Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Terpies » 05 mei 2020, 11:11

Marcel5050 schreef:
05 mei 2020, 07:10
Het is deze kost die dus een groot verschil kan uitmaken tussen de verhuurbedrijven.
Je kunt ook prima door de US reizen zonder Tolwegen te gebruiken (en het is nog leuker ook). Je stelt je navigatie in op “avoid toll roads” en je hoeft je geen zorgen te maken over tol. Wij vermijden altijd tol, alleen bij sommige bruggen kan je vaak niet anders (of je moet willen omrijden). Je hebt vakantie en geen haast toch?

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 05 mei 2020, 14:19

harryh schreef:
05 mei 2020, 09:45
@Marcel5050 eigenlijk stel je de vraag in het verkeerde draadje, jouw vraag gaat over zuidoosten ;)
Voor de kosten van toll-by-plate per verhuurder zie dit handige overzicht https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
En voor de route die je opgeeft is toll-by-plate voldoende, zie dit kaartje:
image.png

Een transponder kan alleen in het noordoosten nodig zijn.
Dit kaartje lijkt te zijn verouderd. North Carolina accepteert bijvoorbeeld de EZ-Pass en ook in Florida is-ie op sommige wegen geldig.

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 05 mei 2020, 14:28

Terpies schreef:
05 mei 2020, 11:11
Marcel5050 schreef:
05 mei 2020, 07:10
Het is deze kost die dus een groot verschil kan uitmaken tussen de verhuurbedrijven.
Je kunt ook prima door de US reizen zonder Tolwegen te gebruiken (en het is nog leuker ook). Je stelt je navigatie in op “avoid toll roads” en je hoeft je geen zorgen te maken over tol. Wij vermijden altijd tol, alleen bij sommige bruggen kan je vaak niet anders (of je moet willen omrijden). Je hebt vakantie en geen haast toch?
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar vooral in de stedelijke gebieden is het verstandig om een transponder te hebben. De kans is groot dat je vroeg of laat in een situatie komt waar je geen kant meer uit kan zonder transponder. Rondom DC kwam ik in zo'n situatie terecht waar ik maar één kan op kon en die mondde uit bij een EZ-Pass checkpoint. Dat leverde een boete van zo'n $80 op.

Vanwege COVID-19 zijn (vrijwel?) alle tolhuisjes in VA gesloten. Alleen de banen voor de transponder zijn nog open. Dat zal toch hoge(re) kosten met zich meebrengen als je dan via het verhuurbedrijf een rekening krijgt.

Ik ben ook nog een keer met een motorhome in Baltimore vast komen te zitten. Dit had niets met een transponder te maken, maar ik mocht met dat ding niet door tunnels. Na 's-avonds laat anderhalf uur gezocht te hebben naar een alternatieve route (m.b.v. een Garmin GPS, Google Maps, Apple Maps, en een heuse wegenkaart) hield ik het wel voor gezien. Ditzelfde kan echter gemakkelijk gebeuren met een personenauto zonder transponder.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 05 mei 2020, 15:24

Big Al schreef:
05 mei 2020, 14:19
Dit kaartje lijkt te zijn verouderd
Bedankt. Dat is het kaartje wat nu live staat bij Hertz. Maar eigenlijk is dat gelijk het antwoord LOL.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 05 mei 2020, 18:56

Big Al schreef:
05 mei 2020, 14:28
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar vooral in de stedelijke gebieden is het verstandig om een transponder te hebben. De kans is groot dat je vroeg of laat in een situatie komt waar je geen kant meer uit kan zonder transponder.
Ik heb nog nooit gezien in de US dat je niet gewaarschuwd wordt wanneer je voor de laatste keer van de weg af kunt slaan om de toll te vermijden. In stedelijke gebieden is het misschien wel even opletten, maar als je je navigatie gebruikt (met tolwegen uitgeschakeld) dan kun je bijna niet verkeerd rijden (tenzij je uiteraard zelf verkeerd rijdt).

Ook bij de turnpikes rond de grote steden is het inderdaad opletten, maar het is altijd mogelijk om de tolwegen te mijden.

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 05 mei 2020, 20:27

Ik zie toch echt wel met enige regelmaat dat het niet mogelijk is om de tol te vermijden. Dit gebeurt bijvoorbeeld als de laatste afrit is afgesloten vanwege een ongeval, weersomstandigheden, processies, bezoek van de president, een misdrijf, of werkzaamheden.

Het is ook vaak de vraag maar of het wel zin heeft om de tol te vermijden vanwege de extra tijd, brandstof, of kilometerkosten.

Overigens is de tol op veel plaatsen hier aanzienlijk lager dan ik in Europa zie. Soms maar een kwartje en dan kan ik 10-20 minuten te besparen.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 05 mei 2020, 20:40

Sorry, maar dat zijn echt uitzonderingen.... ook dan neem ik gewoon aan dat er wordt gewaarschuwd via apps zoals waze (werkt echt super in de US)... maar goed als jij gelijk wilt hebben, prima.

Ik rijd bijna nooit toll en heb nooit ergens gemerkt dat dit onmogelijk was om te vermijden.
Als je er woont zal het ongetwijfeld anders zijn, maar ik heb vakantie als ik er ben....en van die grote hoeveelheid extra kilometers of extra benzine valt echt reuze mee imho.

Marcel5050
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marcel5050 » 05 mei 2020, 21:01

Indien het niet is dat ik onderweg iets speciaal wil zien rijd ik liever tolweg wanneer ik een lange afstand moet doen.Is me minder vermoeiend en kan de tijdswinst die soms aanzienlijk is beter gebruiken op mjn bestemming maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 06 mei 2020, 00:49

Als je nog steeds je route aanhoudt die je hier eerder postte dan snap ik dat je zoveel haast hebt dat je tolwegen moet rijden om nog iets te zien...(maar er zullen sowieso niet veel tolwegen zijn op je route, maar dat terzijde). Het zullen veel interstates worden...

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 06 mei 2020, 17:14

Terpies schreef:
05 mei 2020, 20:40
Sorry, maar dat zijn echt uitzonderingen.... ook dan neem ik gewoon aan dat er wordt gewaarschuwd via apps zoals waze (werkt echt super in de US)... maar goed als jij gelijk wilt hebben, prima.

Ik rijd bijna nooit toll en heb nooit ergens gemerkt dat dit onmogelijk was om te vermijden.
Als je er woont zal het ongetwijfeld anders zijn, maar ik heb vakantie als ik er ben....en van die grote hoeveelheid extra kilometers of extra benzine valt echt reuze mee imho.
Nou, dan moet ik maar bij jou in de leer :lol:

Wat betreft de kosten, die worden hier over het algemeen op $0,50-$0,60 per mijl gezet (waardevermindering, onderhoud, reparaties, brandstof, slijtage, enz.). Hiervoor bepaalt de Amerikaanse belastingdienst elk jaar het tarief dat werkgevers belastingvrij kunnen vergoeden en belastingbetalers kunnen opgeven als aftrekpost als het niet vergoed wordt.

Met andere woorden, zelfs één extra mijl kost meer dan $0,25 tol.

Om het over de koolstofvoetafdruk nog maar niet te hebben, al liggen de meeste Amerikanen daar niet wakker van.

Overigens vermijd ik regelmatig tolwegen en autosnelwegen, maar alleen als het mooier rijden is of vanwege files.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 06 mei 2020, 18:53

Oké dan even een actueel voorbeeld uit mijn praktijk:

Onze jongste woont in Wichita, zijn schoonouders in Kansas City.

199 mijl via Toll in 3 uur 2 minuten plus $12,50 toll (met K-pass $9,25)
207 mijl zonder toll in 3 uur en 12 minuten

Het kan dus prima.

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 06 mei 2020, 22:19

Klopt, maar dan heb je het niet over de (stedelijke) gebieden in Noordoost Amerika...

De situatie in Kansas gaat ook op voor Colorado. De enige tolweg die we daar wel eens namen was naar de luchthaven in Denver als we anders te laat zouden komen.

Probeer in New York City maar eens de tolbruggen en/of tunnels te vermijden. Zelfs in landelijke regio's kan het moeilijk worden. Neem bijvoorbeeld New Hampshire en Maine...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer