Waar op letten bij auto huren?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Charlot84
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2018, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Charlot84 »

Ik weet dat er al heel veel over geschreven is over dit onderwerp, toch heb ik nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Als ik op de site van Rentalcars kijk dan kan ik een normale auto huren voor 350,- voor 17 dagen.
Dit is incl:

Diefstalbescherming
Cascoschadevermindering
Lokale belastingen
Premie locatietoeslag

Maar is dit voldoende? Wat als ik een ongeluk oid krijg?

En daarnaast kan ik voor 7,43 nog een verzekering afsluiten voor lekke banden, zonder benzine komen te staan, wegsleepregeling etc etc. Maar is dit echt nodig? Regelt de verhuurder dat niet sowieso.

Al met al, ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand me helpen?
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je dit topic al gelezen? En dan met name het eerste bericht?
En heb je op de site van rentalcars ook gekeken naar de voorwaarden van de verhuurder?
Daar staan zaken als CDW, SLI etc.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 apr 2018, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlot84
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2018, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Charlot84 »

Ja heb ik gelezen, maar dat beantwoord niet helemaal mijn vragen.
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Martin & Marianne »

Een verhuurder regelt natuurlijk niets als je zonder benzine komt te staan. Het is aan jou of je zaken als geen benzine, verloren sleutels etc wilt verzekeren.

Marianne
Charlot84
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2018, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Charlot84 »

Zaken als mezelf buiten sluiten of zonder benzine komen te staan vind ik niet zo spannend. Dat heb ik zelf in de hand. Maar als de auto onderweg stuk gaat of een van de banden moet vervangen worden, dan ontvang ik graag hulp. Ik vind het alleen wat frappant dat je daar dan extra voor moet betalen.
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft niet te betalen voor schade. Daarom verwees ik naar de voorwaarden van de verhuurder. Daar staat bijvoorbeeld CDW bij.
Ik weet niet hoe het gaat als je een lekke band niet zelf vervangt maar laat vervangen.
In principe heb je alles wat je nodig hebt aan erzekeringen als je vanuit Nederland een auto huurt.
De extra verzekering (ook wel roadside assistance genoemd, daar kun je eens op zoeken op het forum) is optioneel.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Pete.Z »

Als de auto “stuk” gaat kan je gewoon de verhuurder bellen en halen ze je op, en krijg je een andere auto.
Lekke banden zal je zelf op moeten lossen, dus zorg dat je een wiel kan wisselen, en dat je een huurwagen uitzoekt met reservewiel.
Als je dat niet wil of kan, is die roadside assistance niet zo gek, maar wel redelijk prijzig, en vaak nog met kleine lettertjes waarin b.v. afgelegen gebieden zijn uitgesloten van hulp.

Je andere optie is om zelf iets te regelen bij lek rijden, een lokale garage of tow company bellen, maar dat is ook niet goedkoop, zeker niet voor klanten die ze toch maar één keer zien......
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Dakloze »

Pete.Z schreef: Je andere optie is om zelf iets te regelen bij lek rijden, een lokale garage of tow company bellen, maar dat is ook niet goedkoop, zeker niet voor klanten die ze toch maar één keer zien......
Dat werkt hier idd ietsje anders dan in Nederland. In Nederland bel je de wegenwacht. Dan komt er iemand in zo'n geel wagentje wiens doel het is om je weer op weg te helpen. Hier komt er een man in een sleepwagen, wiens doel het is om je af te slepen, a $9 per mile (tenminste, hier in CA.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door sanook »

Dit had toch gewoon in het standaard autoverhuur topic gekund ?
Gast

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Gast »

Bovendien is dit geen unieke vraag, dus met een beetje zoeken in het forum was deze vraag al lang beantwoord.
Charlot84
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2018, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door Charlot84 »

Zoals ik in mijn post al aangaf, ik heb gezocht en kon geen antwoord op mijn vraag vinden. Eigenlijk heb ik die nu nog steeds niet..

Het is uiteraard niet mijn doel om onnodige topics te openen ;)
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door babarage »

Als je het antwoord op je vraag nog niet hebt dan begrijpen we je vraag denk ik niet. Je bent verzekerd bij ongelukken. Als de auto mechanische klachten krijgt helpt de verhuurder. Rij je lek dan moet je het zelf oplossen. Welke situatie denk je nog meer aan?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Waar op letten bij auto huren?

Bericht door SpaceAce »

Wij hebben tot twee keer toe met een lekke band gestaan. En één keer onze ruit kapot. We hadden hiervoor geen aparte verzekering afgesloten. We hebben zonder extra kosten de auto om mogen wisselen. Wel moesten we zelf de band verwisselen met 'het thuiskomertje' (de reservewiel dus).

De eerste keer verwisselen ging soepel en snel (midsize SUV). Maar de tweede keer (fullsize SUV) werd wat ingewikkelder. Gelukkig dat een voorbijganger ons hielp. Toen is overigens ook de ruit aan de bestuurderskant gesprongen.

Maar na een telefoontje met Alamo, en de dag later de wissel van auto's bij een vestiging, was alles prima geregeld. Waarschijnlijk krijg je met een road-assistent verzekering, de mogelijkheid om de auto af te laten voeren en dus niet zelf te hoeven wisselen??? Geen idee.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer