Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Op sommige locaties is het mogelijk. Ik dacht dat Alamo een aantal locaties had zoals Vancouver Seattle en Toronto Boston etc. Google maar op one way fee usa canada. Dan zie je het vanzelf
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Arends1989 »

Zojuist heb ik voor 100 euro minder bij Alamo mijn Full size sedan boeking kunnen wisselen voor een Full size Special (niet de luxury, die was er ook nog).

Iemand die ervaring heeft met deze klasse? Welk voertuig zit hier bijvoorbeeld in die niet in de Full size zit?

BVD! :thumbup:
M.Holtrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2018, 22:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door M.Holtrop »

Ik heb een vraag voer de autohuur op LAX. Wij gaan in 2019 van 2-5 t/m 27-5 een rondreis maken. Als ik zo de autohuur vergelijk zijn er behoorlijke verschillen.

Voor een full-size personenauto betaal ik bij Budget omgerekend ongeveer 650 euro. Heeft iemand ervaring bij Budget op LAX? Via de Duitse website bij Alamo is het ongeveer 850, dus scheelt 200 euro...

Als er nog andere opties zijn hoor ik dat graag :)
Laatst gewijzigd door M.Holtrop op 16 jul 2018, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

12 weken, 650 of 850 euro, lijkt me een bijzonder goed tarief. Zo bijzonder dat ik vermoed dat de data die je geeft niet kloppen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

M.Holtrop schreef:Ik heb een vraag voer de autohuur op LAX. Wij gaan in 2019 van 2-5 t/m 27-7 een rondreis maken. Als ik zo de autohuur vergelijk zijn er behoorlijke verschillen.

Voor een full-size personenauto betaal ik bij Budget omgerekend ongeveer 650 euro. Heeft iemand ervaring bij Budget op LAX? Via de Duitse website bij Alamo is het ongeveer 850, dus scheelt 200 euro...

Als er nog andere opties zijn hoor ik dat graag :)
Wij hebben nu een auto van Budget LAX. Het was niet mijn eerste keus, maar de prijs was zo goed dat we de gok maar genomen hebben. Ik zou deze locatie alleen kiezen als de prijs echt goed is. Mijn voorkeur gaat toch naar Alamo. Ten eerste mag je daar zelf kiezen en de locatie ziet er ook veel beter uit dan Budget.

De dame van Budget die ons hielp was niet echt klantvriendelijk. Kregen eerst een auto waar geen sleutel van te vinden was. Toen een andere maar onze koffers pasten maar net......ik vroeg om een andere auto, maar alles was op :roll: en nee zei ze er is niks anders.......

Ik heb toen buiten iemand aangesproken en die wees naar de manager die net buiten bezig was en deze man heeft meteen een auto uit de ingeleverde rij gepakt die we graag wilden en hij reed hem zelf door de wasstraat. We hebben nu een Ford Edge en die is erg fijn en zeer ruim. We betalen 720 euro voor 3 weken en dat was ruim 450 euro goedkoper dan Alamo.

Maar Budget LAX is maar een vreemde ophaallocatie. Budget Miami was prima vorig jaar.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
M.Holtrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2018, 22:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door M.Holtrop »

roelb schreef:12 weken, 650 of 850 euro, lijkt me een bijzonder goed tarief. Zo bijzonder dat ik vermoed dat de data die je geeft niet kloppen.
Klopt. Er zat een typefout in.... Data moet zijn van 2-5 t/m 27-5 2019.
M.Holtrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2018, 22:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door M.Holtrop »

pumi1000 schreef:
M.Holtrop schreef:Ik heb een vraag voer de autohuur op LAX. Wij gaan in 2019 van 2-5 t/m 27-7 een rondreis maken. Als ik zo de autohuur vergelijk zijn er behoorlijke verschillen.

Voor een full-size personenauto betaal ik bij Budget omgerekend ongeveer 650 euro. Heeft iemand ervaring bij Budget op LAX? Via de Duitse website bij Alamo is het ongeveer 850, dus scheelt 200 euro...

Als er nog andere opties zijn hoor ik dat graag :)
Wij hebben nu een auto van Budget LAX. Het was niet mijn eerste keus, maar de prijs was zo goed dat we de gok maar genomen hebben. Ik zou deze locatie alleen kiezen als de prijs echt goed is. Mijn voorkeur gaat toch naar Alamo. Ten eerste mag je daar zelf kiezen en de locatie ziet er ook veel beter uit dan Budget.

De dame van Budget die ons hielp was niet echt klantvriendelijk. Kregen eerst een auto waar geen sleutel van te vinden was. Toen een andere maar onze koffers pasten maar net......ik vroeg om een andere auto, maar alles was op :roll: en nee zei ze er is niks anders.......

Ik heb toen buiten iemand aangesproken en die wees naar de manager die net buiten bezig was en deze man heeft meteen een auto uit de ingeleverde rij gepakt die we graag wilden en hij reed hem zelf door de wasstraat. We hebben nu een Ford Edge en die is erg fijn en zeer ruim. We betalen 720 euro voor 3 weken en dat was ruim 450 euro goedkoper dan Alamo.

Maar Budget LAX is maar een vreemde ophaallocatie. Budget Miami was prima vorig jaar.
Bedankt voor je reactie! Dan wacht ik nog even met boeken bij Budget en wacht ik op een goede deal bij Alamo. Fijne vakantie nog!!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Boeken kan altijd. Annuleren ook. Dan weet je zeker dat je wat hebt staan. Als er iets voorbij komt bij Alamo wat beter bevalt dan pak je die.

Ik heb voor mijn privetrips in oktober en november in totaal 5 reserveringen staan. Als de goedkoopste optie me niet bevalt loop ik verder. Net zolang tot ik wat naar mn zin heb. Dan annuleer ik de anderen.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr. Patrick »

Weet iemand hoe het in Colorado geregeld is met de spouse als 2e bestuurder? Enige kans dat die net zoals in CA en NV gewoon altijd ook mag rijden?

Ik zou het graag willen weten, aangezien we volgend jaar een rondje Denver gaan doen.
Almere vak V schreef:Ik heb voor mijn privetrips in oktober en november in totaal 5 reserveringen staan. Als de goedkoopste optie me niet bevalt loop ik verder. Net zolang tot ik wat naar mn zin heb. Dan annuleer ik de anderen.
Heb je dan ook overal skip the counter of speciale rechten? Of kan ik dat als eenmalige klant ook?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Heb Skip the Counter en ben Hertz Gold member. Maar als je kiest voor betalen bij ophalen kan je altijd annuleren. Of je nu wel of geen lid bent of speciale rechten hebt. Sterker nog je hoeft niet eens te annuleren. Maar ik vind het wel net zo netjes om te doen als je een auto niet komt afhalen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ik ook.. Maar soms kan het niet meer na de originele ophaaltijd, dan laat ik het ook maar zitten. Laatst vroeg ik aan de Hertz dame bij de uitgang nog of ze mijn andere reservering wilde cancellen, en haar antwoord was: why bother..
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr. Patrick »

@Almere Vak K en @roelb, jullie lopen dan dus gewoon (met het skip the counter dingetje) naar de parkeergarage, kijken daar wat rond en als het niet bevalt, gaan jullie naar de volgende?

Ik huur (als niet zo regelmatige VS-ganger) niet zo vaak een auto in de VS en heb nog niet eerder skip-the-counter gebruikt. Voor mijn gevoel is dit dan ook iets wat ik niet zou doen, ik zou me heel opgelaten voelen om door de garage te snuffelen en dan weer te voet te vertrekken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Mr. Patrick » weest gerust ! Het "te voet vertrekken " is steeds minder erg ,bezwaarlijk, verlegenheidsbrengend dan het lijkt.
Bij steeds meer vliegvelden zijn de car rentals in een gigantisch garage complex samen gebracht.
Dat betekent dat je binnen dezelfde parkeergarage of gelijkvloers of een etage hoger of lager bij een andere verhuurder bent.
Het evangelie van de dubbele boeking is hier al een aantal jaren gepropageerd.
Vooral door een Emerald Club (dus midsize) bij National en een specifieke klasse boeking bij Alamo.
Dan zit je altijd al in dezelfde garage en is het "te voet vertrekken " niet opvallend.
Een grote achterblijver hierin is nog LAX .
Daar zitten NAtional En Alamo wel bij elkaar.
Ik heb de afstand tussen Hertz ( Airport Blvd ) en Alamo/National (Aviation Blvd ) uitgemeten op 10 minuten lopen.
(2 minuten rust onder de luifel van Hilton LAX is bij warm weer wel aanbevolen )

Kortom ; laat de bezwaren varen en maak van autohuur een spel.
Veel plezier
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Aan dit mooie gedicht van @bedeve heb ik niet veel toe te voegen ;-)

Maar inderdaad, waarom zou je je bezwaard voelen? Je mag toch best vergelijken als klant? Zeker als je een paar weken "leeft" in zo'n auto is een goede keuze belangrijk.

Sjouwen met bagage hoeft ook niet. Op veel vliegvelden is er een consolidated rental car center. Laat gewoon een iemand achter met de bagage in de hal en wandel dan zelf even rustig een rondje door de garage.

Ik heb vaak meer dan 2 reserveringen. Meestal zowel bij Hertz als bij National een aisle pick (midsize categorie huren, uitkiezen uit gold/5-star aisle bij Hertz en Emerald/Executive aisle bij National). Daarnaast reserveer ik ook ergens, meestal bij Hertz, een auto in de categorie die ik eigenlijk wil hebben, meestal een SFAR (Standard SUV).

En dan is het shoppen.. De prijsverschillen zijn vaak zodanig dat het echt de moeite loont. $500 of meer besparen op autohuur door even 5 minuten rond te wandelen in een garage vind ik absoluut de moeite waard. Aan de andere kant: ik heb ook mijn (dure) backupreservering wel eens nodig gehad omdat er niets interessants in de aisles stond.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Mr. Patrick schreef: Voor mijn gevoel is dit dan ook iets wat ik niet zou doen, ik zou me heel opgelaten voelen om door de garage te snuffelen en dan weer te voet te vertrekken.
Zie het maar als een gewone winkel. Als je niks gevonden kunt krijgen van je gading loop je door naar de volgende. Zoals al gezegd, op veel vliegvelden zitten ze allemaal bij elkaar. Ik ben er niet zo bedreven in als roelb. Die kent echt alle ins en outs. Huur zakelijk nooit een auto en prive hooguit 3 keer per jaar. Dan bijna altijd in Seattle. Daar zitten alle verhuurders bij elkaar. Dus dan wordt het helemaal makkelijk.

Heb daar zelfs bij Alamo wel is gehad dat er niks stond en dat ik expres aan de greeter vroeg waar Hertz zat. Hoezo meneer?? Nou ik kan hier niks gevonden krijgen, dus ik ga naar mn andere reservering. Ik hoefde maar te zeggen wat ik wilde en het werd geregeld inclusief gratis upgrade. Een vriendelijk glimlach, een knipoog, een hand en 20 dollar verder reed ik glimlachend naar buiten in een Suburban. En die viel toch echt niet binnen de midsize SUV die ik gehuurd had.

Heb het andersom ook wel is geprobeerd bij Hertz. Maar die wezen me keurig de weg naar Alamo... :blink:
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MichelAngelo66 »

Almere vak V schreef:Boeken kan altijd. Annuleren ook. Dan weet je zeker dat je wat hebt staan. Als er iets voorbij komt bij Alamo wat beter bevalt dan pak je die.

Ik heb voor mijn privetrips in oktober en november in totaal 5 reserveringen staan. Als de goedkoopste optie me niet bevalt loop ik verder. Net zolang tot ik wat naar mn zin heb. Dan annuleer ik de anderen.
Je annuleert ter plekke? Dat hoeft dus niet voor een bepaalde tijd?

Zijn er hier al ervaringen met Emerald Executive Aisle in SFO ,wat daar zoal staat? Of is het puur mazzel hebben?
Laatst gewijzigd door MichelAngelo66 op 18 jul 2018, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Almere vak V schreef: Heb daar zelfs bij Alamo wel is gehad dat er niks stond en dat ik expres aan de greeter vroeg waar Hertz zat. Hoezo meneer?? Nou ik kan hier niks gevonden krijgen, dus ik ga naar mn andere reservering. Ik hoefde maar te zeggen wat ik wilde en het werd geregeld inclusief gratis upgrade.
Die ga ik onthouden ;-)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

MichelAngelo66 schreef:
Je annuleert ter plekke? Dat hoeft dus niet voor een bepaalde tijd?
Als je een reservering hebt staan die (nog) niet betaald is hoef je zelfs niet eens te annuleren. Maar ik vind het wel net zo netjes om dat alsnog te doen. Maar het komt voor zoals roelb al aangaf dat ze zelf zoiets hebben van waar maak je jezelf druk om.

Als je al betaald hebt voor je boeking meot je dit meestal uiterlijk 48 uur vantevoren annuleren. Anders worden er kosten in rekening gebracht. Ik meen 10%. Wil je dus super flexibel zijn. Dan zorg je dat je achteraf betaald. Zeker als je meerdere reserveringen hebt staan.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

MichelAngelo66 schreef:Zijn er hier al ervaringen met Emerald Executive Aisle in SFO ,wat daar zoal staat? Of is het puur mazzel hebben?
Elke aisle is een loterij. De ene keer is hij goedgevuld, de andere keer is er niks. Ik haalde er eens een Challenger uit de Exec, daar was ik tevreden mee. Dit topic op Flyertalk is een goede referentie overigens: https://www.flyertalk.com/forum/nationa ... fo-36.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

MichelAngelo66 schreef:
Zijn er hier al ervaringen met Emerald Executive Aisle in SFO ,wat daar zoal staat? Of is het puur mazzel hebben?
Ja ;er staan hier ervaringen op SFO beschreven.
Wil je die lezen ? gaat het makkelijkst met gebruikmaking van de "zoek " funktie.
SFO is nou uitgesproken zo ń plek waar een praatje maken helpt.
Als je de garage binnenlopt is recht voor je de Executieve Aisle.
Links van de entree deur zit meestal een greeter achter een tafel.
Zo niet aan de overkant daarvan in een kantoortje.
Gewoon zeggen wat je zoekt.
Een vriendelijk woord en gezicht helpt altijd
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer