een rekening. Totaal $40 voor 5 dagen rijden door toll gebied
Ik heb meerdere plekken gezien waar je niet meer cash kon betalen.
Dit verhaal gaat dus ook voor Budget op, exact dezelfde regeling, kost bij korte huurperiode ook minder dan kastje meehuren.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door pollyblue »

Klopt want Avis = Budget
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Kokopelli »

harryh schreef:Zelfde hier, ook met National. Hele oostkust en stukje Canada gedaan vanuit PHI. Ook zo'n EZ tollpas met zuignap gekregen. Werkte ook op de tolwegen in Florida als ik het me goed herinner.
Wij hadden gehuurd in Boston bij Alamo, ook een EZ Tollpas op de voorruit. Werkte overal, behalve in Florida. Maar in ons geval (Sunshine Skyway Bridge) kon je gelukkig wel cash betalen.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Bennogr »

Steeds meer plekken nemen geen contant geld meer aan. Als je geen pas hebt, wordt een foto genomen van je nummerbord en je krijgt dan achteraf de (duurdere) rekening thuisgestuurd (of die rekening gaat naar de verhuurder en je moet dan achteraf bijbetalen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door babarage »

Zeker in het (noord)oosten moeten de servicekosten voor de tol die het autoverhuurbedrijf rekent denk ik echt meegenomen gaan worden in de overweging waar je je auto huurt. Want wat je zegt cash gaat steeds minder. Toll by plate kan wel maar ik heb her en der gelezen dat ze dan ook de servicekosten gaan berekenen over de gehele periode. Bij bv Alamo en National geen ramp want das max 20 dollar en te overzien. Maar ik meen dat er ook maatschappijen zijn die geen maximum hanteren en dan kan het wel een dure grap worden. Ff goed opletten dus.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Kokopelli schreef:Wij hadden gehuurd in Boston bij Alamo, ook een EZ Tollpas op de voorruit. Werkte overal, behalve in Florida.
Dat zou op de meeste plaatsen moeten werken zie http://www.orlandosentinel.com/news/tra ... story.html
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

babarage schreef:Maar ik meen dat er ook maatschappijen zijn die geen maximum hanteren en dan kan het wel een dure grap worden. Ff goed opletten dus.
Er is een handig overzicht van alle verhuurders met kosten, maximum etc zie https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door jess85 »

Hey. Wij zijn in mei geweest naar het noordoosten. Bij alamo gehuurd. Maar fout gelezen dat je idd de transponder moet nemen als je door wil rijden zonder dat je cash of credit card wil gebruiken. Als je namelijk door een tol rijdt die geen cash of credit aanvaard dan rekent alamo vanaf dan de huur aan en betaal je geen admin fee.

Hierdoor 3 keer tolroute genomen zonder te betalen (ook al kon je cash of credit betalen). Na fout door te hebben altijd gezorgd dat ik cash of met credit card betaalde en geen cashless meer nam.

Alamo heeft dit achteraf op de credit card gezet. Tol betaald plus 15 usd admin fee. Vond ik nog goed meevallen. Eigenlijk goedkoper uitgekomen dan de 19.95 usd.

Dus bij alamo heb je geen verrassingen met torenhoge fee.

Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Remski
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 20 jun 2009, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Remski »

Vorige maand bij Alamo in New York een auto gehuurd. Daar werd de optie tot het huren van een tolkastje aangeboden, maar er werd een bedrag van $82 genoemd voor 17 dagen. Dat vond ik wel erg gortig, dus we zagen er vanaf. Rondom NYC kwamen we tolwegen en -bruggen tegen waar geen cash of CC werd geaccepteerd. Daar hebben we online (via de tollbymail website) een machtiging afgegeven om het verschuldigde geld van de CC af te schrijven. Dat werkte perfect. Op alle overige plekken hebben we telkens cash betaald (rest van NY state en NJ). Enige uitzondering was Massachusetts, waar ook geen cash of CC mogelijkheid bestond en het online achteraf betalen nogal complex is. Die hebben we dus nog niet betaald en zullen we later vermoedelijk alsnog via Alamo moeten nabetalen tegen een hoger tarief. Hopelijk valt die 'boete' mee. Sowieso is de tol op veel plaatsen goedkoper als je een tolkastje gebruikt. In Massachusetts is er daarnaast nog een aanvullende korting voor kastjes uit de staat zelf.
Voor $19,95 zou ik niet moeilijk doen en een kastje huren :wink:
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer