Ervaring StarRv (of Apollo)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Susanne15
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2018, 17:20

Ervaring StarRv (of Apollo)

Bericht door Susanne15 »

Ik ga in de zomervakantie met de Perseus van StarRv op pad. Heeft iemand ervaring met deze verhuurder? Of met Apollo? Ik begreep dat Star rv een onderdeel van Appolo is.
Michiel00
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2018, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaring StarRv (of Apollo)

Bericht door Michiel00 »

Beste Susanne,

Wij hebben recent een camper gehuurd bij Apollo, opgehaald en teruggebracht in Las Vegas. Toegegeven; een hele mooie camper met weinig kilometers. We hebben er een prachtige reis mee gemaakt. De ervaring met Apollo zelf was echter zeer negatief. Wellicht dat andere ophaalpunten beter zijn, check vooral ook even op google maps de recensies van de ophaalpunten.

Onze ervaring begon al met het maken van een afspraak om de camper op te halen (zoals wordt voorgeschreven op de website van Apollo). Het bleek niet mogelijk om een specifieke tijd af te spreken, ons werd alleen verteld dat we na 12:00 uur pas konden komen. Omdat we op tijd weg wilden met de camper, waren we stipt om 12:00 uur aanwezig. Vervolgens hebben we echter vier uur (!) moeten wachten tot we geholpen werden. De vrouw aan de balie vertelde ons nota bene dat dit de dagelijkse gang van zaken is! Het blijkt inderdaad dat we geen uitzondering zijn, want als ik nu naar de recensies op Google.Maps kijk bij het ophaaladres in Las Vegas (5837 Boulder Hwy, Las Vegas) blijkt dat ze een 2.7 scoren en regent het klachten over de lange wachttijden en slechte service. Het blijkt zelfs dat sommige klanten nog langer hebben moeten wachten.

Toen we dan eindelijk aan de beurt waren moesten we binnen 10 minuten de formulieren tekenen en de financiële zaken afhandelen. We hadden echter nog wat vragen over de onverwachte extra kosten en ook wilden we op hoofdlijnen even lezen waar we voor tekenenden in het contract. Maar we werden onder druk gezet om zo snel mogelijk te tekenen en ons werd zelfs letterlijk gezegd dat we het kantoor uit moesten. We voelden ons hier enorm onprettig bij, zeker aangezien we de indruk kregen dat dit het moment was waar Apollo nog extra aan ons probeerde te verdienen. Zo werd er 75 euro aan schoonmaakkosten in rekening gebracht, met de vermelding dat het inderdaad nergens op de website of in het contract stond, maar dat het standaard kosten zijn voor alle klanten en dat we het gewoon moesten betalen. Dat in combinatie met het feit dat we niet goed wisten waar we voor tekenden gaf ons al met al een heel onprettig en onveilig gevoel dus.

Bij het inleveren van de camper werden we gelukkig direct geholpen. Bij het afrekenen van de extra kosten werd ons echter 11,5 uur generator gebruik in rekening gebracht. Gelukkig had ik gezien dat de teller al op 10 uur stond toen we de camper meenamen. De vrouw hield vol dat dit niet mogelijk was, waarop ik haar het formulier heb laten zien dat we getekend hebben bij het ophalen van de camper, waarop de teller van de generator inderdaad al op 10 uur stond. Daarop streepte ze zomaar het getal op ons getekende formulier door en vermeldde ons dat het een foutje moet zijn geweest bij het ophalen omdat de computer 11,5 uur aan zou geven! Hierop zijn wij uiteraard heel kwaad geworden en hebben we met veel volhouden uiteindelijk alleen de daadwerkelijke 1,5 uur hoeven te betalen. Het bleek echter dat ze de kosten al van onze borg had gehaald en dat ze het nu samen met het restant van de borg terug ging storten. Wij hadden hier natuurlijk al lang geen vertrouwen meer in en ze heeft ons op de factuur nooit duidelijk uit kunnen leggen dat we onze borg inderdaad terug gestort hadden gekregen. Toen ik vervolgens mijn originele getekende documenten terug vroeg, hield vol dat het haar formulieren waren en dat ik alleen een kopie mee mocht krijgen. Daarop heeft ze eerst nog geprobeerd 2x hetzelfde formulier te kopieren en mee te geven. Wederom een heel vervelend gevoel dus toen we het kantoor weer werden uitgewerkt. Uiteindelijk lijkt het er gelukkig op dat het wel goed is gegaan met de betalingen.

Kortom een hele vervelende ervaring dus met de 'service' van Apollo bij het ophaalpunt in Las Vegas. Gezien de reviews op Google lijkt onze ervaring geen uitzondering te zijn.

Kort samengevat;
- Geen afspraak mogelijk
- Zeer lange wachttijden (4 uur of meer is geen uitzondering)
- Onverwachte extra kosten bij het ophalen
- Onterechte extra kosten bij het inleveren
- Bij het tekenen en betalen wordt er druk uitgeoefend
- Getekend contracten worden zomaar aangepast en niet meer teruggegeven

Mijn advies:
- Zorg dat je zo vroeg mogelijk in de ochtend bij het ophaalpunt bent, ondanks dat ze je wat anders vertellen
- Bereid je goed voor en weet waar je voor gaat tekenen en wat je wel en eventueel al verzekerd hebt
- Neem de tijd voor het afhandelen en laat je niet onder druk zetten, het gaat immers om flinke bedragen
- Zorg dat je bij het inleveren de formulieren bij je hebt die je hebt meegekregen bij het ophalen en let er op dat je niet zomaar extra's betaald
- Geniet van een prachtige reis! En laat je niet teveel afschrikken door de formaliteiten (en onze negatieve ervaring) :-D

Alle positieve reviews en tips zal ik komende ook nog op deze website achterlaten, maar ik wil je dit alvast graag meegeven! Waar ga je naartoe?
sanwinters
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 apr 2016, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring StarRv (of Apollo)

Bericht door sanwinters »

Onze ervaring voor het ophalen van de camper bij Apollo was ook niet best. We hebben nog langer dan 4 uur moeten wachten. Alle Amerikanen waren op een gegeven moment weg en alleen de Europeanen waren nog over.
Het type camper dat wij gehuurd hadden was niet aanwezig, alleen een kleiner type. Ze wilden geen geld teruggeven. Uiteindelijk hebben we dat we gekregen na tussenkomst van Tioga Tours, waar wij geboekt hadden. Ook nog een kleine tegemoetkoming voor het lange wachten.
BIj het terugbrengen van de camper ging alles supersnel en was er ook helemaal niemand om een camper te huren.
Ons idee: in planning zijn ze niet zo goed of gewoon slecht.

De camper zelf was prima en had weinig mijlen op de teller staan. Niet alles van de gehuurde inventaris was aanwezig, maar na overlegging van de bonnetjes kregen we dit bij inlevering teruggestort op de creditcard
Els56
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2016, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring StarRv (of Apollo)

Bericht door Els56 »

Wij hebben vorig jaar wel een goede ervaring gehad met Star RV. Wij hebben de camper opgehaald in San Francisco en ingeleverd in Las Vegas. Wij hebben opgehaald op zaterdag en waren daar met openingstijd. We kregen een nummertje en de tv met instructievideo werd voor ons aangezet. Zodra de eerste drie de film hadden gezien en alles hadden ingevuld werden we meegenomen naar een camper voor een instructie ter plekke. Daarna werd ieder naar de eigen camper gebracht en na inspectie konden we vertrekken. Bij het terugbrengen in Las Vegas was het duidelijk een ander verhaal. Inspectie was binnen 5 seconden gebeurd, we kregen een ondertekend formulier mee en moesten naar binnen, daar was het inderdaad druk met mensen. Wij als terugbrengers kregen voorrang en alles qua borg enzo was binnen 5 minuten geregeld. Wij gingen toen naar buiten om te wachten op de taxi, daar stonden ook nog heel wat mensen te wachten op hun camper. Lijkt hier inderdaad niet goed georganiseerd te zijn. Wij hebben onderweg nog een keer gebeld met de helpdesk, omdat we de zwartwatertank niet leeg kregen en dat werd ook netjes opgelost(bleek nog een extra knop te zijn die we moesten indrukken). Ik denk dus dat je vooral moet vermijden om op te halen in Las Vegas, maar wat ons betreft een goede verhuurder.
MvB2016
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016, 19:37
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring StarRv (of Apollo)

Bericht door MvB2016 »

Hi,

Wij hebben in 2016 een camper opgehaald en ingeleverd in LA, bij Apollo. Wij zijn uitstekend geholpen en kregen een bijna nieuwe camper mee. Enige nadeel was, dat hun telefonische vragenlijn lastig te bereiken is, maar ze bellen je wel terug. Ik zou er zo weer een bij hen huren. Deze zomer halen we een camper op in Seattle, echter nu voor Road bear gekozen ivm de slechte recencies van Apollo in Seattle. Ben erg benieuwd naar de verschillen.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer