Tickets geboekt maar niets ontvangen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Ik dacht laat ik maar hier een topic openen. Mijn zus heeft woensdag tickets gekocht voor naar Canada via Supersaver.nl
Ze heeft daarna geen mail ontvangen, na elke dag bellen krijgt ze alleen te horen (via een callcenter in India) dat het nog steeds pending is en zij geen geld hebben ontvangen. Het geld is gelijk afgeschreven (Ideal). Nu heeft ze vandaag weer gebeld en ze zeggen dat ze haar bank moet bellen om de transactie te cancellen. De bank nu bellen kan helaas niet, dat wordt pas maandag. Heeft iemand dit ooit mee gemaakt? wat te doen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door hemmie »

Heeft ze al een betalingsbewijs naar supersaver gestuurd? Als het bij haar is afgeschreven, en betaald is via de supersaver website, dan moeten ze het hebben, of zij moeten aankloppen bij hun bank want dan zou er iets mis zijn gegaan aan de ontvangstkant. Ik vraag me af of je een ideal betaling kunt terugdraaien, bij een credit card betaling heb je nog wel wat mogelijkheden, maar dit is volgens mij eigenlijk gewoon een overboeking.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Zij beweren dat ze niets hebben ontvangen en dat ze moet bellen naar haar bank om te cancellen. Ze heeft al tegen ze gezegd dat dat niet zomaar kan omdat zij geboekt heeft en niet zomaar kan soneren.
Het probleem is dus ook dat het alleen Engels sprekende mensen zijn (callcenter zit in India).
Als ze aangeeft dat zij de boeking moeten terugstorten zeggen ze dat het niet kan omdat ze geen geld hebben ontvangen.

IK vind dit een vreemd iets, ik boek al jaren tickets en heb zoiets nooit eerder meegemaakt.

Mijn zus is bang dat ze haar geld kwijt is.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door hemmie »

Ik zou ze mailen met uitleg en betalingsbewijs. Gewoon in het Nederlands, zodat een nederlands iemand het moet afhandelen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Ja dat is wel een goeie, ik zal het haar zeggen.
Wel stress hoor dit.
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Arends1989 »

Supersaver.nl is onderdeel van Etraveli AB. (https://www.etraveli.com)

Daar het moederbedrijf Zweeds is, zou ik ze echt niet in het Nederlands aanschrijven.

Contacteer ze met alle informatie en screenshots van de betaling in het Engels. Mogelijk ook een kopie direct naar Etraveli.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door pumi1000 »

Ben benieuwd hoe dit afloopt, want een idealbetaling kun jezelf niet terug laten boeken.
Als het bij haar afgeschreven is, dan is het betaald. Even mailen met betalingsbewijs en kijken wat ze zeggen. Ik zou zelf ook mijn eigen bank bellen en vragen wat te doen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door mtl »

Ik vrees dat hier sprake is van oplichting. En je ziet ook het nadeel als je bij een vage website boekt. Zie dan maar eens je gelijk te krijgen. En je geld!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door vinceG »

Een Ideal betaling is naar mijn weten een directe doorboeking en niet te storneren. Degene die het geld ontvangen heeft zal het dan weer terug moeten boeken naar de rekening waar het vandaan kwam, maar dat zal dus supersaver.nl moeten doen.
Als ik snel even de reviews van supersaver nakijk dan zijn ze niet superslecht, maar ook niet zo betrouwbaar dat ik er zelf bij zou boeken. Ik lees veel upselling technieken tijdens het boekingsproces. Komt niet betrouwbaar over.

Maar wat ik echt niet begrijp dat mensen bij een organisatie boeken waar alleen een telefoonnummer van bekend is en waarvan uit de reviews blijkt dat je dan een engelstalig persoon uit India aan de lijn krijgt......
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Division »

Zij beweren dat ze niets hebben ontvangen en dat ze moet bellen naar haar bank om te cancellen.
Haha das grappig. iDEAL is juist een veilige betaaloptie, dat geld staat vrijwel direct op de rekening van de andere partij. iDEAL-betalingen kan je ook niet storneren, die heb je namelijk bewust zelf gedaan.
Daar het moederbedrijf Zweeds is, zou ik ze echt niet in het Nederlands aanschrijven.
Deze site opereert op de Nederlandse markt met een Nederlandse website en een Nederlandse betaaloptie. Dan zou ik de klacht ook indienen in het Nederlands. Telefoonnummer is ook een Nederlands nummer. Kan wel zijn dat je dan doorgezet wordt naar een 'internationaal persoon', maar meestal is er ook wel een Nederlandssprekend persoon aanwezig.
Afbeelding
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door ludwig »

Met een iDeal betaling zit er vaak een payment provider tussen jou en de organisatie. Als een betaling niet goed bij een organisatie aankomt, dan wordt deze meestal automatisch teruggestort op je rekening. Het kan dus echt waar zijn dat Supersaver de betaling niet heeft ontvangen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Galapogos »

vinceG schreef:Maar wat ik echt niet begrijp dat mensen bij een organisatie boeken waar alleen een telefoonnummer van bekend is en waarvan uit de reviews blijkt dat je dan een engelstalig persoon uit India aan de lijn krijgt......
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Ik vind het enkel hebben van een uit India opererende Engelstalige klantenservice nog geen reden om ergens niet te boeken. Wel zou ik persoonlijk altijd met credit card betalen, voor wat meer zekerheid.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door roelb »

Je zegt: "Wat meer zekerheid". Dat impliceert dat je zekerheid zou hebben bij een ideal betaling. Dat is echter niet zo, je hebt helemaal geen zekerheid. Het is niets meer of minder dan een overboeking van geld die direct bevestigd wordt aan de ontvanger. Zonder enige garantie dat de betaalde goederen of diensten ook geleverd worden. Dat veel Nederlanders dit zien als "veilig" betaalmiddel is blijk van goede marketing van de banken. Ideal is immers maar voor een partij veilig, en dat is de ontvanger van de betaling. De consument geniet geen enkele bescherming. Ik heb me daar echt al jaren over verbaasd.

Tickets koop je mijns inziens bij een airline of eventueel bij een SGR aangesloten reisagentschap. En in alle gevallen betaal je ze met creditcard, zodat je kan terugvallen op de aankoopbescherming bij wanprestatie.

Dat gezegd hebbende lijjkt het bedrijf achter deze website geen oplichter. Maar supersaver.nl accepteert helemaal geen ideal als betalingsmethode. Als ik een testboeking doe kan ik betalen per creditcard, visa debit of mastercard debit. Geen Ideal.

Heeft ze niet elders geld naar overgemaakt, wellicht een fishing site met een iets afwijkende domeinnaam? Wat was de exacte URL (zie browser history) en wat staat er bij de begu nstigde van de betaling (zie bankafschrift).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door michelly »

Ik heb al 2x met ideal betaald aan Supersaver. Dat gaat dus wel.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door roelb »

Ah, ik zie op de desktop site wel een logo en ook een optie bij een boeking. Op de mobiele site niet.

Wat een vreselijk bedrijf trouwens, met tientallen upsell pogingen. Waarom zou je daar ook zaken mee willen doen? Maar goed, PSP is Ingenico, je betaalt aan: "GOTOGATE via Ingenico Financial Solutions NV/SA". Gotogate is een andere merknaam van dezelfde club. Met dezelfde belabberde reputatie.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Division »

roelb schreef:Dat gezegd hebbende lijjkt het bedrijf achter deze website geen oplichter. Maar supersaver.nl accepteert helemaal geen ideal als betalingsmethode. Als ik een testboeking doe kan ik betalen per creditcard, visa debit of mastercard debit. Geen Ideal.
Dat ligt aan de luchtvaartmaatschappij waar je wil boeken. Bij KLM-boekingen bv wel, bij Vueling niet.
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-04-08 om 13.27.23.png
Schermafbeelding 2018-04-08 om 13.23.32.png
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Galapogos »

roelb schreef:Je zegt: "Wat meer zekerheid". Dat impliceert dat je zekerheid zou hebben bij een ideal betaling.
Dat is dan jouw interpretatie van wat ik onder ‘zekerheid’ versta. Ik bedoelde enkel te zeggen dat als je boekt bij een website die afgaande op reviews in elk geval geen scam blijkt te zijn, er toch sowieso al enige mate van zekerheid is, ongeacht het betaalmiddel. Betalen met een credit card geeft méér zekerheid.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door roelb »

Ik vind zekerheid hier toch echt een groot woord.

Voordat ik zelf iemand geld geef voor een toekomstige beloofde tegenprestatie wil ik toch echt enige vorm van zekerheid hebben. Dat kan zijn door een creditcard als betaalmiddel te gebruiken, maar bijvoorbeeld ook doordat een online platform is aangesloten bij een organisatie die bepaalde zekerheden biedt. Denk aan SGR voor de reisbranche, of Thuiswinkel.org voor een webwinkel.

Ik zal prive nooit ergens een bestelling plaatsen zonder een dergelijke vorm van zekerheid, zelfs al is het maar voor tien euro. Een reisaanbieder zoals deze zou bij mij dan ook niet door die selectie komen. Je neemt gewoon een fors risico, ook als het een legitieme aanbieder is. Je hebt immers geen enkele bescherming.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Queste »

Zekerheid in relatie tot iDeal gaat over dat je gegevens niet gestolen worden, niet over of de goederen/diensten wel of niet geleverd worden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door babarage »

bij de reisbranche kun je dan volgens mij nog beter kijken naar of ze aangesloten zijn bij de ANVR. Sgr is noodfonds bij rampen enzo. Op zich een bureau dat daarbij aangesloten is geeft ook al aan serieus met zn werk bezig te zijn maar je garantie bij bv failssement komt van de ANVR.

Dit gezegd hebbende, vooralsnog zou ik denken dat het misschien meer gedoe en tijd gaat kosten dan je (zus) lief is voor het geld terug ismaar nog geen reden voor paniek. Het zal wel goed komen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer