Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Oilcorner
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2018, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilcorner »

@roelb:
Ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet waar ik goed aan doe (volg het topic toch ook al even).

Ik heb 2 vragen:
1. We zijn met 4 personen (met 3 grote koffers en 4 handbagage) en willen ter plekke een koelbox kopen om onderweg wat drinken e.d. mee te nemen. Bied een Standaard SUV dan voldoende ruimte of is het toch beter om een Fullsize SUV te nemen? Dacht zelf aan een Fullsize SUV omdat dit net ff wat meer ruimte meebrengt (meer voor de zekerheid) omdat ik denk dat een Standaard SUV wellicht te klein gaat zijn .... twijfel wel enorm.

2. Zou jij s.v.p. voor mij kunnen kijken of je nog iets beters kan vinden dan de boeking bij Alamo (via de .de-site) die ik heb staan (is een Gold-boeking -> dan kan mijn vrouw ook rijden)? Ik heb nu een Fullsize SUV voor $966,20 (een Standaard SUV zou $906,44 kosten). Start vanaf Las Vegas Airport op 10 juli (aankomst rond 21:00) en inleveren op Los Angeles Airport op 22 juli (rond 14:00).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

@Oilcorner: Heb je het eerste bericht dan wel gelezen? Dan zie je dat je voor je echtgenote niet hoeft te betalen als je huurt in onder andere CA of NV. Gold is dus niet nodig.
Waarom een SUV? Je kunt ook naar een minivan kijken. Heerlijk ruim met 4 personen.

Marianne
Oilcorner
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2018, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilcorner »

Dat heb ik gelezen ... maar omdat het verschil bij de .de-site tussen Master ($959) en Gold ($966) dermate klein was heb ik voor de Gold-variant gekozen (zit er ook nog een tank benzine bij!). Maar op zich heb je gelijk -> de Gold-variant is niet noodzakelijk!
Waarom een SUV? Je kunt ook naar een minivan kijken. Heerlijk ruim met 4 personen.
Een Minivan kan ook mits het verschil in prijs aantrekkelijk genoeg is. Nu scheelde het een paar tientjes met de Fullsize SUV en dan kies ik toch liever voor zo'n grote bak ...
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Jozs »

Even een vraag ivm een autohuur bij Hertz indien iemand daar ervaring mee heeft.
Wij hebben President Circle (via status match) maar hebben nog nooit via Hertz gehuurd. We hebben gehuurd in lax en dat is een Hertz ultimate choice locatie waarbij je onmiddellijk mag doorlopen naar de wagen.
Op de bevestiging staat echter 'standard counter'. Ik neem aan dat dit is omdat de kredietkaart moet geverifieerd worden.

Nu heb ik 2 vraagjes:
- Kan ik mijn kredietkaart laten verifiëren in mijn lokaal Hertz kantoor zodat ik bij aankomst in de states niet in de rij moet gaan staan?
- Kan ik een daar dan ook een tweede driver al toevoegen (niet spouse, maar wel gratis in california natuurlijk) want ik vind die mogelijkheid niet online.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

1: voorzover ik weet niet, of je moet een keer een dag een auto huren ergens. Je hoeft overigens niet bang te zijn voor een rij, je kunt naar de gold counter toe, op de verhuurlocatie. Je hoeft dus niet op het vliegveld ergens naartoe.
2: Tweede driver voeg je toe door bij het uitrijden gewoon beide rijbewijzen af te geven.

Mag ik nog vragen wat voor status match je die PC status heeft opgeleverd?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Jozs »

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Dan regel ik het daar wel!
Is er bij Hertz lax een aparte gold counter? Ik moet dus niet naar het main office? Ik was aan het twijfelen omdat er in de bevestigingsmail stond "Service Type: Standard Counter"

De status match was met national executive elite. Maar hertz was stukken goedkoper voor mijn periode.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Als je gold member bent kun je gewoon naar de gold counter, en dat is op de verhuurlocatie. Bus pakken, daar waar je uitstapt zie je een klein kantoortje met twee balies. Daar loop je naar binnen. De PC aisle is daarna direct achter dat gebouwtje.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Jozs »

top, bedankt! Ik was al bang dat ik in de gewone rij zou terechtkomen en na een vlucht van 11u ga ik liefst zo snel mogelijk door.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

@olicorner:

Zou voor de 60 dollar extra niet langer twijfelen en voor Fullsize SUV gaan, wat is 60 dollar nou op zo’n reis? Zeker met zijn vieren. Bij alamo kun je meestal zelf kiezen en anders vriendelijk vragen. Tahoe, durano, expedition of een grote Toyota zijn de gebruikelijke fullsize suv. Een ford explorer zou voor jullie ook al ruim genoeg zijn en is luxe heerlijk stoere auto.
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Recente ervaring USCAR hire

Bericht door Marcovg »

Heeft iemand nog recente ervaringen over deze booker
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Een explorer is FRAR (luxury standard SUV) en staat bij Alamo in de rij met standard SUV's (SFAR).
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

En een Expedition is een Premium SUV, in het rijtje met de Suburban, Yukon XL, etc
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

@roelb

sorry maar ik kan niet goed volgen ...
wat is een aisle ?

Ik heb een minivan gehuurd via US CAR HIRE van 10 juli 2018 (Las Vegas vlieghaven) tot 23 juli 2018 (San Francisco Bush Street) bij Dollar voor 565,28$.
Ik voel me ook niet helemaal op mijn gemak en zie hier niet zo veel ervaringen met US CAR HIRE ...

Zijn er nog betere alternatieven inclusief 2 bestuurders ?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Aisle=rij. In dit geval een rij met auto’s.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

MattRob schreef:En een Expedition is een Premium SUV, in het rijtje met de Suburban, Yukon XL, etc
Normaliter is een expedition, zowel bij Hertz als Alamo, gewoon een FFAR. Misschien heb je de verlengde versie (EL) gehad?
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Klopt, echter zou oilcorner de gok beter niet nemen denk ik.
De kans dat er een explorer staat en dat je deze meekrijgt is niet heel groot.
Qua ruimte zou hij ruim voldoen itt bv Grand Cherokee, word het erg krap met de koffers.
Oilcorner
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2018, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilcorner »

Ik zie nu bij US Car Hire een Standaard SUV voor $439 ..... dat scheelt wel ff enorm zeg?!?

Dus toch de vraag weer op tafel:
Is een standaard SUV voldoende groot voor 4 personen met 3 grote koffers, 4 handbagage en een koelbox .... ? Iemand dit ook gedaan?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ik denk dat je het wel er in krijgt, maar het houdt niet over. En grote kans dat je de koelbox op de achterbank in het midden moet zetten.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

roelb schreef:
MattRob schreef:En een Expedition is een Premium SUV, in het rijtje met de Suburban, Yukon XL, etc
Normaliter is een expedition, zowel bij Hertz als Alamo, gewoon een FFAR. Misschien heb je de verlengde versie (EL) gehad?
Of ik ben genept :lol: :lol: !! Ik vond hem in ieder geval groot ... Stuk groter dan de standaard Yahoe etc.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Zie bij hertz. Of steeds nette prijzen.
Kom wel veel extra categorieën tegen met Mogelijkheid om een prestige collection T4 categorie RFAR te kiezen voor 760 euro.
Iemand een idee wat voor auto’s hierin vallen behalve een cadilac xt5?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer