Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door harryh »

"vermijdt tolwegen" kiezen in je routeplanner en dan kijken of de route dan niet uren langer wordt is meestal een goede optie ;)
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Roosuithoorn »

Ik heb voor begin september voor 14 dagen een auto gehuurd bij Dollar. Wij gaan vanuit Boston eerst naar Cape Cod en daarna via de kust omhoog om via de Green- en White Mountains weer naar Boston terug te keren. Ik begrijp nu dat we beter geen transpoder kunnen huren voor deze reis. Voorheen deden we dat wel altijd. Maar bij Dollar wordt dat dus een dure grap. Volgens mij komen we alleen bij Boston een tolweg tegen. Klopt dat?
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Marcel5050 »

Heb dit al eens gevraagd maar was toen waarschijnlijk nog te nieuw,heeft er ondertussen al iemand ervaring met de Visitor Toll Pass welke nu in Florida zou te koop zijn?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door chippie777 »

Roosuithoorn schreef:
07 aug 2019, 08:52
Ik heb voor begin september voor 14 dagen een auto gehuurd bij Dollar. Wij gaan vanuit Boston eerst naar Cape Cod en daarna via de kust omhoog om via de Green- en White Mountains weer naar Boston terug te keren. Ik begrijp nu dat we beter geen transpoder kunnen huren voor deze reis. Voorheen deden we dat wel altijd. Maar bij Dollar wordt dat dus een dure grap. Volgens mij komen we alleen bij Boston een tolweg tegen. Klopt dat?
De tolweg loopt redelijk door, je zou in je navigatie tolwegen vermijden kunnen instellen. Dit houdt in dat je vanuit de luchthaven eerst naar het noorden moet rijden omdat de luchthaven direct aan de tunnel ligt waar je tol voor moet betalen. Je kunt dit van te voren ook bekijken op google maps. Wanneer je door onder opties tolwegen vermijden aan zet kun je het verschil tussen met en zonder tolwegen zien.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Roosuithoorn »

chippie777 schreef:
07 aug 2019, 16:57
Je kunt dit van te voren ook bekijken op google maps. Wanneer je door onder opties tolwegen vermijden aan zet kun je het verschil tussen met en zonder tolwegen zien.
Ah, ik wist niet dat dat ook bij google maps een optie was. Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt perfect. Bedankt voor de tip! Nu maar hopen dat het ook een optie is op mijn navigatiesysteem, maar daar ga ik wel van uit.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door chippie777 »

Kijk eens naar Sygic voor de smartphone. Daar kan je het zeker uitzetten.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Bij wade en google maps kan dit ook gewoon middels de optie “vermijd tolwegen”
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Marcel5050 schreef:
07 aug 2019, 14:38
Heb dit al eens gevraagd maar was toen waarschijnlijk nog te nieuw,heeft er ondertussen al iemand ervaring met de Visitor Toll Pass welke nu in Florida zou te koop zijn?
Je koopt de pas niet, maar kunt hem gratis ophalen op MCO.
De enige voorwaarde is dat je een auto huurt en inlevert op MCO.

https://visitortollpass.com/
Reserve Visitor Toll Pass™ for FREE during the pilot phase for travel throughout Florida.

Step 1: Reserve Visitor Toll Pass™
Hit the ground running when you arrive in Florida. Reserve your pass online now for your next trip.

Step 2: Pick up Visitor Toll Pass™ at Orlando International Airport
Upon arrival, look for the Visitor Toll Pass™ counter on the rental car level of the airport.

Step 3: Explore and Enjoy
Use Visitor Toll Pass™ for nonstop toll travel throughout Florida. Simply hang the pass from your rearview mirror* and GO! Use Visitor Toll Pass™ in all electronic and express lanes. Works everywhere you see E-PASS, SunPass, or LeeWay.

Step 4: Return Visitor Toll Pass™ at Orlando International Airport
Remove your pass from your rental car when you return and drop it in one of the Visitor Toll Pass™ return dropboxes or at the airport counter.

Step 5: Tolls Charged to Credit Card
The credit card you provided will be billed within 3 days of the conclusion of your trip.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Bianca B »

Wij hebben in januari 2017 in Florida op Toll by Plate een account gemaakt en met creditcard betaald. Werkt perfect.
Ik moet nog uitzoeken of we bij New York ook met Toll by Plate( zelfde account) kunnen betalen. Ben bang van niet !
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
07 aug 2019, 21:06


Reserve Visitor Toll Pass™ for FREE during the pilot phase for travel throughout Florida.

Step 1: Reserve Visitor Toll Pass™
Hit the ground running when you arrive in Florida. Reserve your pass online now for your next trip.

Step 2: Pick up Visitor Toll Pass™ at Orlando International Airport
Upon arrival, look for the Visitor Toll Pass™ counter on the rental car level of the airport.

Als ik het zo lees kan het dus enkel in Orlando airport en niet in Miami waar ik toe kom.
wpoortman
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door wpoortman »

Goedemiddag,

Ik heb het hele topic doorgenomen maar zie door de opties het bos niet meer :P

Wij gaan over een week een roadtrip door Florida state maken. We hebben een huur auto bij Hertz, waar ik inmiddels van weet dat ik vooraf moet vragen of ze extra kosten in rekening brengen voor de tolwegen. Klopt dit of hoef ik me daar niet druk over te maken?

Tweede vraag is vooral, moet ik een Sunpass aanschaffen bij aankomst of moeten we gewoon alle tolwege vermijden? We hebben namelijk (echt Hollanders) geen zin in onverwachte extra kosten die we hadden kunnen voorkomen.

Een stukje advies is erg welkom :roll:

Met vriendelijke groet
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Hertz werkt met toll-by-plate hier hoef je niks voor te doen. Per dag dat je een tolweg gebruikt betaal je in dit systeem $5.95 plus je toll wat je rijdt. Dit wordt van je bij de huur gebruikte cc achteraf in rekening gebracht. Per huur periode betaal je elke dag die $5.95.

De andere optie is dat je in je navigatie aangeeft om toll roads te vermijden, dat is sowieso meestal goed te doen (behalve bij sommige bruggen ontkom je er niet aan).

Een Sunpass transponeer aanschaffen is duurder als dit de enige keer is dat je naar Florida gaat. Als je vaker van plan bent kan het een goede aanschaf zijn.

Ik rijd al jaren in de US en heb bijna altijd prima de tolwegen kunnen vermijden, dus zo lastig is dat niet.
Laatst gewijzigd door Gast op 18 aug 2019, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
wpoortman
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door wpoortman »

Terpies schreef:
18 aug 2019, 17:32
Hertz (net als National trouwens) werkt met toll-by-plate hier hoef je niks voor te doen. Per dag dat je een tolweg gebruikt betaal je in dit systeem $3.95 plus je toll wat je rijdt. Dit wordt van je bij de huur gebruikte cc achteraf in rekening gebracht. Per huur periode betaal je maximaal 5 dagen die $3.95, ook al rijd je elke dag toll roads.

De andere optie is dat je in je navigatie aangeeft om toll roads te vermijden, dat is sowieso meestal goed te doen (behalve bij sommige bruggen ontkom je er niet aan).

Een Sunpass transponeer aanschaffen is duurder als dit de enige keer is dat je naar Florida gaat. Als je vaker van plan bent kan het een goede aanschaf zijn.

Ik rijd al jaren in de US en heb bijna altijd prima de tolwegen kunnen vermijden, dus zo lastig is dat niet.
Super thanks!

Vraag ik dat nog even voor de zekerheid, bij aankomst, na (Hertz).
Komt er dus +/- $20,- + tol kosten bij.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Ik zal post even editen, bij Hertz is het systeem anders: https://www.hertz.com/rentacar/products ... d%20States

Je betaalt bij Hertz $5.95 per dag dat je toll rijdt, en daar zit geen limiet aan, dus gebruik je 14 dagen tol wegen dan wordt het bedrag 14 keer gerekend. Dan kan een Sunpass transponder ineens best voordelig zijn.

Bij National is het wel $3.95 en max 5 dagen. https://www.nationalcar.com/en/support/ ... tions.html
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door harryh »

@wpoortman ik ben nu weer in Florida en heb bij Hertz gehuurd.
Je kunt de meeste tolwegen in Florida prima omzeilen, even "vermijd tolwegen" aanzetten in je navigatie. En voor die paar keer dat het niet of moeilijk te vermijden is zou ik de kosten bij Hertz voor lief nemen. Zoals al eerder gezegd is National een betere keuze als je tol niet kunt vermijden, bijv. in het noordoosten.
wpoortman
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door wpoortman »

Terpies schreef:
18 aug 2019, 17:50
Ik zal post even editen, bij Hertz is het systeem anders: https://www.hertz.com/rentacar/products ... d%20States

Je betaalt bij Hertz $5.95 per dag dat je toll rijdt, en daar zit geen limiet aan, dus gebruik je 14 dagen tol wegen dan wordt het bedrag 14 keer gerekend. Dan kan een Sunpass transponder ineens best voordelig zijn.

Bij National is het wel $3.95 en max 5 dagen. https://www.nationalcar.com/en/support/ ... tions.html
harryh schreef:
18 aug 2019, 19:06
@wpoortman ik ben nu weer in Florida en heb bij Hertz gehuurd.
Je kunt de meeste tolwegen in Florida prima omzeilen, even "vermijd tolwegen" aanzetten in je navigatie. En voor die paar keer dat het niet of moeilijk te vermijden is zou ik de kosten bij Hertz voor lief nemen. Zoals al eerder gezegd is National een betere keuze als je tol niet kunt vermijden, bijv. in het noordoosten.
Hele fijne informatie, dank voor jullie tijd en moeite! Ik ga denk ik hoe dan ook even informeren op het moment dat ik de auto ga ophalen. Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat het er een beetje om zit of je nu een Sunpass neemt of die enkele tol dagen accepteerd.

We gaan zeker jullie advies opvolgen en de tol-wegen mijden dankzij navigatie.
Gast

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Gast »

Tja je bent op vakantie toch?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door harryh »

@wpoortman ik heb een Sunpass transponder, zit hier alweer 1,5 week, net even in de app gekeken, is nog niet gebruikt ;)
wpoortman
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door wpoortman »

tanteto schreef:
18 aug 2019, 22:05
Hou er dan ook rekening mee dat de reistijd kan toenemen omdat je moet omrijden, of via drukkere wegen gaat.
We zijn op vakantie en vinden het niet erg om iets van in-land te gaan om het zo maar te noemen :) ik denk dat het en-en is op het moment dat ik een Sunpass ga aanschaffen al daar. Dus voor nu gewoon bij aankomst vragen bij Hertz hoe het zit en vooral lekker de tol-wegen vermijden.

Heb ik nog een vraag wat volgens mij prima binnen het topic past, namelijk hoe het zit met parkeerkosten bij hotels. Ik weet dat hotels het er soms bij aanbieden, maar wat raden jullie aan om te doen. Is het beter om ergens een lokale parkeergarage o.i.d. op te zoeken of zo dicht mogelijk bij de hotels proberen te parkeren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer