Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Mier37 »

Hai!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn partner en ik gaan volgend jaar van 19 mei t/m 10 juni naar de States. We willen een auto huren vanaf SF op de 19e en dan retourneren op 7 juni (ook SF). Nu heb ik al bij Hertz gekeken en met ANWB korting zit ik op ongeveer 590€ met ANWB korting voor een midsize SUV. Ik heb ook bij Alamo gekeken en heb daar een account aangemaakt. Nu zag ik op Alamo.com ook een midsize SUV staan voor €650 ongeveer, maar als ik dan inlog als "insider" veranderd die prijs opeens naar $963 dollar. Terwijl ik als "gast" die prijs van €650 zie staan. Is dit dan de prijs met tax waar ik overheen heb gekeken? Ik snap er niks van :eh:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Pien P schreef:De one-way fee (dropoff) kosten bedragen tussen de 250 dollar en 300 euro. Dat is bijna de helft van de autohuur. Wie heeft er een tip/trick om deze kosten te reduceren?
Wat wel is wil helpen, dus geen vast gegeven, is kijken naar alternatieve dropoff locaties. Het vliegveld is de hoofdprijs natuurlijk. Kijk even wat er gebeurd als je een locatie selecteert elders in de stad. Ubertje naar het vliegveld en klaar ben je. Maar nogmaals, werkt niet altijd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Mier37 schreef:ik op Alamo.com inlog als "insider" veranderd die prijs opeens...,.:
als je het naadje van de kous wilt weten moet je deze thread vanaf het begin even lezen.
Zo niet maken we een lang verhaal kort; Alamo Insiders is niet bestemd voor mensen die vanuit Europa boeken .
Daar voor aanmelden heeft geen toegevoegde waarde.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Almere vak V schreef:
Pien P schreef:De one-way fee (dropoff) kosten bedragen tussen de 250 dollar en 300 euro. Dat is bijna de helft van de autohuur. Wie heeft er een tip/trick om deze kosten te reduceren?
Wat wel is wil helpen, dus geen vast gegeven, is kijken naar alternatieve dropoff locaties. Het vliegveld is de hoofdprijs natuurlijk. Kijk even wat er gebeurd als je een locatie selecteert elders in de stad. Ubertje naar het vliegveld en klaar ben je. Maar nogmaals, werkt niet altijd.
Voor een one-way Boston Los Angeles, komende zomer, heb ik een stuk of 30 vestigingen als return in de greater LA area geprobeerd, bij drie was er een lage of geen drop-off fee, en Dan kan het ook nog per type verschillen. Bij mij Studio City, Culver City en Venice of Marina del Rey, heb uiteindelijk voor Culver City gekozen. Succes.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Mier37 »

Bedankt voor je reactie Bedeve!
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Mier37 »

Misschien nog een domme vraag, maar moet ik mij als adittional driver (gratis) bijschrijven bij Alamo (skip the counter) als mijn partner de auto huurt? we zijn niet getrouwd, wonen wel samen en willen samen rijden. Ik heb alleen geen creditcard. Ik heb her en der hier wel wat erover gelezen, maar ben een beetje verward door alle info merk ik :roll:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

In California is de 2 bestuurder altijd gratis ongeacht de relatie tot de hoofdbestuurder. Maar als deze niet de spouse is, moet die wel vermeld staan op het contract.
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

roelb schreef:
Inges schreef:Bij Hertz SFO konden wij afgelopen juli onze auto niet kiezen. Er werd er eentje voorgereden. Aangezien die ons heel erg goed beviel zijn we daar mee naar buiten gereden. Een Nissan Armada, 4WD/AWD Large SUV Categorie T FFAR klasse die ik ook gereserveerd had.

Nu mijn vraag, weet iemand of je op LAS wel zelf kan kiezen? Deze keer gaan we met mijn ouders en mijn vader heeft altijd in de Ford garage gewerkt. Ik zou graag met hem in een Ford Expedition rijden. Iemand ervaring met een FFAR of PFAR reservering op LAS?
Bij Hertz geldt - op elke vestiging - dat auto's in principe worden toegewezen.

.
mmm, dit wist ik niet. Na vele jaren Alamo heeft Hertz (tot nu toe) de beste prijzen voor onze meivakantie 2019 vanaf SFO. Wij willen ook graag een grote SUV (ooit eens "verpest" door een upgrade naar een Escalade :-)) maar voorlopig komen die rond de 1000 Euro voor 13 dagen in onze periode. Vorige week zag ik een 7-zitter (categorie FRAR) voor 632 Euro dus die maar eens geboekt (annuleerbaar uiteraard).

In de FRAR categorie zitten veel SUV's met een opklapbare 3e zitrij (zoals de 7 persoons versie van de Ford Explorer) waardoor je OF een 3e zitrij hebt OF een grote kofferbak. Dit is natuurlijk niet ideaal en daarom dacht ik dit ter plekke op te lossen door een grotere auto uit de rij te kiezen of een praatje te houden met de medewerkers. Dit gaat eigenlijk altijd goed bij Alamo echter als ik nu lees dat Hertz voor komt rijden en er dus niks te kiezen valt dan heb ik hier toch wat vraagtekens bij.

Iemand hier ervaring met vooraf reseveren of aansturen op een andere auto?
Laatst gewijzigd door cvr op 20 okt 2018, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

roelb schreef: Bij Hertz geldt - op elke vestiging - dat auto's in principe worden toegewezen.

De enige uitzondering zijn sedans, compact, mid-size en full-size. Die staat, op locaties met de dienst "Ultimate choice", in rijen zoals je dat bij Alamo/National ook kent. Vrijwel alle luchthavenlocaties hebben dat systeem inmiddels.
Roel bij alle vestigingen waar de ultimate choice is ingevoerd geldt dat boekingen van MPV ' s en SUV toegewezen zijn en bij boeking van een sedan er een vrije keuze is uit 1, 2 of 3 statusvakken .

Bij boeking van een mid-size sedan kun je gewoon een MPV of een SUV kiezen uit het bij je status horende vak.

Mijn vraag aan jou als AMEX FB Platinum lifestyle genieter ; ben jij 5 Star of President Circle ?
Laatst gewijzigd door bedeve op 20 okt 2018, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

cvr schreef: Na vele jaren Alamo heeft Hertz (tot nu toe) de beste prijzen voor onze meivakantie 2018 vanaf SFO.
Je zult mei 2019 bedoelen.
Het is mij ook opgevallen dat in die periode op SFO de Hertz prijzen veel lager liggen dan die bij Alamo / National.
Op welke website en met welke CDP heb jij geboekt ?
Je GOLD status is zelfs in San Francisco ook van belang
Ik heb er vanaf 12 april een ICAR geboekt.
En zit nu voor 3 wkn huur op $ 532 .
Op de Franse site met een AMEX FB CDP

Bij boeking van de specifieke SUV of MPV klasse krijg je er een toegewezen, maar....
Een praatje maken is het begin van alle moois in het leven !
Dus met een greeter, of als die er niet is op naar de Gold Desk !

Maar....een verstandige National Emerald Club member heeft tegelijkertijd daar ook geboekt. Ook al is dat voor drie wkn bijna $ 130. - duurder
Noem dat maar verzekeringspremie
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

bedeve schreef: Bij boeking van een mid-size sedan kun je gewoon een MPV of een SUV kiezen uit het bij je status horende vak.
Helemaal correct, dat schreef ik ook. Maar of er iets 'gewensts' in de aisle staat is natuurlijk nooit zeker. Heb ook wel eens een garage vol met sedans gezien, tot en met presidents circle. Oke, er stonden wel hele leuke auto's tussen, maar geen SUV's. Was eerder dit jaar in SFO.
Mijn vraag aan jou als AMEX FB Platinum lifestyle genieter ; ben jij 5 Star of President Circle ?
5 star. Maar werd een paar weken geleden wel uitgenodigd voor Amex Centurion.. mocht ik daarop in gaan dan wordt het dus PC. Nog tot het eind van de maand om er over na te denken.
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

Sorry mei 2019 idd.

Ik heb bij Auto Europe geboekt dus niet bij Hertz rechtstreeks.

Dank voor de de Hertz-tip, meteeen geprobeerd. De NL en FR Hertz websites zijn dit weekend waarschijnlijk bezig met een update want ik krijg er geen enkele prijs uit, hij blijft op het beginscherm. Ik ben helaas geen platinum zoals jij maar FB Silver, kijken of dat ook interessante prijzen oplevert.

National Emeral Club prijzen voor onze periode (20/4-3/5) beginnen op $1166 voor een economy dus dat schiet ook niet op helaas.

Ik blijf dit topic zeker volgen, iedereen bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ai CVR ; je moet wel op de juiste site kijken !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

cvr schreef: National Emeral Club prijzen voor onze periode (20/4-3/5) beginnen op $1166 voor een economy dus dat schiet ook niet op helaas.
Als je goed kijkt is er ook goed nieuws .

San Francisco International Airport (SFO)
PICK UP
Sat, 20 Apr at 12:00

RETURN
Fri, 3 May at 12:00

Midsize
Hyundai Elantra or similar
FEATURES & PRICINGHyundai Elantra
AUTOMATIC
Number of Passengers5Luggage Quantity1
$ 429.02 / rental
$ 429.02 Total


En dat zonder een opvolger voor onze geliefde nda2324br coupon code.
Die moet er nog komen , maar je hebt nog even tijd tot het april is.
Hou het in de gaten.
Annuleer en boek opnieuw als er een Euro te besparen is en doe dat met een zorgvuldige blik op de site van de verhuurder dan kom je ook niet tot van die rare bedragen als je hier neerzette.
Veel plezier !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

Dank je voor het meekijken Bedeve!

Ik doe vast iets niet goed want de laagste prijs die ik zie is $1166 voor een economy, alle klassen daar boven zijn nog duurder. De executive area begint bij $1305.

Ik ben ingelogd als emerald club member en zie ook nog Mastercard Elite staan.

Ik zie wel "Status Expires Feb 28, 2019" in mijn profiel staan dus wellicht dat het daar fout gaat.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Je moet het mastercard contract ID verwijderen uit je zoekopdracht.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

cvr schreef: Ik ben ingelogd als emerald club member en zie ook nog Mastercard Elite staan.
.
Stan G heeft al opgemerkt dat je die Mastercard contract ID moet uitvinken.
De prijs waar ik mee kwam was met gebruik van contract ID 8572158 , nog zonder enige couponcode.
MAW aan die prijs is nog wel wat te doen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

We gaan door in deel 9
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer