Camper trailer verschepen naar Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
rubbens16
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2018, 13:19

Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door rubbens16 »

Vorig jaar heb ik zelf een camper trailer gemaakt op basis van een gekocht chassis en daarop 2 hardtop tenten James Baroud geplaatst. De camper trailer is voorzien van water, WC, keuken, batterij, ... Ideaal om mee rond te trekken in de natuur :-)

Ik had een wild idee om de trailer te verschepen naar USA, daar een huurwagen te nemen en dan 3 weken rond te trekken. Vervolgens de trailer veilig op te bergen om het jaar daarna hetzelfde te doen. Op die manier zou ik bv. 3 zomervakanties achter elkaar kunnen rondtrekken vooraleer de trailer terug te verschepen naar België.

Denk je dat dit mogelijk is? Mag ik hiermee rondrijden in de USA?

Kan ik best ter plaatse iemand zoeken om de kogel en de lichten te laten vervangen van Europese richtlijnen naar Amerikaanse richtlijnen? Kan dit vrij eenvoudig gedaan worden zodat ik na een paar jaar terug naar het Europese systeem kan gaan?

Kortom ... hoe begin ik aan zo'n avontuur?

PS Een filmpje over de trailer vind je op Youtube: https://youtu.be/1PDGZRMzWWk
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door Pete.Z »

De grootste uitdaging zou weleens het vinden van een huurwagen met trekhaak kunnen zijn!
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door UitHolland »

Dat klinkt als een geweldig avontuur!! :thumbup:
Bij toeval heb ik recent een blog gelezen van een koppel die iets gelijkend gedaan hebben.
Het blog kan ik niet zo snel terug vinden maar ik heb wel onthouden dat zij met het bedrijf 'sea bridge' de overtocht geregeld hadden.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door knaapje »

Pete.Z schreef:De grootste uitdaging zou weleens het vinden van een huurwagen met trekhaak kunnen zijn!
Dat niet alleen, maar een waar ook nog een Europese trekhaak en electrische aansluiting op past.
rubbens16
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2018, 13:19

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door rubbens16 »

Maar dat is juist mijn vraag. Kan ik ter plaatse iemand vinden om de trekhaak en de elektrische aansluiting te veranderen. Maar dan wel tijdelijk zodat ik na 3 jaar terug kan overschakelen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door hemmie »

Geen idee of je de trailer makkelijk kunt laten aanpassen, maar dat verandert niets aan het feit dat je een auto moet kunnen huren die gebruikt mag worden om te trekken. Geen idee waar je dat zou kunnen doen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door 6foot6 »

Heeft niet elke pick up een montagemogelijkheid voor zoiets als dit

Afbeelding

Op de middelste maat past een nederlandse koppeling

https://www.uhaul.com/Trucks/Pickup-Rental/BP/
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door hemmie »

De meeste grotere SUV's hebben dat ook, geen idee of dat met een NLse trailer past, waarschijnlijk makkelijk op te lossen. Maar welke autoverhuurder staat je dat toe?
Ik neem aan dat de electrische bedrading ook anders is.
Terug in Texas!
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door heidem »

Sowieso wordt in de huurvoorwaarden van in ieder geval Alamo, Avis, Budget, National en Sixt het trekken van bijv. een aanhanger uitdrukkelijk verboden.
rubbens16
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2018, 13:19

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door rubbens16 »

Aangezien het de bedoeling (of is het een droom) is om voor 3 zomervakanties achter elkaar naar daar te gaan (anders is het verschepen van de camper trailer toch niet rendabel) en telkens een beetje verder te reizen, kunnen we dan ook geen tweedehands auto kopen en daar een trekhaak op installeren?
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door 6foot6 »

hemmie schreef:... Maar welke autoverhuurder staat je dat toe?
...
Uhaul dus:
Trailers

Most U-Haul trucks are fully equipped to tow a trailer. If you plan to tow a U-Haul trailer, you will be provided with the appropriate equipment and instructions. Read the U-Haul Trailer User Instructions thoroughly. Follow the instructions on how to properly load and operate your truck/trailer combination.

If you plan to tow your own trailer, check with a U-Haul representative to determine the maximum trailer weight you can tow. Make sure your trailer is properly loaded, that the coupler and safety chains are attached and that the trailer lights are working properly. See your trailer owner's manual for more information.
14 dagen in mei en 2000 miles $777,-
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
laguna62
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 27 feb 2011, 11:10
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Groningen

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door laguna62 »

De grote suv's (yukon,tahoe) hebben standaard al een voorbereiding voor een trekhaak ook een pick up truck heeft dat al en volgens mij is hij ook al elektrisch voorbereid.Dus gewoon bij een automaterialen zaak een trekhaak kopen en een contra stekker meenemen die bij ons aan de auto vast zit en dan gewoon doorverbinden.Wat je wel vaak ziet in de usa dat de verlichting van een aanhanger 3 in 1 is (verlichting,rem en richting aanwijzer) maar daar zou je hier ook informatie over kunnen inwinnen.
Wanneer ben je dit van plan te gaan doen,ik ga 19 mei naar amerika en ik wil dit wel even voor je uitzoeken,vrienden van ons in vegas bezitten een dodge pick up truck en hij is ook technisch dus daar komen we wel uit en dan kan ik je wel even informeren.
Officieel mag het niet een auto huren en dan een aanhanger erachter doen,maarja wie kontroleert dat ,dirt road mag ook niet maar als je ziet hoe ik soms de auto weer inlever en dat komt niet van op asfalt rijden en zelfs daar wordt niets van gezegd.
En een auto huren van U haul kan volgens mij ook niet ,je moet dan ingezetene zijn van amerika ivm verzekeringen.
Zorg wel voor een goeie verzekering voor de aanhanger,want die is daar niet verzekerd als je hem achter een huurauto knoopt.
Albert.
rubbens16
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2018, 13:19

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door rubbens16 »

Albert,

Dank je voor de info. Dit is een droom op langere termijn en als we het zouden doen, is dit wellicht voor 2020, 2021 en 2022. Dus ruim tijd.

Ik ben benieuwd naar je info als je in mei gaat.

Mvg

Ivan
Gast

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door Gast »

@laguna62: ik denk dat je er iets te makkelijk over denkt. Technisch gezien is alles mogelijk zoals je beschrijft, maar hoe zit het verzekeringstechnisch?

Stel je krijgt een ongeval of een aanrijding met je huurauto met trailer. Dan ben je niet verzekerd, want verboden door de verhuurder, en heb je een mega groot probleem.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper trailer verschepen naar Amerika

Bericht door ina »

Is er ook een topic over daar een trailer en pick up kopen, wij kwamen onderweg mensen tegen die dat hebben gedaan, helaas geen gegevens uitgewisseld. Kon met de zoekfunctie niets vinden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer