Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Die $ 10 dollar is alleen voor de 2 goedkoopste hotels van MGM (Luxor en Excalibur), de duurste zijn Bellagio en Aria voor $ 18 per nacht, de overige MGM resorts kosten $ 15 per nacht. Valet parking kost resp. $ 16, $ 24 en $ 30 per nacht.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door ludwig »

Oh, dat wist ik niet. Wij zaten idd in het Luxor . Vond het handig dat ik mijn key bij alle MGM hotels kon parkeren ( hebben we dus ook meerdere keren gedaan). Blijft staan dat ik een auto in Las Vegas handig vind :) Eventuele meerkosten tov Uber/taxi wel waard.
Deefees
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2018, 23:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Deefees »

Dan dacht ik dat het beter zou zijn om de maandag pas te huren qua aanbod aangezien er wellicht veel voor een weekendje gaan bv, en de zondag terug naar huis gaan en hun auto dan weer inleveren. Soit, ik denk er nog eens over na. Voorlopig zouden we ook in het New York hotel slapen, wat ook vrij dicht ligt bij het vliegveld. Misschien wel net niet op wandelafstand aangezien alles daar belachelijk groot is.
Thanks voor jullie input!
genkie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2018, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door genkie »

Wij zijn aan het zoeken naar een huurauto voor de periode 16 mei tot 12 juni 2019 vanuit San Francisco. Wij zijn met zijn tweeën en hebben geen voorkeur voor specifieke auto's, liefst zo goedkoop mogelijk. De goedkoopste die we momenteel vonden was via avis, een auto in klasse economy, voor 554 euro. Uit eigen ervaring krijg je vaak zonder bijbetalen gewoon een auto uit de klasse compact mee bij afhalen. Ik heb zo de indruk dat we nog vrij vroeg zijn voor te boeken. Kan dit nog goedkoper of beter?

Groeten,
Genkie
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Je bent inderdaad nog erg vroeg voor een autohuur in mei 2019. Veel brokers hebben kun prijzen voor volgend jaar nog niet compleet.
Dus áls je nu iets boekt, zorg dat je kosteloos kan annuleren. Anders nog een paar maanden wachten.

Bedenk dat je bijna 4 weken in die huurauto woont: je zal er op sommige dagen meer in zitten dan je hotelkamer. Dan kan een kleine auto (economy of compact) je wel eens opbreken. Ze hebben Fiat 500 in de verhuur; daar wil ik echt niet 4 weken mee op rondreis. En het kan zomaar zijn dat Avis je een auto toewijst; in dat geval zal de baliemedewerker de gelegenheid niet laten lopen je een prijzige upgrade te verkopen.
Mijn tip is om je toch op een iets grotere auto te richten; zelf ga ik (alleenreizende) minimaal voor een Mid-size SUV, vaker een Standaard SUV. De 100-200 meerkosten t.o.v. een Economy auto verdien ik zo nodig wel terug door af en toe een meer basic motel te kiezen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Ik moet een wagen huren voor september ophalen in S.F. en inleveren in Las Vegas.
Indien ik kijk op rentalcars staat daar cascoschade vermindering(geen sprake van geen eigen risico)
Bij Expedia staat er wel degelijk casco zonder eigen risico.
Volgens mij was het steeds zonder eigen risico staat het dan bij rentalcars verkeerd of houden ze zich niet aan de regels?
Expedia is iets duurder maar als er dan verschil in verzekering is niet meer.
mtjeme
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 mei 2016, 17:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door mtjeme »

Almere vak V schreef:Dan doe je denk ik iets niet goed. Als ik kijk op Autoeurope.nl op de door jou genoemde data en locaties heb ik een midsize al voor €600 bij Europcar en voor €13 meer bij Alamo. Dus ik denk dat het nog wel meevalt...
Hebben nu voor 752 een Chrysler 200 (of vergelijkbaar) gevonden met tweede bestuurder. Die 600 klopt, maar dat is dan maar met 1 bestuurder... fullsize categorie auto met 2 bestuurders komt al snel op de 800.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Kijken,lees even bij alles over National emerald club. Of hertz gold member.
Zelf kiezen, huur midsize rij een fullsize, als member is partner gratis 2e bestuurder.
Gratis annuleren zelfs bij no shows.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Hinko schreef:
(gratis) Tweede bestuurder
Er zijn diverse mogelijkheden om niet te hoeven betalen voor een tweede bestuurder. De normale kosten bedragen ongeveer 10 dollar per dag.

In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder. Deze hoef je normaal niet als extra bestuurder te registeren, maar meestal wordt wel het rijbewijs gecontroleerd. Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen door overijverige sales medewerkers.

Huren via Avis en Budget, volgens de voorwaarden is de spouse gratis, ongeacht de staat.
(Spouse: Partner waarmee je bent getrouwd of samenwoont.
Hoe bewijs je dat?
Mijn thuisadres staat niet op mijn paspoort en ook de naam van mijn echtgenote niet.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

En daar kun je dus altijd gebruik van maken.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Marcel5050 schreef: Hoe bewijs je dat?
.
Welke noodzaak tot welke bewijsvoering bij wie dan ook is hier aan de orde ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
femkevd
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2018, 15:21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door femkevd »

Ik heb begin dit jaar een boeking gedaan bij rentalcars.com, prijs was hier erg voordelig + gratis tank + gratis extra bestuurder
We huren een compact of vergelijkbaar voor €826 voor periode 9-9 tot 5-10, ophalen en terugbrengen in Las Vegas (leek mij een mooie aanbieding).

Ik was in de veronderstelling dat alle verzekeringen hierbij zaten:

Inbegrepen in de prijs
Cascoschade vermindering (LDW)
WA-dekking (TPL)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
Nationale veiligheidstoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Gratis Tank
Onbeperkt aantal kilometers inbegrepen bij uw huur.

Maar zie nu (na veel lezen in het forum en de voorwaarden nog eens goed nagelezen) de volgende opmerking/niet inbegrepen in de prijs:

De hoogte van de borgsom/het eigen risico
Het verhuurbedrijf vraagt een borg van US$ 400.00 wanneer u uw auto ophaalt. De borg zal teruggeven worden na de huurperiode, zolang aan alle voorwaarden is voldaan. (Ik vond dit een erg hoog bedrag, is dit gebruikelijk?)
De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 inclusief belasting.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.
Het eigen risico op schade is alleen van toepassing op de onderdelen van de auto die gedekt zijn via uw Cascoschade vermindering. In het geval andere onderdelen beschadigd raken (zoals voorruit, banden en onderstel), dient u de volledige reparatiekosten te betalen.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.

Vooral de rode tekst baart me nu toch zorgen.
Ik lees via rentalcars dat je bij de balie het 'eigen risico' alsnog kan afkopen, maar kan hier verder niet veel informatie over vinden.

Is het voordelige tarief nu toch niet zo handig omdat het eigen risico nog afgekocht dient te worden en kunnen we dan alsnog beter omboeken? Hoewel we vooraf betaald hebben kunnen we tot 48 uur vooraf kosteloos annuleren. Is het gebruikelijk dat banden, onderstel en ruit niet meeverzekerd zijn? Ik was op het moment van boeken in de veronderstelling dat het een heel mooi tarief was, maar zie hier nu echt verbazend lage prijzen voorbij komen die ik zelf nog niet heb kunnen vinden bij de diverse aanbieders. Ook vind ik het verschil tussen pre- en postpaid dusdanig hoog (+/-300) dat ik er in die gevallen niet snel voor zou kiezen om in dat geval voor postpaid te gaan en op het moment van ophalen een reservering te kiezen. Belangrijk voor ons is dat we beiden mogen rijden, dus of inbegrepen in de prijs of toch nog extra kosten per dag voor extra bestuurder.

Hopelijk kan iemand me helpen, heb al geruime tijd in het forum gezocht maar kan weinig vinden over rentalcars.com en Thrifty.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Allereerst: dit is geen "mooie aanbieding".

Bij Hertz, midsize (dat betekent dus dat je mag uitzoeken uit de rij met midsizes, en de gold aisle als je even een account aanmaakt. Kans op een grotere auto). Prijs: $ 814.14 (EUR 701 met de huidige koers) postpaid (dus zonder vooruitbetalen, zonder verplichtingen). Als gold member zijn er geen extra toeslagen voor je wederhelft.

Wil je een prepaid rate (maar dan ben je wel wat geld kwijt als je op het allerlaatste moment annuleert of niet komt opdagen) dan krijg je nog ruim 3 tientjes korting en betaal je EUR 668.

Wil je daar ook prepaid gas bij dan geef je dat bij het uitrijden aan en wordt de dagprijs * de inhoud van de tank van de auto die je meeneemt in rekening gebracht. Je mag de auto dan leeg terugbrengen. Elke liter brandstof die er nog in zit als je de auto terugbrengt is verlies voor jou. Even tanken op weg naar het vliegveld is dus altijd goedkoper, of je moet echt op de laatste benzinedampen aankomen bij de verhuurder.

Thrifty, tja, ik weet het niet hoor.. Wat Rentalcars zegt kan ook nonsens zijn. Even de huurvoorwaarden van Thrifty lezen, dan weet je het. Ik ken geen verhuurder in de US die dit soort uitsluitingen heeft. CDW is CDW, en denk alle schade, zolang die niet opzettelijk is toegebracht of veroorzaakt is door ongeoorloofd gebruik. klaar.
femkevd
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2018, 15:21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door femkevd »

Ik had inderdaad al vaker betere tarieven voorbij zien komen van Hertz, maar wanneer ik zelf de gegevens bij Hertz invoer kom ik minimaal op $1050 (€906.09) bij postpaid en bij prepaid op €862.94, ook met de prepaid korting dus niet voordeliger dan via Rentalcars/Thrifty. Ik kijk rechtstreeks bij Hertz en heb voor de volledigheid direct aangemeld als goldmember. Dus weet niet hoe ik nog bij lagere tarieven kan komen.

Kun je bij Hertz altijd zelf een auto kiezen (uit een selectie) en als goldmember automatisch keuze uit meer voertuigen? En als partners mogen we dus altijd beide rijden? Vertrouwen ze er dan op dat wanneer je met zijn tweeën bent je altijd partners bent?
Ik las ook in eerdere berichten over skip the counter, kun je daar altijd gebruik van maken wanneer je rechtstreeks bij Hertz boekt?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ben je ANWB lid? Gebruik dan CDP 504224
Heb je een Amex gold? Gebruik dan CDP 511000
Heb je een KLM Flying Blue account? Gebruik dan CDP 1393439
Heb je een Amex platinum? Gebruik dan CDP 211762

etc, etc..

Bij Hertz kun je alleen kiezen als de locatie "Ultimate choice" aanbiedt. Dat zijn de meeste grote airport locaties. Je mag als partners altijd beide rijden, zonder verdere kosten. Als je boekt terwijl je bent ingelogd als gold member dan wordt de boeking gekoppeld. Echter: de eerste keer moet je nog wel langs de (gold) balie. Als je eenmaal een keer gehuurd hebt hoeft dat de volgende keer niet meer, totdat je een nieuw rijbewijs of een nieuwe creditcard wilt gebruiken.
femkevd
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2018, 15:21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door femkevd »

Bedankt voor het meedenken! Ik heb als ANWB lid nu voor $945,87 een standard categorie D gereserveerd, postpaid. Zou nu uitkomen op €814, dus geen aanzienlijk verschil maar een reservering bij Hertz geeft me toch een prettiger gevoel omtrent de verzekeringen; met daarbij de mogelijkheid om zelf nog een auto te kiezen. Daarbij leek het erop dat je bij Hertz geen borg hoeft te betalen, in tegenstelling tot €400 bij Thrifty. Ga ik er altijd wel vanuit dat je dat bedrag snel terug krijgt maar alles bij elkaar en de weinige ervaringen (voor zover ik hier kan vinden) met Rentalcars/Thrifty voelde het niet fijn om zo de reis te beginnen.

Dien je de ANWB kaart bij je te hebben of controleren ze niet of je daadwerkelijk gebruik mocht maken van de CDP? Wanneer er niet gecontroleerd wordt zou je namelijk nog overwegen om een code te gebruiken waarbij het voordeel nog hoger uitvalt.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

bedeve schreef:

Welke noodzaak tot welke bewijsvoering bij wie dan ook is hier aan de orde ?
Dus geef ik ginds eender wie op als mijn echtgenote en hoef niet te betalen voor tweede bestuurder vermits je het niet hoeft te bewijzen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Inderdaad.
Exar
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jun 2016, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Exar »

Bij Hertz zullen ze je waarschijnlijk niet om een CDP bewijs vragen, zolang je het niet te gek maakt (de generieke codes zoals van Visa en Amex zijn dus prima, de IBM Employees Only niet. Er is er zelfs een die 'Generic Discount' heet, 510000, geeft 20% korting). Als tip: PC code 192021 geeft je een gratis huurdag bij fullsize en hoger.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

EXAR schreef eerder : " Er is er zelfs een die 'Generic Discount' heet, 510000, geeft 20% korting). Als tip: PC code 192021 geeft je een gratis huurdag bij fullsize en hoger.
CDP 510000 is een CDP waarbij huurders hun eigen verzekering meenemen en mist de voor ons noodzakelijke verzekeringen.
Niet gebruiken dus !
De al bijna 100 jarige PC code 192021 geeft je een korting.
Door die korting kun je de goedkopere mid-size car niet boeken.
Een Gold member met welke status dan ook heeft zijn voordeel door een mid-size car te boeken
En gebruikt PC code 192021 dus bewust niet
Laatst gewijzigd door bedeve op 10 aug 2018, 06:09, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer