Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Marcel5050 schreef:
05 mei 2020, 07:10
Het is deze kost die dus een groot verschil kan uitmaken tussen de verhuurbedrijven.
Je kunt ook prima door de US reizen zonder Tolwegen te gebruiken (en het is nog leuker ook). Je stelt je navigatie in op “avoid toll roads” en je hoeft je geen zorgen te maken over tol. Wij vermijden altijd tol, alleen bij sommige bruggen kan je vaak niet anders (of je moet willen omrijden). Je hebt vakantie en geen haast toch?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

harryh schreef:
05 mei 2020, 09:45
@Marcel5050 eigenlijk stel je de vraag in het verkeerde draadje, jouw vraag gaat over zuidoosten ;)
Voor de kosten van toll-by-plate per verhuurder zie dit handige overzicht https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
En voor de route die je opgeeft is toll-by-plate voldoende, zie dit kaartje:
image.png

Een transponder kan alleen in het noordoosten nodig zijn.
Dit kaartje lijkt te zijn verouderd. North Carolina accepteert bijvoorbeeld de EZ-Pass en ook in Florida is-ie op sommige wegen geldig.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
05 mei 2020, 11:11
Marcel5050 schreef:
05 mei 2020, 07:10
Het is deze kost die dus een groot verschil kan uitmaken tussen de verhuurbedrijven.
Je kunt ook prima door de US reizen zonder Tolwegen te gebruiken (en het is nog leuker ook). Je stelt je navigatie in op “avoid toll roads” en je hoeft je geen zorgen te maken over tol. Wij vermijden altijd tol, alleen bij sommige bruggen kan je vaak niet anders (of je moet willen omrijden). Je hebt vakantie en geen haast toch?
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar vooral in de stedelijke gebieden is het verstandig om een transponder te hebben. De kans is groot dat je vroeg of laat in een situatie komt waar je geen kant meer uit kan zonder transponder. Rondom DC kwam ik in zo'n situatie terecht waar ik maar één kan op kon en die mondde uit bij een EZ-Pass checkpoint. Dat leverde een boete van zo'n $80 op.

Vanwege COVID-19 zijn (vrijwel?) alle tolhuisjes in VA gesloten. Alleen de banen voor de transponder zijn nog open. Dat zal toch hoge(re) kosten met zich meebrengen als je dan via het verhuurbedrijf een rekening krijgt.

Ik ben ook nog een keer met een motorhome in Baltimore vast komen te zitten. Dit had niets met een transponder te maken, maar ik mocht met dat ding niet door tunnels. Na 's-avonds laat anderhalf uur gezocht te hebben naar een alternatieve route (m.b.v. een Garmin GPS, Google Maps, Apple Maps, en een heuse wegenkaart) hield ik het wel voor gezien. Ditzelfde kan echter gemakkelijk gebeuren met een personenauto zonder transponder.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door harryh »

Big Al schreef:
05 mei 2020, 14:19
Dit kaartje lijkt te zijn verouderd
Bedankt. Dat is het kaartje wat nu live staat bij Hertz. Maar eigenlijk is dat gelijk het antwoord LOL.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Big Al schreef:
05 mei 2020, 14:28
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar vooral in de stedelijke gebieden is het verstandig om een transponder te hebben. De kans is groot dat je vroeg of laat in een situatie komt waar je geen kant meer uit kan zonder transponder.
Ik heb nog nooit gezien in de US dat je niet gewaarschuwd wordt wanneer je voor de laatste keer van de weg af kunt slaan om de toll te vermijden. In stedelijke gebieden is het misschien wel even opletten, maar als je je navigatie gebruikt (met tolwegen uitgeschakeld) dan kun je bijna niet verkeerd rijden (tenzij je uiteraard zelf verkeerd rijdt).

Ook bij de turnpikes rond de grote steden is het inderdaad opletten, maar het is altijd mogelijk om de tolwegen te mijden.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

Ik zie toch echt wel met enige regelmaat dat het niet mogelijk is om de tol te vermijden. Dit gebeurt bijvoorbeeld als de laatste afrit is afgesloten vanwege een ongeval, weersomstandigheden, processies, bezoek van de president, een misdrijf, of werkzaamheden.

Het is ook vaak de vraag maar of het wel zin heeft om de tol te vermijden vanwege de extra tijd, brandstof, of kilometerkosten.

Overigens is de tol op veel plaatsen hier aanzienlijk lager dan ik in Europa zie. Soms maar een kwartje en dan kan ik 10-20 minuten te besparen.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Sorry, maar dat zijn echt uitzonderingen.... ook dan neem ik gewoon aan dat er wordt gewaarschuwd via apps zoals waze (werkt echt super in de US)... maar goed als jij gelijk wilt hebben, prima.

Ik rijd bijna nooit toll en heb nooit ergens gemerkt dat dit onmogelijk was om te vermijden.
Als je er woont zal het ongetwijfeld anders zijn, maar ik heb vakantie als ik er ben....en van die grote hoeveelheid extra kilometers of extra benzine valt echt reuze mee imho.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Marcel5050 »

Indien het niet is dat ik onderweg iets speciaal wil zien rijd ik liever tolweg wanneer ik een lange afstand moet doen.Is me minder vermoeiend en kan de tijdswinst die soms aanzienlijk is beter gebruiken op mjn bestemming maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Als je nog steeds je route aanhoudt die je hier eerder postte dan snap ik dat je zoveel haast hebt dat je tolwegen moet rijden om nog iets te zien...(maar er zullen sowieso niet veel tolwegen zijn op je route, maar dat terzijde). Het zullen veel interstates worden...
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
05 mei 2020, 20:40
Sorry, maar dat zijn echt uitzonderingen.... ook dan neem ik gewoon aan dat er wordt gewaarschuwd via apps zoals waze (werkt echt super in de US)... maar goed als jij gelijk wilt hebben, prima.

Ik rijd bijna nooit toll en heb nooit ergens gemerkt dat dit onmogelijk was om te vermijden.
Als je er woont zal het ongetwijfeld anders zijn, maar ik heb vakantie als ik er ben....en van die grote hoeveelheid extra kilometers of extra benzine valt echt reuze mee imho.
Nou, dan moet ik maar bij jou in de leer :lol:

Wat betreft de kosten, die worden hier over het algemeen op $0,50-$0,60 per mijl gezet (waardevermindering, onderhoud, reparaties, brandstof, slijtage, enz.). Hiervoor bepaalt de Amerikaanse belastingdienst elk jaar het tarief dat werkgevers belastingvrij kunnen vergoeden en belastingbetalers kunnen opgeven als aftrekpost als het niet vergoed wordt.

Met andere woorden, zelfs één extra mijl kost meer dan $0,25 tol.

Om het over de koolstofvoetafdruk nog maar niet te hebben, al liggen de meeste Amerikanen daar niet wakker van.

Overigens vermijd ik regelmatig tolwegen en autosnelwegen, maar alleen als het mooier rijden is of vanwege files.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Oké dan even een actueel voorbeeld uit mijn praktijk:

Onze jongste woont in Wichita, zijn schoonouders in Kansas City.

199 mijl via Toll in 3 uur 2 minuten plus $12,50 toll (met K-pass $9,25)
207 mijl zonder toll in 3 uur en 12 minuten

Het kan dus prima.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

Klopt, maar dan heb je het niet over de (stedelijke) gebieden in Noordoost Amerika...

De situatie in Kansas gaat ook op voor Colorado. De enige tolweg die we daar wel eens namen was naar de luchthaven in Denver als we anders te laat zouden komen.

Probeer in New York City maar eens de tolbruggen en/of tunnels te vermijden. Zelfs in landelijke regio's kan het moeilijk worden. Neem bijvoorbeeld New Hampshire en Maine...
EIQK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2022, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 27

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door EIQK »

Wij gaan over ruim een week weer naar Amerika. Afgelopen twee jaar niet geweest dus niet helemaal familiair met de laatste updates betreffende tol voor wegen. En daar kan ik weinig over vinden.

Wij starten in New York, halen na een week een huurauto van Alamo op doorkruisen de staten New York, Connecticut, Rhode Island, Vermont, New Hampshire, Maine en Massachusetts. Een aantal tolwegen kunnen wij niet vermijden ivm tijd. De nationale E-ZPass werkt niet in al deze staten.

We kunne de optie bij Alamo nemen maar hebben deze niet alle 21 dagen nodig. Verder rijden we New York City niet in. We vetrekken vanaf JFK en leveren de huurauto weer in in Boston Logan.

Weet iemand of je bij de tollpoorten in deze staten ook contant of met een creditcard kunt betalen?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Tipsy_1 »

EZ pass werkt wel aan de hele noordoostkust hoor. Heb zelf een EZ pass en rij lustig rond in alle genoemde staten.
Behalve rondom NY zal het met tolwegen wel nogal meevallen denk ik (als je uit New Jersey en bvb Long Island weblijft).

Ik zou gewoon bij Alamo vragen wat zij hebben: EZ pass of toll by plate en het gewoon daarbij houden.
Zal allemaal nogal meevallen.

De meeste bruggen in NY accepteren geen cash/credit. Dat is toll by plate of EZ pass.
In NJ op de turnpike (waar ik woon) is het EZ pas of cash (geen credit card en geen toll by plate).
Het is dus overal anders maar niet te druk in maken is het beste.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

E-ZPass werkt in de volgende staten:
image.png
Bron: https://www.e-zpassny.com/en/about/facilities.shtml
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

Blijkbaar is die kaart alweer verouderd (al staat hij nog wel op de E-ZPass website van NY).

Hier is een beter overzicht:
image.png
Map of states that use E-ZPass or a compatible electronic tolling system, as of May 28, 2021.
Purple states use E-ZPass or have an electronic tolling system that is compatible with E-ZPass.
Red states have an electronic tolling system that is not compatible with E-ZPass.
Dark red states collect tolls but do not use electronic tolling.
Gray states and districts do not have tolls.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... ted_States

Georgia is bezig met de invoering van de E-ZPass.

Overigens lijkt het erop dat de regels voor de verstrekking van de E-ZPass per staat verschillen. Zo las ik net dat PA een limit van 7.000 pond heeft en motorhomes niet in aanmerking komen, terwijl dat in VA juist weer wel kan. De kosten verschillen ook per staat, alsmede kortingen en het systeem voor HOV (high-occupancy vehicles). Als toerist zal je echter niet met deze verschillen te maken krijgen tenzij je zelf een E-ZPass aanschaft.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door harryh »

Dank. Voor de volledigheid ook nog het dekkingsgebied van Sunpass Pro, voor diegenen die al een Sunpass Pro transponder hebben of vanuit Florida reizen:
image.png
image.png (126.46 KiB) 944 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Tipsy_1 »

hmm ik rij met mijn EZ pass ook vrolijk rond in Georgia en SC. Nu hebben ze daar niet zo veel tolwegen maar ik heb daar nog nooit problemen gehad. Misschien toll by plate en merk ik het niet of zo?
Al bij al toch behoorlijk ingewikkeld.
EIQK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2022, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 27

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door EIQK »

Dank aan iedereen voor zijn/haar bijdrage.

Voor degene die willen weten waar op welke manier tol wordt geheven een link van Alamo: https://www.htallc.com/tollpass/service ... ency=Alamo.

Als aanvulling op HarryH: De Sunpass Pro is hetzelfde als de Sunpass Portable https://www.sunpass.com/en/about/sunpas ... ders.shtml
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Big Al »

Er zijn ook nog plekken waar je muntjes in a bak moet werpen. :lol:

Overigens staan de tollenaars in Massachusetts bekend als chagrijnen. Als ze al iets zeggen dan snauwen ze meestal. Ik vond dat altijd opmerkelijk als we van Massachusetts naar Maine reden - van snauwen in MA tot bijna buurten met de beambte in Maine. In New Hampshire zijn ze ook aardig, maar in Maine zou je bijna voor je plezier door de tolstraat rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer