Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Old Faithful »

Wij hadden tussen SEA en SFO geen one-way kosten bij Alamo geboekt via usareisen.de. Bij een proefboeking zie ik dat dit nu nog zo is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Drop fees varieren vaak per boekingskanaal/contract. Het is dus niet zo dat een specifeke verhuurder de-facto wel of geen drop-fees rekent tussen locatie X en Y. Dat kan per gesloten contract verschillen. Vooral bij Alamo zijn er veel verschillen.

Uiteindelijk is het natuurlijk het meest zinvol om de totale prijs te vergelijken, inclusief eventuele drop fees. En dan een keuze te maken.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Een vraagje,

Wat is een eventuele upgrade voor een 7 passenger minivan ? We hebben via US CAR HIRE een Dollar minivan gehuurd met ophaling in Las Vegas. Waar moeten we op letten als ze over een upgrade beginnen ?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Dar is volgens mij weinig aan upgrade voor te bedenken, als je echt die sevenseat capaciteit nodig hebt is er niet echt iets anders en groters in de reguliere verhuur volgens mij.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6815
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Annet1992 schreef:Weten jullie er nog meer die geen one way rekenen? Ik kan geen andere vinden..
Ik geloof dat drive-usa / usa-reisen een speciale regeling heeft dat er geen one-way fee is tussen CA/OR/WA voor Alamo huur.
edit: Zoals Old Faithfull al zei.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Old Faithful schreef:Wij hadden tussen SEA en SFO geen one-way kosten bij Alamo geboekt via usareisen.de. Bij een proefboeking zie ik dat dit nu nog zo is.
Voor de autohuur dit jaar ook gekeken bij usareisen.de omdat ik daar in het verleden vaker geboekt heb en alles altijd prima geregeld was.

Het viel mij nu op dat de auto's waarbij geen drop off kosten werden berekend een stuk duurder waren waardoor je per saldo evenveel kwijt was als een auto mét drop off kosten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Old Faithful »

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is ook het huren van een auto de laatste jaren een stuk complexer geworden. Een jaar of tien geleden wist je van usareisen.de dat ze hun zaakjes goed op orde hadden, zoals jij ook al zegt en dat ze altijd een aanbod hadden dat op zijn minst concurrerend was. Ik heb ook de indruk dat de prijzen gedurende het seizoen toen veel minder varieerden dan nu. Het huren van een auto begint steeds meer te lijken op het boeken van een vliegticket. Verschil is nog dat de boeking van een huurauto vaak nog zonder kosten geannuleerd kan worden als je een beter aanbod vindt. Ik sta daarom achter de conclusie van roelb:
roelb schreef: Uiteindelijk is het natuurlijk het meest zinvol om de totale prijs te vergelijken, inclusief eventuele drop fees. En dan een keuze te maken.
[Frustatie aan] :offtopic: Of het nu gaat om het boeken van een vliegticket of autohuur, het afsluiten van een ziektekostenverzekering of autoverzekering, het zoeken naar een energieleverancier of internet-, televisie- en telefoonabonnement, we worden verondersteld ons door een brij van aanbiedingen te worstelen, die allemaal net iets van elkaar verschillen, zodat vergelijken moeilijk wordt. En dan maar hopen dat we de gunstigste aanbieding eruit pikken. :twisted: [frustatie uit] :wink:
Groet,

Old Faithful
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Bedankt voor jullie reacties.
Zoals ik van jullie begrijp kan ik dus ook via die duitse site een auto boeken? Dat wist ik niet, heb tot nu toe alleen nederlandse websites bekeken. Doen ze daar in de usa niet moeilijk dan, als je een boeking doet in een land waar je niet woont?
jelleone
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2018, 19:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door jelleone »

Ik wil een auto huren op Las Vegas. Volgens de planning land ik, na een tussen landing in Minneapolis, op vrijdag 7 september om 15.45 uur in Las Vegas.

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt vanaf landen tot aan dat je bij de verhuurmaatschappij bent? Wat is daarvoor een tijd die ik ongeveer kan aanhouden, uiteraard zal het de ene keer iets sneller gaan dan de andere keer ivm de drukte.

Ik wil namelijk bij het boeken een zo laat mogelijke tijd opgeven dat ik de auto ophaal zodat ik wanneer ik de auto weer inlever dit ook zo laat als mogelijk kan doen zonder dat ik daarvoor een extra dag hoef bij te betalen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Annet1992 schreef:Zoals ik van jullie begrijp kan ik dus ook via die duitse site een auto boeken? Dat wist ik niet, heb tot nu toe alleen nederlandse websites bekeken. Doen ze daar in de usa niet moeilijk dan, als je een boeking doet in een land waar je niet woont?
Waarom zouden ze? Sowiezo, waarom zouden ze, waar dan ook ter wereld?

Het enige waar je op moet letten is dat je de benodigde verzekeringen hebt. Boek je bijvoorbeeld op de amerikaanse website van hertz/alamo/national/dollar/etc, dan kan het zijn (maar dat hoeft niet) dat je tarieven krijgt die bedoeld zijn voor Amerikanen. Dat zijn tarieven exclusief verzekeringen, zowel voor aansprakelijkheid aan derden als aansprakelijkheid jegens de verhuurder bij verlies en diefstal. De reden daarvoor is dat in het Amerikaanse systeem niet de auto, maar de bestuurder een verzekering heeft voor deze zaken. Iemand's verzekering voor de eigen auto geldt dus ook in een huurauto, en daarom worden auto's vaak verhuurd zonder verzekeringsdekkingen. De meeste huurders zijn immers gedekt via hun eigen verzekering. Veel creditcards bieden ook aanvullende dekkingen.

Toeristen hebben dat voordeel van de eigen autoverzekering niet. Ook zijn creditcards met verzekeringsprodukten schaars. Daarom bieden de verhuurders losse verzekeringsprodukten aan. Dat zijn SLI/EP voor de aansprakelijkheid jegens derden, en CDW/LDW voor de aansprakelijkheid jegens de verhuurder. Los bijkopen bovenop een tarief zonder verzekeringen is vaak duur ($25 per dag of meer extra, alleen voor de verzekeringen).

Daarom zijn de tarieven die je als toerist boekt vaak inclusief deze verzekeringsdekkingen. Dat kan op verschillende manieren:

(a) Door op de website van een verhuurder aan te geven dat je uit een willekeurig ander land dan de USA of Canada komt. Dit werkt in ieder geval bij Hertz, Alamo en National.
(b) Door de Nederlandse website van een verhuurder te raadplegen. Dat werkt in ieder geval bij Hertz (hertz.nl) en Budget (budget.nl). Let op: alamo.nl is niet van Alamo, maar is een Nederlands reisbureau dat daarover een afspraak met Alamo heeft. Je boekt dus bij dat reisbureau, niet bij Alamo direct.

Voor zowel (a) als (b) geldt dat je meestal kunt kiezen voor "ter plaatse" betalen. Daarmee ga je geen verplichtingen aan. Als je de auto annuleert of niet ophaalt kost dat je geen geld. Je hoeft vooraf ook niets te betalen. Dat geeft je de vrijheid om een beetje rond te shoppen. Zie je iets goedkopers, direct vastleggen. Je kunt zelfs uiteindelijk op pad gaan met meerdere reserveringen op zak en kijken waar je de beste auto kunt krijgen. Bij veel verhuurders kun je ook gebruik maken van een programma om de auto sneller op te halen, zonder dat je langs een balie hoeft.

(c) Door via een reisbureau (al dan niet online) te boeken en vooruit te betalen.

In dit geval krijg je van de travel agent een "voucher" voor de huurauto. Met die voucher ga je naar de balie en daar wordt de rest geregeld. Voor de huur gelden de annuleringsvoorwaarden van de travel agent. Die travel agent kan het reisbureau op de hoek zijn, maar ook rentalcars.com of een van de tientallen andere online huurauto bemiddelaars.

Sites als alamo.com, alamo.co.uk, nationalcar.co.uk, alamo.de e.d. vallen deels in categorie (b) en deels in categorie (c). Als je kiest voor "betalen op locatie" valt het onder (b), kies je voor "vooraf betalen" dan valt het onder (c).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

jelleone schreef:Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt vanaf landen tot aan dat je bij de verhuurmaatschappij bent? Wat is daarvoor een tijd die ik ongeveer kan aanhouden, uiteraard zal het de ene keer iets sneller gaan dan de andere keer ivm de drukte.
Hooguit 30 minuten. Ligt er een beetje aan hoe snel je loopt en hoe snel je bagage op de band ligt. Vanaf het moment dat je je bagage hebt ben je ca 10 minuten onderweg naar het rental car center.
Ik wil namelijk bij het boeken een zo laat mogelijke tijd opgeven dat ik de auto ophaal zodat ik wanneer ik de auto weer inlever dit ook zo laat als mogelijk kan doen zonder dat ik daarvoor een extra dag hoef bij te betalen.
Maak je niet ongerust, de "klok" gaat pas lopen op het moment dat je met de auto de garage uit rijdt. Bij sommige verhuurders kan het zijn dat de tijd dat je bij de balie bent geweest leidend is, als dat van toepassing is tenminste. Maar nooit de tijd die je hebt gereserveerd.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MichelAngelo66 »

Dus als je eerder of later bent bij National (waar ik heb geboekt) maakt het niet uit? Ik land om 12.55uur volgens de gegevens. Huren vanaf 14.00 dan bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Lijkt me prima.
Afbeelding
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MichelAngelo66 »

Bedenk me wel dat we onze tussenstop in Frankfurt hebben en dus vanuit Europa direct de US in vliegen naar eindbestemming SFO. Dan zit je natuurlijk eerst nog met customs. Dat duurt neem ik aan wel wat langer voor we dan bij National zijn.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Een uur is inderdaad een redelijke inschatting. Als je nog door immigratie moet is 1,5u een betere schatting (ook afhankelijk of je nog naar een car rental centre moet).
Als je je auto zo laat mogelijk weer wil inleveren (en dit in de reservering ook zo opneemt), let dan wel even goed op of je niet net over een 24-uur grens gaat. Dus reserveer je van 14u tot x dagen lager ook tot 14u, heb je het risico dat ze je een dag extra rekenen als je er al om 13.30u bent.

Is mij 5 jaar geleden ook bijna gebeurd: door een vluchtwijziging was ik veel eerder aangekomen. Vooraf de reservering aanpassen zou me erg veel hebben gekost bij de geldende dagprijzen. Dus maar wat tijd opgevuld en uiteindelijk toch een uur eerder bij de autoverhuurder gemeld. En toen zou ik nog $45 moeten bijbetalen. Omdat alles vooraf betaald was was ik ingesteld op een totaalbedrag van $0, dus protesteren. Bleek dat me een dag extra huur werd berekend omdat ik om 14u kwam ophalen en 2 weken later of 15u ging inleveren. Dus laten aanpassen dat ik ook eerder ging inleveren.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat is precies zoals het werkt. De klok gaat lopen als je weg rijdt bij de verhuurder. De werkelijke ophaaltijd is het enige dat telt, niet wat in je reservering staat.

Dus als je eerder gaat ophalen zul je ook daar met het inleveren rekening mee moeten houden. Rij je om 14.00u uit, dan heb je tot de dag van inleveren om 14.29u om hem terug te brengen. Die 29 minuten gelden bij de meeste verhuurders als marge voordat ze een extra dag rekenen. Als je die marge gaat benutten, controleer dat dan wel even in de voorwaarden. Kom je later, dan kost je dat een extra huurdag. Je hebt immers meer perioden van 24 uur (huurdagen) over de auto beschikt.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MichelAngelo66 »

Oké duidelijk thanks. Dan zet ik ophaaltijd op 14.30 uur. Bij ons komt het sowieso niet handig uit. Komen rond 13.00 uur aan en vertrekken ruim drie weken later om 20.00 uur 's avonds. Kan dan wel moeilijk gaan lopen doen om een dag uit te sparen, maar ik boek wel een dag extra. Prijs via membership mag je al niet over klagen volgens mij.... 23 dagen voor ca. $720
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat red je niet zonder extra dag inderdaad. Er is een optie: bij Hertz heb je met het Amex platinun contract 4 uur extra tijd ipv een half uur. Maar goed, dat is alleen interessant als je die kaart hebt en Hertz de beste deal heeft.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door chell »

Hoe werkt dat eigenlijk bij inleveren buiten office hours? Wij halen, als alles goed gaat, de auto op om een uur of 19u en leveren hem uiteindelijk in op een kantoor dat om 16u sluit, maar wel een key drop-off heeft en waar we dus na sluitingstijd pas de auto neergooien.

Ik heb dit wel vaker gedaan (niet in de VS, maar wel in Nederland en andere landen), maar eigenlijk nooit zo gelet op de uiteindelijke prijs. Bij prepaid huur heb ik iig bij deze constructie nooit bij hoeven te betalen.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Goede vraag, geen idee eigenlijk.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer