Ervaringen Norwegian Airline

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
iris kranenbur
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 okt 2006, 14:16

Ervaringen Norwegian Airline

Bericht door iris kranenbur »

Dag allemaal,

Eind juli wil ik vanuit A'dam naar NY vliegen; directe vlucht en geen ochtendvlucht. Ticketprijzen zijn dan wel erg duur, maar dat is niet anders. De goedkoopste optie is Norwegian Airlands: ca. 779 euro via Cheap Tickets. Excl bagage, maaltijden en boekingskosten. Bij elkaar kom je pp op zo'n 1000 euro uit.

Heeft iemand ervaring met Norwegian Airlanes? Zijn dat prettige vluchten? Ik lees dat het een budgetmaatschappij is, maar voor 1000 euro noem ik dat geen budget haha.

Ben benieuwd naar de ervaringen!

Tnx iris
iris kranenbur
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 okt 2006, 14:16

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door iris kranenbur »

Heb nu even via Norwegian zelf gekeken en daar is het wat goedkoper: incl bagage, maaltijden en zelf plaatsen kiezen iets onder de 900 euro pp.

Ben benieuwd naar de ervaringen hier met deze maatschappij!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door sanook »

Zelf geen ervaring hiermee en zie ook weinig/geen ervaringen hier op het forum. Op zich is eind juli een dure periode zo te zien, houd er wel rekening mee dat Norwegian niet tot een alliantie behoort dus als er ergens een vertraging optreedt zijn er weinig/geen alternatieven.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door Division »

Norwegian Airlaine
Norwegian Airlanes
Norwegian Airlands

Het is Norwegian of Norwegian Air Shuttle. Ik heb er alleen binnen Europa mee gevlogen in een 737. Dat was een prima ervaring met voldoende beenruimte en moderne vliegtuigen. Naar NYC vliegen ze vanaf Schiphol met een Dreamliner.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door harryh »

Is te vergelijken met TUI, vrij basic, en zoals al gezegd net als TUI geen onderdeel van een alliantie. Gaat er wat mis dan heb je weinig alternatieven. Zou het persoonlijk niet die prijs waard vinden. Zijn er geen Delta/KLM mogelijkheden voor dat geld? Ik zie bv een rechtstreekse vanaf Brussel met Delta voor 883,-.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door Frasi »

Zelf zou ik niet snel €1000 willen betalen voor een vlucht naar NY. Zeker niet met een budget airline als Norwegian.
Afgelopen maart betaalde ik €401 (OK; met Thalys vanaf Brussel en dan rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol).
Voor hetzelfde bedrag (vanaf €950) kan je ook met KLM. Of wellicht nog goedkoper als je iets flexibel bent met dag/overstap/vertrektijd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
iris kranenbur
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 okt 2006, 14:16

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door iris kranenbur »

Hoi allemaal,

Heb inmiddels geboekt: 900 euro per ticket met Norwegian. Dit is incl bagage, maaltijden en plaatsen uitzoeken. En goede vliegtijden. De optie die erna kwam was KLM, maar was stukken duurder (1150 ca.). Is nu eenmaal een dure periode en de enige periode waarin ik kan!
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door appelsap »

Zijn er inmiddels mss al meer ervaringen met Norwegian? Ik zie nu een mooie aanbieding voor 370 euro naar NY incl koffer (zonder overstap) dus ik ben wel benieuwd naar de service?
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door US-fanboy »

Heb met Norwegian gevlogen en is me prima bevallen.

Edit: was van Miami naar Amsterdam via Oslo na een cruise.
Kwam goed uit dat ze enkele reizen doen voor weinig geld.
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Re: Ervaringen Norwegian Airlaine

Bericht door appelsap »

Bedankt voor je berichtje maar inmiddels besloten om voor dezelfde prijs met United te gaan.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Ervaringen Norwegian Airline

Bericht door Renée76 »

wij zijn vorig jaar met norwegian gevlogen en drama. de toestellen waren prima, het eten was prima maar alle koffers kwijt.
het heeft 2 weken geduurd voordat we het eerste koffer kregen en het tweede is nooit in amerika aangekomen.
contact krijgen met ze was erg moeizaam, reageerde nergens op. pas toen we openbaar gingen op social media met het verhaal kwam er een reactie en werd het opgelost.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer