Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door butterfly »

Wij hadden vorig jaar een auto gehuurd bij Dollar ( wisten wij veel..) Toen we aankwamen werd de ez pass ons dringend aanbevolen, maar dat kostte iets van 15 dollar per dag inclusief de tolgelden. Dat kon alleen voor de gehele periode, niet voor een deel van de huurperiode. We besloten geen ez-pass te nemen omdat we 300 dollar wel wat veel vonden voor die 2 dagen dat we rond NY en Washington reden. Foto gemaakt van een kaartje waarop de onbemande bruggen stonden ( waar je dus niet meer met cash kon betalen) en navigatie op route zonder toll ingesteld. Dat kostte ons de eerste dag een halve dag extra reistijd, maar verder ging het prima.Daarna tolwegen wel weer aangevinkt, en daar konden we steeds gewoon contant betalen. Alleen rond Virginia Beach niet, daar kregen we later een rekening van thuis dat Dollar 15 dollar van onze creditcard had gehaald voor het betalen van deze tol.
Volgende keer zou ik er dus beter op letten waar ik mijn auto huur, want als je 100 euro meer betaalt voor een auto zonder deze rompslomp dan is dat het zeker waard, maar op zich is het zo ook wel goed gekomen uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Pete.Z »

Ik heb vorige week in Texas bij Houston de Sam Houston Tollway gebruikt, sommige stukken kon je cash betalen, andere niet, daar alleen met EZ-Pass. Gewoon doorgereden, en ik zal in de gaten houden wat dat dus achteraf kost via Budget, ik neem aan dat zij het naar mij als huurder door rekenen. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door sanook »

Waarschijnlijk meer administratiekosten dan toll kosten :D
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
27 sep 2018, 15:34
Zal zien of ik zo'n transponder bij Alamo EWR kan regelen.
Nog even een reactie n.a.v. mijn reis afgelopen oktober.

Op EWR kon ik voor ruim $ 19 een transponder huren (gewoon vragen bij het uitrijden complex dan maken ze het in orde krijg je 'm uitgereikt). Super handig aangezien ik nogal wat tolwegen passeerde en nu overal zo kon doorrijden. Scheelt echt veel tijd als je terplekke nog moet betalen. Bij veel tolwegen kon dat overigens ook niet. Dus zo'n transponder is echt de moeite waard. Ik bezocht 13 staten in het noordoosten en overal werd ie geaccepteerd.

Ongeveer 2 weken na thuiskomst werd het tolbedrag door Alamo van mijn creditcard afgeschreven. Dat was ruim $ 80, transponder zelf was al betaald.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door phoonke »

Ik heb een vraag ivm de toll, wij huren namelijk onze auto in Montreal maar gaan ook een stuk van oost amerika doen.
Hebben ze in Canada ook zo transponders??

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Tol in Canada is cash/cc of toll by plate, je hebt geen transponder nodig.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door BonnyR »

Nog even een reactie n.a.v. mijn reis afgelopen oktober.

Op EWR kon ik voor ruim $ 19 een transponder huren Scheelt echt veel tijd als je terplekke nog moet betalen.
Ongeveer 2 weken na thuiskomst werd het tolbedrag door Alamo van mijn creditcard afgeschreven. Dat was ruim $ 80, transponder zelf was al betaald.

Roland
Wij dachten vooruit we zien wel waar we tegen aanlopen en namen de zogenaamde I-Pass wegen als ik me goed herinner. Of is dat wat anders als tolwegen ? Dit waren aparte "snellere"rijstroken. Niets vooraf geregeld bij de verhuurder, maar vonden wel extra kosten op onze creditkaart voor het gebruik van deze wegen. Ik heb het net even opgezocht, maar het ligt ook aan de verhuurder, bij sommigen moet je het inderdaad vooraf aan de balie regelen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Alleen bij Dollar en Thrifty moet je er iets voor doen en zoals al eerder gezegd, huur daar niet als je meerdere dagen tolwegen gaat rijden, wordt een dure grap.
Ik heb bij National op PHI gewoon gratis een EZpass transponder gekregen toen ik er naar vroeg. Dat is de meest handige manier, kostte $3,75 per dag tot een maximum van $19,75 voor de hele huurperiode, plus de gereden tolkosten uiteraard.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Coyote »

@harryh

Je kreeg 'm gratis maar moest $ 3,75 per dag betalen met een max. van $ 19,75? Dat is toch gewoon hetzelfde als wat ik had? Gewoon gehuurd dus. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Ja dat klopt :) Maar je betaalt niet specifiek voor de transponder, je betaalt voor het gebruik van een tol service. En als nodig krijg je daar kosteloos een transponder bij zoals in het noord oosten. Want zelfs als je een eigen transponder zou hebben betaal je die max $19,75 ook.

Iets algemener gezegd: Bij bijna alle verhuurders in de VS behalve Dollar en Trifty zijn de bedragen ongeveer hetzelfde, $3,75 per dag tot een maximum van $19,75 voor de hele huurperiode, met of zonder transponder. Zonder is meestal toll-by-plate.

Hier een overzicht, op zich voor Florida, maar de genoemde bedragen gelden voor de hele VS https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml. Hier staat ook per verhuurder hoe opt-in werkt.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door phoonke »

harryh schreef:
07 feb 2019, 12:47
Tol in Canada is cash/cc of toll by plate, je hebt geen transponder nodig.
En als ik de grens over ga naar de VS, hoe zit het dan met toll? Kan dit zonder transponder?
Ik weet in Florida heb je de keuze van Transponder of toll by plate, waarbij transponder wel goedkoper is!

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Maar in Florida krijg je geen transponder normaal en heb je die ook niet persé nodig, toll-by-plate is standaard geactiveerd.
In het noordoosten hangt het af van waar je de auto huurt.
Als je bv leest hoe het bij National werkt https://www.nationalcar.com/en/support/ ... tions.html, dan is het óf je eigen transponder gebruiken óf transponder huren óf hun Tollpass service gebruiken. Ik weet niet hoe dit bij huren in Canada werkt, heb zelf alleen in Vancouver gehuurd en daar was het niet nodig. In het noordoosten heb ik zelf altijd in de VS gehuurd en dan is het geregeld. Je zou even kunnen zoeken of het je verhuurder vragen, zal wel vaker voorkomen. Waarschijnlijk heb je dan iets wat National Tollpass service noemt nodig, denk niet dat in je in Canada een US transponder kunt huren.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door chippie777 »

Kokopelli schreef:
30 sep 2018, 10:53
harryh schreef:Zelfde hier, ook met National. Hele oostkust en stukje Canada gedaan vanuit PHI. Ook zo'n EZ tollpas met zuignap gekregen. Werkte ook op de tolwegen in Florida als ik het me goed herinner.
Wij hadden gehuurd in Boston bij Alamo, ook een EZ Tollpas op de voorruit. Werkte overal, behalve in Florida. Maar in ons geval (Sunshine Skyway Bridge) kon je gelukkig wel cash betalen.
@Kokopelli ik zie dat jij bij Alamo in Boston hebt gehuurd. Hoe ging dat met het toll kastje? Kreeg je dat bij het uitrijden of moest je dat aan de balie regelen?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Ik heb die transponder op PHL bij de balie van National moeten regelen.
***edit: PHL ***
Laatst gewijzigd door harryh op 11 jun 2019, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Gast »

:offtopic: Het is PHL, niet PHI :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Inderdaad, thx!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Kletskous »

Dit lees ik op de Nederlandse Alamo site:

Toll Pass Device (TPD)
Bent u van plan om door het noordoosten van Amerika te rijden? Dan is het wellicht een idee om voor $3.95 per huurdag (maximaal $19.75 per huurperiode) een TPD aan te schaffen op de luchthaven. Met een TPD worden de tolkosten automatisch van uw rekening afgeschreven en hoeft u onderweg geen tolkosten te betalen.

Misschien domme vraag: Is een TPD hetzelfde als een transponder?


Wij huren in New York (Manhattan) ook een auto bij Alamo en gaan vanaf daar de rondreis beginnen. We komen dan door de staten New York, Massachusetts, Pennsylvania, Virginia.
(heb de huurauto overigens bij Exit Reizen geboekt).
Kan ik een kastje regelen bij de ophaallocatie ? Moet ik zo’n kastje dan dus uitschuiven op het moment dat we bij de tolpoortjes zijn?
Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

Kan me van Florida zoiets namelijk helemaal niet herinneren, hoe we dat gedaan hebben.
Ging allemaal automatisch geloof ik, heb toen niks op de ramen geplakt of een kastje uitgeschoven.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Gast »

Let op dat die kosten hierboven alleen voor het huren van de TPD zijn. De tolkosten komen daar nog bovenop.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door harryh »

Yep dat is een transponder. Het klopt dat je die in Florida niet hebt gezien, daar werkt toll by plate automatisch. Je kunt daar een transponder kopen om de tolkosten omlaag te krijgen maar dat hoeft niet.
Voor het noordoosten heb je een tpd nodig daar is geen toll by plate; die kun je bij de balie van Alamo halen en huren. Dat kost je maximaal $19,75, plus tol. Kopen voor $19.75 kan dus ook, vooral interessant als je er vaker heengaat. Betaal je daarnaast ook de tol.
Nadeel van een eigen tpd is wel de administratie, je moet je huurauto kenteken koppelen aan je eigen tpd voor je de eerste tol poort passeert.

Als je een uitschuifbare krijgt moet je die altijd uitgeschoven laten tijdens je vakantie, dichtdoen als je de huurauto inlevert.
Laatst gewijzigd door harryh op 11 jun 2019, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Pete.Z »

Pete.Z schreef:
16 okt 2018, 18:04
Ik heb vorige week in Texas bij Houston de Sam Houston Tollway gebruikt, sommige stukken kon je cash betalen, andere niet, daar alleen met EZ-Pass. Gewoon doorgereden, en ik zal in de gaten houden wat dat dus achteraf kost via Budget, ik neem aan dat zij het naar mij als huurder door rekenen. Ben benieuwd.
En hier op terugkomend, nooit afgeschreven van mijn card.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer