Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Bryan89
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 feb 2014, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door Bryan89 »

Hallo Amerikakenners,

in juli/augustus gaan wij op vakantie naar noord-oost Amerika. We beginnen in Chicago waar we vervolgens naar Washington DC rijden per auto. Vervolgens gaan we naar New York op 6 augustus met 5 volwassenen.

Nu vraag ik me af. Wat zouden jullie doen? Per auto naar New York en hem vervolgens daar direct inleveren? of per Amtrak trein?

Wat zouden jullie doen? Waneer zouden wij de mooiste "views" hebben?

Daarnaast waar dien ik op te letten bij het eventueel boeken van Amtrak tickets?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door roelb »

Ik zou het gewoon van de kosten laten afhangen. Met 5 mensen kan een auto, zeker in de richting Washington -> NYC al snel voordeliger zijn.

Reken op ca $100 pp voor de trein.

Voor een dag een auto DCA - New York (een willekeurige downtown locatie) ben je $290 kwijt voor een standard SUV ($317 voor full size SUV) inclusief one-way fee. Vanaf Union station betaal je net iets meer.

Tel daar brandstof en tol bij op en je zult rond de $400 kwijt zijn om het ritje per auto te doen. Als de trein dus meer dan $80pp is dan loont het sowieso om een auto te pakken. Je kunt dan eventueel nog een detour maken (Gettysburg?). Maar goed, de trein is wel erg relaxed en je staat in 4 uur in hartje NYC. Aan de andere kant, een auto kan je ophalen en de rest inclusief bagage oppikken voor de deur van je hotel. En eerst alles afdroppen bij je nieuwe hotel voordat je de auto weer inlevert. Ook wat waard..

Overigens zijn kleinere auto's (tot midsize) beduidend goedkoper. Als je het er op waagt dat je met z'n vijven iets vindt waar je - inclusief bagage - in past dan kun je al voor $127 een midsize huren bij Hertz, inclusief alle kosten. Dat is dus of een midsize, of uitzoeken uit de Gold aisle (of eventueel 5-star of presidents circle als je die status hebt). Vaak staat er wel een SUV of minivan in.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door mtl »

Waar je op moet letten bij boeken van tickets bij Amtrak is dat je zo vroeg mogelijk boekt.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door vinceG »

Ik zou absoluut de auto nemen en dan een klein stukje om via pennsylvania en dan door amish country.
Dan zie je het meeste!
De VS is gemaakt voor de auto zeg ik altijd en Openbaar vervoer is op sommige stukken prima, maar verwacht geen prachtige routes.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door Frasi »

Als je toch al een huurauto hebt (en toch al een one-way fee moet betalen), zou ik ook met de auto gaan. Zal in kosten minder schelen (1 of 2 dagen huur en andere inleverlocatie) en minder gedoe met je bagage.
Zoals al gezegd via Amish country (dagje extra) en lekker met de auto naar het hotel rijden. Daar bagage afgeven en bijrijders afzetten en dan de auto inleveren. Als het meezit kan dat ook ergens dichtbij.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
benoitbelgium
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2013, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door benoitbelgium »

Bryan89 schreef:Hallo Amerikakenners,

in juli/augustus gaan wij op vakantie naar noord-oost Amerika. We beginnen in Chicago waar we vervolgens naar Washington DC rijden per auto. Vervolgens gaan we naar New York op 6 augustus met 5 volwassenen.

Nu vraag ik me af. Wat zouden jullie doen? Per auto naar New York en hem vervolgens daar direct inleveren? of per Amtrak trein?

Wat zouden jullie doen? Waneer zouden wij de mooiste "views" hebben?

Daarnaast waar dien ik op te letten bij het eventueel boeken van Amtrak tickets?
Hoi!

Wij hebben dit voor een weekendje gewoon met Flixbus en/of Greyhound gedaan. Was een erg goedkope oplossing. Niet súper comfy, maar we hadden stoelen gereserveerd op de dubbeldekker aan het grote raam vanvoor. Plaats genoeg. Veel voor omver om geld uit te sparen, money well spent in New York.

Was een rit van ongeveer zes uur, viel echt wel mee.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door Marcopstal »

Wil je dit per sé in één rit doen ? Er zijn immers onderweg ook nog wel zaken te zien, zoals bvb Philadelphia waar toch een stuk van de historie van de VS te bezichtigen is.

Door de trein te nemen ga je denk ik in ieder geval niet besparen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door CAM1984 »

De Amtrak zal inderdaad niet voordeliger zijn dan autohuur. De Megabus zou dat wel kunnen zijn. 2,5 jaar geleden NYC-Washington gedaan voor zo'n 20 dollar per persoon. Het vastleggen van de stoelen (dubbeldekker, voorin) was geloof ik duurder dan het busticket pp :lol:
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Bryan89
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 feb 2014, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door Bryan89 »

Thnx mensen voor de info.
We hebben er toch voor gekozen om deze rit per auto te doen aangezien we dan de vrije hand hebben om te stoppen waar we willen en eventueel op de route nog zaken te bezoeken. Daarnaast lijkt het ons inderdaad heel gemakkelijk om met de auto alle spullen te droppen bij ons hotel in Manhatten om vervolgens de auto in te leveren.


Ik zie in de reacties een paar zaken voobijkomen die mij weinig zeggen Roel zegt:
Je kunt dan eventueel nog een detour maken (Gettysburg?)
Is dit de moeite waard? waarom zouden we hier langs moeten rijden?

Vince zegt
k zou absoluut de auto nemen en dan een klein stukje om via pennsylvania en dan door amish country.
Welke route is dat dan precies?

alvast bedankt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door roelb »

Gettysburg: denk even terug aan de geschiedenislessen op de middelbare school toen het over Noord Amerika ging..

https://www.nps.gov/gett/index.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Gettysburg
Bryan89
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 feb 2014, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door Bryan89 »

Gettysburg: denk even terug aan de geschiedenislessen op de middelbare school toen het over Noord Amerika ging..
Beste Roel. Dat snap ik vandaar mijn vraag of het de moeite waard is!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Washington DC -- NY| Amtrak of per Auto?

Bericht door roelb »

Tja.. dat is persoonlijk natuurlijk. Als die Amerikaanse historie je interesse heeft dan is Gettysburg super interessant. Heel veel informatie in het visitor center, het huis van Eisenhower, etc. De begraafplaats is erg indrukwekkend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer