Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Coyote, via Rentalcars ook een "prepaid" auto gehuurd, deze vorige week betaald en direct skip the counter kunnen regelen via het foefje wat hier ergens op het forum wordt vermeld ( die doorwijzing naar een duitse site) en werkt dus uitstekend :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vito »

Hierbij de skip the counter link:

http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html

Succes, Roland :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ron Notenboom schreef:De prijs hiervoor was dermate laag (iets meer dan 1.300 Dollar voor 3 1/2 week) dat we dachten dat er sprake was van een fout. Maar blijkbaar niet. Inmiddels iemand ervaring met dezelfde aanbieding ?
Nog niet. Ik heb op 3 juni een Infinity QX80 staan voor zo'n zelfde periode en bedrag. Overigens is dat tarief er op dit moment nog steeds. Tja, autohuur en prijzen, je zult nooit weten of het een aanbieding of onoplettendheid bij de verhuurder was. Maar een overeengekomen tarief wordt in mijn ervaring altijd gerespecteerd. De beste was nog wel het harryh tarief bij Alamo twee jaar geleden...
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

Ben dan benieuwd naar je ervaring Roelb. Mijn reservering is voor eind juli.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Geen vrees Ron, zoals reeds gemeld heb ik destijds keurig een email ontvangen van Hertz ontvangen in welk vak de auto stond.
Heb toen alleen gekozen voor National.
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

twijfel tussen 'goedkopere' US carhire met vooruitbetaling en duurdere annuleerbare reservering

Bericht door tiny2018 »

Ik heb in december 2017 een minivan (nissan quest or similar) voor 29 dagen in augustus 2018 bij Dollar gereserveerd voor $1469.
Vond ik geen gekke prijs en deze kan ik ten alle tijde nog annuleren (heb geen creditkaartgegevens achter hoeven laten).

Nu heb ik gister dezelfde auto, zelfde voorwaarden ook Dollar bij US Carhire voor maar $1153 gezien, scheelt toch $300 dollar.
Deze moet dan wel 8 weken vantevoren betaald worden (nu aanbetaling van $25) en kan ik 'maar' tot 2 dagen vantevoren annuleren.

Nu twijfel ik ontzettend....wat zouden jullie doen?
De oude reservering voelt betrouwbaarder (is dat zo?)
of is US Carhire ook betrouwbaar genoeg?

Zijn er meer nadelen bij het prepaid reserveren dan dat we er definitief aan vast zitten 2 dagen voor vertrek naar amerika?

Wat zouden jullie doen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: twijfel tussen 'goedkopere' US carhire met vooruitbetaling en duurdere annuleerbare reservering

Bericht door roelb »

Welke data en locatie(s)? Misschien zijn er nog andere opties..
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door tiny2018 »

Antwoord op Roel zijn vraag: van 1 augustus 15:00 tot 30 augustus 15:00
Welke data en locatie(s)? Misschien zijn er nog andere opties..
Ik moet zeggen dat ik af en toe opnieuw kijk maar nog niet eerder een beter aanbod heb gevonden dan wat ik gereserveerd had, tot gister dan....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

$811 voor een aisle pick bij Hertz (Amex platinum discount, maar met dit verschil heb je dat eerste jaar er al uit).
$1439.59 voor een Infinity QX80, ook bij Hertz. (zelfde discount)
$943.65 voor een aisle pick bij National (Visa ca contract + BJ's coupon)
$1244.84 voor een minivan bij National (Visa ca contract + BJ's coupon)

Allemaal postpaid rates zonder verplichtingen. Je kunt dus ook shoppen in de aisle bij zowel Hertz als National, en als er beide niets staat dan alsnog uitwijken naar bijvoorbeeld de minivan bij National voor $1244. Je hebt dan drie reserveringen waarvan je er uiteindelijk maar een gebruikt.
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door tiny2018 »

Jeetje Roel bedankt!
Jij bent echt handig met zoeken.....
Betekent een Aisle pick dan ook met zekerheid een minivan?
Ik denk nl. dat we die met zijn 5en (3 pubers) en kampeerspullen echt nodig hebben...

Maar ik vermoed dat je bedoelt dat we zowel de aisle pick doen én de minivan bij national zodat we keus hebben?

Ik zal eens proberen uit te zoeken of we bij National kunnen boeken want ik heb geen idee wat 'Visa Ca contract en BJ's Coupon betekent).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Even zoeken op dit forum (in de voorloper van dit topic)voor de juiste contract codes en de coupon code.

Inderdaad, je doet dan twee reserveringen. Een voor de aisle, en een voor de gewenste auto. Staat er iets in de aisle dan gebruik je de duurdere reservering niet. Staat er niets in de aisle en kun je niets regelen met het personeel ter plaatse dan heb je in ieder geval altijd de mogelijkheid om wel een minivan mee te nemen, alleen kost het je dan dus iets meer.

Voor wat betreft de aisle: bij National heb je er twee. Ten eerste de "gewone" emerald aisle (voor iedereen, wel even emerald lid worden voordat je de reservering doet). Daarnaast ook de "Executive aisle". Daar staan de grotere en betere auto's. Of er een minivan in een van de aisles staat kan niemand je garanderen of vertellen, het verschilt echt per uur. Maar in de executive aisle heb je wel veel meer kans. Als je uit die aisle wilt kunnen kiezen moet je er voor zorgen dat je voor die tijd National executive member bent. Dat kan op verschillende manieren. Door veel te huren, maar dat is niet aan de orde. Maar het kan bijvoorbeeld ook door een bepaald soort creditcard te hebben. Mastercard Elite of Amex platinum werken beide.

Bij Hertz is de aisle pick nog goedkoper. Ook dat is met een specifieke korting voor houders van een Amex platinum, waarbij je dan ook niet alleen uit de reguliere gold aisle mag kiezen, maar ook uit de 5-star aisle (waar weer betere auto's staan, met opnieuw veel meer kans op een minivan). Als je het een beetje slim doet kost die kaart je het eerste jaar niets, kwestie van alle voordelen gebruiken, waaronder dit soort kortingen. En als je daarmee uiteindelijk voor $811 slaagt bij Hertz "verdien" je er nog aan.
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door tiny2018 »

$811 voor een aisle pick bij Hertz (Amex platinum discount, maar met dit verschil heb je dat eerste jaar er al uit).
$1439.59 voor een Infinity QX80, ook bij Hertz. (zelfde discount)
$943.65 voor een aisle pick bij National (Visa ca contract + BJ's coupon)
$1244.84 voor een minivan bij National (Visa ca contract + BJ's coupon)
Pff een amex platinum is blijkbaar een American Express card met een annual fee van $550, die optie trekt mij niet zo....Dan geef ik nog steeds eerst veel geld uit en ik weet nu nog niet hoeveel mij dit (bij wat allemaal) scheelt....

Ok, als ik bij National (http://www.nationalcar.com/) zelf zoek vind ik niets onder de $2500 ik zal dus even op dit forum zoeken naar de 'codes en coupon code', ben benieuwd....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat is de amerikaanse kaart, niet de Nederlandse. Zie pb, ook voor National. Overigens is het tarief zonde het visa contract maar $100 meer oid. Dus als je op $2500 uitkomt doe je iets verkeerd.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Roel, zou je ook eens voor mij kunnen kijken ? Ik heb nu een reservering staan voor 14 juli - 8 augustus op Tampa bij Alamo, voor een Fullsize SUV voor $ 1.345 pay locally. Ik wil eigenlijk stiekem een Premium SUV, maar hoop die terplekke wel te kunnen 'regelen'. Toch Fullsize SUV gehuurd, omdat we dit jaar gedeeltelijk met 6 personen zijn, dus wel niet het risico lopen dat ik een kleinere SUV krijg.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ik zie bij Hertz zo geen betere opties. De prestige car "aanbieding" danwel fout gaat niet op voor die locatie en periode.

Je kunt voor $840 bij National een aisle reservering er bij doen. Als er niets staat kun je altijd door naar Alamo. En als er wel iets staat heb je bijna $500 bespaard.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Top, dank je. Weet jij uit ervaring welk soort auto's in die Aisle staan bij National ? Ook echt de Fullsize en Premium SUV's ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door tiny2018 »

roelb schreef:
Dat is de amerikaanse kaart, niet de Nederlandse. Zie pb, ook voor National. Overigens is het tarief zonde het visa contract maar $100 meer oid. Dus als je op $2500 uitkomt doe je iets verkeerd.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik heb nu een emerald membership aangemaakt en probeer via diezelfde site als member te reserveren.

ook dan kom ik voor pickup: 08/01/2018 - dropoff 8/30/2018 op $2156 voor een 'midsize car'?

Als ik een van de contractcodes probeer die in 'Alles over National Emerald Club deel 2' staan krijg ik de melding "currently there are no vehicles available for the date and time you selected'.
overigens heb ik alleen een 'gewone' mastercard. Die zou ik wel kunnen opwaarderen naar een platinum versie (is niet zo duur) maar dat is denk ik nog geen elite....dus of dat zinvol is...
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door tiny2018 »

Roel,
het is nu toch gelukt met de codes die je stuurde.
Ik kom nu op 943 voor een midsize car.
Die is zeker te klein, maar misschien is er idd een manier via die creditcard methode, daar zal ik vanavond eens verder op puzzelen
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je EC executive lid bent mag je voor het midsize tarief wat je geboekt hebt een auto uitzoeken uit zowel de EC aisle als de EC executive aisle. Je hebt dus niet perse een midsize auto geboekt, je betaalt alleen dat tarief en hebt vrije keus.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Jep. Je bent dus afhankelijk van wat er in de aisle staat. Maar met diezelfde gegevens kun je ook een tweede reservering maken voor een minivan. Dat kwam op $1200 oid. Als er dan niets in de aisle staat kun je altijd nog gewoon een minivan meenemen op de duurdere reservering.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer