Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
6foot6
Amerika-expert

Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door 6foot6 » 27 mar 2018, 22:40

Alweer geen verslag, maar je leert nog steeds bij.
Onze jaarlijkse wijk naar bikeweek is nog nooit zo verlopen als deze keer.
Vorig jaar al tickets geboekt bij Air Berlin, ik dacht nog: "rechtstreeks naar Orlando en zo goedkoop?"
Daarna een huis gezocht in Kissimmee en weer vliegtickets, dit keer met Icelandair.

Zaterdag naar Schiphol waar we eerst op een vertraging en daarna op een canceling werden getrakteerd.
Een omboeking zou ons per email worden toegezonden, niet dus, en maar wachten (zonder spijs of drank).
Nog eens vragen en ja, we vliegen via Londen maar snel snel, het vliegtuig staat op het punt te vertrekken.
Nu ben ik niet meer snel, dus gate closed.
Nieuwe omboeking, helaas voor de volgende dag, via Manchester met KLM en Virgin.
Nadere gegevens per email, niet dus.

Terug naar huis met onze auto op P3, gereserveerd voor 14 dagen.
Overlegd met persoon achter de balie en hoe wonder, soepele regeling.
"Geef me je naam, rij naar de uitgang en neem via de intercom kontakt met me op. Ik laat je eruit en morgen doen we hetzelfde bij het inrijden".

Thuis bellen met de autoverhuur: "Uw reservering kan maxmaal 24 uur worden gehandhaafd."
In het vervolg toch maar niet meer vooruit betalen.
Dit was Dollar, wie heeft ervaring met andere verhuurders?

Op de website van Icelandair toch nog wat gevonden, e-ticketnummers van de nieuwe vluchten.
Wel de ticketnummers, geen uitprinbare e-tickets, die zouden per email .....
Met de gevonden nummers kon ik wel inloggen bij KLM en Virgin, helaas liep het online inchecken vast.

Zondag weer naar Schiphol, vertrek om 9.45 uur.
KLM kon helaas alleen boardingpasses tot Manchester verstrekken.
De Virginbalie in Manchester moest ons verder helpen.
Voor verplaatsing over grote afstanden heb ik assistentie nodig, die in Manchester klaar stond.
Op mijn (herhaald) verzoek om ons naar de incheckbalie van Virgin te brengen, bracht hij ons naar het busje voor de Transferhal.

Daar was allereerst de veiligheidsinspectie, die alleen doorlopen kon worden met een geldige boardingpas.
Nu had ik een screenprint van de Icelandairgegevens, maar de veiligheidsman kende geen Nederlands, zag ergens 10 maart staan (de datum waarop de tickets waren verstrekt) en het was 11 maart dus wachten op aktie van anderen.
Na enige tijd kwam het finale antwoord, we konden door de securitycheck maar zouden de aansluiting mislopen.

Door al deze tegenslagen werd ik nogal kwaad, het is aan één medewerker van de luchthaven te danken dat de heenreis alsnog is gelukt.
Hij nam ons persoonlijk mee naar uitgang, zorgde met zijn pasje voor toegang tot hetzelfde busje als voorheem met ook dezelfde bestuurder, begeleidde ons naar de voet van de slurf, stuurde ons met de lift naar boven en zorgde ervoor dat de gesloten gate toch nog boardingpasses verstrekte.

Virgin was een verademing, als ik het goed verstaan heb 93 passagiers in een 747, dus 4 zitplaatsen per persoon.
Video/audio met een duidelijk verstaanbaar geluidsniveau.

Aankomst in Orlando met noodboardingpasses betekent (natuurlijk) geen koffers.
Op naar de autoverhuur, het gehuurde model (economy) was niet voorhanden, de aangesproken medewerker wees op wat compacts en maakte zich uit de voeten.
Ik heb dan gedaan wat ik hier al eens opperde, ik heb zonder formele toestemming, een midsize meegenomen.

Na twee dagen doken onze koffers weer op en kon onze onbezorgde vakantie beginnen.

Helaas zijn 14 13 11 dagen zo om dus het was tijd voor de terugweg, nu met Icelandair.
Bij het inchecken bleek dat Icelandair ook tickets exclusief ruimbagage verkoopt, dit was me tijdens het boeken niet duidelijk geworden.
Na het verkrijgen van de boardingpasses werd ik door de assistance naar de verkeerde gates vervoerd, ik zag het gebeuren maar dacht: "die kent een afkorting".
Na de security bleek dit niet het geval, dus terug en naar de andere zijde met weer de security en weer bijna (want ik hield het nu in de peiling) een verkeerde gate.
De man sprak geen verstaanbaar Engels of Spaans maar was wel heel behulpzaam.

Tijdens de terugreis naar Reykjavik bleek dat Icelandair alleen maaltijden tegen betaling aanbiedt (al 10 jaar), dit was me tijdens het boeken niet duidelijk geworden.

In Reykjavik hadden we een stopover voor Amsterdam, aanvankelijk verliep dat soepel maar na de push-off moesten we weer terug naar de gate voor een, naar het bleek, onherstelbaar mankement.

"Terug naar de gate en het vliegtuig verlaten", was het enige wat daarover werd medegedeeld.
Opvallend was wel dat het IJslands? voor deze mededeling heel veel meer woorden nodig heeft.

Omboeken, wachten, 4,5 uur vertraging en geen vouchers voor maaltijden en/of een drankje.
Geen mededelingen, of toch, voor wie toevallig in de buurt stond, een vervangend toestel met aan boord, tegen betaling natuurlijk, snacks en drank. Koffie, thee, water en fris waren "on the house".

De komende week ga ik besteden aan het aanspreken van mijn reisverzekering, Virgin reimbursement en, al dan niet met hulp, Icelandair.

Edit: al wel 5 keer wegens schrijffouten, dat moet de jetlag zijn.
Laatst gewijzigd door Dude op 28 mar 2018, 03:20, 4 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting

Fellow2012

Re: weer geen reisverslag

Bericht door Fellow2012 » 28 mar 2018, 00:19

Wat een ellende zeg. Veel suc6 met claimen zo dadelijk. Ik hoop dat jullie uiteindelijk toch van de 11 dagen genoten hadden.

Ik sta altijd versteld van de vliegopties die reizigers vanuit Nederland hebben met allerlei exotische luchtvaartmaatschappijen AirBerlin, IcelandAir etc. We reizen jaarlijks naar Nederland met twee kinderen, in totaal vier personen dus, en kunnen ons zulke grappen niet permitteren… het is dus altijd Delta/KLM voor ons. We zijn recent teruggevlogen en hebben niet eens de moeite genomen om online in te checken. Voor de comfort stoelen hadden van tevoren betaald en onze zitplaatsen zijn dus bekend, dan laat ik ze ons in checken op Schiphol en hoef ik niet 4 US paspoorten in te voeren om bij de laatste stap een melding te krijgen dat het niet mogelijk is. Bij de Sky Priority poortje melden dat ik Delta gold member ben... daar dus inchecken zonder rij en via hetzelfde poortje naar security.

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 28 mar 2018, 00:42

Ik sta altijd versteld van de vliegopties die reizigers vanuit Nederland hebben met allerlei exotische luchtvaartmaatschappijen AirBerlin, IcelandAir etc. We reizen jaarlijks naar Nederland met twee kinderen, in totaal vier personen dus, en kunnen ons zulke grappen niet permitteren… het is dus altijd Delta/KLM voor ons.
Hoewel er betere maatschappijen zijn dan KLM/Delta zou ik juist blij zijn dat je daarmee kan vliegen.
Om jouw woorden te gebruiken/om te draaien: Ik sta juist altijd versteld dat wij, om een beetje betaalbaar te kunnen vliegen onze toevlucht moeten zoeken tot die exotische maatschappijen, omdat KLM/Delta voor ons niet te betalen is.
Dat is misschien wat zwart/wit gesteld en natuurlijk allemaal relatief en ja, wij zuinige Nederlanders vliegen voor hetzelfde geld liever 2x naar de US met een budget maatschappij, dan 1x met KLM, maar het is op zijn minst frappant dat er meer niet-Nederlanders in een KLM toestel zitten dan Nederlanders.
Ik spreek regelmatig Britten die LHR - AMS - YVR vliegen omdat dat goedkoper is dan rechtstreeks met BA terwijl wij in dezelfde periode AMS - LHR - YVR vliegen omdat dat veel goedkoper is dan rechtstreeks met KLM. Er is vast heel veel uitleg voor te geven, maar het is toch op zijn minst de omgekeerde wereld als je het rechtlijnig bekijkt.

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 28 mar 2018, 00:54

Wat een toestand allemaal zeg, 6foot6. Jemig.
En die airport-assistance is ook een aanfluiting zeg als die je niet eens naar de juiste gate brengen of niet voor boardingpassen zorgen, daar schiet je lekker mee op. Ik roep weleens: "dan boek je toch airport assistance, dan wordt het allemaal geregeld voor je" maar dan moet je niet zoiets meemaken en zeker niet oudere mensen die niet vaak vliegen, slecht engels spreken en toch al gespannen zijn om zo'n reis te maken.
Ik hoop dat de overgebleven dagen een stuk relaxter zijn verlopen! Succes/sterkte met de claims.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 28 mar 2018, 01:18

Ik ben in ieder geval vaak erg jaloers dat jullie vanuit Nederland tegen zulke bodemprijzen naar de US kunnen vliegen want andersom is echt velen malen duurder zelfs in het laagste punt van het seizoen. We zouden minstens $900 besparen als we bijvoorbeeld met Turkish Airlines hadden gevlogen maar wel 2 stops; dus eerst van NC --> NYC--> Instanbul --> Amsterdam… met aankomst en vertrektijden tussen 03:00 – 05:00 en 4-9 uur layover time in Istanbul, dan maar liever $900 meer dokken en met 1 stop en op een normale tijd van de dag vertrekken en aankomen.

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 28 mar 2018, 02:15

Oke, dan bedoelde je 'niet permitteren' meer in de zin van 'teveel gedoe om 2 stops te maken, kost teveel tijd etc'. Ik zat in geld te denken, vandaar mijn 'wees blij dat je met KLM kan vliegen".
Nou vliegen de meeste Nederlanders natuurlijk alleen maar naar de grote bekende luchthavens, dus die extra stap NY - NC hoeven wij dan niet te maken.
Maar denk niet dat wij met die exotische airlines niet die tijden en overstaps hebben, die dingen uit jouw voorbeeld met Turkish airlines, die gelden vanuit hier ook. Met de echte spotprijzen ben je ook 30 uur onderweg of moet je van Londen City/Gatwick zelf naar Londen Heathrow komen of 2 tussenstops maken.
Maar goed, zelfs met 1 overstap kan het prijsverschil behoorlijk oplopen. Mijn route AMS - LHR - YVR vorige maand met BA was € 250 euro p.p. goedkoper dan KLM, wel 6 uur wachten op LHR.....

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten

Bericht door Vito » 28 mar 2018, 07:07

Jemig, wat een ellende. Heel veel succes met claimen.

Ik betaal graag wat meer voor een directe vlucht. Na ons eveneens AirBerlin debacle ben ik toch wel huiverig geworden voor dit soort maatschappijen dus dan maar wat extra betalen en met KLM.

asv60
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door asv60 » 28 mar 2018, 09:10

OMG, zoveel ellende in 1 reis. Hoe is het mogelijk!
Al mijn blogs op: http://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 28 mar 2018, 10:16

Als het eenmaal misgaat...

Het vervelende is dat je achteraf wellicht een heleboel zaken had kunnen voorkomen. Dat is vanuit mijn positie makkelijk gezegd. Maar vlieg dan ook zakelijk gezien tientallen keren per jaar naar Amerika. Dat gaat volledig op de automatische piloot. Zo gauw ik echter met mijn gezin naar Amerika vlieg, waarvan eentje in een rolstoel, pluis ik alles van voor naar achter uit. Laat ik niks aan het toeval over en hou ik altijd alles zelf onder controle. Ja, de meneer van de assistance mag de rolstoel duwen. Maar ik zal er zeker voor zorgen dat ik weet waar we naartoe moeten en als hij ergens anders naar toe loopt zal ik dat altijd vragen. Ik zorg dat de stoelen zijn vastgelegd. Ik overleg met de maatschappij dat eventuele overstaptijden gehaald kunnen worden. Ik vraag al naar alternatieven als dat niet mocht lukken en vraag ze altijd om alles per mail te bevestigen. Hetzelfde geldt voor de eventuele autohuur. Welke auto krijg ik? Staat deze klaar? Kan ik Skip the counter gebruiken en ga zo maar door. Ik wil gewoon niks aan het toeval overlaten.

Als ik voor mn werk reis is dat het tegenovergestelde. Ik wil alleen maar weten wanneer ik op welk vliegveld moet zijn. Dat is altijd Amsterdam, Dusseldorf of Brussel. Net wat het beste past of goed uitkomt. Secretaresse zorgt ervoor dat de tickets in mn telefoon staan. Vaak kom ik er dan pas achter waar ik naartoe moet...
En voordat ik land heb ik het schema van hoe en wat op plaats van bestemming. Totaal het tegenovergestelde van als ik prive vlieg.

Probeer zaken niet te veel aan het toeval over te laten. Het is wellicht vervelend om te zeggen. Maar ook op vliegvelden, bij vliegtuigmaatschappijen en vliegtuigen werken mensen die er helemaal niks van begrepen hebben. Als je die toevallig tegenkomt, en je bent daar dan toevallig van afhankelijk van dan wens ik je veel sterkte. Gelukkig heb je ook gezien dat het totaal anders kan. Er lopen ook op elke plek uitzonderingen rond. Ik weet alleen niet of je daar je hoop op moet vestigen. :wink:

Dan over het stukje ticketprijzen. Ik ben gestopt om me hierin te verdiepen. Ik vlieg voor mn werk 8 van de 10 keer met Delta. Heel soms met KLM, een enkele keer met Lufthansa. En als het echt lastminute is, dan zie ik het wel. Prive probeer ik eigenlijk altijd hetzelfde te doen. In eerste instantie voor de miles, in tweede instantie omdat ik inmiddels diverse mensen ken met name bij Delta en ze altijd net iets beter zorgen voor mn gezin. Zeker met een gehandicapte dochter is dat altijd prettig.
Maar met name vanuit Dusseldorf, met een overstap in Amsterdam of Atlanta kan je soms idioot veel geld besparen. Ik weet nog dat mijn vrouw vorig jaar tickets had geboekt van Dusseldorf naar Seattle met een overstap in Amsterdam. Direct vanauit Amsterdam was een ticket net geen €1.500. Vanuit Dusseldorf stapte je op hetzelfde vliegtuig naar Seattle voor nog geen €500. Als je met zn vieren vliegt scheelt dat dus een hele hoop geld of miles. Wil ik best voor naar Dusseldorf rijden. Mag ik nog gratis parkeren ook met mn invalidenparkeerkaart...

Waarom het zo is?? Ik heb echt geen flauw idee. En waarom het vanuit Amerika zo duur is om naar Europa te vliegen zoals adam747 aanhaalt. Ook hier heb ik geen flauw idee. Want in mijn beleving maakt het niks uit of je vanuit Amerika of vanuit Europa op en neer vliegt. Het blijft in mijn opinie op en neer.

ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 » 28 mar 2018, 11:58

Bizar verhaal, maar je hoort het steeds vaker bij de budget maatschappijen. Alles is krap afgesteld en bij een beetje vertraging hebben ze geen vervangend vliegtuig klaar of mag de crew niet meer vliegen vanwege werktijden. En ze doen er alles aan om onder verantwoording uit te komen. Succes met klachten/claimen in ieder geval. Gewoon aan blijven houden tot je een fatsoenlijke regeling aangeboden krijgt, vooral niet opgeven!

Wanneer je met TUI had gevlogen afgelopen weekend had het niet veel beter geweest overigens. Daar zaten ook veel mensen in die de bikeweek bezochten. Vliegtuig aan de grond in Miami. Geen vervanger beschikbaar of uberhaupt andere opties dan wachten. Festival aan de gang in Miami dus ook geen hotel beschikbaar, moest je zelf maar regelen. Uiteindelijk meer dan 24 uur vertraging. Gelukkig begint KLM/Delta snel op het traject Amsterdam - Orlando. De grote maatschapijen hebben gewoon veel meer opties om problemen snel af te vangen. Ik weet niet wat je betaald hebt maar voor ongeveer 500 euro heb je een directe vlucht met KLM/Delta waar wel alles inbegrepen zit. Die 100-150 euro meer voor iets meer zekerheid heb ik er graag voor over. Zelfs wel meer. Op je totale vakantie kosten is dat ook geen geld.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 28 mar 2018, 12:22

Tariefverschillen worden veroorzaakt door concurrentie. En dan met name op directe routes. Een connectie kan al veel verschil maken.

Maar inderdaad, erg veel pech. Hier zie je weer wat het grote probleem is van al dit soort budget airlines: er is geen netwerk, geen service, helemaal niets. Alles alles goed gaat heb je geluk, maar als er ook maar iets mis gaat dan ben je de pineut, en goed. Ik raad het echt altijd iedereen af. Ook in de directe omgeving al een aantal van dit soort verhalen gehoord, met zelfs meerdere dagen vertraging.

Zelf overweeg ik dit soort opties al heel lang niet meer. Sinds pak 'm beet een jaar of 11, 12 vlieg ik alleen maar binnen Skyteam. Dus KLM, Delta, AF, Alitalia, China southern en nog wat kleintjes. Kom je de hele wereld mee over. Het argument dat dat altijd veel duurder zou zijn is gewoon onjuist. Zowel in economy als voorin zijn er genoeg mooie tarieven te vinden. Soms vanaf AMS, soms vanaf DUS, wat ook een prima uitvalsbasis is (en goedkoper parkeren). En soms is zelfs de treinoptie vanuit Antwerpen fors voordeliger.

Natuurlijk moet je op het goede moment toe slaan en je flexibel opstellen, maar dan kun je echt regelmatig voor minder dan 400 euro naar de USA, en soms zelfs de westkust vliegen. Voor 500 euro vlieg je naar Zuid Afrika of Azie en voor 650 euro naar Australie, in economy. Voor minder dan 2000 euro vlieg je bijna overal wel naartoe in business. Wil je perse de snelste non-stop route dan betaal je inderdaad fors meer, maar voor een vakantietrip is dat toch onzin? Als je nu in 2 dagen zakelijk ergens naartoe reist kan ik me voorstellen dat een uur of vier minder reistijd echt uitmaakt. Nog een voordeel van trouw zijn aan een airline of alliantie: status. Doordat wij al jaren altijd voor dezelfde alliantie kiezen hebben we ook jaar op jaar status, en dat betekent binnen Skyteam (al vanaf silver) een gratis extra koffer. Nooit gedoe, altijd voldoende bagage allowance.

Waarom de airlines binnen Skyteam, zoals KLM en Delta, volgens sommigen niet "goed" zouden zijn begrijp ik niet. Ik voel me altijd erg welkom in een KLM of Delta toestel. In WBC helemaal, dan gaat er wat mij betreft echt niets boven KLM. Maar sowieso altijd prettige service, ook voor- en achteraf telefonisch. Bij Delta gratis wifi voor messenging, kun je onderweg gewoon Whatsapp en messenger gebruiken. In flight entertainment is vooral bij Delta erg goed met heel erg veel content. Als er ergens iets uitvalt of wijzigt in het schedule dan krijg je zelf alle mogelijkheden om je nieuwe route te kiezen. En dus niet weer een vage route via manchester.

Voor wat betreft autohuur: In het autohuur topic komen er dan steeds mensen die zeggen dat het allemaal niet zo erg is om prepaid te doen. Maar precies dit soort situaties zijn de situaties waarom je dat niet wilt. Bij postpaid heb je nergens last van. Het verschil is vaak minimaal (niets tot hooguit een paar tientjes). Bij postpaid vervalt de reservering gewoon als je hem niet komt ophalen, daar hoef je je geen zorgen over te maken en je bent niets kwijt. Natuurlijk zul je wel een nieuwe reservering moeten maken - of de bestaande wijzigen - en dat betekent dat er opeens een ander tarief kan gelden. Als je dat wil voorkomen (toch al een geplande late aankomst oid) kun je vooraf een "backup" reservering maken die een dag later start, just in case.

Ik besef me dat het heel zuur is dat je dit overkomen is. Misschien dat er een gehalte "i told you so" in mijn verhaal zit, maar dat is echt niet de bedoeling. Ik wil vooral dat anderen die meelezen ook beseffen dat het met budget airlines echt niet allemaal rozegeur en maneschijn is. Er zitten forse nadelen en risico's aan en het gaat beduidend vaker fout. Prima natuurlijk als je student bent en het allemaal niet zo uitmaakt. Misschien dat je er nog wel een leuke vergoeding aan over houdt. Maar het is niet fijn als je van je schaarse vakantiedagen wil genieten en helemaal geen zin hebt in al dat gedoe, ook achteraf.

6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 » 28 mar 2018, 12:30

Almere vak V schreef: Wil ik best voor naar Dusseldorf rijden. Mag ik nog gratis parkeren ook met mn invalidenparkeerkaart...
Waar?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 28 mar 2018, 12:49

Op het vliegveld van Dusseldorf parkeer je met een invalideparkeerkaart gratis. Dat mag op alle parkeerplaatsen behalve P11 en P12 meen ik. Maar zeker weten op P1, 2 en 3. Dan hoef je vervolgens ook niet je invalideparkeerkaart in je auto te laten liggen zoals in Amsterdam. Want daar heeft nog nooit iemand nagedacht over het feit dat je dat ding wellicht ook wel is in het buitenland nodig kunt hebben. Maar bij het uitrijden druk je op de intercom en meld je dat je een invalideparkeerkaart hebt. Ze vragen dan naar je nummer op de kaart, of komen een kopietje maken en dan mag je gratis uitrijden.

Dat heet service. Maar dat wordt steeds meer een vreemd woord in Nederland.

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 28 mar 2018, 13:03

Roelb natuurlijk kan je met klm/dekta ook best nog wel betere prijzen vinden, maar dan moet je wel flexibel kunnen zijn en niet gebonden zijn aan hoogseizoen e/o bestemming.
In verleden veel KLM gevlogen, ook in het hoogseizoen, als je op tijd boekte scheelde het niet zo veel, zo kwam bv Air Transat in de zomer soms zelfs wel duurder uit of was BA slechts een paar tientjes goedkoper. Maar laatste 3/4 jaar zo’n beetje, is het geen tientjes werk meer. Zoals ik al schreef vorige maand 250 pp. x 4......dat tikt behoorlijk aan. Vorig jaar kerst scheelde KLM 400 euro met BA. Kon ik op BA ook nog wat punten inwisselen voor cashkorting, dus geen gedoe dat je een heel award-ticket moet zien te scoren wat in hoogseizoen ondoenlijk is.
Het is jammer want natuurlijk is KLM/Delta rechtstreeks wel zo relaxed, maar met zulke prijsverschillen echt niet leuk meer.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 28 mar 2018, 13:13

Als je geduld hebt, ruimschoots vantevoren weet wat je wilt, en bereid bent om te zoeken. Veel te zoeken kan je zelfs met de grote maatschappijen goede tickets boeken.

Wij vliegen komende zomervakantie "gewoon" naar Vancouver vanuit Brussel (met een overstap in Frankfurt) voor €278 pp met Lufthansa. Had achteraf ook naar Seattle gekund. Maar blijkbaar was mn geduld net iets eerder op en durfde ik deze niet te laten lopen. Dat kost me dan 5 uurtjes rijden en wellicht een uurtje wachten aan de Amerikaanse grens. Het is niet anders.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 28 mar 2018, 13:21

Maar dan is het ook maar net wat je tijd je waard is. Als ik jouw reis lees, haak ik al af.
Ik vlieg ook graag rechtstreeks waar mogelijk. Ik vind een vliegreis al ellenlang duren en dan ook nog overstappen erbij, nee, niet mijn ding. Wij zijn net weer terug van vakantie naar Florida en het is gewoon zalig om rechtstreeks van AMS naar MIA te vliegen. Wij waren in mum van tijd terug. 17.15 uur vertrokken en om 7.50 uur de volgende ochtend was ik alweer in mijn eigen huis in Oost Nederland. Voor 500,- per ticket haal ik me al die overstap ellende voor een voordeel van een paar honderd euro echt niet meer op de hals. Want ja, ik had ook voor 300,- met United via DUS en Washington gekund. Ieder het zijne.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 28 mar 2018, 13:48

Tsja, korte vliegreizen naar Vancouver, Seattle of Portland heb ik nog nooit kunnen vinden... :wink:

Dus lang zal het altijd duren. Nou hebben mijn jongste dochter en ik daar geen enkel probleem mee. Wij slapen met gemak 8 a 9 uur in een vliegtuig. Mijn oudste dochter probeert alle films te kijken die er voor handen zijn. En mijn vrouw vindt niks lekkerder dan een boek(en) te lezen in het vliegtuig. Wij komen onze tijd wel door.

Ook ik vlieg het liefste rechtstreeks. Maar als ik op dat moment moet kiezen tussen een vlucht naar Portland voor €1.500, naar Seattle voor €1.100 of naar naar Vancouver voor €278 met een keertje overstappen. En dat keer 4. Dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt.

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 28 mar 2018, 13:55

Dat is ook echt een superprijs! Maar il kijk dus al niet naar Brussel of Dusseldorf, vind manlief echt teveel gedoe van het goede, we wonen ongeveer op Schiphol....
Maar goed ook vanaf Schiphol zijn de prijsverschillen soms aanzienlijk om er “wat voor over te hebben”.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 28 mar 2018, 14:01

Eens!!

Als het me niks uitmaakt. En dat is zakelijk vaak het geval. Dan gewoon vanaf Amsterdam. Dat is een uurtje rijden. Dusseldorf is twee uur, Brussel iets minder. Ook dat vind ik allemaal prima. Zeker als de verschillen van deze grote worden.

Mocht je man het dan nog steeds veel gedoe vinden. Voor dat geld kan je ook een limo huren die je zeer comfortabel brengt en weer ophaalt. Hou je nog steeds geld over... :wink:

Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Hard Rock Cafe. » 28 mar 2018, 14:18

adam747 schreef: Ik sta altijd versteld van de vliegopties die reizigers vanuit Nederland hebben met allerlei exotische luchtvaartmaatschappijen AirBerlin.
Acht keer met AB gevlogen. Geen vertragingen gehad en een prijs van kort bij de 1000 Euro pp.was nou ook niet bepaald " exotisch".

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer