Pagina 4 van 5

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 09 apr 2018, 16:20
door roelb
Dat klopt. Gaf ik ook al aan in mijn eerdere post: "De Nederlandse BV is trouwens gevestigd op een adres in Amsterdam waar virtual office diensten worden aangeboden, het is dus een zogenaamde postbus-firma. Ga er maar vanuit dat er alleen maar mensen zijn in Zweden."

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 09 apr 2018, 20:41
door Pete.Z
Tinus1955 schreef:https://nl.trustpilot.com/review/www.supersaver.nl
3.385 reviews en een 5.9. Lekker generaliserend dus Pete.Z. En de meeste klachten gaan over de vele Upsell opties en de telefonische helpdesk die niet in het Nederlands is ("Help!!!" voor de ANWB/Kassa/Radar mensen die dan ook vaak moeten bellen omdat ze zelf een foutje hebben gemaakt in het boekingsproces!)

Oh, wat onnozel van mij.
Een 5.9 gemiddeld, nee, daar zou ik met een gerust hart boeken! :roll:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 09 apr 2018, 21:46
door Tinus1955
Ja, je kan ook veilig thuis blijven. Loop je nog minder gevaar en toegeven is ook moeilijk. :clap:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 08:56
door Vin.cent
En is er al een oplossing gekomen?

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 10:34
door Souraia
Nou gisteren heeft mijn neef gebeld en toen werd hem verteld of hij de tickets wilde of het geld. Hij gaf toen aan dat hij de tickets wilde, maar wel binnen 1 uur. Na 1 uur heeft hij teruggebeld en kreeg hij de boekingcode. Ik ben toen met de gegevens gaan kijken bij de luchtvaartmij (Jet Airways) en daar stonden hun namen genoteerd. Dus het is opgelost, maar vraag me niet hoe.
Toch vind ik het wel apart dat je via Momondo doorgelinkt wordt naar zulke vage sites. Wel iets om rekening mee te houden.
Dank voor alle adviezen, ook namens mijn zus die weer opgelucht kan ademhalen.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 10:41
door mtl
Goed dat het opgelost is. En ook een goede les voor de toekomst.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 11:39
door jaap1
In mijn optiek is het geen vage site. Wij hebben al vele keren een ticket geboekt bij Supersaver als ze de goedkoopste zijn. Nog nooit problemen gehad.

P.S. wij hadden een keer vertraging bij United in Las Vegas en hadden geboekt via Expedia. Van een medewerker kregen wij te horen we nergens recht op hadden, omdat wij geboekt hadden bij Expedia. Wij stonden toen ook raar te kijken. Koste ons een hele dag op het vliegveld en waren 24 uur later thuis dan verwacht.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 11:54
door Vin.cent
Op zich geen problemen met site's als dit, TOTDAT je de klantenservice nodig hebt.

Ik heb 1 keer bij Airtickets.com geboekt, waar je ook wat mensen uit India krijgt wanneer je belt(naar UK), maar enige wat die mensen doen is in dat vervelende accent van hun vertellen dat je bij de airline moet zijn.

Eigen fout toen, want had voor en achternaam van vriendin verwisseld met voornaam(en visa versa), maar gelukkig geen probleem ondervonden toen we op 't vliegveld kwamen. Pas op terugweg zijn een Amerikaanse beambte dat het niet klopte, dus wij nog zeggen van: "ja we willen best blijven hoor als we niet weg mogen" met een knipoog natuurlijk.

Tegenwoordig eigenlijk alles nog maar bij KLM, maar meer omdat ik een voorkeur voor rechtstreeks vliegen heb. Die 4 รก 5 uur dat je meer kwijt bent om op je bestemming te komen is mij wel paar honder p.p. waard om dit te omzeilen.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 12:31
door roelb
jaap1 schreef:In mijn optiek is het geen vage site. Wij hebben al vele keren een ticket geboekt bij Supersaver als ze de goedkoopste zijn. Nog nooit problemen gehad.
Tja.. het is maar wie je je geld toevertrouwt.

Over het algemeen hebben we het in Nederland best goed geregeld met bescherming van consumenten. In veel branches zijn organisaties actief die garantiefondsen en geschillenregelingen bieden. Binnen de reisbranche heb je de ANVR en SGR. Een lidmaatschap kost geld, maar dat hoort bij fatsoenlijk zaken doen. Je laat daarmee ook zien dat je de belangen van je klanten serieus neemt en je legt jezelf ook een aantal verplichtingen op.

Tegelijkertijd zijn er cowboys op de markt. Bedrijven die een stuk minder oog hebben voor de belangen van hun klanten en geen cent steken in dit soort regelingen. Vaak zijn ze verborgen achter allerlei virtuele adressen en is het niets meer dan een software development clubje dat wat tussenhandel doet. Dit zijn bedrijven die absoluut geen openheid geven over hun bedrijfsvoering en waarvan je je maar moet afvragen of ze morgen nog bestaan. Dat noem ik, net als anderen hier, ook vaag en schimmig. Etraveli is er daar een van. Ze opereren vanuit een bedrijfsverzamelgebouwtje in zweden, waar ook tig andere bedrijven "gevestigd" zijn. Volgens hun eigen adresinformatie zitten ze op de "6th floor", maar dat gebouw bestaat echt maar uit drie verdiepingen. Ik heb dus zo'n donkerbruin vermoeden dat je ook daar geen enkele medewerker van dit bedrijf vind, net als op het Amsterdamse adres.

Toch zijn er blijkbaar, ook hier, genoeg consumenten die hun geld graag toevertrouwen aan dit soort partijen. Dat mag, maar dat betekent ook op de blaren zitten als het mis gaat.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 12:47
door jaap1
Bij de KLM wordt je hetzelfde behandeld als er iets mis gaat. Dus van kastje naar muur en weer terug enz. Iedereen krijgt de schuld en niemand behalve jij doet moeilijk. Als het ergens fout gaat zit jij met een probleem en niet een van sites of de vliegtuigmaatschappij. Ze willen je zo snel mogelijk weg hebben bij de balie. Wij hebben wel eens de balie geblokkeerd met het hele gezin. Stoom kwam bij mij uit mijn oren. Ik denk alleen als je business class reist dat je een betere service krijgt. Ook aan de telefoon is nooit iemand aanwezig die er over gaat. Oplossing zoeken kost altijd zeer veel tijd. Zelf meedenken wil wel eens helpen.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 13:09
door roelb
Onzin. Bij een airline, en dat is zeker bij KLM zo, wordt je echt prima geholpen. Als de airline een fout veroorzaakt dan lost de airline dat voor je op, zonder uitzondering. Er is ook gewoon iemand met wie je kunt spreken, er is een escalatieprocedure, je kunt een klacht indienen en die wordt netjes behandeld. Je weet ook met wie je zaken doet. Er is gewoon een echt kantoor en het bedrijf verbergt niet actief waar ze gevestigd zijn.

Bij dit soort tussenhandelaren is dat echt anders. Je kunt bellen naar India, waar je te woord wordt gestaan door een ingehuurd call center die niets kunnen en alleen een paar call scripts hebben gehad. That's it. Escalatie, klachten, dream on..

Vergeet ook niet dat de afspraak in de reisindustrie is dat de issuer van het ticket voorafgaand aan de eerste vlucht verantwoordelijk is voor alle klantcontact en service. Als je dus besluit om 5 euro te besparen en via een online travel agent te boeken dan moet je niet verwachten dat je daarna de airline zelf kunt gaan bellen als je iets wilt. Dan moet je bij die OTA zijn, daar heb je immers zaken mee gedaan. De airline kan en zal je niet helpen. Wellicht dat dat de situatie was waar je aan refereert?

Bij vertraging in de USA heb je inderdaad geen recht op compensatie. Je hebt er slechts recht op dat de airline je vervoert naar je eindbestemming. Dat heeft niets te maken met het al dan niet boeken via Expedia. Natuurlijk staat het United wel vrij om de eigen, directe klanten wel compensatie aan te bieden. Net als dat het Expedia vrij staat om haar klanten compensatie te bieden in dit soort situaties. Maar geen van beiden zijn het verplicht. Alleen als je vanuit de EU vliegt of met een EU airline naar de EU is de verordening EC261 van kracht. In de US zijn er alleen compensatieregels rondom denied boarding (als je daardoor meer dan 1 uur vertraging op loopt). Overigens zijn er bij internationale vluchten nog wel andere regels (conventie van Montreal), en kun je wellicht wat claimen mits je ook daadwerkelijk schade hebt geleden.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 13:16
door Gast
@roelB: mijn ervaring is toch een hele andere. Ook in het verleden een akkefietje gehad met DELTA en KLM waarin ze elkaar de bal bleven toespelen en niemand het oploste. Uiteindelijk heeft een vriendelijke dame in Atlanta het voor ons opgelost, uit coulance en omdat ze het belachelijk vond dat niemand het oppakte, maar dat was wel bijna een jaar later.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 13:32
door roelb
Maar uiteindelijk komt het dus goed. En als je aan de goede touwtjes trekt hoeft dat echt geen jaar te duren. Maar ga vooral niet mailen (of nog erger: whatsappen oid) met KLM of DL, maar bel. Of dien een formele klacht in. De customer service agents die mail, whatsapp en messenger doen zijn nu in mijn ervaring absoluut niet op het niveau van de mensen die achter de telefoon zitten.

Ik had vorig jaar ook iets, maar dat is uiteindelijk netjes opgelost.

Ticket gekocht in juni bij KL DUS-JFK. Fare rules lieten changes toe met penalty 150 euro. Daarna volgde een schedule change waardoor de route echt onzinnig lang werd. Ik zat in de US en heb het KL nummer in de US gebeld om te rerouten. Dan kom je dus bij DL uit. Ticket gereissued op DL stock met een andere route, werd AMS-JFK, helemaal prima. Maar daardoor nieuwe fare condities en annotatie van het nieuwe ticket werd opeens "no chgs permitted". Op zich geen issue, maar net voor vertrek geconfronteerd met een sterfgeval en uitvaart op de dag van vertrek. DL gebeld om te wijzigen naar een latere vlucht die dag en toen bleek dus dat het ticket geen wijzigingen (meer) toe liet. Escalatie en uiteindelijk was DL telefonisch toch akkoord met wijziging, als uitzondering. De change fee waiver (die van toepassing was) verviel daarmee wel. Op dat moment gewoon akkoord en fare difference en change fees afgerekend.

Ik heb daarna netjes het hele verhaal in een mail naar KL gezet, als formele klacht. Een maand later werd ik teruggebeld door een uiterst vriendelijke KLM klachtafhandelaar. Die heeft de onterecht betaalde change fees van beide tickets op een voucher verstrekt. Ze had geen behoefte meer om de bewijsstukken te zien en bood haar excuses aan. Prima service toch?

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 14:40
door jaap1
Wij waren op onze terugvlucht vanuit Las Vegas. De discussie ging niet over een compensatie, maar over een terugvlucht naar huis. Wij kregen alleen vluchten aan geboden waar je standby staat, omdat je volgens de maatschappij via Expedia geboekt hebt en dus minder rechten hebt. Hele dag gehangen op vliegveld. Eerst in de rij en over geboekt op een andere vlucht. Ging niet door. Weer in de rij, doorgestuurd na andere balie enz . Heb het hele vliegveld gezien. Was het zo zat. Toen maar zomaar naar een balie van de vliegmaatschappij gegaan. Uit mijn vel gesprongen en kreeg toen eindelijk vouchers voor een hotel en bonnen voor het eten. Werden ook gelijk over geboekt naar een vlucht op de andere dag naar Amsterdam via Washington met een upgrade Economy plus. Tot mijn verbazing was de Enconomy plus bijna leeg was. Ik vraag mij af waarom ze zo moeilijk deden als er toch zoveel ruimte was.

Een andere keer bij KLM kwamen onze net gekochte koffers kapot uit het vliegtuig. We hadden rechtstreeks bij KLM geboekt. Wij moesten maar een betere kwaliteit koffers kopen of naar de reisverzekering gaan. Zag de bui al hangen om van kastje na muur enz. Ben gewoon blijven staan met een hele rij achter mij. Kreeg toen een briefje mee dat als wij de nota van de koffers op stuurde naar de KLM wij de koffers vergoed kregen. Later kregen wij inderdaad de koffers vergoed.

Ik vlieg graag goedkoop naar de USA. Wij reizen sinds 1990 naar de USA. De laatste jaren meerdere keren per jaar. Dus tot nu geluk gehad bij deze reizen. Alleen boek ik niet meer een villa rechtstreeks bij een eigenaar. Dit heeft mij 1000 euro gekost; eigenaar failliet dus wij geen villa. ik kan je best begrijpen als je een slechte ervaring hebt en liever ergens anders boekt.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 14:56
door roelb
Waarom ging je naar een andere vlucht? Wat was de omstandigheid?

Standby is een vrij normale gang van zaken als je om wat voor reden dan ook niet de originele vlucht op je ticket kunt vliegen en er simpelweg geen ruimte is op alternatieve vluchten. De airlines bieden je dan aan om als standby passagier toch snel een kans te maken op een stoel. Is er wellicht ergens een hele vlucht intercontinentale vlucht uitgevallen waardoor alle passagiers via andere routes naar hun bestemming moesten? Wellicht dat United in dat geval voorrang heeft gegeven aan passagiers die hun ticket direct geboekt hadden? Was het een ticket waarbij je al eerdere vluchten had gevlogen? Of was dit de eerste vlucht op het ticket?

Schade aan koffers is men meestal heel coulant mee. Ik was vorig jaar een 30 euro weegschaal kwijt die in het voorvak van een koffer zat. Koffer kwam op de band met dat ritsvak open. Kwestie van een paar dagen later standaard claimformulier bij delta invullen, een maand later een mailtje van KLM (was op Schiphol, dus zij handelen dat dan af) dat die 30 euro onderweg was naar mijn rekening. Maar goed, je hebt inderdaad ook nog een reisverzekering. Overigens hebben airlines ook zelf services om koffers te repararen. Zomaar een hele nieuwe koffer vergoeden is wel heel erg coulant, ik zou zeggen dat dat topservice is. KLM had je ook kunnen aanbieden om de reparatie te verzorgen.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 18:59
door Galapogos
roelb schreef:Alleen als je vanuit de EU vliegt of met een EU airline naar de EU is de verordening EC261 van kracht.
Ik vraag me weleens af hoe het zit met compensatie en/of verzorging als je vanuit de EU naar de VS vliegt, en een overstap hebt in de VS. Ik ga er dan even van uit dat het hele traject op hetzelfde ticket staat. Heb je in zo'n geval recht op compensatie en/of verzorging in de volgende situaties?

- Vlucht 1 (EU->VS) heeft vertraging, waardoor je vlucht 2 (VS->VS) mist en daardoor later aankomt op je eindbestemming.
- Vlucht 2 (VS->VS) heeft vertraging, waardoor je later aankomt op je eindbestemming.

En een vergelijkbare vraag voor wanneer je van de VS naar de EU vliegt, met een overstap in de VS. Heb je recht op compensatie en/of verzorging indien vlucht 1 (VS->VS) vertraging heeft, waardoor je vlucht 2 (VS->EU) mist en daardoor later aankomt op je eindbestemming?

Weet jij dat toevallig @roelb?

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 19:20
door Hinko
In het kort:
Eerst voorbeeld, met de jouw gegeven uitgangspunten, wel een vergoeding.
Het tweede voorbeeld niet. Dat geldt alleen als het een Europese maatschappij is. En met een overstap in de VS is die kans heel klein. :wink:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 19:45
door Vin.cent
jaap1 schreef:Bij de KLM wordt je hetzelfde behandeld als er iets mis gaat. Dus van kastje naar muur en weer terug enz. Iedereen krijgt de schuld en niemand behalve jij doet moeilijk. Als het ergens fout gaat zit jij met een probleem en niet een van sites of de vliegtuigmaatschappij. Ze willen je zo snel mogelijk weg hebben bij de balie. Wij hebben wel eens de balie geblokkeerd met het hele gezin. Stoom kwam bij mij uit mijn oren. Ik denk alleen als je business class reist dat je een betere service krijgt. Ook aan de telefoon is nooit iemand aanwezig die er over gaat. Oplossing zoeken kost altijd zeer veel tijd. Zelf meedenken wil wel eens helpen.

Gok dat het meer aan jou ligt en dat je misschien teveel daadkracht mist. Nooit problemen gehad bij KLM(10x USA; ook wel eens risico dat ik overboekt was, maar na gewoon praten en redelijk blijven, lekker business class krijgen), als je maar op een normale manier kan communiceren en ze op een normale manier benaderd. Wanneer jij de balie met het hele gezin blokkeert zou ik je ook afschieten , want wil jij zo behandeld worden?

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 21:19
door jaap1
Koffers die uit het vliegtuig kwamen waren gewoon opengespleten. Wij hadden geluk dat wij alles in plastic zakken verpakken en dan in de koffer doen. Het is de eerste en laatste keer dat wij slipjes en andere inhoud van koffers op de bagageband zagen draaien. Er waren dus meer koffers kapot gegaan, niet alleen de onze. Volgens ons had er een roze olifant opgezeten.

Nogal een verschil of je overboekt bent of dat er een heel vliegtuig uitvalt. En in dit vliegtuig zaten een heleboel boze Russen die drie woorden Engels spraken. Hebben wij ook wel eens gratis gehad, business class en zonder vragen.

Mensen zeggen altijd dat ik engelen geduld heb en er komt nooit een onvertogen woord over mijn lippen. Woon al jaren in gemeente met een predikant en dominee als buren en verder omhoog gevallen volk. Vind het wel leuk om als een tokkie weg gezet te worden. Zal me er volgend keer op kleden en mijn spreken er op aan passen. Misschien helpt dat.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 10 apr 2018, 21:26
door Gast
Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn....