Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jetusa
Amerikakenner

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door jetusa » 29 mar 2018, 23:40

Je quote mijn quote, oftewel hetgeen je gequote hebt zijn niet mijn woorden maar die van adam747.
Ik vlieg alleen KLM omdat ze nu eenmaal vanaf Amsterdam de airline zijn met de meeste rechtstreekse vluchten.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 29 mar 2018, 23:51

roelb schreef:Als je als Amerikaan regelmatig op en neer vliegt en ruim vooraf weet wanneer je wilt vliegen dan kun je natuurlijk ook vluchten "andersom" gaan boeken. En dus de retour telkens gebruiken voor de heenreis en vice versa.
Dat werkt alleen als je steeds binnen een jaar weer terug naar NL gaat, dat gaat voor ons niet op. Ken idd wel mensen die dat doen.
Terug in Texas!

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: weer geen reisverslag

Bericht door roelb » 30 mar 2018, 00:09

laanvdj schreef: mijn dochter vloog met haar gezin vorig jaar augustus met Klm/delta naar Orlando , 48 uur vertraging, dus zo goed zijn die
niet "exotische" maatschappijen nu ook weer niet
Dan ben ik wel benieuwd naar het hele verhaal. Want met dagelijks 25+ routes AMS-MCO is het wel heel bijzonder dat er pas 48 uur later ruimte was. In augustus speelde Irma nog niet, dus vertel, wat was er hier precies aan de hand?

laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj » 30 mar 2018, 09:21

Vlogen vanaf Düsseldorf .
Vliegtuig had mechanische problemen. Er moest een onderdeel ingevlogen worden en uiteindelijk weer een nieuwe crew.
Werd wel uiteindelijk goed geregeld, 2 hotelovernachtingen, spijs en drank, en een zeer royale vergoeding.
Er waren andere vluchten maar deze zaten ook bijna allemaal vol, was volop vakantie seizoen.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 30 mar 2018, 09:52

Dan nog vind ik 48 uur echt bijzonder. Er zijn zo enorm veel stoelen die dagelijks de oceaan overgaan binnen Skyteam dat er altijd wel een alternatief is. Zeker als je ook AMS en CDG meeneemt (er gaan dagelijks 6 vluchten van DUS naar beide luchthavens, en je kunt in zo'n geval ook altijd voorstellen om zelf per auto naar AMS toe te gaan). Misschien dat je dan uiteindelijk een wat minder efficiente route vliegt met nog twee stops in de USA, maar ach, so be it.

Mijn ervaring met zowel DL als KL is in ieder geval dat ze uiterst flexibel zijn, zeker als je even belt en jezelf dus niet afhankelijk maakt van het (externe) personeel op een buitenlandse luchthaven. Want die kunnen echt veel minder dan de mensen in Amsterdam of Atlanta.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat het voor een groter reisgezelschap lastiger is, zeker als er bijvoorbeeld jonge kinderen bij zijn en er daardoor ook de eis is dat men stoelen naast elkaar wil hebben. Wellicht dat dat heeft meegespeeld?

Maar goed, zelfs dan, je geeft al aan dat de verzorging in orde was, een ruime vergoeding, geen gezeur. Dat is natuurlijk bij de budget airlines ook totaal anders.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer