Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Die had ik ook. Maar kon ik maar 1 keer gebruiken.

Vanuit de Flying Blue site kreeg ik weer een andere als ik vanuit daaruit doorlinkte naar de Hertz pagina.

Anyhow, eind van het liedje ruim €50 korting.

Allemaal bedankt voor de hulp!!
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Q-BiC »

Ter info: de website http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations is aangepast en wijst nu door naar https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ wat onderdeel uit maakt van https://americanvacation.be .

Daar is terug te vinden dat annulering tot 42 dagen voor aankomst 30% kost, tot 28 dagen 60% en tot 14 dagen 90%. Dat verklaart mogelijks hun goedkope tarieven. Verder geschiedt de betaling via overschrijving en is er sprake van 27.5€ extra administratiekosten.

Maakt het wel wat minder aantrekkelijk als de meeste andere aanbieders gratis annulering tot 48u op voorhand bieden :|
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Het is alleen een layout wijziging. Je kunt gewoon voor "pay later" kiezen en dan heb je geen enkele verplichting. Je betaalt niets vooraf, kunt dan op elk moment annuleren en ook als je de auto niet ophaalt vervalt de reservering zonder kosten of andere gevolgen.

Alleen als je kiest voor prepaid heb je een restrictieve annuleringspolicy. Dat was altijd al zo, en daarom blijf ik ook herhalen: betaal die 5 euro meer en kies voor de regiere postpaid rate.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Q-BiC »

edit: -never mind-
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Komende dinsdag halen we onze auto op in LA.....kreeg net een reminder vd boeking.....staat er het volgende in :

Our pre-negotiated insurance included items below supersede some of the car company terms listed here.
Inclusive items:
• Unlimited miles
• Taxes and Fees included
• LDW Loss Damage Waiver- Zero Excess
• Supplemental Liability Insurance $1 Million
• Uninsured Motorist Protection
Vendor Messages
INCLUSIVE ITEMS ARE APCONRGFEE,CFC,STATE TAX,TOURSM SRG,VLF,FFTXRECSRG,LDW1,LIS
0 DAY ADV BOOKING REQUIRED. DAILY 1-28
WEEKLY 5-28 DAYS THIS RATE CODE MAY REQUIRE RETURN
TO RENTAL LOCATION SEE CITY DROP POLICY
Loss Damage Waiver (LDW) and Liability Insurance Supplement (LIS) are optional. Additional charges apply.

Betekent bovenstaande dat we daar nog verzekeringen moeten bijbetalen ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Lijkt me niet, er staat toch duidelijk bij dat het inclusief is
HennyCox schreef:
Our pre-negotiated insurance included items below supersede some of the car company terms listed here.
Inclusive items:
• Unlimited miles
• Taxes and Fees included
LDW Loss Damage Waiver- Zero Excess
Supplemental Liability Insurance $1 Million
• Uninsured Motorist Protection
Even voor de volledigheid, waar heb je de auto geboekt ?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Sanook: Ik heb geboekt bij discountusacarrental.com.......was echt het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb...15/5 t/m 5/6 voor 586 dollar.

Ik twijfel over de laatste regel.....LDW en LIS optioneel te boeken ter plekke....is dit nodig ? En zoja....wat gaat dat kosten ?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Huur is trouwens bij Dollar.....kan ik omdat ik Express member ben, direct doorlopen naar de auto's en dus de balie overslaan ?
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Q-BiC »

HennyCox schreef:Komende dinsdag halen we onze auto op in LA.....kreeg net een reminder vd boeking.....staat er het volgende in :

Our pre-negotiated insurance included items below supersede some of the car company terms listed here.
Inclusive items:
• Unlimited miles
• Taxes and Fees included
• LDW Loss Damage Waiver- Zero Excess
• Supplemental Liability Insurance $1 Million
• Uninsured Motorist Protection
Vendor Messages
INCLUSIVE ITEMS ARE APCONRGFEE,CFC,STATE TAX,TOURSM SRG,VLF,FFTXRECSRG,LDW1,LIS
0 DAY ADV BOOKING REQUIRED. DAILY 1-28
WEEKLY 5-28 DAYS THIS RATE CODE MAY REQUIRE RETURN
TO RENTAL LOCATION SEE CITY DROP POLICY
Loss Damage Waiver (LDW) and Liability Insurance Supplement (LIS) are optional. Additional charges apply.

Betekent bovenstaande dat we daar nog verzekeringen moeten bijbetalen ?
Ik vind het zelf ook verwarrend.
Van wie komt die mail? M.a.w wie is "our" in de eerste zin? Discountusacarrental?
En het lijstje met "inclusive items", slaat dat op "our pre-negotiated insurance included items" of op "some of the car company terms listed here".
En waarom staat er 2x LDW & LIS inclusive, maar op de laatste lijn optional? :crazy: :)

Dat wordt een mail terug, zou ik zeggen.

Het is iig geen europees bedrijf volgens mij, dus het kan gerust dat die verzekeringen er niet bij zitten.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Heb je geen mogelijkheid om de reservering direct bij Dollar in te zien? Nergens het reserveringsnummer van Dollar ergens in je voucher?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Roelb: Ja ik kan gewoon mijn reservering zien bij Dollar, echter totaal niks over verzekeringen, zelfs niet als ik bij "modify my reservation" kijk.
Ik heb trouwens een mail gestuurd naar de broker waar ik geboekt heb en kreeg direct dit antwoord :

Hi ...........,

All Insurance is included in your reservation as it states in your confirmation email. Dollar will see this once your reservation is pulled up in the system. Please do not add your Express number online as it will cancel out our rate and contracted benefits. You may be able to add with Dollar by phone, but please ensure that it is not going to affect your rate before hand.

Thank you for your business,
Annette
Customer Support


Het liefst loop ik natuurlijk direct naar de auto's, na zo'n lange vlucht heb ik geen zin om te onderhandelen en dingen 3 keer te checken.
Maar wil natuurlijk ook niet onderverzekerd rond gaan rijden, 2 jaar geleden al een lekke band gehad en inbraak in auto in SF....
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Q-BiC »

Is het iemand ooit al gelukt om "Pay Later" te doen op https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ ?
Ik krijg in ieder geval al de hele dag "We're currently experiencing some issues and are unable to proceed. Please try again later." bij de allerlaatste stap.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kriegniet
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 dec 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door kriegniet »

Ik heb 2 weken geleden daar een boeking gedaan voor eind september.

Geen problemen gehad om de boeking te voltooien. Betaling gebeurd ter plaatse omdat annulering dan ook gratis is en verder zie ik ook geen boekingskost of administratieve kost bijkomen.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Ik krijg dezelfde foutmelding. Ik had al gereserveerd voor Tampa deze zomer. Maar ze hadden ineens bij Delta de vlucht ATL - TPA eruit gehaald. Als alternatief kreeg ik iets wat bijna vergelijkbaar was, dus op zich prima. Maar ik dacht, probeer of ik niet de rechtstreekse vlucht AMS - MCO kan krijgen; en ja hoor ! We vliegen nu deze zomer lekker rechtstreeks; vooral voor mijn vrouw prettig ;-) ! Dus ik moet ook nu de huurauto naar Orlando omzetten. En inderdaad, ik kom ook niet door die laatste stap. De prijs is voor mij overigens vergelijkbaar (3,5 week Fullsize SUV).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Q-BiC »

Heb hen gisteren alvast een mailtje gestuurd, maar de klantendienst is niet beschikbaar in het weekend...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Ik ben nu bij Hertz Presidents Circle, dat is hopelijk vergelijkbaar met National Emerald Executive.
Welke klasse moet ik dan boeken en kan ik een Standard-SUV verwachten in de Presidents Circle rij?
Als ik een proefboeking doe en expliciet kies voor een Midsize-SUV dan zie ik op de reservatie: Standard Counter staan en niet Gold counter. Hoe zou dat komen?
De locatie is trouwens SFO en ik ben al langer dan een jaar Gold member en heb reeds een huur gedaan vorig jaar.


PS: Belgische mastercard houders krijgen 15% korting bij Hertz: https://www.hertz.com/rentacar/rental-c ... 15-korting
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Gold canopy komt er alleen te staan als je niets gewijzigd hebt aan je primaire creditcard en het rijbewijs dat je hebt gebruikt bij de laatste huur nog geldig is. Zodra een van beide wijzigt moet je weer een keer langs de counter. Heb je beide niet gewijzigd dan kun je even een mailtje sturen. Is mij ook een keer gebeurd. Alle toekomstige reserveringen waren opeens "standard counter", terwijl ik niets had gewijzigd. Mail gestuurd en na twee keer het standaard antwoord dat ik ook hierboven gaf toch aangehouden en uiteindelijk de mededeling dat het gefixed was. En inderdaad, toen waren opeens alle toekomstige reserveringen gold canopy.

Je huurt midsize. Er is geen garantie over wat er in de diverse aisles staat. Dat gezegd hebbende, ik heb er inmiddels wel een gewoonte van gemaakt om altijd even een rondje te lopen langs de diverse aisles voordat ik weg rij. Op diverse locaties stond tot nu toe altijd wel een SFAR/FRAR in de PC aisle. In de 5 star aisle is het wisselend, soms van alles wat inclusief SFAR en MVAR, soms echt alleen maar sedans.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

Vanessa007 schreef:
roelb schreef:Als je nog niet eerder hebt gehuurd (of een nieuwe credit card of rijbewijs hebt) dan moet je, in de garage, even langs de gold balie.
Voor ons is het ook de eerste keer bij Hertz, je zegt dat ik dan langs de balie in de garage moet, wil dit zeggen dat ik in de aankomsthal dan niet moet gaan aanschuiven aan de balie en rechtstreeks door kan naar de garage?...
Iemand die mij kan antwoorden?...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Je hebt meestal een balie waar je je eerst moet melden voordat je de garage in kan/mag. Bij Alamo kan je dit online regelen, dat noemen ze Skip the Counter. Bij Hertz ga je de eerste keer naar de balie om je paspoort en rijbewijs te laten registreren. Huur je daarna een auto bij Hertz en is je paspoort en rijbewijs hetzelfde gebleven dan kan je meteen door naar de garage om je auto uit te kiezen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer